bublinky v naftě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mirslav
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 12 úno 2013, 19:58
Odpovědi: 0

Příspěvek od mirslav »

to neviem jak to mal starsi model ked som kupil moju tak to mala us vykutene je to rok 1998. ces cernu ide nasat ale nesmie ist vratit spet a u modrej nenasajes. jak som pisal vymenil som saci kos a je pokoj. pokial nemas problem zo startom tak sa na to vykasli cim menej sa v tom hrabes tak lepsie ver mi mne sa stale neco jebe na tej kurve :x (wallbash)
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

mirslav píše:to neviem jak to mal starsi model ked som kupil moju tak to mala us vykutene je to rok 1998. ces cernu ide nasat ale nesmie ist vratit spet a u modrej nenasajes. jak som pisal vymenil som saci kos a je pokoj. pokial nemas problem zo startom tak sa na to vykasli cim menej sa v tom hrabes tak lepsie ver mi mne sa stale neco jebe na tej kurve :x (wallbash)
To máš pravdu! :) Ještě vytahnu plovák a pokud bude čistej koš tak na to seru a už se v tom nehrabu! ;)
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

já sem dneska měnil, hadici v chladicí soustavě a zahřejval sem to, a koukal sem na bubliny a taky mi tam běhaj :D ale až při zvýšených otáčkách 1800 . . . ane nevim jestli to tak má bejt :-)
Uživatelský avatar
jmarek
Sběrač informací
Příspěvky: 36
Registrován: 06 kvě 2012, 20:12
Odpovědi: 0

Příspěvek od jmarek »

nemá to tak bejt
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

Několik lidí mě řeklo,že bubliny jsou normálka a někdo zas,že to normální není. Tak jak to kurva je??? :roll:
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

asi to bude tak, že ty co říkaj, že je to normální neví jak se jich zbavit a takhle se uklidňujou :D
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od Kamil-TDI »

prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
Velkej dík za upřesnění! ;) V sobotu vyndám sací koš a juknu na to! Dík. :-D
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

prka píše:To, že mnoho jedničkových Octávií a vozidel se shodnou palivovou soustavou má problém s bublinami /dutinami/, je podle mne zapříčiněno nedostatečně dimenzovaným přívodním vedením paliva. Největší odpor průtoku paliva klade většinou jednosměrný ventil na sacím koši /sací větev/.
I když je palivová soustava těsná, dochází časem k "přicpání" tohoto ventilu a ten ještě více "brzdí" průtok paliva k vstřikovacímu čerpadlu Bosch VP 37. Čerpadlo vytváří v přívodním vedení veliký podtlak /zejména při vyšších otáčkách/, protože nízkotlaká část tohoto čerpadla nasává palivo s velkou rezervou a nespotřebované palivo vrací zpět. Překročí-li podtlak určitou hranici, dojde k "přetržení" sloupce paliva a v přívodním vedení se začnou tvořit dutiny /nejčastěji za tímto jednosměrným ventilem nebo filtrem/.
Tomuto jevu se říká KAVITACE. Nejdříve se dutiny tvoří při teplém motoru, když je termoventil na filtru uzavřen /teplota paliva nad 28°C/ a všechno zpětné palivo se vrací do sacího koše. Je-li tento termoventil otevřen, přisává čerpadlo část zpětného paliva a proto v přívodním vedení není tak velký podtlak a dutiny se netvoří. Dojde-li k většímu „zanešení“ přívodního vedení /ventil na sacím koši, potrubí, hadičky, filtr/, tvoří se dutiny stále.
Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje.
Nedostatek nasátého paliva do čerpadla, ovlivňující akceleraci a výkon motoru, lze nepřímo zjistit nalogováním bloku naměřených hodnot č.4 při akceleraci na plný plyn. Při tomto nedostatku paliva není ventil počátku vstřiku N 108 schopen splnit požadavek ŘJ motoru na velikost předvstřiku /skutečný předvstřik je mnohem menší než požadovaný- více než 5°/.
jeno jestli sem to dobře pochopil, když je málo paliva (bublinky) tak předvstřík je větší než 5° ? °(zmátlo mě to menší než požadovaný více než 5)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Nepochopil jsi to dobře.
V bloku naměřených hodnot č.4 je druhý údaj "požadovaný úhel předvstřiku" a třetí údaj "skutečný úhel předvstřiku". Jestli je ten třetí údaj o mnoho menší než druhý /o více než 5/, je tlak paliva za nízkotlakým čerpadlem velmi malý /např. z důvodu bublin nebo dutin v přívodním vedení paliva/ a ŘJ motoru není schopna za pomoci ventilu N 108 a nastavovacího válečku vstřikování zabezpečit požadovaný úhel předvstřiku. Tento rozdíl se nejlépe ukáže při akceleraci na plný plyn při otáčkách nad 3000, kdy ŘJ vyžaduje předvstřik větší než 10°.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

ahá už to chápu díky moc :-)
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4846
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

kdyby tam byl tak velký rozdíl,nehodilo by to chybu do výpisu závad? něco jako předvstřik mimo toleranci...
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

jestli se závada nezapíše, až když je víc jak 20 sec ?
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Zdravím Golf IV 81 kw dnes nafta z kanistru do filtra a bublinky alebo teda skor pena stale išli, do prepadu sa to nejako nevracalo mal som vonku saci koš. asi bola malo zohriata nafta. po vypnuti motora sa začali všetky bublinky vracat spät do filtra a nakoniec mi tam zostala malinka bublinka 2 mm. za cca 1 hod štart dlší cca 5-7 sekund chytilo auto chytalo na brnk aj v zime. vymenil som hadicu prívodu paliva do filtru uvidíme zajtra pojdem ešte kúpit priesvitnu hadicu a skusim napojit či nieje zla ta priehladná dám vediet :)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

OťasTDi píše:kdyby tam byl tak velký rozdíl,nehodilo by to chybu do výpisu závad? něco jako předvstřik mimo toleranci...
Ano, bude-li rozdíl moc veliký, může se do ŘJ uložit závada regulace poč. vstřiku. Stává se to při vyčerpání palivové nádrže, ucpání přívodního vedení paliva /filtru/ nebo když je přisáváno velké množství vzduchu. Také se v tomto případu ukládá závada na snímači zdvihu jehly- nesmyslný signál. ŘJ pak posílá motor do nouzového režimu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“