Po výměně turba motor bere olej

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
marian89
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 08 dub 2010, 20:12
Odpovědi: 0

Po výměně turba motor bere olej

Příspěvek od marian89 »

Zdravím všechny přítomné. Mám dotaz. Seat ibiza 1,9 Tdi 66 kw rv 1998. Najeco cca 400 000.Motor byl v pohodě,dokud nepadlo turbo. Koupil jsem repasované,vše se vyčistilo /intercooler,potrubí .../a namontovalo repasované.Auto začalo brát olej.Kouří nejvíc na volnoběh bez plynu.Jakmile plyn prošlápnu,dýmu jak z hořících pneumatik. Za jízdy to nekouří. Ale je cítit že to pálí olej a dolejvám.
Nemáte někdo zkušenost?
Vyplatí se na tdi třeba výměna pístních kroužků ...?
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej?
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tuner píše:Spis spatna repase, kdyz predtim to bylo v pohode
asi tak, su tam na spojovacom hriadeli nico ako piestne kruzka na oboch stranach, ak sa to neodborne nasadi moze vzniknut ryha v hlinikovom tanieri a tade to potiahne obej aj po repase. A isto bolo repasovane? co ak bolo len vycistene a tam kde bol usadeny karbon teraz tlaci olej? Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
Fafik
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 23 led 2006, 15:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen

Příspěvek od Fafik »

toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.
tuner
Aktivista
Příspěvky: 2767
Registrován: 24 led 2006, 11:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Carlow (IRL), nebo skoro Brno

Příspěvek od tuner »

Da se spolehnout, klidne i to repas turbo muze byt spatny
G2,r88,mTDI,4x4,přev.ASD,ABS/EDS,Digifiz,klima, moped Honda VTR
A4,r99, 2,5TDI, AFB, 670t.km
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Fafik píše:
toefuk píše:...Kazdopadne kruzka neries pokial si nedas zmerat kompresiu, dolna hranica 19 barov a rozdiel medzi valcami max.5 barov...
S dovolenim se pridam. Da se na to spolehnout, na mereni tech tlaku? Mam u znameho PD a hrozne zere olej, pry menili repasovane turbo kvuli spotrebe oleje (zadna zmena) a ted ho zenou do prekrouzkovani.
kompresia ti povie vela o stave motora, ani nad tym nerozmyslaj a zmeraj to pred tym nez to rozoberes...
Fafik
Sběrač informací
Příspěvky: 20
Registrován: 23 led 2006, 15:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Pilsen

Příspěvek od Fafik »

Jeste dotaz, muze hodnotu zmerenych tlaku nejak vyrazne ovlivnit foukle tesneni pod hlavou? Dik
Uživatelský avatar
1pavel
Aktivista
Příspěvky: 2166
Registrován: 01 pro 2007, 15:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od 1pavel »

pokud si nejste jisti jestli vám turbo bere olej , dejte ho na kontrolu , v dobře vybaveném turboservisu jsou vám schopni na počkání říct jak na tom turbo je ( aspoň jsem na to zvyklej u turbopower )
G4 ARL chip Reesha , turbo - Oleg turbopower (2,... bar )
140 KW 435 nm ( na ježdění do práce ideál )( bude na prodej )
A5 3.0 TDI 210 KW pracovní
škoda 120 L zábava
G7 GTD náhrada za G4
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Fafik píše:Jeste dotaz, muze hodnotu zmerenych tlaku nejak vyrazne ovlivnit foukle tesneni pod hlavou? Dik
no jasne, treba merat dvakrat, ten druhykrat so vstreknutym olejom do valca, ak bude kompresia vacsia s olejom v danom valci tak ti tlak uchadza cez kruzka, ak rovnaka tak ti kompresia uchadza cez hlavu(sedla ventilov, tesnenie, prasnuta hlava...)
PEDRONIK
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 30 lis 2010, 10:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od PEDRONIK »

Když se už bavíte o turbu chci se zeptat. Kolega má oktávku 1.9Tdi 2003 a když jsem se v ni svezl tak mě zarazilo že turbo zabíra dost pozdě. Jde nějak nastavit kdy má sepnout turbo.
marian89
Sběrač informací
Příspěvky: 30
Registrován: 08 dub 2010, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od marian89 »

PEDRONIK píše:Když se už bavíte o turbu chci se zeptat. Kolega má oktávku 1.9Tdi 2003 a když jsem se v ni svezl tak mě zarazilo že turbo zabíra dost pozdě. Jde nějak nastavit kdy má sepnout turbo.
Tak to já by jsem mohl vyprávět o turbu. Nejdříve to byla váha vzduchu a jelikož mám váhy Pierburg /a před cca 8 lety byly nejlevnější kolem 10 000,-/a kvůli jiné koncovce s elektronikou nešly vyměnit za třeba Bosch /při výměném způsobu cca 2-2500,-/ bylo mě porazeno aby jsem je vyndal,sundal sítka a pořádně vyčistil. Dnes má auto najeto cca 450 000 a váhy jsou původní /auto netáhlo,padalo do nouzového režimu,víc jak 120 Km/h nejelo .../.Po vyčištění jelo jako dřív. Loňskou zimu přestalo jít turbo a nebo vynechávalo. Na diagnostice se zjistilo,že je špatný regulační ventil plnícího tlaku. Cena dílu v maloobchodě cca 2 000. Nakonec jsem stejný díl sehnal na netu i s poštovným za 700,- Příčin může být několik. Já nejsem automechanik,tak zjištění závad bylo systémem pokus-omyl. Příčina může být jakákoliv. Ale turbo by mělo spínat cca při 1750 otáčkách.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“