záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu
Tak jsem si dal čipnout Octu 66kW, AGR, 8/1999 od profíka, který již dříve na tomto fóru vystupoval. Provedeny změny map tlaků turba, množstvi, jednotlivé fáze vstřiku, omezovač tlaku...atd. (snad ano). Výkon i krouťák šel evidentně nahoru, motor je pružnější... Udělal jsem logy a vidím zcela normální sériové tlaky jak požadované, tak i skutečné (ŘJ 038906018GM). Může mi někdo vysvětlit, jak je možné že výkon šel znatelně nahoru ? Podle chiptunera se zvyšovaly tlaky o cca 0,15 až 0,25bar (v závislosti na otáčkách aj.). Mně to ale vypadá na zcela sériové tlaky. Nebyl výkon zvýšen něčím jiným než čipem ? A protože mi dotyčný na výše uvedenou otázku již neodpověděl, tak se ptám chytrých lidí na fóru (tímto se omlouvám a zároveň děkuji pár lidem, se kterými jsem již otázku konzultoval).
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Jak to chápat ? Tlak tam je teda vyšší ale VAG ho neukáže nebo je tlak skutečně omezen na 1990mbar? Chiptuner tvrdí, že tlak upravoval o zmíněných 0,2 barů nahoru. S naftou souhlas, ale podle mého laického názoru pro hoření potřebuje kyslík a jeho množství zvýším tlakem vzduchu z turba.BH motor píše:Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na 1990 mbar tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac ako 1980mbar. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes.
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
to bych bral, škoda jen, že nemám logy před čipem, pokud byl nastaven tlak dejme tomu na dolní hranici, tak po úpravě byl zvýšen o cca 0,15, což by mohlo snad vysvětlit ten posun ve výkonuchiptuning píše:chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo
- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 471
- Registrován: 23 led 2006, 22:44
- Bydliště: Mladoboleslavsko...
Já teda nevím, ale jestli si nejseš jistý, že tam byla nebo nebyla provedená úprava SW v RJ, tak není nic jednoduššího, než se domluvit s někým jiným, aby ti to zkontroloval. V této jednotce je potřeba vyletovat a zaletovat paměť, tak tam by se to mohlo poznat, jestli s tím bylo manipulováno. Další věc je, že se musí zaletovat nová, jiná paměť, tedy by ta tvoje původní paměť měla zůstat a podle mě by jsi ji měl dostat. No a třetí věc je vzít jednotku, vyndat z ní paměť a porovnat data s originálem, to je nejspolehlivější způsob, jak zjistit, jestli úprava proběhla či nikoli...
Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš...
Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš...

jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.
A je mi jedno jak to udělal 


Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


...pokud máš jistotu a vše je v pořádku, prosím...já to řeším ale teď , protože to nechci řešit za půl roku nebo rok, až se mi něco rozsype díky tomuto čipu... a hlavně mě to zajímá z technického hlediska...MirekX píše:jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře.A je mi jedno jak to udělal
dyť si psal, že ti to dělal profík, ne? Ale vypadá to, že ten tlak moc zvedlý není, což je asi nakonec dobře,takže můžeš asi být v klidu. Pokud se turbo rozsype, tak ne čipem 

Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


- El Chupacabra
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25 led 2006, 12:53
- Bydliště: Portoriko
- Kontaktovat uživatele:
To není pravda.BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. 

MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
- El Chupacabra
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 25 led 2006, 12:53
- Bydliště: Portoriko
- Kontaktovat uživatele:
Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?BH motor píše:Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov.BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.