tlak oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9170
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

tlak oleje

Příspěvek od hansdob »

kolik má být tlak oleje u sharan 1,9 tdi 81kw AFN na volnoběh za teploty vody 85°C jsem naměřil na filtru 0,7 a při 2000ot/min 1,8 v esi troniku jsem nahledal že při 80°C při 2000ot/min má být 2,0 no když vezmu v potaz olej před výměnou a pískací turbo před smrtí tak by to mohlo být OK ??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4999
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

No,to mám taky.V 3tis to dává 4,5.Je-li to studený,tlačí lehce k 7.Záleží ještě na oleji,já mám 10W-40 a hromadu km na hrbu.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
automechanik1
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2007, 13:42

Jěště ok

Příspěvek od automechanik1 »

Kód motoru AFN
Zdvihový objem 1896 (cc)
Typ distribuce
Rozvodový řemen
Volnoběžné otáčky 825 - 910 (rpm)
Volnoběh (automatická převodovka) 795 - 910 (rpm)
Ventilová vůle
Hydraulika
Kompresní tlak
Normální 25 - 31 (bar)
Minimálně 19.0 (bar)
Diferenciální limit mezi válci < 5 (bar)
Tlak oleje 2.0 / 2000 (bar/rpm)
pokud je olej teplý je to vzdy mín nez za studena
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9170
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Odpovědi: 0
Registrován: 03 zář 2007, 19:07

Příspěvek od eazy20 »

myslim ze tdi ma cidlo tlaku na 0,9baru,ked to klesne na tu hodnotu tak blika kontrolka..odporucam pozriet saci kos,najlepsie dat novy,stoji asi 15eur..ked nepomoze tak pozriet cerpadlo oleja a loziska na klike
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Uživatelský avatar
automechanik1
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2007, 13:42

Příspěvek od automechanik1 »

hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
Naposledy upravil(a) automechanik1 dne 14 čer 2012, 06:10, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
automechanik1
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Odpovědi: 0
Registrován: 03 lis 2007, 13:42

Příspěvek od automechanik1 »

hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
čím teplejší olej,tím je tlak nižší :roll: takže při dvou tisících dva bary,na volnobeh kolem jednoho.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

hansdob píše:
Marek77 píše:To je málo.

Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???
Pokud jsi psal, že na dvou tisících máš 1,8 Bar, tak podle mě dvakrát tolik je určitě méně než 5,4, že? :-) Dvakrát 1,8 rovná se 3,6, tedy aspoň u nás v Třebíči.

Minimální tlak při dvou tisících otáčkách je dva Bary (zatepla). To je minimum. Pokud je tlak pod touto hodnotou, řve čidlo. Takže já tvrdím, že by měl být minimálně tři Bary, i víc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
nogis
Aktivista
Příspěvky: 3535
Odpovědi: 0
Registrován: 29 led 2008, 19:32
Bydliště:

Příspěvek od nogis »

No vzhledem k tomu, že tlakoměr mám v autě od chvíle, kdy to mělo najeto nějakých 60tkm a při 2tis. ot. má ohřátý cca 2,1-2,7 podle okolností a naprosto stejné hodnoty se drží dodnes (cca 125tkm) s různými oleji (s mírným zlepšením při přechodu 5w30 -> 5w40), tak nechápu, kde berete ty šílený tlaky.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem to měřil asi třikrát za dobu, co mám auto. Redukční hodnota je u mě kolem 6,5-7 Bar. Výš tlak nejde nikdy (logicky).
Při oleji 80°C mám ve volnoběhu kolem 1,5 Bar, při dvou tisících 3-3,5 Bar a na čtyřech tisících přes 5 Bar. Motor AFN, cca 300.000 km.

Tlak oleje neroste lineárně - zpočátku je nárůst rychlejší, ve vyšších otáčkách narůstá již pozvolněji.


Pamatuju, když jsem odladil motor na Ladě a podložil pružinu v redukčním ventilu olejové pumpy - na volnoběh tři kila, při 3000 otáčkách 4-5 - 5 kilo, v pěti tisících redukovalo na sedmi kilech (samozřejmě na minerálu). Motor šel jako pěna - ani klep (do téměř osmi tisích otáček).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4999
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Já tam mám tlakoměr z Lady,tlaky jsou dost orientační,není pořádná stupnice a není cejchovaný zkušebnou.Asi tak.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tlakoměr z Lady mi ukazoval naprosto přesně. Měl jsem jak čidlo, tak i budík překontrolované na kompresoru - existuje na to tabulka (je to odporové čidlo NTC, podobně jako snímač teploty motoru třeba). Musí se dodržet svislá poloha budíku, jinak kecá. Ale mně ukazoval přesně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4999
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

To máš svatou pravdu ale na stupnici je 0,4,8. Vše mezi tím odhaduješ.Já ho mám jen kvůli náhlému úbytku za provozu( turbo,tlaková trubka,).
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,770tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10326
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ta stupnice je lineární, to se dá poměrně přesně odečítat. Nebo si sundej rámeček se sklíčkem a dodělej si tam čárky fixou :-).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“