Teplota oleje

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Teplota oleje

Příspěvek od Stewa »

Jaka je optimalni teplota oleje pri vstupu do vstriku? Mam od vyroby predehrev, ktery funguje do cca 25°C, pak se vypne. Ma smysl odpojit termostat a nechat predehrev spusteny po celou dobu jizdy?
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 29 lis 2010, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava !!!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od e-panolin.cz »

Taková, aby olej měl viskozitu nafty. A to nejlépe již při vstupu do vstřikovacího čerpadla.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

e-panolin.cz píše:Taková, aby olej měl viskozitu nafty. A to nejlépe již při vstupu do vstřikovacího čerpadla.
To je tak akorát teplota chladící kapaliny při zahřátém motoru.
Čerpadlu tato teplota nevadí? Je to na auto v podpisu
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

Cerpadlo je po hodne dlouhe jizde horke, ze na nem ruku neudrzis, i bez predehrevu a jizdy na olej...
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovocny »

rekl bych ze jako u vedsiny tehle otazek na to neni zadna jednoznacna odpoved.
V zime bych to hral co to jde, tam bych se nebal ze clovek dosahne nejake vyrazne vyssi teploty co by necemu uskodila.
V lete ale nebude uplne nejlepsi mit varici olej. I cerpadlo bude mit nejake optimalni pracovni teploty a ani u stareho MB mu nebude delat dobre pokud bude pracovat v teplotach treba o 50-100°C vyssich nez s jakymi bylo pocitano.
Ja bych zvolil kompromis. v zime hrat olej jak jen to jde a v lete bud trochu polevit a nebo zlepsit chlazeni cerpadla jako takoveho aby nebylo prilis horke.
Ale jako u vseho, je to o predposranosti a je i dost mozne ze budes zahrivat co to da cely rok a nic se nestane. Je to mechanicke cerpadlo a proto se tam nema moc co podelat.
Pokud by to ale bylo cerpadlo rizene elektronicky tak uz bych byl opatrnejsi, elektronika a teplo nejdou prilis dohromady takze hlavne ve vedrech je lepsi se nad tim zamyslet.
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

ovocny píše:rekl bych ze jako u vedsiny tehle otazek na to neni zadna jednoznacna odpoved.
V zime bych to hral co to jde, tam bych se nebal ze clovek dosahne nejake vyrazne vyssi teploty co by necemu uskodila.
V lete ale nebude uplne nejlepsi mit varici olej. I cerpadlo bude mit nejake optimalni pracovni teploty a ani u stareho MB mu nebude delat dobre pokud bude pracovat v teplotach treba o 50-100°C vyssich nez s jakymi bylo pocitano.
Ja bych zvolil kompromis. v zime hrat olej jak jen to jde a v lete bud trochu polevit a nebo zlepsit chlazeni cerpadla jako takoveho aby nebylo prilis horke.
Ale jako u vseho, je to o predposranosti a je i dost mozne ze budes zahrivat co to da cely rok a nic se nestane. Je to mechanicke cerpadlo a proto se tam nema moc co podelat.
Pokud by to ale bylo cerpadlo rizene elektronicky tak uz bych byl opatrnejsi, elektronika a teplo nejdou prilis dohromady takze hlavne ve vedrech je lepsi se nad tim zamyslet.
Teploty o 50-100°C vyšší než provozních stejně nedosáhnu - ohřev je z chladící kapaliny, která má teplotu o něco vyšší než teplota motoru, takže reálně max. okolo 100°C při max. zatížení
Mercedes-Benz W210 300D
ovocny
Přispěvovatel
Příspěvky: 100
Registrován: 19 lis 2010, 10:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od ovocny »

myslel jsem ze chces dohrivat elektrikou, spatne jsem to pochopil. pokud jde jen o vodu tak to realne bude tak do 85-90 stupnu a to bych rekl ze je v pohode i na leto.
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“