1.8T 20V + LPG
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1.8T 20V + LPG
Zdravim, mam moznost kupit Octaviu 20V turbo s motorom AGU a chcel by som do nej dat namontovat splynovac na LPG. Ako to auto jazdi na plyn? Oplati sa to? Najazdim asi 30.000km za rok. Alebo radsej nejake TDI?
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
1.8T 20V máme doma v plynu, má to spíš kosmetický vady...přijdeš o trochu výkonu, spotřeba se nepatrně zvedne, občas vyhodila chybu lambdy ale žádnej nouzák, trochu cvaká volnoběh ale nevim jestli od vstřiků nebo ventily...
Auto sem zažil před montáží plynu, tak vim co píšu ale i přes tyhle detaily to funguje super, náklady jsou nižší než jízda s TDi. Motor je hrozně tichej a příjemnej. U nafty už mě drží jen to nadšení..
A 110kw je dobře naladěno na spodek, točení k omezovači nemá cenu, ale když sem řídil 132kW málem sem se posral jak to jde v otáčkách
Stále opakovanej základ je dobrý olej a častější výměny...o karbonu, sacím koši a přidření na klice toho najdeš spostu...
Auto sem zažil před montáží plynu, tak vim co píšu ale i přes tyhle detaily to funguje super, náklady jsou nižší než jízda s TDi. Motor je hrozně tichej a příjemnej. U nafty už mě drží jen to nadšení..
A 110kw je dobře naladěno na spodek, točení k omezovači nemá cenu, ale když sem řídil 132kW málem sem se posral jak to jde v otáčkách
Stále opakovanej základ je dobrý olej a častější výměny...o karbonu, sacím koši a přidření na klice toho najdeš spostu...
....320cd
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Etanol se určitě vyplatí. Samozřejmě, kdo jezdí jen krátký trasy po městě, tak tomu se neyplatí, ale na delší trasy tam úspora je značná. Vždyť cena E85 je o cca 10kč/l menší než u N95. Přestavba je levnější než u LPG, neřešíš dražší servis, neřešíš revize, parkovat můžeš všude 

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ovšem zapomněl jsi dopsat, že spotřeba na ethanol je prokazatelně a bez diskusí o 20% vyšší, než na benzin. To je známá věc a i sami přestavbáři to na svých letácích uveřejňují. Pokud tedy pojedu s tímto motorem za osm litrů benzinu, nebo za deset litrů lihu, cenově jsem prakticky nastejno.
8 x 35 = 280
10 x 26 = 260
Tak kde je ta značná úspora?????
Jediné palivo, které v zážehovém motoru opravdu uspoří, je právě propan. Tam je to úspora minimálně korunu na kilák. Líh je pouze reklamní blamáž. Jenže u propanu je zase problém s nádrží, revizemi, parkováním, ..........
Takže u mě proto vítězí nafta.
8 x 35 = 280
10 x 26 = 260
Tak kde je ta značná úspora?????

Jediné palivo, které v zážehovém motoru opravdu uspoří, je právě propan. Tam je to úspora minimálně korunu na kilák. Líh je pouze reklamní blamáž. Jenže u propanu je zase problém s nádrží, revizemi, parkováním, ..........
Takže u mě proto vítězí nafta.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
20kc úspora na 100km se ti zdá málo? To je při jeho ročním nájezdu úspora 6000kc... Při ceně přestavby kolem 5tis. Kč se ti investice do roka vrátí a ještě "zbyde"...
Nehledě na to, že etanol zvyšuje výkon, na rozdíl od LPG, kde se koně spíš ztrácí. A sám víš, že s provozem na plyn je spojena řada povinností/problémů. S lihem nic takovýho, provoz a servis je stejný jako na benzín.
Osobně by mi dost u LPG vadil zákaz parkování na krytých parkovištich.
Nehledě na to, že etanol zvyšuje výkon, na rozdíl od LPG, kde se koně spíš ztrácí. A sám víš, že s provozem na plyn je spojena řada povinností/problémů. S lihem nic takovýho, provoz a servis je stejný jako na benzín.
Osobně by mi dost u LPG vadil zákaz parkování na krytých parkovištich.
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Ta úspora 20 Kč na 100 km je pouze teoretická, v praxi tak velká není. On totiž ne všude je líh o 9-10 Kč na litru levnější než benzin, spíš je cenový rozdíl kolem 8 Kč.
Zvýšení výkonu u lihu je zanedbatelné, způsobené pouze zvýšením předstihu, protože líh má vyšší oktanové číslo. Kdyby se předstih zvyšoval i u plynu, který má rovněž vyšší oktanvé číslo než benzin, výkon by se také nesnižoval (i když u moderních LPG systémů ten výkon klesá jen zanedbatelně aa mnoho řidičů to ani nepozná). Problém je v tom, že korekce předstihu u LPG je trochu problematičtější.
Já se nezastávám ani jedné věci - pro mě jsou to jen alternativy s celou řadou rizik. Líh se podle mě prostě nevyplácí (na tom stále trvám), navíc díky jeho vlastnosti vázat na sebe vodu hrozí koroze vstřiků a palivového potrubí. Ne každé auto totiž provoz na líh z tohoto hlediska snese.
LPG má vyšší teplotu hoření, čímž víc trpí spalovací prostor, lambda sondy a další části pohonné jednotky. Navíc jsou tam ta omezení parkování a další nepříjemnosti.
Ani jedno není ideální. Ale z hlediska úspory peněz vítezí jednoznačně LPG, líh neuspoří.
A teď k té kalkulačce. Přesvědčím Tě o tom, že LPG je mnohem úspornější než líh.
Přestavba na líh stojí kolem 5500-6000 Kč. Aby se mi vrátila investice do přestavby na líh, musel bych najet cca 25-30 tisíc km - teprve potom ušetřím dejme tomu tu dvacetikorunu na 100 km.
Přestavba na LPG stojí kolem 25000-28000 Kč. Aby se mi vrátila investice do přestavby na LPG, musel bych najet stejných cca 25-30 tisíc km - potom ušetřím stokorunu na 100 km. Tak co je pro mou peněženku lepší?
Zvýšení výkonu u lihu je zanedbatelné, způsobené pouze zvýšením předstihu, protože líh má vyšší oktanové číslo. Kdyby se předstih zvyšoval i u plynu, který má rovněž vyšší oktanvé číslo než benzin, výkon by se také nesnižoval (i když u moderních LPG systémů ten výkon klesá jen zanedbatelně aa mnoho řidičů to ani nepozná). Problém je v tom, že korekce předstihu u LPG je trochu problematičtější.
Já se nezastávám ani jedné věci - pro mě jsou to jen alternativy s celou řadou rizik. Líh se podle mě prostě nevyplácí (na tom stále trvám), navíc díky jeho vlastnosti vázat na sebe vodu hrozí koroze vstřiků a palivového potrubí. Ne každé auto totiž provoz na líh z tohoto hlediska snese.
LPG má vyšší teplotu hoření, čímž víc trpí spalovací prostor, lambda sondy a další části pohonné jednotky. Navíc jsou tam ta omezení parkování a další nepříjemnosti.
Ani jedno není ideální. Ale z hlediska úspory peněz vítezí jednoznačně LPG, líh neuspoří.
A teď k té kalkulačce. Přesvědčím Tě o tom, že LPG je mnohem úspornější než líh.
Přestavba na líh stojí kolem 5500-6000 Kč. Aby se mi vrátila investice do přestavby na líh, musel bych najet cca 25-30 tisíc km - teprve potom ušetřím dejme tomu tu dvacetikorunu na 100 km.
Přestavba na LPG stojí kolem 25000-28000 Kč. Aby se mi vrátila investice do přestavby na LPG, musel bych najet stejných cca 25-30 tisíc km - potom ušetřím stokorunu na 100 km. Tak co je pro mou peněženku lepší?
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ještě je třeba připočítat i nějakou spotřebu benzínu, za studena to první kilometry jede na beňál. Návratnost je spíš těch 30 tis. km, víc hnije výfuk atd. Ale líh je fakt skoro na nic, musela by být níž jeho cena
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive
Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Já neříkám, že se LPG nevyplatí, určitě ano. Nejlíp ale koupit auto už přestavěný na plyn, protože cena přestavby není zanedbatelná částka.
Ale mě prostě příjde, že plyn není to "správný" palivo
Hlavně je to takový "nepohodlný", ať už jde o častější servis, každoroční revize, nižší výkon, nebo omezení při parkování. Podle mě, kdo má auto na LPG, musí být do plynu tak trochu nadšenec
Zato s lihem mi příjde, že tam není co stratit, dá se jen získat. U E85 sice žádná zázračná úspora není, ale je to nenáročná a levná přestavba, kterou lze případně jednoduše vymontovat a třeba prodat. Mám kamaráda, kterej tyhle přestavby dělá a nechá si to dělat hodně lidí a všichni si to chválej, hlavně díky o něco málo menším nákladům na provoz a lepší dynamice. Taky placebo efekt je důležitej, když u benzínky platíš za plnou nádrž 1200kč místo 1600kč
Ale mě prostě příjde, že plyn není to "správný" palivo


Zato s lihem mi příjde, že tam není co stratit, dá se jen získat. U E85 sice žádná zázračná úspora není, ale je to nenáročná a levná přestavba, kterou lze případně jednoduše vymontovat a třeba prodat. Mám kamaráda, kterej tyhle přestavby dělá a nechá si to dělat hodně lidí a všichni si to chválej, hlavně díky o něco málo menším nákladům na provoz a lepší dynamice. Taky placebo efekt je důležitej, když u benzínky platíš za plnou nádrž 1200kč místo 1600kč

Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
V podstatě mi líh asociuje s bionaftou. Taky je o chlup levnější, spotřeba o chlup vyšší, takže se to vlastně taky nijak zázračně nevyplatí.
Já na čisté MEŘO občas jezdím, máme to tady ve Studenci, což mám asi 12 km při cestě do Brna. Místo 34 platím 30, takže na plné nádrži je rozdíl 300 Kč, ale zase to víc žere, takže úspora je nula nula prd. Ale ten pocit, že platím o tři sta míň.........
Já na čisté MEŘO občas jezdím, máme to tady ve Studenci, což mám asi 12 km při cestě do Brna. Místo 34 platím 30, takže na plné nádrži je rozdíl 300 Kč, ale zase to víc žere, takže úspora je nula nula prd. Ale ten pocit, že platím o tři sta míň.........

Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Já bych určitě šel do plynu.Ta úspora je jednoznačně znát.V dnešní době sou systémy vstřikování natolik dokonalé,že nějaká ztráta výkonu není znatelná a spotřeba je +-0,5litru stejná.O nějakém dražším servisu bych polemizoval.Jediný rozdíl je v tom že se musí měnit co 15tkm plynový filtr který stojí kolem 200kč.Lambdy a podobné věci neodchází o nic víc jak na autech bez LPG.Nádrž se mění jednou za 10 let,nestojí raketu takže na sebe s přehledem vydělá.Jediný problém je v tom když je majitel moc velký šetřil a nedopřeje svojemu autu i jízdu na benzín.Tím pádem dou do kytek vstřiky.A hlavní je pořídit kvalitní zařízení.
Jako největší nevýhodou sou podzemní garáže.dá se na to bez problému zvyknout.Navíc hasiči už pár let slibují že vyhláška která to zakazuje se zruší,páč auta na LPG sou výrazně bezpečnější jak na čistý benzín.Navíc co rok kontrolovaná.
Osobně bych šel do CNG ale nejsou čerpačky...Nafta je fajn ale zážehový motor je zážehový motor.
Jako největší nevýhodou sou podzemní garáže.dá se na to bez problému zvyknout.Navíc hasiči už pár let slibují že vyhláška která to zakazuje se zruší,páč auta na LPG sou výrazně bezpečnější jak na čistý benzín.Navíc co rok kontrolovaná.
Osobně bych šel do CNG ale nejsou čerpačky...Nafta je fajn ale zážehový motor je zážehový motor.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
FI HTP LPG 340 000km
Určite vychádza prevádzka Oct 1.8T LPG menej ako klasického TDI?
Veď pri normálnej jazde to TDI jazdí za 4,5l.
Za koľko ide tá 1.8? Aspoň 7 pri porovnateľnej jazde to bude, dobre nech je to 6,5 čo je už pomaly extrém, tak na plyn bude minimum 8l.
Stačí si pozrieť spritmonitor z reálnych údajov, priemerná spotreba na plyn je tam 10l minimálna 8l, u nafty je to 5,5l priemerná čo je o polovicu menej.
Plus prirátať tie deci benzínu pri štarte, v zime viac, v lete menej, ale dokopy to bude tak 0,5 až 1l na 100ku, tak naozaj výhoda nákladov moc jednoznačne za LPG nehovoria.
Plus to obmedzenie na podzemné garáže.
A ak je toto pravda http://www.mojevideo.sk/video/1863c/vyb ... _aute.html tak viem, že obyčajná nafta mi toto nikdy v živote neurobí.
Vždy tu bude asi spor či LPG či nafta, no pri tomto porovnaní je to skôr na vyrovnanie ako na výhodu LPG.
Veď pri normálnej jazde to TDI jazdí za 4,5l.
Za koľko ide tá 1.8? Aspoň 7 pri porovnateľnej jazde to bude, dobre nech je to 6,5 čo je už pomaly extrém, tak na plyn bude minimum 8l.
Stačí si pozrieť spritmonitor z reálnych údajov, priemerná spotreba na plyn je tam 10l minimálna 8l, u nafty je to 5,5l priemerná čo je o polovicu menej.
Plus prirátať tie deci benzínu pri štarte, v zime viac, v lete menej, ale dokopy to bude tak 0,5 až 1l na 100ku, tak naozaj výhoda nákladov moc jednoznačne za LPG nehovoria.
Plus to obmedzenie na podzemné garáže.
A ak je toto pravda http://www.mojevideo.sk/video/1863c/vyb ... _aute.html tak viem, že obyčajná nafta mi toto nikdy v živote neurobí.
Vždy tu bude asi spor či LPG či nafta, no pri tomto porovnaní je to skôr na vyrovnanie ako na výhodu LPG.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha