Samovolně zvýšené otáčky volnoběhu Alhambra 1.9 ASZ 96kW

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

charlie.007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2009, 22:16
Odpovědi: 0

Samovolně zvýšené otáčky volnoběhu Alhambra 1.9 ASZ 96kW

Příspěvek od charlie.007 »

Ahoj všici, již delší čas se potýkám s problémem, že když třeba zastavím na křižovatce, otáčky motoru zůstávají kolem 1200/min, no po pár sekundách padnou tam, kam mají. Nedělá to dicky, ale už se mi to stalo i při nastartování, že otáčky vyletěli hned nad těch 1200/min... Někdy i při zapnutí zapalování svítí strašně dlouho kontrolka žhavení a je jí jedno, jestli je teplo nebo zima.
No dnes sem si poprvé všiml, že po nastartování se mi po pár sekundách rozběhly i ventilátory motoru, po asi necelé minutě utichly, ale pak se hned zase zvýšily otáčky motoru. Čidlo teploty chl. kapaliny mám už vyměněné, dráty sem nechal proměřit, vypadaly OK, konektor k čidlu prostříknut, tak už vážně nevím.
Servisák mě straší, že bude možná v háji řídící jednotka motoru. Neměl ste někdo náhodou podobnej problém?
Ještě takovej malej poznatek: už vím takhle o 2 lidech v okolí, co mají VW T5 a dělá jim to úplně to samý, tak si myslím, že by tahle závada nemusela být ojedinělá.
Díky všem za nějakej postřeh.
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Zkus diagnostiku, jestli nejsou zavady, pripadne za jizdy merit teplotu motoru, jestli nekolisa.To zhaveni a ventilatory by ukazovali na vadny cidlo.
charlie.007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2009, 22:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od charlie.007 »

Díky za info, čidlo mám nové, takže tím by to snad být nemělo. Podívám se ještě znova na ty dráty a konektor, případně to zkusím nějak proklemovat a uvidíme. Do nové řídící jednotky se mi teda nechce :o
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
honzas1
Přispěvovatel
Příspěvky: 818
Registrován: 25 led 2011, 14:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od honzas1 »

a co plynový pedál?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Registrován: 16 říj 2007, 23:18
Odpovědi: 0

Příspěvek od TDI tech »

ked ostane bezat na 1400ot./min. na tuto mu vypadava signal od plynoveho pedalu
Kupim elektroinstalaciu na Octu 1U TDI z L&K http://www.dieselpower.cz/forum/viewtop ... 846#602846
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

A co ty ventilatory?
charlie.007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2009, 22:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od charlie.007 »

Plynovým pedálem to asi nebude, na diagnostice to psalo zkrat na teplotním čidle chl. kapaliny, tak to s největší pravděpodobností vypadá na trasu mezi čidlem a řídící jednotkou. Ještě se zeptám vás znalých, to čidlo chl. kapaliny má jen 2 vývody. Nemají tyhle auta náhodou víc čidel na tu chl. kapalinu? Servisák mi tvrdí, že by měly mít vývody 4, prej to tak mají snad Octávky, tak nevím :o Díky
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Tohle ma 2 vyvody.Pak je jeste jedno na vystupu z chladice, taky 2 vyvody.
Tebe bude zajimat to na motoru.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesně tak - motor ASZ má pouze dvouvývodové čidlo, které posílá signál do ŘJ motoru. Přístroje komunikují po CANu, takže svůj okruh nepotřebují.

Pokud to píše zkrat na čidle, může být problém v instalaci. To by vysvětlovalo to dlouhé žhavení, otáčky a možná i ventilátory. Ono to umí pěkně zlobit.

Vyhoď konektor z čidla a koukej, co hlásí pole 4 v bloku 007. Mělo by tam být -32°C. Po připojení musí hodnota vyskočit nahoru na aktuální teplotu.
Taky je dobré zkontrolovat pravdivost signálu z čidla při studeném motoru. Pokud je motor studený, musí snímače vody, vzduchu i nafty ukazovat stejné teploty. Takže na studeném motoru blok 007 a všechny tři hodnoty musejí ukazovat stejné teploty (plus minus dva stupně).
A pokud i to bude OK, nastartuj studený motor a nastav si teplotu motoru do grafu - musí plynule vzrůstat až k provozní teplotě. Setkal jsem se totiž často s tím, že v průběhu ohřevu motoru čidlo několikrát spadlo (jakoby se odpojilo od konektoru) a po chvilce zase naskočilo zpátky.
A pokud ani to ne, hledej šotka v drátech (a to Ti nezávidím).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

To hledani neni zas tak slozity, jednotka je kousek od motoru.Budiky mu asi ukazuji teplotu motoru cca dobre, maji velkou setrvacnost.
charlie.007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2009, 22:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od charlie.007 »

OK, díky za radu. Budík teploty chl. kapaliny mě někdy taky zlobí, drží teplotu a najednou padne jako na 0 a po nějakým čase se zas ručička vrátí, tam kde byla před tím. Jak to vyřeším, určitě dám vědět :?
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
anydraj
Aktivista
Příspěvky: 1420
Registrován: 27 črc 2006, 07:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Island

Příspěvek od anydraj »

Bude problem v kabelazi.To jsi taky mohl napsat hned.
charlie.007
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 19 led 2009, 22:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od charlie.007 »

To sem mohl :) , no aspoň su díky vám zas o něco chytřejší ;)
Seat Alhambra 1.9 TDI 96kW
lib
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 lis 2006, 10:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od lib »

co na zkoušku si natáhnout dva dráty nové a staré vysvorkovat?
Dedla
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 05 lis 2011, 19:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Dedla »

charlie.007 píše:OK, díky za radu. Budík teploty chl. kapaliny mě někdy taky zlobí, drží teplotu a najednou padne jako na 0 a po nějakým čase se zas ručička vrátí, tam kde byla před tím. Jak to vyřeším, určitě dám vědět :?
Mě se to projevuje na Sharanu AUY taky téměř stejně,hlavně v zimě. Stále doufám,že bude chyba v dvoupinovém čidlu °C motoru.
To zvýšení volnoběžných otáček motoru jsem zažil 3Xza dva roky.
VW Sharan II PD AUY 111kW/357Nm TDIfun technology
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“