Teplota oleje
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Teplota oleje
Jaka je optimalni teplota oleje pri vstupu do vstriku? Mam od vyroby predehrev, ktery funguje do cca 25°C, pak se vypne. Ma smysl odpojit termostat a nechat predehrev spusteny po celou dobu jizdy?
Mercedes-Benz W210 300D
- e-panolin.cz
- Sběrač informací
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29 lis 2010, 19:54
- Bydliště: Ostrava !!!
- Kontaktovat uživatele:
rekl bych ze jako u vedsiny tehle otazek na to neni zadna jednoznacna odpoved.
V zime bych to hral co to jde, tam bych se nebal ze clovek dosahne nejake vyrazne vyssi teploty co by necemu uskodila.
V lete ale nebude uplne nejlepsi mit varici olej. I cerpadlo bude mit nejake optimalni pracovni teploty a ani u stareho MB mu nebude delat dobre pokud bude pracovat v teplotach treba o 50-100°C vyssich nez s jakymi bylo pocitano.
Ja bych zvolil kompromis. v zime hrat olej jak jen to jde a v lete bud trochu polevit a nebo zlepsit chlazeni cerpadla jako takoveho aby nebylo prilis horke.
Ale jako u vseho, je to o predposranosti a je i dost mozne ze budes zahrivat co to da cely rok a nic se nestane. Je to mechanicke cerpadlo a proto se tam nema moc co podelat.
Pokud by to ale bylo cerpadlo rizene elektronicky tak uz bych byl opatrnejsi, elektronika a teplo nejdou prilis dohromady takze hlavne ve vedrech je lepsi se nad tim zamyslet.
V zime bych to hral co to jde, tam bych se nebal ze clovek dosahne nejake vyrazne vyssi teploty co by necemu uskodila.
V lete ale nebude uplne nejlepsi mit varici olej. I cerpadlo bude mit nejake optimalni pracovni teploty a ani u stareho MB mu nebude delat dobre pokud bude pracovat v teplotach treba o 50-100°C vyssich nez s jakymi bylo pocitano.
Ja bych zvolil kompromis. v zime hrat olej jak jen to jde a v lete bud trochu polevit a nebo zlepsit chlazeni cerpadla jako takoveho aby nebylo prilis horke.
Ale jako u vseho, je to o predposranosti a je i dost mozne ze budes zahrivat co to da cely rok a nic se nestane. Je to mechanicke cerpadlo a proto se tam nema moc co podelat.
Pokud by to ale bylo cerpadlo rizene elektronicky tak uz bych byl opatrnejsi, elektronika a teplo nejdou prilis dohromady takze hlavne ve vedrech je lepsi se nad tim zamyslet.
Teploty o 50-100°C vyšší než provozních stejně nedosáhnu - ohřev je z chladící kapaliny, která má teplotu o něco vyšší než teplota motoru, takže reálně max. okolo 100°C při max. zatíženíovocny píše:rekl bych ze jako u vedsiny tehle otazek na to neni zadna jednoznacna odpoved.
V zime bych to hral co to jde, tam bych se nebal ze clovek dosahne nejake vyrazne vyssi teploty co by necemu uskodila.
V lete ale nebude uplne nejlepsi mit varici olej. I cerpadlo bude mit nejake optimalni pracovni teploty a ani u stareho MB mu nebude delat dobre pokud bude pracovat v teplotach treba o 50-100°C vyssich nez s jakymi bylo pocitano.
Ja bych zvolil kompromis. v zime hrat olej jak jen to jde a v lete bud trochu polevit a nebo zlepsit chlazeni cerpadla jako takoveho aby nebylo prilis horke.
Ale jako u vseho, je to o predposranosti a je i dost mozne ze budes zahrivat co to da cely rok a nic se nestane. Je to mechanicke cerpadlo a proto se tam nema moc co podelat.
Pokud by to ale bylo cerpadlo rizene elektronicky tak uz bych byl opatrnejsi, elektronika a teplo nejdou prilis dohromady takze hlavne ve vedrech je lepsi se nad tim zamyslet.
Mercedes-Benz W210 300D