Vliv vadné dvouhmoty na start motoru - blbost nebo varianta?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Ladas píše:no právě jde tam o nízké startovací otáčky
Já jsem ten motor slyšel startovat. Mimochodem i viděl kouřit a cítil smrdět. Startér s tím točí jak blázen, lépe než mě a to mně to chytá dobře. Jel jsem za ním dost kilometrů a vždy, když přidal plyn, vyvalil se z komína černý kouř, nebo spíš šedočerný. A podle situace jízdy v koloně to nebylo razantní dupnutí na plyn. Za okamžik jsem to i cítil. Takový divný smrad, něco mezi špatně spálenou naftou a pálícím se olejem. Tipoval jsem to na přečipování, ale prý je to originál.
VW Sharan
1.9 TDI PD
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

Povrzuji, není čipovaný. A když píšete o té diagnostice a těch čidlech, pořád to hází sporadickou závadu na čidle otáček motoru. To by prý podle hodnot, které byly naměřený multimetrem, mělo být v pořádku jak mě radil Marek77. Asi by stálo za to zkontrolovat vedení až do jednotky nebo kam to vlastně vede, ale předpokládám, že do jednotky půjdou od někud jiné dráty než od čidla a budu zase v háji.
Mimochodem díky Vilíku, potěšil si mě aspoň s tím startérem. Už sem ze zoufalství chtěl zkusit vyměnit i ten. (LOL)
VW Sharan, AUY, 2003
Uživatelský avatar
bendys
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 27 črc 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od bendys »

Vliv špatného čidla na startování, vlastní zkušenost. (teplotní závislost)

Ukazovala se mi chyba čidla otáček vačky (viz níže), po smazání se objevila až po čase. Studený motor startoval na OK, teplý točil a točil a točil. Za jízdy žádné evidentní problémy, do nouzáku nepadal. Po důkladnější analýze jsem zjistil, že g40 přestane měřit po ohřátí motoru na 80°, po zchladnutí zase ok. Provedena výměna čidla, starty bez nejmenších problému. Doporučuji nejdříve vyloučit teplotní závislost a až potom měřit kabely. Sám jsem zbytečně rozvrtal kabelový svazek.




19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 38.0 Nm
Speed: 17.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001111
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0

(motor 1,9 PD AVQ 74 /100/)
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

ano, tohle čidla dělají, po ránu vše o.k., kolikrát stačilo zatepla počkat 10 min. a už se zase jede. a to u benzinu i nafty..U benzinu stačilo do auta drbnout a jelo...
nepropadat panice...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3681
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

S odpojenym čidlem teploty to startuje stejně špatně...
Oct asv 2000, DieselPower
Uživatelský avatar
bendys
Sběrač informací
Příspěvky: 23
Registrován: 27 črc 2010, 19:55
Odpovědi: 0
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od bendys »

Pája 19 píše:S odpojenym čidlem teploty to startuje stejně špatně...
Drobná, obecná sumarizace - čidla versus vliv teploty motoru na startování TDI PD




1. U některých motorů je ve startovacích mapách podmínka min. otáček startéru pro vstřik paliva (závisí na teplotě motoru). Pokud je nedosáhne, jednotka nepustí palivo a starter točí naprázdno.
diagnostika: po zahřátí odpojit čidlo teploty motoru, pokud potom naskočí okamžitě jde o uvedený problém.
Řešení:
Oficiální - výměna baterky, starteru
Normální - úprava startovcích map, finta s odporem (posáno ve FAQ)
Poznámka - řídící jednotka nedetekuje žádnou chybu!

2. Pokud přestane měřit čidlo otáček vačky, motor nastartuje ale start trvá velmi dlouho, odpojení čidla teploty nemá vliv. Předpokládám, že jsou možné různé varianty. Při teplotní závislosti (viz můj předchozí příspěvek) může startovat studený a teplý ne ale klidně i naopak, záleží jakým způsobem se závislost projevuje. Pokud odejde úplně, měl by bude startovat blbě vždycky.
diagnostika: řídící jednotka chybu detekuje , teplotní závislost lze zjsitit v měřených hodnotách, sledovat teplotu motoru a otáčky vačky (motoru)
Kontrolka na budících nesvítí, soudruzi z NDR to nepovažují za fatální chybu! Hlavně když vím, že se tchýně nepřipoutala.
Rešení: Výměna čidla


K bodu 2. Vycházím pouze z mého zjištění na motoru 1.9 TDI PD (AVQ)


Kdo ví víc, nechť mě opraví.
Naposledy upravil(a) bendys dne 16 říj 2011, 22:19, celkem upraveno 1 x.
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

Tak teď sem z toho jelen. Rozhodl sem se vyměnit jako poslední možnost vstřiky. Jsem teď na vážkách, jestli to nestopnout a nezkusit prvně koupit to čidlo otáček motoru, který by "mělo být" podle naměřených hodnot OK. Přeci jen by to byla o hodně míň bolestivá investice. Ještě bych taky mohl nechat raději prvně přezkoušet staré vstřiky. Bych se picnul, když by byly OK a já tam rval nový. Je fakt, že už mají hodně km za sebou, ale za jízdy motor šlape bez jakýchkoliv problémů. Může být vstřik špatný a ovlivnit start, když za jízdy je vše OK?
VW Sharan, AUY, 2003
luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Litvínov

Příspěvek od luke.bean »

A co vymačkaná hlava ?
Ty starty jsou závislý na teplotě nafty. Když je teplá,je řidší a tím pádem "padá" u vstřiků , když je zima a je studená-hustá,tak to staruje líp. Mě to dělalo a auto překapivě líp chytalo když stálo na mrazu než když bylo ve vytopený garáži..
QUATTRO 308 kW
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

Myslím, že hlava bude OK. Je to tak měsíc, co mě jí dělali.
Ještě jednou a důkladně sem si přečetl příspěvěk od bendyse (hlavně bod 2) a je v tom jistá podobnost s mím případem. Motor startuje blbě i s odpojeným teplotním čidlem. Pořád motá a motá, nakonec naskočí. Když točí, tak vyloženě nasucho, žádný škytání, že by tam byla nafta. Z toho sem prapůvodně usuzoval, že mě padá nafta, ale nezjistil sem nikde žádnou netěsnost a při přerovnávání hlavy sme vyměnili těsnící kroužky na vstřikách.
VW Sharan, AUY, 2003
luke.bean
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 04 zář 2007, 13:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha - Litvínov

Příspěvek od luke.bean »

hlava je vymačkaná od vstřikovačů,já taky stále řešil padání nafty,měnil jsem tandem,přetěsńoval vstřiky dokola až holt musela přijít na řadu gnová hlava a je klid

na foto jsou vidět zářezy od vstřiků v hlavě

Obrázek
QUATTRO 308 kW
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

Zkoušel sem dávat průhledný hadice a žádné padání nafty sem nepozoroval. Předpokládám, že v tomhle chyba nebude. Nechám přezkoušet vstřiky a pak se uvidí.
VW Sharan, AUY, 2003
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

mam tu ted AUY.uplne stejny problem.totalne vymackana hlava na vstrikach.hydra poskozene+poskozena vacka. :)
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

Hm, tak to mě na optimismu moc nedodává! :o Ale předpokládám, že když mě dělali nedávno hlavu, srovnálala se a byla na tlakování, tak by si někdo takového průseru všimnul.....nebo snad nee? Raději se na to ještě mechanika nenápadně optám... :?
VW Sharan, AUY, 2003
Uživatelský avatar
marena tdi
Aktivista
Příspěvky: 3597
Registrován: 02 dub 2009, 09:39
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od marena tdi »

marena tdi píše:mam tu ted AUY.uplne stejny problem.totalne vymackana hlava na vstrikach.hydra poskozene+poskozena vacka. :)
:D vsak tohle taky nekdo delal .vykaslal se na poradnou opravu a jen prekrozkoval vstriky.problem se po nejake dobe opakoval.tak to zkoncilo u nas. hlava je totalne k.o to musel ten clovek co to pred nama delal videt.teda pokud vedel jak to vlastne ma ve zkutecnosti vypadat :D
Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
007houmr
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 28 črc 2011, 13:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč/Znojmo

Příspěvek od 007houmr »

To je síla. Jen doufám, že to není i můj případ. Hned zítra musím zavolat a zeptat se na to. Díky za tip a upozornění!!!
VW Sharan, AUY, 2003
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“