životnost vstřikovacích trysek u oct1, ASV

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

životnost vstřikovacích trysek u oct1, ASV

Příspěvek od pavelexc »

Zdravím ,má někdo zkušenosti kolik km vydrží trysky pokud auto jezdí na slušnou naftu.
DOLPH
Aktivista
Příspěvky: 1259
Registrován: 17 srp 2007, 09:41
Odpovědi: 0
Bydliště: frýdek-místek

Příspěvek od DOLPH »

500 tis. km.
je to dost,nebo málo?
OCT II,2.0 TDi,103KW-BMM
167k/395nm -na pohodu,TDi Fun
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

DOLPH píše:500 tis. km.
je to dost,nebo málo?
myslím že jo co to začne dělat když to končí asi hlavně klepat?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Je to moc, pro dobro motoru je lepší je vyměnit dřív i když ještě "šlapou"..
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Podle mého názoru je životnost vstřikovacích trysek výrazně ovlivněna kvalitou paliva, případně používáním aditiv do paliva.

Znám mnoho aut, kde i po půl milionu kilometrů mají trysky otvírací tlak, rozprach i úkap naprosto v pořádku. Naopak jsem už mnohokrát viděl auta, co i po méně než sto tisících byly jehly na šrot (a nejen jehly...).

Bohužel - kdo čte recenze na česká paliva, dá mi za pravdu - problém české nafty je ve většině případů v tom, že nemaže. Veškeré další hodnoty bývají v pořádku, ovšem mazivost české nafty je mizerná. A je úplně jedno, u které pumpy ji koupíš (ONO i Shell prodává kvalitativně identická paliva). Takže z toho důvodu každému doporučuji přimazávat dodatečně aditivy (já používám VIF a nejsem zdaleka sám). Tím se životnost palivové soustavy významně zvýší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
mauditt
Přispěvovatel
Příspěvky: 255
Registrován: 21 led 2012, 21:24
Odpovědi: 0
Bydliště: SR

Příspěvek od mauditt »

Ak kvalitnejšiu naftu tak od OMV alebo Shell ? Alebo bez ohľadu na nich + VIF ?
Octavia 1.9 TDi, 77kW, BXE, 11/2008.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jak jsi přišel na to, že Shell má kvalitní naftu??? (LOL)

Kdybys sledoval recenze českých ČOI a zkušebních ústavů, zjistil bys, že Shell v Česku prodává naprosto běžná, ničím výjimečná a obyčejná paliva (ovšem za mimořádně neobyčejné ceny).

Jediné palivo, které je skutečně dobré, je VERVA od Benziny. Ovšem pokud kdekoli koupím obyč. naftu a doplním ji VIFem, mám stejně dobré palivo, které je však výrazně levnější.

Já doporučuji VIF pokaždé, bez ohledu na značku paliva. VIF mimo jiné zvyšuje mazivost paliva, která je pro naftové systémy nejdůležitější. Že zvyšuje cetanové číslo, je sice fajn a dobře, ale není to zdaleka tak důležité jako zvýšení mazivosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

je to tak,dnesni nafta je proste sucha,znam lidi co tam pridavaj olej :D
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

Díky všem za rady,auto jezdilo jen v německu má 300000km,tak teoreticky by vstřiky mohly byt ok ,jestli se teda němci nezkazili v kvalitě nafty
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tady jde taky o to, že většinou vždy, když se rozebere vstřikovač, vyteče rezavá sračka a tryska má ještě dobrý rozprach, ale už má jiný zvuk, málo vrže, prostě to není ono.. Mám za to, že po 200000 km minimálně by se měla tryska vyměnit aby spalování a spotřeba byla O.K. To že to jede a nekouří neznamená vůbec nic. Nedávno jsem dělal TDI PSA a vyndal 2 trysky /auto normálně jelo/ a ty trysky chcaly tak, že jsem se divil , jak to mohlo na volnoběh běžet poměrně pěkně a z výfuku nic..Jen ten motor po rozjezdu měl takovou neochotu/ani ne díru/ než se probral, když zatáhlo turbo..Motor měl tak půl mega a trysky byly original.. Je vidět, že přímý vstřik paradoxně snese hodně , předkomůrka by už kouřila.. Proto se mnozí majitelé diví, že to normálně jezdilo a najednou po přezkoušení trysek jsou všechny v háji..Dodnes mi to vrtá hlavou , že takový proud nafty motor sežral... :o
nepropadat panice...
milda.svo
Přispěvovatel
Příspěvky: 193
Registrován: 12 led 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od milda.svo »

Ahoj mam oktu 2001 motor alh budu mit najeto 200 000 mam ty vstriky vymenit?Myslim ze vyrobce udava vymenu ve 180 000.
Octavia combi 1,9 TDI 66kw motor ALH
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

To slyším poprvý,že výrobce udává výměnu vstřikovačů po určitých km.
Kde jsi to vyčetl?To je nesmysl.
Vstřikovače se mění,pokud jsou špatný.
Některý najede 200,některý 500tkm.
Není důvod je preventivně měnit,a už vůbec to nenařizuje výrobce.
Samozřejmě pokud si je vyměníš za nové,motoru to prospěje.
Ale na starých rotačkách vstřiky odcházení pouze vyjímečně,tam 500tkm na původní není problém s dobrou naftou.
Novější vstřikovače jsou poměrně drahé a těžko by výrobce obhájil jejich výměnu třeba i ve 200tkm.To by tam nechal člověk klidně 100tKč za opravu.To by asi neprošlo. (LOL)
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

urcite budou ok,pokud auto nekouri bile a neni citit nespalena nafta,nema cenu se tim ve 200t moc zabejvat. Popravde receno uz jsem tu ozkousel spousty vstriku a mikdy mi snad u TDI netek
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
HonzaV
Přispěvovatel
Příspěvky: 63
Registrován: 15 kvě 2008, 12:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od HonzaV »

U toho samého auto, najeto 200 (mám od nového) jsem řešil rapas turba, při kreré mi bylo řečeno, že teče vstřik, moc jsem tomu nevěřil, ale nechal jsem je vyzkoušet a skutečně to tak bylo. Auto startovalo i při -25, spotřeba ok ani nekouřilo.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Marek77 píše:Jak jsi přišel na to, že Shell má kvalitní naftu??? (LOL)

Kdybys sledoval recenze českých ČOI a zkušebních ústavů, zjistil bys, že Shell v Česku prodává naprosto běžná, ničím výjimečná a obyčejná paliva (ovšem za mimořádně neobyčejné ceny).

Jediné palivo, které je skutečně dobré, je VERVA od Benziny. Ovšem pokud kdekoli koupím obyč. naftu a doplním ji VIFem, mám stejně dobré palivo, které je však výrazně levnější.

Já doporučuji VIF pokaždé, bez ohledu na značku paliva. VIF mimo jiné zvyšuje mazivost paliva, která je pro naftové systémy nejdůležitější. Že zvyšuje cetanové číslo, je sice fajn a dobře, ale není to zdaleka tak důležité jako zvýšení mazivosti.
už jsem to tu někde psal, byl u nás ve firmě zástupce OMV z Rakouska, odkud nám vozí naftu, a nedoporučil jejich palivo dál aditivovat, a tuplem zimní. Chápu že paliva u nás jsou jiný kvality, ale dobrou naftu dalším aditivováním můžeš taky znehodnotit a na úkor bodu tuhnutí (parafínování) snižíš třeba mazivost,apod. Protože ty jejich recepty,jak udělat z řepky která v tom je povinně , něco co bude fungovat ve všechny období není prdel. Nejsem petrochemik ale kdyby to bylo tak jednoduchý, jako nalejt do toho hotovej VIF hned v rafinerii,tak se s tím moc srát nebudou..
Takže tvrzení aditivovat všechno bez ohledu na značku a kvalitu paliva se ne vždy může zdát jako nejlepší nápad ;)
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“