Já jsem ten motor slyšel startovat. Mimochodem i viděl kouřit a cítil smrdět. Startér s tím točí jak blázen, lépe než mě a to mně to chytá dobře. Jel jsem za ním dost kilometrů a vždy, když přidal plyn, vyvalil se z komína černý kouř, nebo spíš šedočerný. A podle situace jízdy v koloně to nebylo razantní dupnutí na plyn. Za okamžik jsem to i cítil. Takový divný smrad, něco mezi špatně spálenou naftou a pálícím se olejem. Tipoval jsem to na přečipování, ale prý je to originál.Ladas píše:no právě jde tam o nízké startovací otáčky
Vliv vadné dvouhmoty na start motoru - blbost nebo varianta?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
VW Sharan
1.9 TDI PD
1.9 TDI PD
Povrzuji, není čipovaný. A když píšete o té diagnostice a těch čidlech, pořád to hází sporadickou závadu na čidle otáček motoru. To by prý podle hodnot, které byly naměřený multimetrem, mělo být v pořádku jak mě radil Marek77. Asi by stálo za to zkontrolovat vedení až do jednotky nebo kam to vlastně vede, ale předpokládám, že do jednotky půjdou od někud jiné dráty než od čidla a budu zase v háji.
Mimochodem díky Vilíku, potěšil si mě aspoň s tím startérem. Už sem ze zoufalství chtěl zkusit vyměnit i ten.
Mimochodem díky Vilíku, potěšil si mě aspoň s tím startérem. Už sem ze zoufalství chtěl zkusit vyměnit i ten.

VW Sharan, AUY, 2003
Vliv špatného čidla na startování, vlastní zkušenost. (teplotní závislost)
Ukazovala se mi chyba čidla otáček vačky (viz níže), po smazání se objevila až po čase. Studený motor startoval na OK, teplý točil a točil a točil. Za jízdy žádné evidentní problémy, do nouzáku nepadal. Po důkladnější analýze jsem zjistil, že g40 přestane měřit po ohřátí motoru na 80°, po zchladnutí zase ok. Provedena výměna čidla, starty bez nejmenších problému. Doporučuji nejdříve vyloučit teplotní závislost a až potom měřit kabely. Sám jsem zbytečně rozvrtal kabelový svazek.
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 38.0 Nm
Speed: 17.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001111
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0
(motor 1,9 PD AVQ 74 /100/)
Ukazovala se mi chyba čidla otáček vačky (viz níže), po smazání se objevila až po čase. Studený motor startoval na OK, teplý točil a točil a točil. Za jízdy žádné evidentní problémy, do nouzáku nepadal. Po důkladnější analýze jsem zjistil, že g40 přestane měřit po ohřátí motoru na 80°, po zchladnutí zase ok. Provedena výměna čidla, starty bez nejmenších problému. Doporučuji nejdříve vyloučit teplotní závislost a až potom měřit kabely. Sám jsem zbytečně rozvrtal kabelový svazek.
19463 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 882 /min
Torque: 38.0 Nm
Speed: 17.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00001111
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 48.0
(motor 1,9 PD AVQ 74 /100/)
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
Drobná, obecná sumarizace - čidla versus vliv teploty motoru na startování TDI PDPája 19 píše:S odpojenym čidlem teploty to startuje stejně špatně...
1. U některých motorů je ve startovacích mapách podmínka min. otáček startéru pro vstřik paliva (závisí na teplotě motoru). Pokud je nedosáhne, jednotka nepustí palivo a starter točí naprázdno.
diagnostika: po zahřátí odpojit čidlo teploty motoru, pokud potom naskočí okamžitě jde o uvedený problém.
Řešení:
Oficiální - výměna baterky, starteru
Normální - úprava startovcích map, finta s odporem (posáno ve FAQ)
Poznámka - řídící jednotka nedetekuje žádnou chybu!
2. Pokud přestane měřit čidlo otáček vačky, motor nastartuje ale start trvá velmi dlouho, odpojení čidla teploty nemá vliv. Předpokládám, že jsou možné různé varianty. Při teplotní závislosti (viz můj předchozí příspěvek) může startovat studený a teplý ne ale klidně i naopak, záleží jakým způsobem se závislost projevuje. Pokud odejde úplně, měl by bude startovat blbě vždycky.
diagnostika: řídící jednotka chybu detekuje , teplotní závislost lze zjsitit v měřených hodnotách, sledovat teplotu motoru a otáčky vačky (motoru)
Kontrolka na budících nesvítí, soudruzi z NDR to nepovažují za fatální chybu! Hlavně když vím, že se tchýně nepřipoutala.
Rešení: Výměna čidla
K bodu 2. Vycházím pouze z mého zjištění na motoru 1.9 TDI PD (AVQ)
Kdo ví víc, nechť mě opraví.
Naposledy upravil(a) bendys dne 16 říj 2011, 22:19, celkem upraveno 1 x.
(2x) zánovní lidoVý Wůz - volant kulatý, pedály tři, blinkry šestery, pneu kaučuk, šaltrpáka uprostřed.
Tak teď sem z toho jelen. Rozhodl sem se vyměnit jako poslední možnost vstřiky. Jsem teď na vážkách, jestli to nestopnout a nezkusit prvně koupit to čidlo otáček motoru, který by "mělo být" podle naměřených hodnot OK. Přeci jen by to byla o hodně míň bolestivá investice. Ještě bych taky mohl nechat raději prvně přezkoušet staré vstřiky. Bych se picnul, když by byly OK a já tam rval nový. Je fakt, že už mají hodně km za sebou, ale za jízdy motor šlape bez jakýchkoliv problémů. Může být vstřik špatný a ovlivnit start, když za jízdy je vše OK?
VW Sharan, AUY, 2003
Myslím, že hlava bude OK. Je to tak měsíc, co mě jí dělali.
Ještě jednou a důkladně sem si přečetl příspěvěk od bendyse (hlavně bod 2) a je v tom jistá podobnost s mím případem. Motor startuje blbě i s odpojeným teplotním čidlem. Pořád motá a motá, nakonec naskočí. Když točí, tak vyloženě nasucho, žádný škytání, že by tam byla nafta. Z toho sem prapůvodně usuzoval, že mě padá nafta, ale nezjistil sem nikde žádnou netěsnost a při přerovnávání hlavy sme vyměnili těsnící kroužky na vstřikách.
Ještě jednou a důkladně sem si přečetl příspěvěk od bendyse (hlavně bod 2) a je v tom jistá podobnost s mím případem. Motor startuje blbě i s odpojeným teplotním čidlem. Pořád motá a motá, nakonec naskočí. Když točí, tak vyloženě nasucho, žádný škytání, že by tam byla nafta. Z toho sem prapůvodně usuzoval, že mě padá nafta, ale nezjistil sem nikde žádnou netěsnost a při přerovnávání hlavy sme vyměnili těsnící kroužky na vstřikách.
VW Sharan, AUY, 2003
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
- marena tdi
- Aktivista
- Příspěvky: 3597
- Registrován: 02 dub 2009, 09:39
- Bydliště: Frýdek-Místek
marena tdi píše:mam tu ted AUY.uplne stejny problem.totalne vymackana hlava na vstrikach.hydra poskozene+poskozena vacka.


Audi A3 Sportback 1.9 PD BXE 186 ps , sw TDI FUN , TSB 220 Turbosport , exhaust by Marena
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps
EX- Octavia combi Tdi AGR 261 ps