Seat Leon 2001 1,6 16V
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Seat Leon 2001 1,6 16V
dobry den chcel by som sa opytat ako sa da zvysit vykon takeho niecoho ale ab netrebalo velmi zasahovat do motora ...... planujem sa postavit s tym na start s passatom 2.0 TDI 103 kw a chcel by som samozrejme vyhrat viem nejde len o auto ale tak si myslim ze 77 a 103 kw sa hned ukaze tak co navrhujete?
Konkrétně motory 1,6/16V 77kW jsou motory slušně řečeno na howno.
Vysoký kompresní poměr vyžaduje minimálně 98 oktanů - to je zásadní věc.
Maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm jasně říká, že motor je v běžných otáčkách doslova mrtvola a pokud se netočí kolem 4500-6500 otáček, prostě nejede.
Tenhle motor bych zahodil. Přesněji řečeno auto s tímhle motorem bych nechtěl ani zadarmo. Měl jsem kdysi služební GIV s tímhle motorem a byl jsem nešťastnej jak šafářův dvoreček. Jo a ohledně spotřeby jsem se ani při nejlepší vůli nevešel do tabulek (dálka 8-9 litrů, město přes deset úplně běžně).
A jestli se chceš měřit s dvoulitrem pod turbem, rovnou to vzdej a jako chlap přiznej, že na to nemáš. Vypráská Tě o třetinu trati. Auta s tímhle motorem jsem totiž běžně dával i já s třicet let starým žigulíkem
.
Vysoký kompresní poměr vyžaduje minimálně 98 oktanů - to je zásadní věc.
Maximum točivého momentu až na otáčkách 4500 rpm jasně říká, že motor je v běžných otáčkách doslova mrtvola a pokud se netočí kolem 4500-6500 otáček, prostě nejede.
Tenhle motor bych zahodil. Přesněji řečeno auto s tímhle motorem bych nechtěl ani zadarmo. Měl jsem kdysi služební GIV s tímhle motorem a byl jsem nešťastnej jak šafářův dvoreček. Jo a ohledně spotřeby jsem se ani při nejlepší vůli nevešel do tabulek (dálka 8-9 litrů, město přes deset úplně běžně).
A jestli se chceš měřit s dvoulitrem pod turbem, rovnou to vzdej a jako chlap přiznej, že na to nemáš. Vypráská Tě o třetinu trati. Auta s tímhle motorem jsem totiž běžně dával i já s třicet let starým žigulíkem

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Kolikrát si říkám, co vede výrobce k vyřazení produkce motorů vyzkoušených, vypiplaných, které jedou, spotřebu mají 7-8 litrů paliva a vytvoří líné lemry, se spotřebou jako v 60. letech a s dražší výrobou.?.Není to jen v ekologii, tomu nevěřím, není lepší přiznat, že to neumím a koupit dobré motory od jiných firem jako to dělají Ford nebo Opel?
nepropadat panice...
Jo, nad tím se zamýšlím už dlouho. Ford uznal, že neumí naftové motory (což se skutečně nemýlí, neb jeho ENDURA 1,8TD v Escortu byl doslova zážitek
), kupuje HDi-čka od PSA a nemá problém. Taktéž jiné automobilky.....
Podle mého názoru je VW moc hrdá firma na to, aby si tohle přiznala. Nicméně je třeba říct, že většina motorů se koncernu povedla. Avšak pár jich znám, co nejsou úplně košér - třeba Fabia 1,4/16V 74kW, dále právě zde zmiňovaný 1,6/16V 77kW, ani AGN 1,8/20V 92kW nepatřil mezi zdařilé. Naopak mnohými zatracovaný předpotopní AME 1,4i 50kW ve Fabii je motor, který mi seděl do ruky, jako málokterý jiný. Taktéž poměrně nevýkonný dvoulitr 85kW v jedničkové Octavii (dokud mu nedali vyvažovací hřídele) byl doslova příjemný. Šestnáctka SR-ko AKL 74kW - bomba motor.
Když už jsem narazil na starou čtrnáctku MPi ve Fabii - dost mě baví, když slyším, že tyto staré motory 44 a 50kW koncern nahradil moderními a úspornými motory HTP a HTP. To doslova řvu smíchy, až se za pupek popadám. Zajména to slovo úsporné mě baví.

Podle mého názoru je VW moc hrdá firma na to, aby si tohle přiznala. Nicméně je třeba říct, že většina motorů se koncernu povedla. Avšak pár jich znám, co nejsou úplně košér - třeba Fabia 1,4/16V 74kW, dále právě zde zmiňovaný 1,6/16V 77kW, ani AGN 1,8/20V 92kW nepatřil mezi zdařilé. Naopak mnohými zatracovaný předpotopní AME 1,4i 50kW ve Fabii je motor, který mi seděl do ruky, jako málokterý jiný. Taktéž poměrně nevýkonný dvoulitr 85kW v jedničkové Octavii (dokud mu nedali vyvažovací hřídele) byl doslova příjemný. Šestnáctka SR-ko AKL 74kW - bomba motor.
Když už jsem narazil na starou čtrnáctku MPi ve Fabii - dost mě baví, když slyším, že tyto staré motory 44 a 50kW koncern nahradil moderními a úspornými motory HTP a HTP. To doslova řvu smíchy, až se za pupek popadám. Zajména to slovo úsporné mě baví.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Já měl krátkou Fabii AZE (44kW) a plně naložená chodila dálku do šesti litrů (trasa Třebíč - Sokolov, kde je půlka dálnic a půlka jedniček).
A to byla na širších gumách (Comfort).
Kolega má Fabii Combi AME (50kW) a Norsko jel (v plné náloži - stany, kola a jídlo na dva týdny) v průměru za 6,2.
A to byla na širších gumách (Comfort).
Kolega má Fabii Combi AME (50kW) a Norsko jel (v plné náloži - stany, kola a jídlo na dva týdny) v průměru za 6,2.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tak 44 kW pokud se nepletu měla jiný zpřevodování, někde se to řešilo. Byl tam poměrně velkej rozdíl na spotřebě. Co mám zkušenosti svoje a z okolí, tak s 1.4 50 kW 8 litrů benzínu...
Octavia 1.9 TDI Ambiente 81 kW ASV, r.v. 2002
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
V minulosti:
Favorit 136L, r.v. 1989, LPG
Felicia 1.3 LXi, r.v. 1997, LPG
Fabia Sedan 1.4 MPi Classic, r.v. 2001, LPG
Bohužel se pleteš. Motory 1,4 MPi 44kW a 50kW měly naprosto identické převodovky i převody. Nelišily se vůbec ničím. Jiné převody měly motorizace 1,0 MPi, ty byly o pěkný kus do pomala.mir77 píše:Tak 44 kW pokud se nepletu měla jiný zpřevodování, někde se to řešilo. Byl tam poměrně velkej rozdíl na spotřebě. Co mám zkušenosti svoje a z okolí, tak s 1.4 50 kW 8 litrů benzínu...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)