Seat Leon 2001 1,6 16V

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
hubynkooo
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 18 bře 2011, 17:54
Odpovědi: 0

Seat Leon 2001 1,6 16V

Příspěvek od hubynkooo »

dobry den chcel by som sa opytat ako sa da zvysit vykon takeho niecoho ale ab netrebalo velmi zasahovat do motora ...... planujem sa postavit s tym na start s passatom 2.0 TDI 103 kw a chcel by som samozrejme vyhrat viem nejde len o auto ale tak si myslim ze 77 a 103 kw sa hned ukaze tak co navrhujete?
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

nepomůže ti nic levnýho 2.0 tdi ti ujede jak nic...
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

navrhuju vyměnit auto kompresor bys nezaplatil...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
krejča
Aktivista
Příspěvky: 1032
Registrován: 04 úno 2008, 23:13
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od krejča »

:D (LOL) přesně můj názor
SEAT LEON FR ARL TDIFUN 271PS/521NM ,EGR,KAT OFF,MAF OFF,HDS,SACHS PERFORMACE,HP Sporting,BRZDY 330x30 4píst\288x22,WEBASTO R+,"R" komplet paket,sedáky RECARO 4(polokůže),...takže vlastně naftový Rko :-)
Daily-T4 mulťák acv
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Konkrétně motory 1,6/16V 77kW jsou motory slušně řečeno na howno.

Vysoký kompresní poměr vyžaduje minimálně 98 oktanů - to je zásadní věc.
Maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm jasně říká, že motor je v běžných otáčkách doslova mrtvola a pokud se netočí kolem 4500-6500 otáček, prostě nejede.

Tenhle motor bych zahodil. Přesněji řečeno auto s tímhle motorem bych nechtěl ani zadarmo. Měl jsem kdysi služební GIV s tímhle motorem a byl jsem nešťastnej jak šafářův dvoreček. Jo a ohledně spotřeby jsem se ani při nejlepší vůli nevešel do tabulek (dálka 8-9 litrů, město přes deset úplně běžně).

A jestli se chceš měřit s dvoulitrem pod turbem, rovnou to vzdej a jako chlap přiznej, že na to nemáš. Vypráská Tě o třetinu trati. Auta s tímhle motorem jsem totiž běžně dával i já s třicet let starým žigulíkem :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Kolikrát si říkám, co vede výrobce k vyřazení produkce motorů vyzkoušených, vypiplaných, které jedou, spotřebu mají 7-8 litrů paliva a vytvoří líné lemry, se spotřebou jako v 60. letech a s dražší výrobou.?.Není to jen v ekologii, tomu nevěřím, není lepší přiznat, že to neumím a koupit dobré motory od jiných firem jako to dělají Ford nebo Opel?
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jo, nad tím se zamýšlím už dlouho. Ford uznal, že neumí naftové motory (což se skutečně nemýlí, neb jeho ENDURA 1,8TD v Escortu byl doslova zážitek :wink: ), kupuje HDi-čka od PSA a nemá problém. Taktéž jiné automobilky.....

Podle mého názoru je VW moc hrdá firma na to, aby si tohle přiznala. Nicméně je třeba říct, že většina motorů se koncernu povedla. Avšak pár jich znám, co nejsou úplně košér - třeba Fabia 1,4/16V 74kW, dále právě zde zmiňovaný 1,6/16V 77kW, ani AGN 1,8/20V 92kW nepatřil mezi zdařilé. Naopak mnohými zatracovaný předpotopní AME 1,4i 50kW ve Fabii je motor, který mi seděl do ruky, jako málokterý jiný. Taktéž poměrně nevýkonný dvoulitr 85kW v jedničkové Octavii (dokud mu nedali vyvažovací hřídele) byl doslova příjemný. Šestnáctka SR-ko AKL 74kW - bomba motor.

Když už jsem narazil na starou čtrnáctku MPi ve Fabii - dost mě baví, když slyším, že tyto staré motory 44 a 50kW koncern nahradil moderními a úspornými motory HTP a HTP. To doslova řvu smíchy, až se za pupek popadám. Zajména to slovo úsporné mě baví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

No, to škodovácký OHV taky nebyl zrovna střízlík, co se spotřeby týkalo ;)
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já měl krátkou Fabii AZE (44kW) a plně naložená chodila dálku do šesti litrů (trasa Třebíč - Sokolov, kde je půlka dálnic a půlka jedniček).
A to byla na širších gumách (Comfort).

Kolega má Fabii Combi AME (50kW) a Norsko jel (v plné náloži - stany, kola a jídlo na dva týdny) v průměru za 6,2.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mir77
Aktivista
Příspěvky: 1735
Registrován: 16 zář 2008, 23:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od mir77 »

Tak 44 kW pokud se nepletu měla jiný zpřevodování, někde se to řešilo. Byl tam poměrně velkej rozdíl na spotřebě. Co mám zkušenosti svoje a z okolí, tak s 1.4 50 kW 8 litrů benzínu...
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002

V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
majjco
Přispěvovatel
Příspěvky: 158
Registrován: 01 srp 2007, 12:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od majjco »

tam zalezi od nohy, mali sme 2 tie 50kW a obidve jazdili okolo 6-7l, ale mal som suseda ten na svojej chodil za 9 ...
SEAT ALTEA XL 1.6/LPG BRC 2008
SEAT LEON 1.2 TSI
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

mir77 píše:Tak 44 kW pokud se nepletu měla jiný zpřevodování, někde se to řešilo. Byl tam poměrně velkej rozdíl na spotřebě. Co mám zkušenosti svoje a z okolí, tak s 1.4 50 kW 8 litrů benzínu...
Bohužel se pleteš. Motory 1,4 MPi 44kW a 50kW měly naprosto identické převodovky i převody. Nelišily se vůbec ničím. Jiné převody měly motorizace 1,0 MPi, ty byly o pěkný kus do pomala.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“