Skrutka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mik
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 02 led 2007, 14:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Pov. Bystrica

Skrutka

Příspěvek od Mik »

Chlapi, chcem sa opýtať či meníte tú skrutku na remenici (rozvod. remeň)na kľuke vždy keď ju z nejakého dôvodu povolujete?
Múdra knižka píše vždy dať novú.
Díky.
Uživatelský avatar
Naldo
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 23 led 2006, 15:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Naldo »

Neměním, jistím to "loktajtem".
Octavia Combi 1.9 TDI 81kW, AHF
zdenace
Aktivista
Příspěvky: 1172
Registrován: 23 led 2006, 22:06
Odpovědi: 0
Bydliště: Přerov

Příspěvek od zdenace »

Pokud je vícekrát povolovaný, tak raději výměna, hlavně zajistit.
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

DP doporučuje měnit za nový. Loctite sice zabrání povolení, ale problém je někde trochu jinde. Šroub (a nejen tento, jsou to i šrouby na ojnicích a další) je utahován momentem, kterým je materiál namáhán tahem k mezi kluzu (je to hodnota, kdy dochází k prodloužení, aniž by bylo zvyšováno napětí) a to z toho důvodu, že při tomto napětí dobře odolává únavě materiálu. Pokud se povolí a znovu utáhne příslušným momentem, může nastat únavový lom, protože se změnily vlastnosti materiálu šroubu. Je třeba si uvědomit, že pevnostní šrouby jsou tepelně zpracovávány. Není to myslím taková položka, aby se vyplatilo riskovat poškození motoru. Zodpovědní mechanici neriskují pro pár korun.Obrázek
K= mez kluzu.[/img]
P= Pevnost v tahu
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Suhlasim s origosom a netreba riskovat 30000 k voli 300 sk :) ahlavne nie na 5 valci tdi. Len nesuhlasim s logom ze benzin do letlampy :) mam RS4 a citim sa dotknuty :) :) :) :)
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
Matrix
Aktivista
Příspěvky: 1478
Registrován: 23 led 2006, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Matrix »

Můj bože graf pevnosti oceli, to jsem už dlouho neviděl :) naposledy na stavebce :) to mě úplně nutí vysvětlit ještě že bod "U" což je mez úměrnosti tedy do toho bodu je přetvoření (prodloužení) přímo úměrné napětí, což definje Hookův zákon. "E" je mez pružnosti tedy rozmezí, kdy když povolíme napětí, vrátí se nám prodloužení zpátky do původní velikosti. Pokud překročíme bod "E" prodloužení už bude trvalé. A v bodě "S" to uděla prd a šroub se přetrhne 8)
Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

BH motor píše: mam RS4 a citim sa dotknuty :) :) :) :)
On ma RS4 a ja mne se zavisti krouti i palce u nohou.

BTW> Skutecne RS4 nebo S4 a facelift + upravy?

K tomu sroubu, jak pise Origos. Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni. Prinejmensim protoze novej zapomneli objednat a zakaznik si pro to vecer prijede.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni.
Je to bohužel tak, ale "serou si do vlastního hnízda". Všichni moji kolegové, co znám tyhle šrouby mění a pečlivě ukládají faktury za ně, evidují SPZtky, kam se to dalo, protože když něco praskne, je šance něco uhrát u dodavatele. Znám několik případů, kdy dodavatel zaplatil potkanej motor, když prodal kompletní sadu rozvodů a řemen byl napnut pomocí spešl měřáku. Jsou to ovšem výjimky kde to takto funguje a musí existovat dobré "dodavatelskoodběratelské vztahy". Věřím tomu, že obří servisy si dovolí klidně napsat výdejku a nový šroub nedat. Nikdo jim nic nedokáže.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

ze benzin do letlampy Smile mam RS4 a citim sa dotknuty
Nemusíš se tím cítit dotknutý, tady je dieseforum a vštšina lidí tu fandí naftě. Ti, co nefandí, jsou ještě nevyzrálí a jednou taky začnou. Taky jsem začínal na benzín, ale je to už dost dlouho. Dnes už na benzín jezdit neumím a ve svém věku už nestojí za to, abych se to učil. Proti benzínům ale jinak nic nemám a klidně je opravuji. Dost často to potřebují a z něčeho musíme být živi.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“