bublinky v naftě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Greatone píše:Zdravím Golf IV 81 kw dnes nafta z kanistru do filtra a bublinky alebo teda skor pena stale išli, do prepadu sa to nejako nevracalo mal som vonku saci koš. asi bola malo zohriata nafta. po vypnuti motora sa začali všetky bublinky vracat spät do filtra a nakoniec mi tam zostala malinka bublinka 2 mm. za cca 1 hod štart dlší cca 5-7 sekund chytilo auto chytalo na brnk aj v zime. vymenil som hadicu prívodu paliva do filtru uvidíme zajtra pojdem ešte kúpit priesvitnu hadicu a skusim napojit či nieje zla ta priehladná dám vediet :)
Napřed je zapotřebí si rozmyslet, co vlastně chci druhým sdělit, aby mi mohli co nejpřesněji odpovědět. Potom je dobré dodržovat pravopis, aby bylo zřejmé, kde začíná a kde končí věta. Tvůj příspěvek si musí každý několikrát přečíst, aby pochopil co tím chtěl "básník" říci. A nyní konkrétně:
- " dnes nafta z kanistru do filtra a bublinky alebo teda skor pena stale išli, do prepadu sa to nejako nevracalo mal som vonku saci koš. asi bola malo zohriata nafta."
Jak víš, že do "přepadu" se to nějak nevracelo, když si průhlednou hadici chceš koupit až zítra ?
Proč v této větě píšeš, že jsi měl venku sací koš, když nenapíšeš výsledek /např. jednosměrný ventil na sací straně je v pořádku/.
Nafta nemusí být vůbec zahřátá /může mít třeba -10°C/ a "bubliny" by se tvořit neměly, pokud tam máš zimní naftu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Prepáčte ale mal som naponáhlo. Takže : jednosmerný ventil na sacom koši je odvŕtaný v smere sania. Včera som teda kúpil priehladnú hadičku a pripojil som ju na sanie medzi filter a čerpadlo. cca 5 min išli ešte bublinky potom som sa bol previesť zohriať to a bublinky prestali po vypnutí motora mi zostane cca 1 bublinka ako špendlíková hlavička . V podstate to je odstránené. len neviem presne v čom bol problém pretože som hned vymenil aj filter, ked som pozrel dnu bol celý čierny a boli tam vidieť ako keby zrnká piesku proste bordel. A podotýkám tie bublinky mi až tak nevadili, ale vadilo mi že mi padá nafta vždy ked som bal pod štvrť nádrže uvidíme teraz :)
Dakujem za všetky postrehy a rady.

A neviete náhodou Kolko stoja originál hadičky ktoré sú medzi filtrom a čerpadlom ?
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

stoja cca 50 - 60eur, katalogove cislo je 1J0130307B
Octavia 2 77kw
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Zaslal: út březen 19, 2013 9:29 am misope Přispěvovatel

Příspěvek od Greatone »

Dakujem za info. :) asi si kúpim obyčajné naftové hadičky a nejako to tam zakomponujem :)
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Greatone píše:Prepáčte ale mal som naponáhlo. Takže : jednosmerný ventil na sacom koši je odvŕtaný v smere sania. Včera som teda kúpil priehladnú hadičku a pripojil som ju na sanie medzi filter a čerpadlo. cca 5 min išli ešte bublinky potom som sa bol previesť zohriať to a bublinky prestali po vypnutí motora mi zostane cca 1 bublinka ako špendlíková hlavička . V podstate to je odstránené. len neviem presne v čom bol problém pretože som hned vymenil aj filter, ked som pozrel dnu bol celý čierny a boli tam vidieť ako keby zrnká piesku proste bordel. A podotýkám tie bublinky mi až tak nevadili, ale vadilo mi že mi padá nafta vždy ked som bal pod štvrť nádrže uvidíme teraz :)
Dakujem za všetky postrehy a rady.

A neviete náhodou Kolko stoja originál hadičky ktoré sú medzi filtrom a čerpadlom ?
Žádné hadičky nekupuj, dokud se nepřesvědčíš, že problém je v hadičkách. Na zjišťování, kde se Ti tvoří bubliny /dutiny/ stačí dát průhledné od filtru k čerpadlu a zpět. A také pomocí malých průhledných kousků propojit přívodní a zpětnou hadici z nádrže k filtru a zpět od filtru /termoventilu/ do nádrže. Chce to jen důsledně a postupně zkoušet. U Tebe to zřejmě bylo zaneseným filtrem, který kladl velký odpor a proto ty bubliny /dutiny/, jak jsem již uváděl výše.
Co se týká padání nafty, když máš méně než čtvrtinu nádrže, tak to může být netěsností umělohmotných sacích trubiček uvnitř sacího koše, které jsou mezi sebou spojeny gumovým "O kroužkem". Tento spoj je při větším množství paliva v nádrži pod hladinou, tak nemůže být přisáván vzduch. Při malém množství paliva je spoj již nad hladinou a k přisávání by mohlo docházet.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Prka

Příspěvek od Greatone »

Dakujem za rady zatial. už 2 dny tam mám priehladnú hadičku od filtra do čerpadla a když teraz naštartujem tam nejde ani bublinka. po vypnutí motora tam zostane malinka bublinka cca 2 mm . vymenil som filter hadice filter - čerpado a filter plastova hadica , myslím tú čo ide poza nádržku na vodu a zatial všetko OK. v nádrži troška pod štvrť. prepadovú hadicu čerpadlo filter mám čiernu, dám priehladnú a napíšem po víkende.
Predpokaldám že ani v tej prepadovej čerpadlo filter. nesmú byť žiadne bubliny však ?????
VIDEO tesne po odvzdušnení cca 5 min
http://www.youtube.com/watch?v=TM2aX1m1tKo
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud Ti již nejdou bubliny /dutiny/ ani při vyšších otáčkách, tak to neřeš a nech tam klidně tu černou zpětnou hadici od čerpadla k filtru.
Jestliže by Ti padala nafta, tak tam pak můžeš dát zpětný ventil /dostatečně dimenzovaný/, nejlépe co nejblíže k nádrži.
Na Tvém videu je vidět, že do čerpadla jdou bubliny, protože zpět z čerpadla se také vrací vzduch. Pokud by Ti do čerpadla šly dutiny nebo čisté palivo, tak by z čerpadla proudilo pouze čisté zpětné palivo.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Dakujem .... ako vravím to video bolo natočene par min. po štarte a po odvzdušneni. terza zatial nepadla nafta.. uvidíme.
A ako som sa dočítal v predošlom príspevku, dajú sa nejako nahradiť tie gumové tesnenia čo sú v sacom koši ?
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pokud ten "O kroužek" v sacím koši netěsní, tak se sací koš rozdělí na horní a spodní část a vymění se.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Oukej... DAkujem to som chcel vedieť či sa to dá vymeniť :) zatial rezerva a stále nepadá nafta :)
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

jak to tu čtu tak sem nevyčet - třeba to jen nevidím . . . jestli ve zpátečce z čerpadla maj jít bublinky ?
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od Greatone »

Mne užívatel Prka povedal že ak nemám bublinky v privode do čerpadla tak nebudu ani v prepade od čerpadla :)
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
M4rt4s
Přispěvovatel
Příspěvky: 352
Registrován: 08 črc 2012, 09:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, 30 km od Českých Budějovic

Příspěvek od M4rt4s »

že by to bylo až tak předimenzovaný a čerpadlo dávalo o tolik víc paliva ? :-) je to možný učitel nám říkal, že když chceme mít čístou palivovku tak v ní musí furt běhat palivo ve všech trubkách, jak v jedný nebude tak se v ní zůstane nafta nasákne vodu a bude reznout a nebo se tam bude usazovat bordel až se zanese :-)

a trubka z přepadu jdu taky zpátky přes filt a ohřekvá naftu ve filtru nebo si to špatně pamatuju ? :) - pak by bylo logický že ve zpátečce nesmí bejt bubliny :)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Chlapi, zkuste pořádně číst, psát a správně se vyjadřovat ! Vždyť nejsme v první pomocné třídě ! Vy snad potřebujete poradit ! Nebo ne ? Od této chvíle nebudu radit těm, co se nebudou umět vyjádřit nebo pořádně nenapíší o svém problému.

Pro M4rt4s:
Jsem rád, že Ti alespoň ta logika nechybí a že je Ti jasné, že bubliny a dutiny v palivové soustavě nemají být / i když to v tomto tématu již bylo přímo nebo nepřímo řečeno/. Například já jsem o tom již dvakrát psal :

"Na Tvém videu je vidět, že do čerpadla jdou bubliny, protože zpět z čerpadla se také vrací vzduch. Pokud by Ti do čerpadla šly dutiny nebo čisté palivo, tak by z čerpadla proudilo pouze čisté zpětné palivo."

"Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje."

Pro Greatone:
Tvoje vyjadřování je stále špatné ! Dvakrát píšeš, že video, ve kterém se objevuje ve zpětném vedení vzduch /pěna/, je po odvzdušnění. Tvoje video však ukazuje stav před odvzdušněním palivové soustavy. Odvzdušněná palivová soustava bude tehdy, když se tam již nebude objevovat žádný vzduch /bubliny, pěna/.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Greatone
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 28 led 2008, 09:19
Odpovědi: 0

Pro Greatone: Tvoje vyjadřování je stále špatné ! Dvakrát pí

Příspěvek od Greatone »

Prka prepáč od teraz si budem už dávat pozor nato čo píšem, máš pravdu, chceme rady, a zodpovedne môžem povedať že od teba sú rady kvalitné. :)

Ospravedlňujem sa pod pojmom odvzdušnenie som bral to že auto chytilo a ide :)
Samozrejme potom sa aj odvzdušnilo cca po 10 km jazdy.

Ale teraz mám ten problém že začala svietiť rezerva a auto naštartovalo na brnk. ale potom chytilo vzduch skapalo počas jazdy.
Akurát som vybral sací koš a vidím tam len 2 gumičky jedna taká guľatá a druhá obdĺžniková, tie si mal na mysli ked si mi písal že tie budú vadné pokiaľ chytá vzduch pri malom množstve nafta v nádrži ?????

Ešte raz Ďakujem.
Golf IV 1,9 TDI 81 kw, EGR - OFF už nie , Teraz Octavia 2 2,0 TDI DSG
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“