Rovnání hlavy na skle?????
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Rovnání hlavy na skle?????
Ahoj, dnes jsem si vzpomněl že mi někdo dříve říkal něco o rovnání hlavy na skle. Víte prosím někdo o tom více?
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Pred 20-30 rokmi sme takto zrovnávali bloky motora na motorky. Trvalo to síce dlho ale šlo to, inú možnosť sme nemali.origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
Potom na miesto tony hermetiku stačilo namastené tesnenie vyklepané s kancelárskeho papiera.
VW Passat Variant B5.5 TDI, AVB 74kW, 6-kvalt, 2002, EGR off
pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???origoš píše:Na skle nic moc nesrovnáš. Úběr v setinách mm a ta pasta bere víc to sklo než hlavu (brusivo se zamačká do měkkého materiálu a brousí ten tvrdý). Je to spíš snadný způsob kontroly. Pokud je pokroucená, nebo jsou v ní rýhy, tak jedině obrobit na mašině. Pokud je prohnutá u OHC, tak se musí srovnat kromě dosedací plochy i uložení vačky, jinak vačka praskne.
tak nějak si to neumim představit
(třeba jak se to dělá na TDI)
--775914666--stačí zavolat
, Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Když už je pokroucená tak, že se netočí vačka, tak to není 0,1-0,2 ubrání, ale tak o,3 -o,5 i víc což je kolikrát na vyhození hlavy..U benzina , dejme tomu, ale u diesela je to už průser..Dnes se to povídá, když jsou mašiny , ale v dobách mašin z R-Uherska moc možností nebylo..Sice nebylo tolik hliníkových hlav, byly malé komprese, ale sklo bylo vhodný pomocník, hlavně bylo rovné a lapování není středověký postup..Dodnes tím rovnám příruby , kartery motorů /moto/ a má to jednu výhodu, neplýtvá se materiálem a je přesně vidět, kde to chčije a nic se neubere zbytečně...Takže děkuji tomu, kdo vynalezl rovné sklo...Například volnou olejovou pumpu/příruby/ mi rovinná bruska zkurví, ale zalapovat na skle, to je řemeslo... 
nepropadat panice...
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Popisoval jsem to na starém foru, tady to je:pane origoši byl by ste tak hodnej a popsal to rovnání uložení vačky ???
tak nějak si to neumim představit
Kód: Vybrat vše
http://dieselpower.cz/forum_old/viewtopic.php?id=8&t_id=192Takhle to dělá jiná dílna:
Kód: Vybrat vše
http://www.autopejsek.cz/co-delame#ulozeni_vackoveho_hrideleděkuji pane origoš
ale ještě by mě zajimalo jak vypadá ten "špindlí" s "tancovákem"
jelikož si furt nějak nemůžu představit jak se tak napřesno obrobí hliník
do stavajicí díry navíc na takovou délku a rovinost
jediná metoda kterou si dokážu představit je , safra velkým stavitelným
výstružníkem , upnutym na obouch koncích na vertikání fréze
a za mazaní lihem pomaličku odebírat uložení z hlavy a potom
jenom "doladit" upony
ale ještě by mě zajimalo jak vypadá ten "špindlí" s "tancovákem"
jelikož si furt nějak nemůžu představit jak se tak napřesno obrobí hliník
do stavajicí díry navíc na takovou délku a rovinost
jediná metoda kterou si dokážu představit je , safra velkým stavitelným
výstružníkem , upnutym na obouch koncích na vertikání fréze
a za mazaní lihem pomaličku odebírat uložení z hlavy a potom
jenom "doladit" upony
--775914666--stačí zavolat
, Berlingo 1.9D Prasečák + MB-OM604 SUPERTURBODIESEL
Tdi tech, záleží,jak leží, někde to projde, někde je to faul..Co se týče Una, jestli jsi ubral 0,8 a nechal origo těsnění, byla vačka o zub, aby to jelo..
Ale nikomu to neberu, znal jsem jednoho úpravce už jako kluk, který u pionýra místo 9:1 udělal kompresi 15.1, taky to jelo...
Ale nikomu to neberu, znal jsem jednoho úpravce už jako kluk, který u pionýra místo 9:1 udělal kompresi 15.1, taky to jelo...
nepropadat panice...
