záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu
Tak jsem si dal čipnout Octu 66kW, AGR, 8/1999 od profíka, který již dříve na tomto fóru vystupoval. Provedeny změny map tlaků turba, množstvi, jednotlivé fáze vstřiku, omezovač tlaku...atd. (snad ano). Výkon i krouťák šel evidentně nahoru, motor je pružnější... Udělal jsem logy a vidím zcela normální sériové tlaky jak požadované, tak i skutečné (ŘJ 038906018GM). Může mi někdo vysvětlit, jak je možné že výkon šel znatelně nahoru ? Podle chiptunera se zvyšovaly tlaky o cca 0,15 až 0,25bar (v závislosti na otáčkách aj.). Mně to ale vypadá na zcela sériové tlaky. Nebyl výkon zvýšen něčím jiným než čipem ? A protože mi dotyčný na výše uvedenou otázku již neodpověděl, tak se ptám chytrých lidí na fóru (tímto se omlouvám a zároveň děkuji pár lidem, se kterými jsem již otázku konzultoval).
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Jak to chápat ? Tlak tam je teda vyšší ale VAG ho neukáže nebo je tlak skutečně omezen na 1990mbar? Chiptuner tvrdí, že tlak upravoval o zmíněných 0,2 barů nahoru. S naftou souhlas, ale podle mého laického názoru pro hoření potřebuje kyslík a jeho množství zvýším tlakem vzduchu z turba.BH motor píše:Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na 1990 mbar tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac ako 1980mbar. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
to bych bral, škoda jen, že nemám logy před čipem, pokud byl nastaven tlak dejme tomu na dolní hranici, tak po úpravě byl zvýšen o cca 0,15, což by mohlo snad vysvětlit ten posun ve výkonuchiptuning píše:chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Odpovědi: 0
Já teda nevím, ale jestli si nejseš jistý, že tam byla nebo nebyla provedená úprava SW v RJ, tak není nic jednoduššího, než se domluvit s někým jiným, aby ti to zkontroloval. V této jednotce je potřeba vyletovat a zaletovat paměť, tak tam by se to mohlo poznat, jestli s tím bylo manipulováno. Další věc je, že se musí zaletovat nová, jiná paměť, tedy by ta tvoje původní paměť měla zůstat a podle mě by jsi ji měl dostat. No a třetí věc je vzít jednotku, vyndat z ní paměť a porovnat data s originálem, to je nejspolehlivější způsob, jak zjistit, jestli úprava proběhla či nikoli...
Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš...
Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš...

- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.
A je mi jedno jak to udělal 


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


...pokud máš jistotu a vše je v pořádku, prosím...já to řeším ale teď , protože to nechci řešit za půl roku nebo rok, až se mi něco rozsype díky tomuto čipu... a hlavně mě to zajímá z technického hlediska...MirekX píše:jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.A je mi jedno jak to udělal
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
dyť si psal, že ti to dělal profík, ne? Ale vypadá to, že ten tlak moc zvedlý není, což je asi nakonec dobře,takže můžeš asi být v klidu. Pokud se turbo rozsype, tak ne čipem 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


- El Chupacabra
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25 led 2006, 12:53
- Bydliště: Portoriko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
To není pravda.BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. 

MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
- El Chupacabra
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25 led 2006, 12:53
- Bydliště: Portoriko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?BH motor píše:Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov.BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.