Tak ho rozeber a vyčisti.kumac píše: jo cvaka do zbláznenia
Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Vypadá to skutečně na ucpané naftové čerpadlo, nebo neprůchodné naftové vedení.
Pokud budeš čerpadlo rozebírat, bude nutné poté jej správně nastavit. Změnou velikosti komory čerpadla se totiž mění množství nafty, které čerpadlo dodává bufíku na jeden zdvih a tím je ovlivněna teplota hoření.
Pokud budeš čerpadlo rozebírat, bude nutné poté jej správně nastavit. Změnou velikosti komory čerpadla se totiž mění množství nafty, které čerpadlo dodává bufíku na jeden zdvih a tím je ovlivněna teplota hoření.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
je nejaky navod na to ako ho správne nastavit?Marek77 píše:Vypadá to skutečně na ucpané naftové čerpadlo, nebo neprůchodné naftové vedení.
Pokud budeš čerpadlo rozebírat, bude nutné poté jej správně nastavit. Změnou velikosti komory čerpadla se totiž mění množství nafty, které čerpadlo dodává bufíku na jeden zdvih a tím je ovlivněna teplota hoření.
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Ahojte
Ozivim trochu temu. Mam ten isty problem 1409 chybove hlasenie. Diagnostika ukaze teplotu okolo cca 30C a potom sa vypne. A nafta kvape na zem, dal som novy zhavic a sitko a nepomohlo.Moze to robit ta elektronika? Mam skusit s nou bojovat a vybrat ju a pozret ten plosak?
Alebo cidlo co snima teplotu?
Ale cudne lebo dym najpr z vyfuku chvilu ide a potom sa vypne
Dik za rady
Ozivim trochu temu. Mam ten isty problem 1409 chybove hlasenie. Diagnostika ukaze teplotu okolo cca 30C a potom sa vypne. A nafta kvape na zem, dal som novy zhavic a sitko a nepomohlo.Moze to robit ta elektronika? Mam skusit s nou bojovat a vybrat ju a pozret ten plosak?
Alebo cidlo co snima teplotu?
Ale cudne lebo dym najpr z vyfuku chvilu ide a potom sa vypne
Dik za rady
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Co tam máš za bufík? Je to D5W-Z nebo D5Z-F?
Nebo jinak - jednotka bufíku je na zadní straně nebo nahoře na peci?
Když jsi měnil sítko a svíčku, vyčistil jsi pec od sazí?
Nebo jinak - jednotka bufíku je na zadní straně nebo nahoře na peci?
Když jsi měnil sítko a svíčku, vyčistil jsi pec od sazí?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Je to D5W Z. Pec som este necistil. Ale chystam sa na to len cakam kym pridu tesnenia. Napadlo ma ze to nema dostatok vzduchu.. moze byt?
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
D5W-Z lze diagnostikovat VAGem.
Jestli tam je nová svíčka a sítko, pak už není moc věcí, co by mohly zlobit. Jestliže se točí dmychadlo, což je slyšitelné velmi dobře i v uzavřeném autě, není důvod, aby to nešlo.
Ale pokud to padne do poruchy a teče z toho nafta, je podle mě zasviněná pec. Nedojde tam k samovznícení a běží to jen na svíčku. Jakmile svíčka vypne, celé to spadne do poruchy.
Jestli tam je nová svíčka a sítko, pak už není moc věcí, co by mohly zlobit. Jestliže se točí dmychadlo, což je slyšitelné velmi dobře i v uzavřeném autě, není důvod, aby to nešlo.
Ale pokud to padne do poruchy a teče z toho nafta, je podle mě zasviněná pec. Nedojde tam k samovznícení a běží to jen na svíčku. Jakmile svíčka vypne, celé to spadne do poruchy.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
To ako to opisujes je presne ako sa to sprava. Dnes pridu tesnenia tak skusim tu pec vycistit a dam vedet ako sa to sprava potom.
Dik za rady
Dik za rady
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Vyškrábat mechanicky a pak načisto nějakým starým zubním kartáčkem třeba. Stačí na to jedno těsnění.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Tak som to vsetko vycistil pretesnil. To povodne tesnenie bolo take rosyoane a napuchnute. Obe som dal nove a bez uspechu.. stale to iste dookola. Chyba 1409.... neviem co este.. meral som stavu na zgavic a tam.bolo necelych 6V...to je ok?
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Na te foto neni videt co meris.
Nazvy hodnot
Nazvy hodnot
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Pardon som si nevsimol .. este raz len ine hodnoty
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Žhavicí svíčka je sedmivoltová, takže na ní určitě nebude víc jak 7 V.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Tak potom mi to hlava nebere... vsetko sa tvari ok. Pec vycistena pretesnene..ale stale nejde...
Nafta z neho tece.. Volty su...neviem...
Nafta z neho tece.. Volty su...neviem...
SEAT ALHAMBRA 1,9 tDI 85kW
Toyota LC100 4,7 V8
Toyota LC100 4,7 V8
Re: Webasto Sharan 2003jka TDI 85kW
Může být vadná jednotka. To se nedá vyloučit. Pravdou je, že u modelu D5W-Z se poruchy jednotek moc neobjevují, mnohem problematičtější jsou v tomto ohledu modely D5Z-F, kde se jednotka smaží na horké peci. Nicméně ani zde nelze poruchu jednotky vyloučit.
Osobně bych bufík zkoušel na stole, ne v autě.
PIN 1, 6 a 7 je 12V z baterky.
PIN 2 je kostra (mínus baterky).
PIN 3 a 4 je naftové čerpadélko.
A musí běžet do plného výkonu. Nejprve se musí na několik sekund rychle roztočit vzduchové dmychadlo. Pak se zastaví a po chvíli opět rozběhne, ovšem pomalu. Spolu s ním začne žhavit svíčka, rychlost dmychadla se pomalu zvyšuje a naftové čerpadélko začne pomalu dávkovat naftu. Jakmile to chytne tah, svíčka vypne a dmychadlo má největší otáčky. Stejně tak naftové čerpadélko cvaká mnohem rychleji. To je plný výkon.
Teplota hoření v plném výkonu musí být v hodnotách 320 - 350°C (v případě potřeby se dá nastavit).
Pokud to nepůjde, je vadná jednotka.
Osobně bych bufík zkoušel na stole, ne v autě.
PIN 1, 6 a 7 je 12V z baterky.
PIN 2 je kostra (mínus baterky).
PIN 3 a 4 je naftové čerpadélko.
A musí běžet do plného výkonu. Nejprve se musí na několik sekund rychle roztočit vzduchové dmychadlo. Pak se zastaví a po chvíli opět rozběhne, ovšem pomalu. Spolu s ním začne žhavit svíčka, rychlost dmychadla se pomalu zvyšuje a naftové čerpadélko začne pomalu dávkovat naftu. Jakmile to chytne tah, svíčka vypne a dmychadlo má největší otáčky. Stejně tak naftové čerpadélko cvaká mnohem rychleji. To je plný výkon.
Teplota hoření v plném výkonu musí být v hodnotách 320 - 350°C (v případě potřeby se dá nastavit).
Pokud to nepůjde, je vadná jednotka.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)