Samovolně zvýšené otáčky volnoběhu Alhambra 1.9 ASZ 96kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 led 2009, 22:16
Samovolně zvýšené otáčky volnoběhu Alhambra 1.9 ASZ 96kW
Ahoj všici, již delší čas se potýkám s problémem, že když třeba zastavím na křižovatce, otáčky motoru zůstávají kolem 1200/min, no po pár sekundách padnou tam, kam mají. Nedělá to dicky, ale už se mi to stalo i při nastartování, že otáčky vyletěli hned nad těch 1200/min... Někdy i při zapnutí zapalování svítí strašně dlouho kontrolka žhavení a je jí jedno, jestli je teplo nebo zima.
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím.
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém?
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím.
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém?
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 led 2009, 22:16
ked ostane bezat na 1400ot./min. na tuto mu vypadava signal od plynoveho pedalu
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 led 2009, 22:16
Plynovým pedálem to asi nebude, na diagnostice to psalo zkrat na teplotním čidle chl. kapaliny, tak to s největší pravděpodobností vypadá na trasu mezi čidlem a řídící jednotkou. Ještě se zeptám vás znalých, to čidlo chl. kapaliny má jen 2 vývody. Nemají tyhle auta náhodou víc čidel na tu chl. kapalinu? Servisák mi tvrdí, že by měly mít vývody 4, prej to tak mají snad Octávky, tak nevím
Díky

Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
Přesně tak - motor ASZ má pouze dvouvývodové čidlo, které posílá signál do ŘJ motoru. Přístroje komunikují po CANu, takže svůj okruh nepotřebují.
Pokud to píše zkrat na čidle, může být problém v instalaci. To by vysvětlovalo to dlouhé žhavení, otáčky a možná i ventilátory. Ono to umí pěkně zlobit.
Vyhoď konektor z čidla a koukej, co hlásí pole 4 v bloku 007. Mělo by tam být -32°C. Po připojení musí hodnota vyskočit nahoru na aktuální teplotu.
Taky je dobré zkontrolovat pravdivost signálu z čidla při studeném motoru. Pokud je motor studený, musí snímače vody, vzduchu i nafty ukazovat stejné teploty. Takže na studeném motoru blok 007 a všechny tři hodnoty musejí ukazovat stejné teploty (plus minus dva stupně).
A pokud i to bude OK, nastartuj studený motor a nastav si teplotu motoru do grafu - musí plynule vzrůstat až k provozní teplotě. Setkal jsem se totiž často s tím, že v průběhu ohřevu motoru čidlo několikrát spadlo (jakoby se odpojilo od konektoru) a po chvilce zase naskočilo zpátky.
A pokud ani to ne, hledej šotka v drátech (a to Ti nezávidím).
Pokud to píše zkrat na čidle, může být problém v instalaci. To by vysvětlovalo to dlouhé žhavení, otáčky a možná i ventilátory. Ono to umí pěkně zlobit.
Vyhoď konektor z čidla a koukej, co hlásí pole 4 v bloku 007. Mělo by tam být -32°C. Po připojení musí hodnota vyskočit nahoru na aktuální teplotu.
Taky je dobré zkontrolovat pravdivost signálu z čidla při studeném motoru. Pokud je motor studený, musí snímače vody, vzduchu i nafty ukazovat stejné teploty. Takže na studeném motoru blok 007 a všechny tři hodnoty musejí ukazovat stejné teploty (plus minus dva stupně).
A pokud i to bude OK, nastartuj studený motor a nastav si teplotu motoru do grafu - musí plynule vzrůstat až k provozní teplotě. Setkal jsem se totiž často s tím, že v průběhu ohřevu motoru čidlo několikrát spadlo (jakoby se odpojilo od konektoru) a po chvilce zase naskočilo zpátky.
A pokud ani to ne, hledej šotka v drátech (a to Ti nezávidím).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 led 2009, 22:16
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 19 led 2009, 22:16
Mě se to projevuje na Sharanu AUY taky téměř stejně,hlavně v zimě. Stále doufám,že bude chyba v dvoupinovém čidlu °C motoru.charlie.007 píše:OK, díky za radu. Budík teploty chl. kapaliny mě někdy taky zlobí, drží teplotu a najednou padne jako na 0 a po nějakým čase se zas ručička vrátí, tam kde byla před tím. Jak to vyřeším, určitě dám vědět
To zvýšení volnoběžných otáček motoru jsem zažil 3Xza dva roky.
VW Sharan II PD AUY 111kW/357Nm TDIfun technology
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related