úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše zkušenosti,nápady

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

vynecht
Přispěvovatel
Příspěvky: 482
Odpovědi: 0
Registrován: 20 led 2008, 14:57
Bydliště: Turnov

úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše

Příspěvek od vynecht »

Jestliže má jedna žhavka proudový odběr 14A tak při napětí 12V má 168W když jsou tři tak je to nějakých 500W. Kdo má bufík 3-5 kW což je 6-10 x větší výkon ví že ohřátí trvá nějakou chvíli, ale rozhodně ne sekundy. Tak asi nikdo kdo umí počítat a chodil do sedmý třídy na fyziku a je soudný nemůže tvrdit že třema žhavkama ohřeje topení v autě za dvacet vteřin.
Myslím že ani řešení s přidáním dalších 6 ks žhavek nebude ideální, protože pak bude 140A altík mít práci jemom s nima a na ostatní včetně startem vyšťavenou baterku nezbude nic a baterka se bude dále vybíjet, to znamená její rychlou degradaci a zkrácení životnosti. Což v konečném důsledku může přinést tak velký prodělek že by na počátku nahradil cenu bufíka. a to nemluvím o tom že bufík může jet už několik minut před startem auta. Zkuste dát někdo dát tři, šest nebo devět žhavek do kýblu 10l vody zapojte to na 100Ah baterku a hoďte sem výsledek za jak dlouho a jesli vůbec se ta voda ohřeje ze dvaceti na třeba čtyřicet stupňů(ne jako bufíken z dvaceti stupňů na osmdesát za přibližně 10minut) . A to v zimě není voda dvacet, ale třeba mínus deset a často i míň.
Montáž, úpravy a repase nezávislého topení Eberspächer, Webasto (předělání příhřevů spouštění na dálkové ovládání nebo mobil)

Sharan 215/460, Octavia 190/460

Výstavba a rekonstrukce interiérů http://www.neza-interiery.cz/
AUTOr
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2012, 07:17
Bydliště: Teplice

Příspěvek od AUTOr »

http://auto.bazos.cz/inzerat/18049319/N ... padlem.php

Sám nemám, neznám, ale pokud by to někdo chtěl vyzkoušet tak prosím:-)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše

Příspěvek od jurki888 »

vynecht píše:Jestliže má jedna žhavka proudový odběr 14A tak při napětí 12V má 168W když jsou tři tak je to nějakých 500W. Kdo má bufík 3-5 kW což je 6-10 x větší výkon ví že ohřátí trvá nějakou chvíli, ale rozhodně ne sekundy. Tak asi nikdo kdo umí počítat a chodil do sedmý třídy na fyziku a je soudný nemůže tvrdit že třema žhavkama ohřeje topení v autě za dvacet vteřin.
Myslím že ani řešení s přidáním dalších 6 ks žhavek nebude ideální, protože pak bude 140A altík mít práci jemom s nima a na ostatní včetně startem vyšťavenou baterku nezbude nic a baterka se bude dále vybíjet, to znamená její rychlou degradaci a zkrácení životnosti. Což v konečném důsledku může přinést tak velký prodělek že by na počátku nahradil cenu bufíka. a to nemluvím o tom že bufík může jet už několik minut před startem auta. Zkuste dát někdo dát tři, šest nebo devět žhavek do kýblu 10l vody zapojte to na 100Ah baterku a hoďte sem výsledek za jak dlouho a jesli vůbec se ta voda ohřeje ze dvaceti na třeba čtyřicet stupňů(ne jako bufíken z dvaceti stupňů na osmdesát za přibližně 10minut) . A to v zimě není voda dvacet, ale třeba mínus deset a často i míň.
ono treba ratat ze ti dost pomoze aj motor napr ja mam 650 vatovy peihrievac ked nastartujem za 1.5 minuty fuka taply a cca 10min jazdy mam 90;-)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše

Příspěvek od jurki888 »

vynecht píše:Jestliže má jedna žhavka proudový odběr 14A tak při napětí 12V má 168W když jsou tři tak je to nějakých 500W. Kdo má bufík 3-5 kW což je 6-10 x větší výkon ví že ohřátí trvá nějakou chvíli, ale rozhodně ne sekundy. Tak asi nikdo kdo umí počítat a chodil do sedmý třídy na fyziku a je soudný nemůže tvrdit že třema žhavkama ohřeje topení v autě za dvacet vteřin.
Myslím že ani řešení s přidáním dalších 6 ks žhavek nebude ideální, protože pak bude 140A altík mít práci jemom s nima a na ostatní včetně startem vyšťavenou baterku nezbude nic a baterka se bude dále vybíjet, to znamená její rychlou degradaci a zkrácení životnosti. Což v konečném důsledku může přinést tak velký prodělek že by na počátku nahradil cenu bufíka. a to nemluvím o tom že bufík může jet už několik minut před startem auta. Zkuste dát někdo dát tři, šest nebo devět žhavek do kýblu 10l vody zapojte to na 100Ah baterku a hoďte sem výsledek za jak dlouho a jesli vůbec se ta voda ohřeje ze dvaceti na třeba čtyřicet stupňů(ne jako bufíken z dvaceti stupňů na osmdesát za přibližně 10minut) . A to v zimě není voda dvacet, ale třeba mínus deset a často i míň.
ono treba ratat ze ti dost pomoze aj motor napr ja mam 650 vatovy peihrievac ked nastartujem za 1.5 minuty fuka taply a cca 10min jazdy mam 90;-)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše

Příspěvek od jurki888 »

vynecht píše:Jestliže má jedna žhavka proudový odběr 14A tak při napětí 12V má 168W když jsou tři tak je to nějakých 500W. Kdo má bufík 3-5 kW což je 6-10 x větší výkon ví že ohřátí trvá nějakou chvíli, ale rozhodně ne sekundy. Tak asi nikdo kdo umí počítat a chodil do sedmý třídy na fyziku a je soudný nemůže tvrdit že třema žhavkama ohřeje topení v autě za dvacet vteřin.
Myslím že ani řešení s přidáním dalších 6 ks žhavek nebude ideální, protože pak bude 140A altík mít práci jemom s nima a na ostatní včetně startem vyšťavenou baterku nezbude nic a baterka se bude dále vybíjet, to znamená její rychlou degradaci a zkrácení životnosti. Což v konečném důsledku může přinést tak velký prodělek že by na počátku nahradil cenu bufíka. a to nemluvím o tom že bufík může jet už několik minut před startem auta. Zkuste dát někdo dát tři, šest nebo devět žhavek do kýblu 10l vody zapojte to na 100Ah baterku a hoďte sem výsledek za jak dlouho a jesli vůbec se ta voda ohřeje ze dvaceti na třeba čtyřicet stupňů(ne jako bufíken z dvaceti stupňů na osmdesát za přibližně 10minut) . A to v zimě není voda dvacet, ale třeba mínus deset a často i míň.
ono treba ratat ze ti dost pomoze aj motor napr ja mam 650 vatovy peihrievac ked nastartujem za 1.5 minuty fuka taply a cca 10min jazdy mam 90;-)
159 2.4 JTDM Na objednavku fuul EGR OFF DPF OFF KAT OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V tlak 1.9bar davka 100mm3 cca 290 ps 550nm Sarkan cip ON :-)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5044
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Re: úprava vytápění tdi- úvaha a názory - vaše

Příspěvek od martinsidlo »

vynecht píše:Jestliže má jedna žhavka proudový odběr 14A tak při napětí 12V má 168W když jsou tři tak je to nějakých 500W. Kdo má bufík 3-5 kW což je 6-10 x větší výkon ví že ohřátí trvá nějakou chvíli, ale rozhodně ne sekundy. Tak asi nikdo kdo umí počítat a chodil do sedmý třídy na fyziku a je soudný nemůže tvrdit že třema žhavkama ohřeje topení v autě za dvacet vteřin.
Myslím že ani řešení s přidáním dalších 6 ks žhavek nebude ideální, protože pak bude 140A altík mít práci jemom s nima a na ostatní včetně startem vyšťavenou baterku nezbude nic a baterka se bude dále vybíjet, to znamená její rychlou degradaci a zkrácení životnosti. Což v konečném důsledku může přinést tak velký prodělek že by na počátku nahradil cenu bufíka. a to nemluvím o tom že bufík může jet už několik minut před startem auta. Zkuste dát někdo dát tři, šest nebo devět žhavek do kýblu 10l vody zapojte to na 100Ah baterku a hoďte sem výsledek za jak dlouho a jesli vůbec se ta voda ohřeje ze dvaceti na třeba čtyřicet stupňů(ne jako bufíken z dvaceti stupňů na osmdesát za přibližně 10minut) . A to v zimě není voda dvacet, ale třeba mínus deset a často i míň.
Já uvádím topení do kabiny(radiator) a né ohřev celého motoru.Čtěte pozorně.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Laci L&K
Nováček
Příspěvky: 12
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2012, 17:56
Bydliště: Levice

Příspěvek od Laci L&K »

Martin ja ti asi aj verím. dnes ráno som napojil jednu žhavičku na priamo a o 5sec. som neudržal ruku na prírube. vonku 10stp.
Škoda Octavia I combi L&K 81kW->eibach-30/30+chip101kW-> ASV 01
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

AUTOr píše:http://auto.bazos.cz/inzerat/18049319/N ... padlem.php

Sám nemám, neznám, ale pokud by to někdo chtěl vyzkoušet tak prosím:-)
Zaujímavé riešenie , ale je potrebné zapojiť tak ,aby cirkuláciu neblokoval termostat.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
AUTOr
Nováček
Příspěvky: 4
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2012, 07:17
Bydliště: Teplice

Příspěvek od AUTOr »

tak jen na malý okruh, ne? termostat by neměl být problém
senioring1
Přispěvovatel
Příspěvky: 987
Odpovědi: 0
Registrován: 15 črc 2010, 16:45

Příspěvek od senioring1 »

Ano , len malý okruh. Niektoré autá majú elektronickým termostatom riadený aj malý okruh a u týchto nie je možné použitie bez úpravy softu.
A3/TDI AGR 66kw/r 1998/EGR OFF .Návšteva servisu je posledný zúfalý pokus o spojazdnenie auta.
xkain
Přispěvovatel
Příspěvky: 385
Odpovědi: 0
Registrován: 28 říj 2010, 21:01

Příspěvek od xkain »

jedna z věcí, nad kterou již delší dobu přemýšlím je udělat tepelný výměník od výfuku na způsob trabanta. místo středovéhop tlumiče trubku a přez ní druhou trubku, kde jednou hadicí bude přiváděn studený vyzduch a ohřáty nejspíš bych vracel pod sedadlo spolujezdce ( pod řidičem mám zesilovač )
losmiros
Přispěvovatel
Příspěvky: 698
Odpovědi: 0
Registrován: 17 led 2007, 17:02
Bydliště: Prostějov,Přerov

Příspěvek od losmiros »

jsem lama a OT - na co tam jsou ty zhavky, na ohrivani vody do motoru? jak poznam jestli jsou funkcni a jestli nepotrebujou vymenit, nebo se nemeni? auto ma 12 let, tak jestli jako fungujou

v zime je auto na 90 za 10km pri normalni jizde
serou me motorkari s dalkovema svetlama, bandit power
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9187
Odpovědi: 1
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

změřit jejich odběr
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5044
Odpovědi: 0
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

xkain píše:jedna z věcí, nad kterou již delší dobu přemýšlím je udělat tepelný výměník od výfuku na způsob trabanta. místo středovéhop tlumiče trubku a přez ní druhou trubku, kde jednou hadicí bude přiváděn studený vyzduch a ohřáty nejspíš bych vracel pod sedadlo spolujezdce ( pod řidičem mám zesilovač )
Chceš-li upálit tchýni(čaredejnici), není nic lepšího.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
romanespana
Aktivista
Příspěvky: 2264
Odpovědi: 1
Registrován: 29 pro 2011, 19:03
Bydliště: SPAIN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od romanespana »

tak do toho bych nesel, jak preneses vibrace na kastli, tak to bude fakt jak ten trabant, a jak prejedes kdektery hovno, tak mas smradu v aute, ty jsi mel trabanta? kdo ho mel, tak by tohle nikdy uz nechtel (LOL)
launchx431, brain-bee st9000, V-500, 304cz+11.10, VIS 5.0 CZ, VIS 5.0 ES, FES3.6, CDP - 2011.1+2014.2, OP-COM, MPPS v12, MProg3, K-TAG, stroboskop, HANTEK DSO1060, BAKU702B, MLINK-DSP3005, toughbook CF-18, hafo kompiku a cajky od FACOM+WURTH+BERGEN.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“