Mám u snímače teploty paliva nějakou krabičku, na obou koncích jsou štekry. Originál štekr z čidla je zapojen na štekr krabičky a z krabičky na čidlo. Jede to s tím znatelně líp než serie. Kolik to může navýšit výkon?
Když by se udělal Chip, nebude ta krabička dělat neplechu?
Uvažuji o Chipu ale nějaký rozumný, bez zásahu do motoru(výměna turba, vstřiků)a aby snesla seriová spojka , navýsení na 85kw lze udělat?
Na kolik by vyšlo chipnutí?
Jsem z Plzně.
Díky za odpověď.
Fabia 1.9 TDi PD 74KW - Dotaz pro Reeshu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
sundej tu krabičku a změř ohmmetrem odpor mezi kontakty na konektoru k čidlu teploty. Pak změř odpor na druhém konektoru krabičky.
Běžně bývá zázračný powerbox zapojen takto:
konektor na čidlo teploty = nekonečný odpor, protože není nikam zapojeno = je ve vzduchu, je tam jen aby to nevypadalo blbě
konektor na kabel = odpor cca. 150 Ohm. Předstírá teplotu nafty v soustavě konstantně asi 130 st. C, takže řídící jednotka motoru prodlouží dobu vstřiku v domění, že nafta má v důsledku vysoké teploty při stejné hotnosti větší objem.
Více nafty = více výkonu. Protože přebytek vzduchu u přeplňovaného motoru je dostatečný, tak to ani nekouří. Někdy to může při silnějšch mrazech kazit volnoběh, jinak celkem OK.
Možná si všimneš, že při vysokých venkovních teplotách nárůst výkonu není znatelný, což je ve světle výše uvedeného zcela logické.
Že by to jelo znatelně lépe než serie se mi neche věřit! Testovali jsme to s kamarádem na dvou Passatech 74kW a rozdíl byl na hranici měřitelnosti při venkovní teplotě okolo 15 st. C. Při vyšších teplotách už to ani nemá skoro význam. Jediná výhoda tohoto řešení je jeho nízká cena. Odpor 150 Ohm stojí 50 haléřů
Doporučení:
Vyhoď ten nesmysl a nech si auto načipovat! Jak už jsem někde psal, zrovna tenhle motor mi nedávno pro kolegu čipoval zdejší Guru přes chiptuning - Reesha a výsledek dokonalý! Nejméně 30% nárůst výkonu a k tomu i točivého momentu téměř v celém rozsahu otáček + možnost více motor vytáčet je-li to třeba. Téměř 100kW jde udělat rozumně jen čipem se zachováním všech standardních komponent a bez rizika zničení nebo vyšší kouřivosti
Ještě nějaké obrázky jak to vypadá v tom PowerBoxu na čidlo teploty:




Běžně bývá zázračný powerbox zapojen takto:
konektor na čidlo teploty = nekonečný odpor, protože není nikam zapojeno = je ve vzduchu, je tam jen aby to nevypadalo blbě
konektor na kabel = odpor cca. 150 Ohm. Předstírá teplotu nafty v soustavě konstantně asi 130 st. C, takže řídící jednotka motoru prodlouží dobu vstřiku v domění, že nafta má v důsledku vysoké teploty při stejné hotnosti větší objem.
Více nafty = více výkonu. Protože přebytek vzduchu u přeplňovaného motoru je dostatečný, tak to ani nekouří. Někdy to může při silnějšch mrazech kazit volnoběh, jinak celkem OK.
Možná si všimneš, že při vysokých venkovních teplotách nárůst výkonu není znatelný, což je ve světle výše uvedeného zcela logické.
Že by to jelo znatelně lépe než serie se mi neche věřit! Testovali jsme to s kamarádem na dvou Passatech 74kW a rozdíl byl na hranici měřitelnosti při venkovní teplotě okolo 15 st. C. Při vyšších teplotách už to ani nemá skoro význam. Jediná výhoda tohoto řešení je jeho nízká cena. Odpor 150 Ohm stojí 50 haléřů

Doporučení:
Vyhoď ten nesmysl a nech si auto načipovat! Jak už jsem někde psal, zrovna tenhle motor mi nedávno pro kolegu čipoval zdejší Guru přes chiptuning - Reesha a výsledek dokonalý! Nejméně 30% nárůst výkonu a k tomu i točivého momentu téměř v celém rozsahu otáček + možnost více motor vytáčet je-li to třeba. Téměř 100kW jde udělat rozumně jen čipem se zachováním všech standardních komponent a bez rizika zničení nebo vyšší kouřivosti

Ještě nějaké obrázky jak to vypadá v tom PowerBoxu na čidlo teploty:



