životnost vstřikovacích trysek u oct1, ASV
Moderátoři: šulda, Moderátoři
životnost vstřikovacích trysek u oct1, ASV
Zdravím ,má někdo zkušenosti kolik km vydrží trysky pokud auto jezdí na slušnou naftu.
Podle mého názoru je životnost vstřikovacích trysek výrazně ovlivněna kvalitou paliva, případně používáním aditiv do paliva.
Znám mnoho aut, kde i po půl milionu kilometrů mají trysky otvírací tlak, rozprach i úkap naprosto v pořádku. Naopak jsem už mnohokrát viděl auta, co i po méně než sto tisících byly jehly na šrot (a nejen jehly...).
Bohužel - kdo čte recenze na česká paliva, dá mi za pravdu - problém české nafty je ve většině případů v tom, že nemaže. Veškeré další hodnoty bývají v pořádku, ovšem mazivost české nafty je mizerná. A je úplně jedno, u které pumpy ji koupíš (ONO i Shell prodává kvalitativně identická paliva). Takže z toho důvodu každému doporučuji přimazávat dodatečně aditivy (já používám VIF a nejsem zdaleka sám). Tím se životnost palivové soustavy významně zvýší.
Znám mnoho aut, kde i po půl milionu kilometrů mají trysky otvírací tlak, rozprach i úkap naprosto v pořádku. Naopak jsem už mnohokrát viděl auta, co i po méně než sto tisících byly jehly na šrot (a nejen jehly...).
Bohužel - kdo čte recenze na česká paliva, dá mi za pravdu - problém české nafty je ve většině případů v tom, že nemaže. Veškeré další hodnoty bývají v pořádku, ovšem mazivost české nafty je mizerná. A je úplně jedno, u které pumpy ji koupíš (ONO i Shell prodává kvalitativně identická paliva). Takže z toho důvodu každému doporučuji přimazávat dodatečně aditivy (já používám VIF a nejsem zdaleka sám). Tím se životnost palivové soustavy významně zvýší.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jak jsi přišel na to, že Shell má kvalitní naftu???
Kdybys sledoval recenze českých ČOI a zkušebních ústavů, zjistil bys, že Shell v Česku prodává naprosto běžná, ničím výjimečná a obyčejná paliva (ovšem za mimořádně neobyčejné ceny).
Jediné palivo, které je skutečně dobré, je VERVA od Benziny. Ovšem pokud kdekoli koupím obyč. naftu a doplním ji VIFem, mám stejně dobré palivo, které je však výrazně levnější.
Já doporučuji VIF pokaždé, bez ohledu na značku paliva. VIF mimo jiné zvyšuje mazivost paliva, která je pro naftové systémy nejdůležitější. Že zvyšuje cetanové číslo, je sice fajn a dobře, ale není to zdaleka tak důležité jako zvýšení mazivosti.

Kdybys sledoval recenze českých ČOI a zkušebních ústavů, zjistil bys, že Shell v Česku prodává naprosto běžná, ničím výjimečná a obyčejná paliva (ovšem za mimořádně neobyčejné ceny).
Jediné palivo, které je skutečně dobré, je VERVA od Benziny. Ovšem pokud kdekoli koupím obyč. naftu a doplním ji VIFem, mám stejně dobré palivo, které je však výrazně levnější.
Já doporučuji VIF pokaždé, bez ohledu na značku paliva. VIF mimo jiné zvyšuje mazivost paliva, která je pro naftové systémy nejdůležitější. Že zvyšuje cetanové číslo, je sice fajn a dobře, ale není to zdaleka tak důležité jako zvýšení mazivosti.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Tady jde taky o to, že většinou vždy, když se rozebere vstřikovač, vyteče rezavá sračka a tryska má ještě dobrý rozprach, ale už má jiný zvuk, málo vrže, prostě to není ono.. Mám za to, že po 200000 km minimálně by se měla tryska vyměnit aby spalování a spotřeba byla O.K. To že to jede a nekouří neznamená vůbec nic. Nedávno jsem dělal TDI PSA a vyndal 2 trysky /auto normálně jelo/ a ty trysky chcaly tak, že jsem se divil , jak to mohlo na volnoběh běžet poměrně pěkně a z výfuku nic..Jen ten motor po rozjezdu měl takovou neochotu/ani ne díru/ než se probral, když zatáhlo turbo..Motor měl tak půl mega a trysky byly original.. Je vidět, že přímý vstřik paradoxně snese hodně , předkomůrka by už kouřila.. Proto se mnozí majitelé diví, že to normálně jezdilo a najednou po přezkoušení trysek jsou všechny v háji..Dodnes mi to vrtá hlavou , že takový proud nafty motor sežral... 

nepropadat panice...
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
To slyším poprvý,že výrobce udává výměnu vstřikovačů po určitých km.
Kde jsi to vyčetl?To je nesmysl.
Vstřikovače se mění,pokud jsou špatný.
Některý najede 200,některý 500tkm.
Není důvod je preventivně měnit,a už vůbec to nenařizuje výrobce.
Samozřejmě pokud si je vyměníš za nové,motoru to prospěje.
Ale na starých rotačkách vstřiky odcházení pouze vyjímečně,tam 500tkm na původní není problém s dobrou naftou.
Novější vstřikovače jsou poměrně drahé a těžko by výrobce obhájil jejich výměnu třeba i ve 200tkm.To by tam nechal člověk klidně 100tKč za opravu.To by asi neprošlo.
Kde jsi to vyčetl?To je nesmysl.
Vstřikovače se mění,pokud jsou špatný.
Některý najede 200,některý 500tkm.
Není důvod je preventivně měnit,a už vůbec to nenařizuje výrobce.
Samozřejmě pokud si je vyměníš za nové,motoru to prospěje.
Ale na starých rotačkách vstřiky odcházení pouze vyjímečně,tam 500tkm na původní není problém s dobrou naftou.
Novější vstřikovače jsou poměrně drahé a těžko by výrobce obhájil jejich výměnu třeba i ve 200tkm.To by tam nechal člověk klidně 100tKč za opravu.To by asi neprošlo.

Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
už jsem to tu někde psal, byl u nás ve firmě zástupce OMV z Rakouska, odkud nám vozí naftu, a nedoporučil jejich palivo dál aditivovat, a tuplem zimní. Chápu že paliva u nás jsou jiný kvality, ale dobrou naftu dalším aditivováním můžeš taky znehodnotit a na úkor bodu tuhnutí (parafínování) snižíš třeba mazivost,apod. Protože ty jejich recepty,jak udělat z řepky která v tom je povinně , něco co bude fungovat ve všechny období není prdel. Nejsem petrochemik ale kdyby to bylo tak jednoduchý, jako nalejt do toho hotovej VIF hned v rafinerii,tak se s tím moc srát nebudou..Marek77 píše:Jak jsi přišel na to, že Shell má kvalitní naftu???![]()
Kdybys sledoval recenze českých ČOI a zkušebních ústavů, zjistil bys, že Shell v Česku prodává naprosto běžná, ničím výjimečná a obyčejná paliva (ovšem za mimořádně neobyčejné ceny).
Jediné palivo, které je skutečně dobré, je VERVA od Benziny. Ovšem pokud kdekoli koupím obyč. naftu a doplním ji VIFem, mám stejně dobré palivo, které je však výrazně levnější.
Já doporučuji VIF pokaždé, bez ohledu na značku paliva. VIF mimo jiné zvyšuje mazivost paliva, která je pro naftové systémy nejdůležitější. Že zvyšuje cetanové číslo, je sice fajn a dobře, ale není to zdaleka tak důležité jako zvýšení mazivosti.
Takže tvrzení aditivovat všechno bez ohledu na značku a kvalitu paliva se ne vždy může zdát jako nejlepší nápad

Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI