tlak oleje
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- hansdob
- Aktivista
- Příspěvky: 9170
- Registrován: 17 zář 2009, 18:21
- Bydliště: Vysočina-Dobronín
Odpovědi: 1
tlak oleje
kolik má být tlak oleje u sharan 1,9 tdi 81kw AFN na volnoběh za teploty vody 85°C jsem naměřil na filtru 0,7 a při 2000ot/min 1,8 v esi troniku jsem nahledal že při 80°C při 2000ot/min má být 2,0 no když vezmu v potaz olej před výměnou a pískací turbo před smrtí tak by to mohlo být OK ??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4999
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
- automechanik1
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 03 lis 2007, 13:42
Odpovědi: 0
Jěště ok
Kód motoru AFN
Zdvihový objem 1896 (cc)
Typ distribuce
Rozvodový řemen
Volnoběžné otáčky 825 - 910 (rpm)
Volnoběh (automatická převodovka) 795 - 910 (rpm)
Ventilová vůle
Hydraulika
Kompresní tlak
Normální 25 - 31 (bar)
Minimálně 19.0 (bar)
Diferenciální limit mezi válci < 5 (bar)
Tlak oleje 2.0 / 2000 (bar/rpm)
pokud je olej teplý je to vzdy mín nez za studena
Zdvihový objem 1896 (cc)
Typ distribuce
Rozvodový řemen
Volnoběžné otáčky 825 - 910 (rpm)
Volnoběh (automatická převodovka) 795 - 910 (rpm)
Ventilová vůle
Hydraulika
Kompresní tlak
Normální 25 - 31 (bar)
Minimálně 19.0 (bar)
Diferenciální limit mezi válci < 5 (bar)
Tlak oleje 2.0 / 2000 (bar/rpm)
pokud je olej teplý je to vzdy mín nez za studena
- automechanik1
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 03 lis 2007, 13:42
Odpovědi: 0
hansdob píše:jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???Marek77 píše:To je málo.
Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.
Naposledy upravil(a) automechanik1 dne 14 čer 2012, 06:10, celkem upraveno 1 x.
- automechanik1
- Sběrač informací
- Příspěvky: 25
- Registrován: 03 lis 2007, 13:42
Odpovědi: 0
Pokud jsi psal, že na dvou tisících máš 1,8 Bar, tak podle mě dvakrát tolik je určitě méně než 5,4, že?hansdob píše:jako že by mělo být při 2000ot/min 5,4???Marek77 píše:To je málo.
Pokud je olej teplý, mělo by být určitě víc - řekl bych tak dvakrát tolik, než píšeš.

Minimální tlak při dvou tisících otáčkách je dva Bary (zatepla). To je minimum. Pokud je tlak pod touto hodnotou, řve čidlo. Takže já tvrdím, že by měl být minimálně tři Bary, i víc.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
No vzhledem k tomu, že tlakoměr mám v autě od chvíle, kdy to mělo najeto nějakých 60tkm a při 2tis. ot. má ohřátý cca 2,1-2,7 podle okolností a naprosto stejné hodnoty se drží dodnes (cca 125tkm) s různými oleji (s mírným zlepšením při přechodu 5w30 -> 5w40), tak nechápu, kde berete ty šílený tlaky.
VW Passat B8 variant R-line, CUAA 218kW/591Nm
Já jsem to měřil asi třikrát za dobu, co mám auto. Redukční hodnota je u mě kolem 6,5-7 Bar. Výš tlak nejde nikdy (logicky).
Při oleji 80°C mám ve volnoběhu kolem 1,5 Bar, při dvou tisících 3-3,5 Bar a na čtyřech tisících přes 5 Bar. Motor AFN, cca 300.000 km.
Tlak oleje neroste lineárně - zpočátku je nárůst rychlejší, ve vyšších otáčkách narůstá již pozvolněji.
Pamatuju, když jsem odladil motor na Ladě a podložil pružinu v redukčním ventilu olejové pumpy - na volnoběh tři kila, při 3000 otáčkách 4-5 - 5 kilo, v pěti tisících redukovalo na sedmi kilech (samozřejmě na minerálu). Motor šel jako pěna - ani klep (do téměř osmi tisích otáček).
Při oleji 80°C mám ve volnoběhu kolem 1,5 Bar, při dvou tisících 3-3,5 Bar a na čtyřech tisících přes 5 Bar. Motor AFN, cca 300.000 km.
Tlak oleje neroste lineárně - zpočátku je nárůst rychlejší, ve vyšších otáčkách narůstá již pozvolněji.
Pamatuju, když jsem odladil motor na Ladě a podložil pružinu v redukčním ventilu olejové pumpy - na volnoběh tři kila, při 3000 otáčkách 4-5 - 5 kilo, v pěti tisících redukovalo na sedmi kilech (samozřejmě na minerálu). Motor šel jako pěna - ani klep (do téměř osmi tisích otáček).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4999
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0
Tlakoměr z Lady mi ukazoval naprosto přesně. Měl jsem jak čidlo, tak i budík překontrolované na kompresoru - existuje na to tabulka (je to odporové čidlo NTC, podobně jako snímač teploty motoru třeba). Musí se dodržet svislá poloha budíku, jinak kecá. Ale mně ukazoval přesně.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 4999
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Odpovědi: 0