2,OTDi špatné druhé starty
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Už to tu psal Huml s velkou pravděpodobností je to způsobeno čidlem teploty (dvou polové šedé).Až ti to nebude za tepla chtít chytnout zkus čidlo teploty odpojit a poté zkus nastartovat jestli nastane nejaká změna ( k lepšímu).U tohoto motoru to čidlo teploty nevypíše pokud není vadné úplně nebo sporadicky vypadává signál ale ze zkušenosti vím že jsem se tím už několikrát setkal.
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
... tak jsem zkoušel odpojovat čidlo, ale bezvýsledně. Vše při starém bez sebemenší změny. (doufám, že jsem našel to správné
)
BTW... na motoru se začalo projevovat lehké ztráty výkonu. Tipuji to na regulaci turba, ale nejsem si tím uplně jist. EGR ventil taky určo nebude nejčistčí.
Chtěl bych se tedy zeptat, prokonzultoval by se mnou někdo celý problém? klidně osobně, tel je to jedno
Popis projevů problému:
Při akceleraci -např. dálnice- je cítit zátah od cca 2500 ot a při plné akceleraci je cítit ve vyšších otáčkách úbytek výkonu.
Lehce se zvýšila spotřeba cca o 0,9l/100km
Zkoušel jsem dělat diag. Váhy a turba dle návodu od Lanyho, ale asi jsem to zvoral, nebo jsem to špatně vyčetl, ale log i graf vypadal v pořádku. Mohu případně udělat nový a uploadovat ho sem.
Děkuji všem za postřehy a rady

BTW... na motoru se začalo projevovat lehké ztráty výkonu. Tipuji to na regulaci turba, ale nejsem si tím uplně jist. EGR ventil taky určo nebude nejčistčí.

Popis projevů problému:
Při akceleraci -např. dálnice- je cítit zátah od cca 2500 ot a při plné akceleraci je cítit ve vyšších otáčkách úbytek výkonu.
Lehce se zvýšila spotřeba cca o 0,9l/100km
Zkoušel jsem dělat diag. Váhy a turba dle návodu od Lanyho, ale asi jsem to zvoral, nebo jsem to špatně vyčetl, ale log i graf vypadal v pořádku. Mohu případně udělat nový a uploadovat ho sem.
Děkuji všem za postřehy a rady
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
dnes jsem udělal log váhy vzduchu a turba (kanál 003 a 011) dle návodu od Lanyho, tak jestli by mi na to někdo zkušenější mohl mrknout. Nevím jestli můj problém zmutoval a je z něj nový problém, ale mám poslední dobou problémy s výkonem.
Po té co jsem udělal logy váhy vzduchu a turba, tak po cestě domu po dálnici motor 3x spadl do nouzového režimu.
Dle mého laického názoru to vypada na regulaci tlaku turba?
Udělal jsem výpis závad a v jednotce motoru byla následující chyba:
logy
Předem moc děkuji za pomoc 
Po té co jsem udělal logy váhy vzduchu a turba, tak po cestě domu po dálnici motor 3x spadl do nouzového režimu.
Dle mého laického názoru to vypada na regulaci tlaku turba?
Udělal jsem výpis závad a v jednotce motoru byla následující chyba:
Kód: Vybrat vše
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 021 LD HW: 03G 906 021 LD
Component: R4 2,0L EDC G000SG 9184
Revision: --H07--- Serial number: SKZ7Z0G4515298
Coding: 0000072
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 6CDCC6EE70D1E17C
1 Fault Found
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 96589 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 18:18:19
Freeze Frame:
RPM: 3234 /min
Speed: 111.0 km/h
Load: 83.9 %
Voltage: 14.29 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2233.8 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Kód: Vybrat vše
kanál 003
http://czshare.com/2983833/LOG-01-003-xxx-xxx.csv
kanál 011
http://czshare.com/2983834/LOG-01-011-xxx-xxx.csv

Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
tak novinky a postřehy... Momentalně je auto po výměně turba a čištění EGR ventilu. Byl zanesen jak nevím co viz obrázek jak vypadal před čištěním

po výměně turba se aut chovalo stále divně a výkon nemělo takový jako před problémy s turbem. Po vyčištění je to o mnoho lepší.
Teď mi ještě dorazily nová těsnění na vstřiky, tak je musím nechat vyměnit. Můžete mi někoho doporučit v Praze, nebo na Berounsku? Popřípadě někoho kdo umí zařídit přeměření tlaku ve válcích.
A nakonec mám ještě dotaz na místní guru. Párkrát se mi stalo, že po nastartování se na MFD červeně rozsvítil nápis nízké hladiny chladící kapaliny, ale vždy tam bylo v expanzní nádobce kapaliny dost a nikdy nebyla ta vidlička suchá, vždy byla ponořená. Nenapadá někoho co by to mohlo způsobovat?

po výměně turba se aut chovalo stále divně a výkon nemělo takový jako před problémy s turbem. Po vyčištění je to o mnoho lepší.

Teď mi ještě dorazily nová těsnění na vstřiky, tak je musím nechat vyměnit. Můžete mi někoho doporučit v Praze, nebo na Berounsku? Popřípadě někoho kdo umí zařídit přeměření tlaku ve válcích.
A nakonec mám ještě dotaz na místní guru. Párkrát se mi stalo, že po nastartování se na MFD červeně rozsvítil nápis nízké hladiny chladící kapaliny, ale vždy tam bylo v expanzní nádobce kapaliny dost a nikdy nebyla ta vidlička suchá, vždy byla ponořená. Nenapadá někoho co by to mohlo způsobovat?
Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
Díky za nabídku, ale lehčí servis si dělám sám na dílně a chtěl jsem přetěsnit i ty vstřiky sam, ale nějak z toho mám strach.
Sám jsem si začal auto servisovat hlavně po špatné zkušenosti s autorizovaným servisem, jinak by to jezdilo stále tam.
Hlavně se bojím toho, abych je správně dotáhl a proto to chci svěřit někomu kdo to dělal a má s tím zkušenosti. Navíc jsem to chtěl dát někomu, kdo by přeměřil tlaky ve válcích když to bude rozebrané.
Ještě k tý expanzce, nemůže to být také tím, že je už starší chladící kapalina? Nejspíše tam je od novoty a někde jsem četl, že její životnost je 5let.
Pak mene taky napadlo, jestli to nemůže dělat prasklá hlava? Na OctaviaClubu s tím měl někdo problém, že se tam tvořil podtlak a vcuclo mu to všechnu vodu. Po zhasnutí motoru jí to zase vyplivlo.

Hlavně se bojím toho, abych je správně dotáhl a proto to chci svěřit někomu kdo to dělal a má s tím zkušenosti. Navíc jsem to chtěl dát někomu, kdo by přeměřil tlaky ve válcích když to bude rozebrané.
Ještě k tý expanzce, nemůže to být také tím, že je už starší chladící kapalina? Nejspíše tam je od novoty a někde jsem četl, že její životnost je 5let.
Pak mene taky napadlo, jestli to nemůže dělat prasklá hlava? Na OctaviaClubu s tím měl někdo problém, že se tam tvořil podtlak a vcuclo mu to všechnu vodu. Po zhasnutí motoru jí to zase vyplivlo.

Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
tak po delší době a dalším postřehu to zde oživím.
Problém s "druhým špatným startem" se začíná stupňovat. Není to vůbec závisle na teplotě venku, na teplotě motoru a ani dokonce na tom jestli se jedná o první, druhej nebo třetí start. Někdy jde špatně startovat po ránu prvním startem, jindy po zastavení na benzíně (předcházelo krátke popojetí) a tak mi to nedalo a zkoušel jsem vše možné a snad i nemožné. Předem se chci přiznat k tomu, že když jsem dle rady od místního člena Humla, zkusil odpojit teplotní čidlo "šedé", tak jsem odpojil špatné.
Tak jsem tedy na to správné čidlo narazil a opravdu je to tím čidlem. Když ho odpojím, tak motor naskočí na drcnutí. Bohužel stále si nedovedu vysvětlit, proč se to chová takto zvlaštně? pročetl jsem hromady vláken o špatných teplých a studených startech jak zde, tak na okolních forech, ale nikdo se nezmiňuje o tomto "zvláštním" chování. Může mi někdo zasvěcenější zkusit poradit? Jestli se mám orientovat na starter + baterie nebo zkusit přepínací relé na zmiňované čidlo?
Možná Huml poradí =)
Ještě možná drobná informace, jsem cca 10tkm před rozvodama, nemůže to být tím? Dnes večer ještě jedu na diagnostiku, tak večer dodám snad více info.
Edit: vložil jsem nejake screenshoty z měřených hodnot


Problém s "druhým špatným startem" se začíná stupňovat. Není to vůbec závisle na teplotě venku, na teplotě motoru a ani dokonce na tom jestli se jedná o první, druhej nebo třetí start. Někdy jde špatně startovat po ránu prvním startem, jindy po zastavení na benzíně (předcházelo krátke popojetí) a tak mi to nedalo a zkoušel jsem vše možné a snad i nemožné. Předem se chci přiznat k tomu, že když jsem dle rady od místního člena Humla, zkusil odpojit teplotní čidlo "šedé", tak jsem odpojil špatné.


Tak jsem tedy na to správné čidlo narazil a opravdu je to tím čidlem. Když ho odpojím, tak motor naskočí na drcnutí. Bohužel stále si nedovedu vysvětlit, proč se to chová takto zvlaštně? pročetl jsem hromady vláken o špatných teplých a studených startech jak zde, tak na okolních forech, ale nikdo se nezmiňuje o tomto "zvláštním" chování. Může mi někdo zasvěcenější zkusit poradit? Jestli se mám orientovat na starter + baterie nebo zkusit přepínací relé na zmiňované čidlo?
Možná Huml poradí =)
Ještě možná drobná informace, jsem cca 10tkm před rozvodama, nemůže to být tím? Dnes večer ještě jedu na diagnostiku, tak večer dodám snad více info.

Edit: vložil jsem nejake screenshoty z měřených hodnot


Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
- Wasp
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 59
- Registrován: 26 úno 2011, 11:31
- Bydliště: Capital city of Czech republic
čidlo je to G62(viz obrazek) a pokud máš BKD, tak ho najdeš ve spodní části motoru pod hadicí, co vede z filtrboxu. Já oddelal víko filtrboxu, protože jsem měnil filtr a sahl si k nemu a vyzkoušel ho odpojit. Pak samozřejmě počítej s tím, že ti vyhodí chybu v jednotcedandyli píše:Ahoj.
Prosím může mi sem někdo hodit Screenshot toho teplotního čidla,které zlobilo,nebo alespoň kde se nachází?
Mám totiž stejný problém a chci zkusit čidlo najít.


obrazek jsem si vypujčil zde z fora, doufám, že to nebude nikomu vadit

Doporučuji ještě dukladne přečíst vlákno viz zde -> http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... sc&start=0
U mne je problém nejspíše v baterii, kterou jedu dnes nechat přeměřit a případně vyměnit. Pak je další na seznamu starter a když to nepomůže, tak už nejspíš použiju řešení z odkazu, kterému bych se raději vyhnul, nechci mít v autě moc dodělávaných věci tohoto typu.

To UchoTD: Koukám, ten je pořádně zaneřáděnej, to je skorem na výměnu.

Škoda Octavia II Elegance mr08, 2,0 TDi BKD
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3364
- Registrován: 25 črc 2011, 23:22
- Bydliště: B.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
čistič škrtiacich klapiek+acetón a šrôbovák na handričke
prípadne orezávací nožík kde to nešlo . za 15minut vylešetené aj zo saním.

Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4