Jak poznám jestli je výsledný MEŘO kvalitní?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Jak poznám jestli je výsledný MEŘO kvalitní?

Příspěvek od Tomajko »

Dal jsem se do výroby MEŘA z "vyjetého" vyfritu. Do vyfritu přidávám metanol s hydroxidem sodným v poměru 18l oleje : 2l metanolu : 1dcl NaOH (50%). Nic nezahřívám. Zdá se že reakce probíhá bez problémů. Jen bych chtěl nějak zjistit jestli je ten výsledný produkt bezpečný (kvalitní) pro motor. Dá se to nějak určit, změřit, z něčeho vyčíst? Přemýšlím jestli to mám pak prát a jestli to není zbytečné...budu rád za každou radu :)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Nevim zda to pak prat, ale ty pomery jsou nejake divne (wallbash)
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

Ale reaguje to parádně, olej byl takový tmavě hnědý až černý a teď po reakci je krásně průhledný. Vespod se usadila černá hmota...
Uživatelský avatar
hranicka
Přispěvovatel
Příspěvky: 562
Registrován: 25 zář 2010, 19:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od hranicka »

Tomajko píše:Ale reaguje to parádně, olej byl takový tmavě hnědý až černý a teď po reakci je krásně průhledný. Vespod se usadila černá hmota...
Nalej to tam a jeď.
Rudolf Diesel to taky nekrmil naftou.
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od svars »

to je nějaký divný ... metanolu málo, ale snad jo, ale toho hydroxidu je málo... a nebo těch 18 l není 18l. Já bych pral, podle vody co z toho vyteče a spotřebovaného množství poznáš jak dobrou máš reakci.
Škoda 1.9, 81
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

svars píše:to je nějaký divný ... metanolu málo, ale snad jo, ale toho hydroxidu je málo... a nebo těch 18 l není 18l. Já bych pral, podle vody co z toho vyteče a spotřebovaného množství poznáš jak dobrou máš reakci.
poměry jsou víceméně přesné, teda dělal jsem to v menším množství na zkoušku ale poměr jsem zachoval stejný...tím jsem si jistý :) "podle vody co z toho vyteče" tomu nějak nerozumím (crazy) zkusím tady večer hodit fotky jestli se mi to podaří...
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

tak tady jsou ty slibované fotky:
http://imageshack.us/g/3/19860809.jpg/
djpeto
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 21 říj 2010, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od djpeto »

ja by som povedal ze vpohode to mozes dat zozrat autu, aspon ja bych sa toho nebal ;)
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od svars »

Tomajko píše:
svars píše:to je nějaký divný ... metanolu málo, ale snad jo, ale toho hydroxidu je málo... a nebo těch 18 l není 18l. Já bych pral, podle vody co z toho vyteče a spotřebovaného množství poznáš jak dobrou máš reakci.
poměry jsou víceméně přesné, teda dělal jsem to v menším množství na zkoušku ale poměr jsem zachoval stejný...tím jsem si jistý :) "podle vody co z toho vyteče" tomu nějak nerozumím (crazy) zkusím tady večer hodit fotky jestli se mi to podaří...
podle fotek to vypadá velice pěkně :-) jen bych zkusil schladit kousek jestli tam náhodou nemám nezreagované sádlo... ta voda : když ti vyteče mlíko (skoro tvaroh :-D) a pění to jak sviňa tak reakce nic moc... když je reakce dobrá tak zhruba po 3praní vytéká skoro čistá voda.
Škoda 1.9, 81
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

S tou vodou to ještě zkusím, i schladit vyzkouším. Někde jsem zahlédl že se měří pH hodnota, je to k něčemu nebo je to zbytečné?
djpeto
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 21 říj 2010, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od djpeto »

Tomajko píše:S tou vodou to ještě zkusím, i schladit vyzkouším. Někde jsem zahlédl že se měří pH hodnota, je to k něčemu nebo je to zbytečné?
za posledneho pol roka neriesim cistotu a kvalitu mera, proste necham zreagovat, odstat par dni, prefiltrujem, nalejem z aditivom ( kernite, tda, vif) a vyjazdim. neebem sa z pranim tak ako dovtedy. nezaznamenal som ziaden problem ani u seba ani u znamych.
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

A jaké teda dáváte poměry když se vám ty moje nezdají? :) Aditivum je dobré k čemu? Jo a netušíte někdo jak bude na MEŘO reagovat palivový systém Zetoru 25? Myslím tím jestli mi to nerozpustí nějaké gumy...
djpeto
Přispěvovatel
Příspěvky: 252
Registrován: 21 říj 2010, 18:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od djpeto »

Tomajko píše:A jaké teda dáváte poměry když se vám ty moje nezdají? :) Aditivum je dobré k čemu? Jo a netušíte někdo jak bude na MEŘO reagovat palivový systém Zetoru 25? Myslím tím jestli mi to nerozpustí nějaké gumy...
gumu ti to urcite rozpusti :-D
aditivum "preistotu" kvoli dobremu pocitu, v zime ti zlepsi startovatelnost, ja pridavam benzin ked teploty klesnu pod -5
EKOCar B100
#1:Octavia Combi '99 Black magic, AHF, EGRoff, TT-puky, 13000lm light.
#2:Octavia '97, modra metaliza, AGR,EGRoff,MAFoff
svars
Přispěvovatel
Příspěvky: 122
Registrován: 02 dub 2011, 14:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od svars »

Tomajko píše:S tou vodou to ještě zkusím, i schladit vyzkouším. Někde jsem zahlédl že se měří pH hodnota, je to k něčemu nebo je to zbytečné?
měří se ph vody co vyteče z praní, uvádí se že by měla mít 6,5 nebo tak nějak...potom že uz neni treba prat.... nezkousel sem.
Škoda 1.9, 81
Tomajko
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 25 zář 2011, 18:31
Odpovědi: 0

Příspěvek od Tomajko »

Předpokládám že tomu rozpuštění gumy se dá předejít jenom náhradou za gumu která to vydrží....Nebo je jiná možnost?
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“