huci lozisko i po vymene

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

calibos
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 02 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0

huci lozisko i po vymene

Příspěvek od calibos »

Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Re: huci lozisko i po vymene

Příspěvek od josef10 »

calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Vyměn pravé.
Pak špekuluj.
calibos
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 02 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0

Re: huci lozisko i po vymene

Příspěvek od calibos »

josef10 píše:
calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...
to netusim, nedelaljsem to sam, ale servisak...
OCTAVIA I - 1.8T RS
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Re: huci lozisko i po vymene

Příspěvek od josef10 »

calibos píše:
josef10 píše:
calibos píše:Vymenil jsem ted L predni lozisko, protoze hucelo ( za nove SKF, pred tim FAG ). Ovsem ted to huci jeste vic...a to jsem to predchozi menil v zime a uz odeslo (cca 10 000km)...
kde je problem? v naboji, nebo jeste v necem jinem ?? jeste budu menit i to druhe, take huci

jakym momentem jsi utahl poloosy? jestli jsi to prednal tak jsi umrtvil lozisko...
to netusim, nedelaljsem to sam, ale servisak...
to je prave ono... pokud se nedodrzi predepsany moment tak lozisko jde do kytek...
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1308
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

V životě jsem nedotahoval přední ložisko momentovým klíčem a cca 400 aut nemělo s tím problém,prostě 1 m páku a s citem. ;)
boobika
Aktivista
Příspěvky: 1155
Registrován: 02 srp 2009, 16:41
Odpovědi: 0

Příspěvek od boobika »

co to je za auto?
calibos
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 02 črc 2009, 20:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od calibos »

boobika píše:co to je za auto?
OCTAVIA I COMBI RS
OCTAVIA I - 1.8T RS
Uživatelský avatar
papouch22
Aktivista
Příspěvky: 1367
Registrován: 20 úno 2009, 15:56
Odpovědi: 0
Bydliště: SELCANSKO

Příspěvek od papouch22 »

karel4 píše:V životě jsem nedotahoval přední ložisko momentovým klíčem a cca 400 aut nemělo s tím problém,prostě 1 m páku a s citem. ;)
mam stejne zkusenosti
Rapid 1.0
Focus II TDCi
BEJVALO
Roomster TDI
GIV 55KW
Focus 1.8 TDCi
Felda 1.3 LXi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Radiální ložisko je ze dvou částí, které se po dotažení opřou o sebe a vůle je daná konstrukcí ložiska..Moment je tam k tomu, aby byla záruka, že se obě půlky dotknou anebo aby u menšího ložiska nějaký stachanovec vnitřní půlky nerozlomil...Takže jak hoši píší,když někdo utahuje poloosu po montáži nového ložiska trubkou a po dotažení ložiska /opření půlek/ rozumně přetáhne, nemůžou je zkurvit..Používal jsem momenták , když mi nam.ložiska začala po měsíci hučet , netušil jsem, čím to je a nakonec to byla vadná várka/FAG/..,bylo to na expertíze, kde přetažení údajně poznají..a uznali vadu ložiska. Pak jsem momenták zas nechal v koutě... :)
nepropadat panice...
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

jericho-3 píše:Radiální ložisko je ze dvou částí, které se po dotažení opřou o sebe a vůle je daná konstrukcí ložiska..Moment je tam k tomu, aby byla záruka, že se obě půlky dotknou anebo aby u menšího ložiska nějaký stachanovec vnitřní půlky nerozlomil...Takže jak hoši píší,když někdo utahuje poloosu po montáži nového ložiska trubkou a po dotažení ložiska /opření půlek/ rozumně přetáhne, nemůžou je zkurvit..Používal jsem momenták , když mi nam.ložiska začala po měsíci hučet , netušil jsem, čím to je a nakonec to byla vadná várka/FAG/..,bylo to na expertíze, kde přetažení údajně poznají..a uznali vadu ložiska. Pak jsem momenták zas nechal v koutě... :)
aha tak to jsem nevedel... to znamena utahnout matici na poloose klidne metrovou trubkou a lozisku se nic nestane?
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...
Oct asv 2000, DieselPower
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

Pája 19 píše:Na O1 je to myslim 300Nm, takže na metrový trubce 30kg. Jen aby byla představa...
na OI je predepsany moment 50 Nm + 60 stupnu....
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3677
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Asi čerpu ze špatnýho zdroje (wallbash) , ale auta jezděj a nehučej.
Oct asv 2000, DieselPower
josef10
Aktivista
Příspěvky: 1181
Registrován: 29 led 2010, 22:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od josef10 »

dokaze nekdo rict vysledny moment 50 Nm + 60 stupnu?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“