Xara 1,9TD 66kW nechytá .
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Xara 1,9TD 66kW nechytá .
Zdravím všechny příznivce naftových motorů . Prosím o radu s mou Xarou 1,9TD 66kW . Mam problém se starty . Čerpadlo je po repasy, nový balónek atd a stejně není možné auto přes startér natočit . Pokud se auto roztlačí např. na druhý rychlostní stupeň chytne ihned . Pokud auto po nastartování zdechnu jde nahodit pouze jen po pár minutách poté zase nechytá. Po nastartování za studena dost kouří černě . Po repasy čerpadla jsem zaregistroval malý úbytek výkonu a pod plynem si zakouří . Předem velice díky za rady a postřehy co prověřit popř na co se zaměřit.
Já se sem přilísnu,mám Xantii 1,9TD,Bosch čerpadlo,a seřizoval se motor,celkem solidně mi to černě hulilo,byl malý předvtřik a velká dávka nafty,jelo to dobře,ale vzadu furt černo,motor startoval parádně.
Ubrala se nafta,přidal předvstřik,jde to trošinku ostřeji,jede to nepatrně hůř,ale nekouří jen při plném plynu,ohledně jízdy nemám výhrad,ale hůř startuje za studena,teď kolem nuly pětkrát otočí,pak zakucká,a chytne,nedovedu si představit jaké to bude při -15,přitom předtím byl předvstřik malý,motor šel úplně měkce a velká dávka nafty a chytal parádně
Ubrala se nafta,přidal předvstřik,jde to trošinku ostřeji,jede to nepatrně hůř,ale nekouří jen při plném plynu,ohledně jízdy nemám výhrad,ale hůř startuje za studena,teď kolem nuly pětkrát otočí,pak zakucká,a chytne,nedovedu si představit jaké to bude při -15,přitom předtím byl předvstřik malý,motor šel úplně měkce a velká dávka nafty a chytal parádně

Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Auto jede stejně dobře jako dřív,zatepla startuje dobře,spotřeba lehce klesla,kouřivost je konečně v normě
Zatepla chytí na pár otočení,a lehce černě zakouří,zastudena 5x,7x otočí,pak zakřape ,zahoupe otáčkama,zahulí modrobíle a jde
Předtím chytal zastudena na 3 otočení,i v zimě,bez zakřapání,a zahulil dost černobíle,ale šel hned a parádně,to byl malý předvstřik a spousta nafty,a s větším to chytá hůř,fakt podivný
Ještě mně napadlo jestli s tím nemá něco společného padání nafty,pokaždé jak se ochladí,začne padat nafta,tzn vlezu do auta,jdu rovnou pod kapotu,napumpuju balonkem dotvrda a pak startuju,a stejně to není nic moc,na mém autě je to neřešitelný problém,za celé 4 roky co ho mám to nikdo nevyřešil,i když se vyměnilo vše možné,jak se ochladí začne padat nafta.
Vstřiky před 2 lety měněny,žhavičky taky dva roky staré,čerpadlo seřízené,balonek byl taky nový
Zatepla chytí na pár otočení,a lehce černě zakouří,zastudena 5x,7x otočí,pak zakřape ,zahoupe otáčkama,zahulí modrobíle a jde
Předtím chytal zastudena na 3 otočení,i v zimě,bez zakřapání,a zahulil dost černobíle,ale šel hned a parádně,to byl malý předvstřik a spousta nafty,a s větším to chytá hůř,fakt podivný

Ještě mně napadlo jestli s tím nemá něco společného padání nafty,pokaždé jak se ochladí,začne padat nafta,tzn vlezu do auta,jdu rovnou pod kapotu,napumpuju balonkem dotvrda a pak startuju,a stejně to není nic moc,na mém autě je to neřešitelný problém,za celé 4 roky co ho mám to nikdo nevyřešil,i když se vyměnilo vše možné,jak se ochladí začne padat nafta.
Vstřiky před 2 lety měněny,žhavičky taky dva roky staré,čerpadlo seřízené,balonek byl taky nový

Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
na td byva dole na obalu filtru takovy otvor ve kterem je zajisteny takovy plastovy blbinec na kterem je gumicka a ta je vetsinou tvrda jak kamen a pres to saje vzduch do okruhu. je to videt z venku je to zajisteny takovym pruznym pliskem zkus se na to mrknout. jo a kdyz jsi teda zvetsil predstih tak jsi posunul ten vstrik tak ze ti strikne driv ze jo tim padem vzduch jeste neni tak zahratej aby to zapalilo normalne myslim si ze kdyz to das o mm zpatky bude chytat jak panenka a prist jako kote taky. ty motory uz maji neco nalitany takze bych se trochu sazi z vyfuku az tak moc nelekal je to prece jenom stara rechtacka
Jen noticka, když se mi nějaký nafták, hlavně z Francie zavzdušnoval, zahodil /a někdy i rošlapal/ jsem ty jejich debilní filtry s různými gumičkami a jinými zdroji přisávání a koupil nový držák na Golfa se šroubovacím filtrem, /buď s pumpičkou nebo bez/ a byl do smrti s motorem pokoj..Někdy mi připadá, že konstrukční kanceláře mají vždy nějakou odbojovou buňku, která vymýšlí odbojové akce v podobě zdrojů problémů chodu motoru, aby se pomstila firmě za nízké platy/patrně odboráři/..Jinak si to nedovedu vysvětlit.Tenhle šroubovací filtr nemá ani slabé místo, které má TDI a jeho slavný ventilek přepadu s gumičkou... 

nepropadat panice...