Po výměně turba motor bere olej
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Po výměně turba motor bere olej
Zdravím všechny přítomné. Mám dotaz. Seat ibiza 1,9 Tdi 66 kw rv 1998. Najeco cca 400 000.Motor byl v pohodě,dokud nepadlo turbo. Koupil jsem repasované,vše se vyčistilo /intercooler,potrubí .../a namontovalo repasované.Auto začalo brát olej.Kouří nejvíc na volnoběh bez plynu.Jakmile plyn prošlápnu,dýmu jak z hořících pneumatik. Za jízdy to nekouří. Ale je cítit že to pálí olej a dolejvám.
Nemáte někdo zkušenost?
Vyplatí se na tdi třeba výměna pístních kroužků ...?
Nemáte někdo zkušenost?
Vyplatí se na tdi třeba výměna pístních kroužků ...?
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej?tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej? Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
kompresia ti povie vela o stave motora, ani nad tym nerozmyslaj a zmeraj to pred tym nez to rozoberes...Fafik píše:S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
pokud si nejste jisti jestli vám turbo bere olej , dejte ho na kontrolu , v dobře vybaveném turboservisu jsou vám schopni na počkání říct jak na tom turbo je ( aspoň jsem na to zvyklej u turbopower )
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
no jasne, treba merat dvakrat, ten druhykrat so vstreknutym olejom do valca, ak bude kompresia vacsia s olejom v danom valci tak ti tlak uchadza cez kruzka, ak rovnaka tak ti kompresia uchadza cez hlavu(sedla ventilov, tesnenie, prasnuta hlava...)Fafik píše:Jeste dotaz, muze hodnotu zmerenych tlaku nejak vyrazne ovlivnit foukle tesneni pod hlavou? Dik
Tak to já by jsem mohl vyprávět o turbu. Nejdříve to byla váha vzduchu a jelikož mám váhy Pierburg /a před cca 8 lety byly nejlevnější kolem 10 000,-/a kvůli jiné koncovce s elektronikou nešly vyměnit za třeba Bosch /při výměném způsobu cca 2-2500,-/ bylo mě porazeno aby jsem je vyndal,sundal sítka a pořádně vyčistil. Dnes má auto najeto cca 450 000 a váhy jsou původní /auto netáhlo,padalo do nouzového režimu,víc jak 120 Km/h nejelo .../.Po vyčištění jelo jako dřív. Loňskou zimu přestalo jít turbo a nebo vynechávalo. Na diagnostice se zjistilo,že je špatný regulační ventil plnícího tlaku. Cena dílu v maloobchodě cca 2 000. Nakonec jsem stejný díl sehnal na netu i s poštovným za 700,- Příčin může být několik. Já nejsem automechanik,tak zjištění závad bylo systémem pokus-omyl. Příčina může být jakákoliv. Ale turbo by mělo spínat cca při 1750 otáčkách.PEDRONIK píše:Když se už bavíte o turbu chci se zeptat. Kolega má oktávku 1.9Tdi 2003 a když jsem se v ni svezl tak mě zarazilo že turbo zabíra dost pozdě. Jde nějak nastavit kdy má sepnout turbo.