Xara 1,9TD 66kW nechytá .

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
daviii
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 13 lis 2011, 22:38
Odpovědi: 0

Xara 1,9TD 66kW nechytá .

Příspěvek od daviii »

Zdravím všechny příznivce naftových motorů . Prosím o radu s mou Xarou 1,9TD 66kW . Mam problém se starty . Čerpadlo je po repasy, nový balónek atd a stejně není možné auto přes startér natočit . Pokud se auto roztlačí např. na druhý rychlostní stupeň chytne ihned . Pokud auto po nastartování zdechnu jde nahodit pouze jen po pár minutách poté zase nechytá. Po nastartování za studena dost kouří černě . Po repasy čerpadla jsem zaregistroval malý úbytek výkonu a pod plynem si zakouří . Předem velice díky za rady a postřehy co prověřit popř na co se zaměřit.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě kontrola žhavicích svíček, /spojit rovnou s plusem baterie a startovat/ale nezdá se ti, že jde motor moc tiše..?Přidal bych mu předvstřik...Horší je možnost menších tlaků, ale když nenatočíš teplý motor po 5 min. , asi to bude jinde...
nepropadat panice...
mirdasR32
Přispěvovatel
Příspěvky: 500
Registrován: 08 črc 2008, 18:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od mirdasR32 »

Taky bych kouknul na předvstřik. A lehce mu přidal jak píše kolega nahoře. Po montáži čerpadla se předvstřik šteloval nebo nee?
Combi ASZ
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Já se sem přilísnu,mám Xantii 1,9TD,Bosch čerpadlo,a seřizoval se motor,celkem solidně mi to černě hulilo,byl malý předvtřik a velká dávka nafty,jelo to dobře,ale vzadu furt černo,motor startoval parádně.
Ubrala se nafta,přidal předvstřik,jde to trošinku ostřeji,jede to nepatrně hůř,ale nekouří jen při plném plynu,ohledně jízdy nemám výhrad,ale hůř startuje za studena,teď kolem nuly pětkrát otočí,pak zakucká,a chytne,nedovedu si představit jaké to bude při -15,přitom předtím byl předvstřik malý,motor šel úplně měkce a velká dávka nafty a chytal parádně :?
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

A byla taková zima, jako teď..? Teď je důležité, jaká je komprese a žhavení, jestli ti při sešlápnutí zakouří lehce černě a přestane je to bezva..Taky jde o to, jak funguje přeplnování , ale to by jsi zase poznal na výkonu...
nepropadat panice...
JiRaY
Přispěvovatel
Příspěvky: 272
Registrován: 17 kvě 2008, 20:53
Odpovědi: 0

Příspěvek od JiRaY »

Auto jede stejně dobře jako dřív,zatepla startuje dobře,spotřeba lehce klesla,kouřivost je konečně v normě

Zatepla chytí na pár otočení,a lehce černě zakouří,zastudena 5x,7x otočí,pak zakřape ,zahoupe otáčkama,zahulí modrobíle a jde

Předtím chytal zastudena na 3 otočení,i v zimě,bez zakřapání,a zahulil dost černobíle,ale šel hned a parádně,to byl malý předvstřik a spousta nafty,a s větším to chytá hůř,fakt podivný ;)

Ještě mně napadlo jestli s tím nemá něco společného padání nafty,pokaždé jak se ochladí,začne padat nafta,tzn vlezu do auta,jdu rovnou pod kapotu,napumpuju balonkem dotvrda a pak startuju,a stejně to není nic moc,na mém autě je to neřešitelný problém,za celé 4 roky co ho mám to nikdo nevyřešil,i když se vyměnilo vše možné,jak se ochladí začne padat nafta.

Vstřiky před 2 lety měněny,žhavičky taky dva roky staré,čerpadlo seřízené,balonek byl taky nový ;)
Renault Master 2,5dCi 100k 09" "Lenochod"

Bývalý zapřísáhlý Citroenář a řidič náklaďáku,teď už jen Pražský dodávkář
kobrej
Přispěvovatel
Příspěvky: 197
Registrován: 03 pro 2008, 13:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Bruntálsko

Příspěvek od kobrej »

na td byva dole na obalu filtru takovy otvor ve kterem je zajisteny takovy plastovy blbinec na kterem je gumicka a ta je vetsinou tvrda jak kamen a pres to saje vzduch do okruhu. je to videt z venku je to zajisteny takovym pruznym pliskem zkus se na to mrknout. jo a kdyz jsi teda zvetsil predstih tak jsi posunul ten vstrik tak ze ti strikne driv ze jo tim padem vzduch jeste neni tak zahratej aby to zapalilo normalne myslim si ze kdyz to das o mm zpatky bude chytat jak panenka a prist jako kote taky. ty motory uz maji neco nalitany takze bych se trochu sazi z vyfuku az tak moc nelekal je to prece jenom stara rechtacka
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jen noticka, když se mi nějaký nafták, hlavně z Francie zavzdušnoval, zahodil /a někdy i rošlapal/ jsem ty jejich debilní filtry s různými gumičkami a jinými zdroji přisávání a koupil nový držák na Golfa se šroubovacím filtrem, /buď s pumpičkou nebo bez/ a byl do smrti s motorem pokoj..Někdy mi připadá, že konstrukční kanceláře mají vždy nějakou odbojovou buňku, která vymýšlí odbojové akce v podobě zdrojů problémů chodu motoru, aby se pomstila firmě za nízké platy/patrně odboráři/..Jinak si to nedovedu vysvětlit.Tenhle šroubovací filtr nemá ani slabé místo, které má TDI a jeho slavný ventilek přepadu s gumičkou... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Citroën“