Skrutka
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
DP doporučuje měnit za nový. Loctite sice zabrání povolení, ale problém je někde trochu jinde. Šroub (a nejen tento, jsou to i šrouby na ojnicích a další) je utahován momentem, kterým je materiál namáhán tahem k mezi kluzu (je to hodnota, kdy dochází k prodloužení, aniž by bylo zvyšováno napětí) a to z toho důvodu, že při tomto napětí dobře odolává únavě materiálu. Pokud se povolí a znovu utáhne příslušným momentem, může nastat únavový lom, protože se změnily vlastnosti materiálu šroubu. Je třeba si uvědomit, že pevnostní šrouby jsou tepelně zpracovávány. Není to myslím taková položka, aby se vyplatilo riskovat poškození motoru. Zodpovědní mechanici neriskují pro pár korun.
K= mez kluzu.[/img]
P= Pevnost v tahu

K= mez kluzu.[/img]
P= Pevnost v tahu
Můj bože graf pevnosti oceli, to jsem už dlouho neviděl
naposledy na stavebce
to mě úplně nutí vysvětlit ještě že bod "U" což je mez úměrnosti tedy do toho bodu je přetvoření (prodloužení) přímo úměrné napětí, což definje Hookův zákon. "E" je mez pružnosti tedy rozmezí, kdy když povolíme napětí, vrátí se nám prodloužení zpátky do původní velikosti. Pokud překročíme bod "E" prodloužení už bude trvalé. A v bodě "S" to uděla prd a šroub se přetrhne 



Volkswagen Golf Plus, MR12, 2.0 TDI - 103 kW, CFHC, 230.000 km
On ma RS4 a ja mne se zavisti krouti i palce u nohou.BH motor píše: mam RS4 a citim sa dotknuty![]()
![]()
![]()
BTW> Skutecne RS4 nebo S4 a facelift + upravy?
K tomu sroubu, jak pise Origos. Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni. Prinejmensim protoze novej zapomneli objednat a zakaznik si pro to vecer prijede.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!)

- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Je to bohužel tak, ale "serou si do vlastního hnízda". Všichni moji kolegové, co znám tyhle šrouby mění a pečlivě ukládají faktury za ně, evidují SPZtky, kam se to dalo, protože když něco praskne, je šance něco uhrát u dodavatele. Znám několik případů, kdy dodavatel zaplatil potkanej motor, když prodal kompletní sadu rozvodů a řemen byl napnut pomocí spešl měřáku. Jsou to ovšem výjimky kde to takto funguje a musí existovat dobré "dodavatelskoodběratelské vztahy". Věřím tomu, že obří servisy si dovolí klidně napsat výdejku a nový šroub nedat. Nikdo jim nic nedokáže.Problem je v tom, ze v 90% servisu tam vrznou ten puvodni.
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Nemusíš se tím cítit dotknutý, tady je dieseforum a vštšina lidí tu fandí naftě. Ti, co nefandí, jsou ještě nevyzrálí a jednou taky začnou. Taky jsem začínal na benzín, ale je to už dost dlouho. Dnes už na benzín jezdit neumím a ve svém věku už nestojí za to, abych se to učil. Proti benzínům ale jinak nic nemám a klidně je opravuji. Dost často to potřebují a z něčeho musíme být živi.ze benzin do letlampy Smile mam RS4 a citim sa dotknuty