2,OTDi špatné druhé starty

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

Řešení problému se nejspíše pohlo o kousek dále. Udajně by se mohlo jednat o prasklinu v hlavě na které tyto motory BKD trpěly.

Můžete někdo poradit, kde mi přeměří tlaky ve válcích? Nejlépe Praha nebo Berounsko.

Děkuji

Wasp
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
hayty
Sběrač informací
Příspěvky: 35
Registrován: 13 úno 2010, 23:34
Odpovědi: 0
Bydliště: morava

Příspěvek od hayty »

Už to tu psal Huml s velkou pravděpodobností je to způsobeno čidlem teploty (dvou polové šedé).Až ti to nebude za tepla chtít chytnout zkus čidlo teploty odpojit a poté zkus nastartovat jestli nastane nejaká změna ( k lepšímu).U tohoto motoru to čidlo teploty nevypíše pokud není vadné úplně nebo sporadicky vypadává signál ale ze zkušenosti vím že jsem se tím už několikrát setkal.
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

... tak jsem zkoušel odpojovat čidlo, ale bezvýsledně. Vše při starém bez sebemenší změny. (doufám, že jsem našel to správné :D )

BTW... na motoru se začalo projevovat lehké ztráty výkonu. Tipuji to na regulaci turba, ale nejsem si tím uplně jist. EGR ventil taky určo nebude nejčistčí. :roll: Chtěl bych se tedy zeptat, prokonzultoval by se mnou někdo celý problém? klidně osobně, tel je to jedno

Popis projevů problému:
Při akceleraci -např. dálnice- je cítit zátah od cca 2500 ot a při plné akceleraci je cítit ve vyšších otáčkách úbytek výkonu.
Lehce se zvýšila spotřeba cca o 0,9l/100km
Zkoušel jsem dělat diag. Váhy a turba dle návodu od Lanyho, ale asi jsem to zvoral, nebo jsem to špatně vyčetl, ale log i graf vypadal v pořádku. Mohu případně udělat nový a uploadovat ho sem.

Děkuji všem za postřehy a rady
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2964
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

No, řekl bych, že bez diagnostiky v době problému s tím nehneš.
První bych přetěsnil vstřiky. To je asi tak nejlevnější.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

dnes jsem udělal log váhy vzduchu a turba (kanál 003 a 011) dle návodu od Lanyho, tak jestli by mi na to někdo zkušenější mohl mrknout. Nevím jestli můj problém zmutoval a je z něj nový problém, ale mám poslední dobou problémy s výkonem.
Po té co jsem udělal logy váhy vzduchu a turba, tak po cestě domu po dálnici motor 3x spadl do nouzového režimu.
Dle mého laického názoru to vypada na regulaci tlaku turba?
Udělal jsem výpis závad a v jednotce motoru byla následující chyba:

Kód: Vybrat vše

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 LD    HW: 03G 906 021 LD
   Component: R4 2,0L EDC G000SG  9184  
   Revision: --H07---    Serial number: SKZ7Z0G4515298
   Coding: 0000072
   Shop #: WSC 73430 790 00000
   VCID: 6CDCC6EE70D1E17C

1 Fault Found 
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
               P0234 - 000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 96589 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 18:18:19

             Freeze Frame:
                    RPM: 3234 /min
                    Speed: 111.0 km/h
                    Load: 83.9 %
                    Voltage: 14.29 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 2233.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar

Readiness: 1 1 0 0 0 

-------------------------------------------------------------------------------
logy

Kód: Vybrat vše

kanál 003

http://czshare.com/2983833/LOG-01-003-xxx-xxx.csv

kanál 011

http://czshare.com/2983834/LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Předem moc děkuji za pomoc :(
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

tak novinky a postřehy... Momentalně je auto po výměně turba a čištění EGR ventilu. Byl zanesen jak nevím co viz obrázek jak vypadal před čištěním

Obrázek

po výměně turba se aut chovalo stále divně a výkon nemělo takový jako před problémy s turbem. Po vyčištění je to o mnoho lepší. :-)

Teď mi ještě dorazily nová těsnění na vstřiky, tak je musím nechat vyměnit. Můžete mi někoho doporučit v Praze, nebo na Berounsku? Popřípadě někoho kdo umí zařídit přeměření tlaku ve válcích.

A nakonec mám ještě dotaz na místní guru. Párkrát se mi stalo, že po nastartování se na MFD červeně rozsvítil nápis nízké hladiny chladící kapaliny, ale vždy tam bylo v expanzní nádobce kapaliny dost a nikdy nebyla ta vidlička suchá, vždy byla ponořená. Nenapadá někoho co by to mohlo způsobovat?
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14439
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ty pacičky v expanzce bych odrbal šroubovákem a přihnul k sobě, pak to bude ok.
Pokud bys v Praze potřeboval nějakou diagnostiku na to BKD v tom bych mohl pomoci nebo třeba lehčí údržba jako výměna oleje, ale vstřiky jsem dělal zatím jen u 8 ventilů, tady si netroufnu, když to není moje.
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

Díky za nabídku, ale lehčí servis si dělám sám na dílně a chtěl jsem přetěsnit i ty vstřiky sam, ale nějak z toho mám strach. (noteeth) Sám jsem si začal auto servisovat hlavně po špatné zkušenosti s autorizovaným servisem, jinak by to jezdilo stále tam.
Hlavně se bojím toho, abych je správně dotáhl a proto to chci svěřit někomu kdo to dělal a má s tím zkušenosti. Navíc jsem to chtěl dát někomu, kdo by přeměřil tlaky ve válcích když to bude rozebrané.

Ještě k tý expanzce, nemůže to být také tím, že je už starší chladící kapalina? Nejspíše tam je od novoty a někde jsem četl, že její životnost je 5let.
Pak mene taky napadlo, jestli to nemůže dělat prasklá hlava? Na OctaviaClubu s tím měl někdo problém, že se tam tvořil podtlak a vcuclo mu to všechnu vodu. Po zhasnutí motoru jí to zase vyplivlo. :roll:
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

tak po delší době a dalším postřehu to zde oživím.
Problém s "druhým špatným startem" se začíná stupňovat. Není to vůbec závisle na teplotě venku, na teplotě motoru a ani dokonce na tom jestli se jedná o první, druhej nebo třetí start. Někdy jde špatně startovat po ránu prvním startem, jindy po zastavení na benzíně (předcházelo krátke popojetí) a tak mi to nedalo a zkoušel jsem vše možné a snad i nemožné. Předem se chci přiznat k tomu, že když jsem dle rady od místního člena Humla, zkusil odpojit teplotní čidlo "šedé", tak jsem odpojil špatné. (wallbash) (LOL)
Tak jsem tedy na to správné čidlo narazil a opravdu je to tím čidlem. Když ho odpojím, tak motor naskočí na drcnutí. Bohužel stále si nedovedu vysvětlit, proč se to chová takto zvlaštně? pročetl jsem hromady vláken o špatných teplých a studených startech jak zde, tak na okolních forech, ale nikdo se nezmiňuje o tomto "zvláštním" chování. Může mi někdo zasvěcenější zkusit poradit? Jestli se mám orientovat na starter + baterie nebo zkusit přepínací relé na zmiňované čidlo?
Možná Huml poradí =)
Ještě možná drobná informace, jsem cca 10tkm před rozvodama, nemůže to být tím? Dnes večer ještě jedu na diagnostiku, tak večer dodám snad více info. :roll:


Edit: vložil jsem nejake screenshoty z měřených hodnot

Obrázek

Obrázek
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
dandyli
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 16 zář 2012, 21:38
Odpovědi: 0

Příspěvek od dandyli »

Ahoj.

Prosím může mi sem někdo hodit Screenshot toho teplotního čidla,které zlobilo,nebo alespoň kde se nachází?

Mám totiž stejný problém a chci zkusit čidlo najít.
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

to máš ešte pomerne čistý EGR,pozri čo som čistil posledne ja ;) 1.9TDI PD 96kw
Obrázek
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

dandyli píše:Ahoj.

Prosím může mi sem někdo hodit Screenshot toho teplotního čidla,které zlobilo,nebo alespoň kde se nachází?

Mám totiž stejný problém a chci zkusit čidlo najít.
čidlo je to G62(viz obrazek) a pokud máš BKD, tak ho najdeš ve spodní části motoru pod hadicí, co vede z filtrboxu. Já oddelal víko filtrboxu, protože jsem měnil filtr a sahl si k nemu a vyzkoušel ho odpojit. Pak samozřejmě počítej s tím, že ti vyhodí chybu v jednotce ;)

Obrázek

obrazek jsem si vypujčil zde z fora, doufám, že to nebude nikomu vadit :)

Doporučuji ještě dukladne přečíst vlákno viz zde -> http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0

U mne je problém nejspíše v baterii, kterou jedu dnes nechat přeměřit a případně vyměnit. Pak je další na seznamu starter a když to nepomůže, tak už nejspíš použiju řešení z odkazu, kterému bych se raději vyhnul, nechci mít v autě moc dodělávaných věci tohoto typu. :roll:

To UchoTD: Koukám, ten je pořádně zaneřáděnej, to je skorem na výměnu. (LOL)
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

takto vyzerá po čistení :DObrázek
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
Wasp
Přispěvovatel
Příspěvky: 59
Registrován: 26 úno 2011, 11:31
Odpovědi: 0
Bydliště: Capital city of Czech republic

Příspěvek od Wasp »

pěkné, čím jsi to čistil? Já to oškrábal šroubovákem z nejhoršího a pak jsem použil servočistič od Rapidu a kartáček na zuby. šlo to tím báječně a za chvilku bylo hotovo :D
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Odpovědi: 0
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

čistič škrtiacich klapiek+acetón a šrôbovák na handričke ;) prípadne orezávací nožík kde to nešlo . za 15minut vylešetené aj zo saním.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“