Je možné použiť 16" disky ET 45 s pneu 215/55 R16 tam kde sú predpísané 16" disky ET 37 s pneu 205/55 R16.
Jedná sa o VW PASSAT B5.5, vyskúšal som nahodiť predné koleso a zdá sa mi príliš malý odstup pneumatiky od ramena (ani nie 1 CM, medzi pneu a rameno nestrčím ani malíček ruky), skušal som jazdiť - nidke to nešúchalo, neviem, ako sa to môže správať v kritických situáciach, má niekto skúsenosti s niečím podobným a čo vymedziť väčší odstup rozširovacími podložkami - výhody, nevýhody.
Elektróny 16" ET 37 versus ET 45
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
cm od pneumatiky k ramenu (na šířku - obvod)? Při plnym rejdu? Spíš disk, ne? Nebo pneu od misky pružiny? Ted si to neumím představit. Je to hodnota s autem na zemi nebo ve vzduchu? Jo abys měl jistotu zkus s plnym rejdem najet na nějakou teréní vlnu (křížení) a jestli to nebude nikde drhnout tak je to v pohodě. Jo a 1 cm eště docela de. Ty disky s ET 45 sou o kolik širší? Podložky sou celkem v poho, jen je potřeba ohlídat dýlku šroubů (dostatečnej počet zašroubovanejch závitů).
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

presne tak necelý centimeter od pneumatiky, nie od disku (možno 5-6 mm!, fakt je to natesno) k ramenu v hornej časti pneumatiky.vita píše:cm od pneumatiky k ramenu (na šířku - obvod)? Při plnym rejdu? Spíš disk, ne? Nebo pneu od misky pružiny? Ted si to neumím představit. Je to hodnota s autem na zemi nebo ve vzduchu? Jo abys měl jistotu zkus s plnym rejdem najet na nějakou teréní vlnu (křížení) a jestli to nebude nikde drhnout tak je to v pohodě. Jo a 1 cm eště docela de. Ty disky s ET 45 sou o kolik širší? Podložky sou celkem v poho, jen je potřeba ohlídat dýlku šroubů (dostatečnej počet zašroubovanejch závitů).
Keď by si vrchom nad pneumatikou dával ruku a kontroloval vzdialenosti od pevných ramien (viacprvkové uloženie), bez ohľadu na rejd (je to konštantné). Auto je na zemi, tým iným rozmerom 215/205 sa priemer kolesa s pneu zvýšil asi o 11 mm, rozmer v šírke diskov neviem.
Nemôže tá pneumatika neskôr nejak mierne hádzať, asi by to vadilo.
Prečo to všetko píšem ? Mám na ruke 5 takmer nových origo elektrónov VW Passat B7 s pneu tak 2000 km + rezerva nejazdená za slušné peniaze
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
Teď sem si uvědomil, že passat má přední kola zavěšený na čtyřech ramenech a ty horní sou u pneumatiky (už tomu rozumím). 1cm problém není, 5mm už by mohl být problém. Pokud to nedrhne v klidu (ani v rejdech) může nastat problém při průjezdu zatáčkou (díky tuhosti silentbloků) se mění geometrie nápravy, hlavně odklon. Jak říkám je potřeba to vyzkoušet, hlavně za jízdy (jestli je možnost). Navíc když si pneumatika občas škrtne (při extrémních obratech) neni to zase taková tragédie, jen se musí hlídat stav (aby nebyla prodřená na plátno). Eště při změně ET se můžou změnit síly v řízení (posouvá se střed kola) ale v tomhle případě to bule minimální.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele:
- vita
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 430
- Registrován: 11 říj 2006, 12:21
- Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou
To chiptuning: Pekny kola, ale to sou tak 225/35 ? Průměrově vyjdou podobně jako 16tky Rapeta. A u šířky záleží na ET. Ale stenjě většina lidí má problém dostat kolo do blatníku, zebo při rejdu dřou o podběh, ale že by byli blízko ramen? Ale stát se může všechno.
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw
)

- chiptuning
- Aktivista
- Příspěvky: 2519
- Registrován: 23 led 2006, 19:59
- Bydliště: plzen
- Kontaktovat uživatele: