záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

záhada ? (asi jen pro začátečníka) ... tlaky turba po čipu

Příspěvek od KarelM »

Tak jsem si dal čipnout Octu 66kW, AGR, 8/1999 od profíka, který již dříve na tomto fóru vystupoval. Provedeny změny map tlaků turba, množstvi, jednotlivé fáze vstřiku, omezovač tlaku...atd. (snad ano). Výkon i krouťák šel evidentně nahoru, motor je pružnější... Udělal jsem logy a vidím zcela normální sériové tlaky jak požadované, tak i skutečné (ŘJ 038906018GM). Může mi někdo vysvětlit, jak je možné že výkon šel znatelně nahoru ? Podle chiptunera se zvyšovaly tlaky o cca 0,15 až 0,25bar (v závislosti na otáčkách aj.). Mně to ale vypadá na zcela sériové tlaky. Nebyl výkon zvýšen něčím jiným než čipem ? A protože mi dotyčný na výše uvedenou otázku již neodpověděl, tak se ptám chytrých lidí na fóru (tímto se omlouvám a zároveň děkuji pár lidem, se kterými jsem již otázku konzultoval).
Přikládám logy: první je na trojku, druhý je z přeřazením na 4st.
Díky
http://data2.edisk.cz/stahni/88017/log_ ... .09kB.html
http://data2.edisk.cz/stahni/14165/log_ ... .65kB.html
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na XXXX tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes. :)
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

BH motor píše:Seriovy tlak je nejak 0,95 v maxime. Ak ti panko nenastavil jednu zarazku ktora je definovana v tvojom modeli na 1990 mbar tak tlah hore nepoleti. vo vagu ti neukaze viac ako 1980mbar. A este jedna vec vzduch nehori. Ak nepridas nafty tak nepojdes. :)
Jak to chápat ? Tlak tam je teda vyšší ale VAG ho neukáže nebo je tlak skutečně omezen na 1990mbar? Chiptuner tvrdí, že tlak upravoval o zmíněných 0,2 barů nahoru. S naftou souhlas, ale podle mého laického názoru pro hoření potřebuje kyslík a jeho množství zvýším tlakem vzduchu z turba.
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo ;)
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

chiptuning píše:chip se da udelat i s malym zvysenim tlaku,ty tam mas nejvyssi poz.hodnotu 1979mb coz je prakticky skoro orig hodnota ta podle d.prirucky ma byt 1850-1950mb,ale neznamena to ze auto pojede spatne,aspon ti vydrzi turbo ;)
to bych bral, škoda jen, že nemám logy před čipem, pokud byl nastaven tlak dejme tomu na dolní hranici, tak po úpravě byl zvýšen o cca 0,15, což by mohlo snad vysvětlit ten posun ve výkonu
Uživatelský avatar
chiptuning
Aktivista
Příspěvky: 2519
Registrován: 23 led 2006, 19:59
Odpovědi: 0
Bydliště: plzen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chiptuning »

tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

chiptuning píše:tak si zkus zmerit nejaky jiny auto v originale,musi byt od 5.mesice1999 a mladsi
No já mám origo výpis tlaků (tabulkové hodnoty z ŘJ) v závislosti na otáčkách a "loadu" a rovněž tabelovaných tlaků po čipu a nějak mi to právě s naměřenými hodnotami nesedí... proto jsem se ptal
serviceMan
Přispěvovatel
Příspěvky: 471
Registrován: 23 led 2006, 22:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Mladoboleslavsko...

Příspěvek od serviceMan »

Já teda nevím, ale jestli si nejseš jistý, že tam byla nebo nebyla provedená úprava SW v RJ, tak není nic jednoduššího, než se domluvit s někým jiným, aby ti to zkontroloval. V této jednotce je potřeba vyletovat a zaletovat paměť, tak tam by se to mohlo poznat, jestli s tím bylo manipulováno. Další věc je, že se musí zaletovat nová, jiná paměť, tedy by ta tvoje původní paměť měla zůstat a podle mě by jsi ji měl dostat. No a třetí věc je vzít jednotku, vyndat z ní paměť a porovnat data s originálem, to je nejspolehlivější způsob, jak zjistit, jestli úprava proběhla či nikoli...

Poznat pohledem, jestli byla paměť vyndaná by se v případě práce odborníka nemuselo poznat, jestli jsi dostal původní paměť zpět, tak to nemusí být tvoje, Takže doporučuju pro klid si to nechat zkontrolovat spůsobem porovnání dat v jednotce s originálem, jinak se budeš jen dohadovat a stejně na nic nepříjdeš... ;)
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře. :) A je mi jedno jak to udělal :D
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
KarelM
Přispěvovatel
Příspěvky: 99
Registrován: 24 led 2006, 10:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od KarelM »

MirekX píše:jestli se ti líbí, jak to jede, tak to neřeš. Mě se to líbí, jak mi to jede a víc do toho šťourat nebudu, páč mi to dělal někdo,komu věřim, že to udělal dobře. :) A je mi jedno jak to udělal :D
...pokud máš jistotu a vše je v pořádku, prosím...já to řeším ale teď , protože to nechci řešit za půl roku nebo rok, až se mi něco rozsype díky tomuto čipu... a hlavně mě to zajímá z technického hlediska...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

dyť si psal, že ti to dělal profík, ne? Ale vypadá to, že ten tlak moc zvedlý není, což je asi nakonec dobře,takže můžeš asi být v klidu. Pokud se turbo rozsype, tak ne čipem :)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
El Chupacabra
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 25 led 2006, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Portoriko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od El Chupacabra »

BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
To není pravda.
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. :)
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Uživatelský avatar
El Chupacabra
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 25 led 2006, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Portoriko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od El Chupacabra »

BH motor píše:
BH motor píše:Tlak a objem su dve veci. Nafta efektivne spaluje pri dostatocnom prebytku objemu a nie tlaku vzduchu. Objem vzduchu nestupa ruka v ruke s tlakom u turbomotora iba u kompresora kde sa vyfukova strana neskrti plynovou turbinou.
Uplne zbytocne mi protirecis. Chod do nameranych hodnot kanal 10 na tdi daj si auto na brzdu zataz ho a s nemym uzasom mozes sledovat co sa zacne diat okolo 3700 rpm s cinitelom plnenia pri roznych tlakoch. Konkretizovat to nebudem. Treba sa potrapit a pochopit urcite zakonitosti turbomotorov. :)
Přijde ti snad, že při určitém (stejném) objemu dostaneš do válce vždy stejné množství vzduchu?
El Chupacabra již asi sto let děsí oprávněně obyvatele Portorika-zabíjí hromadně veškerou zvěř a jsou zaznamenány i případy útoku na člověka.Všechny oběti téhle záhadné bytosti jsou nacházeny vysáty,roztrhány a s vytrhanými vnitřnostmi.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“