použití dálkových žárovek, jako světel pro denní svícení?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
použití dálkových žárovek, jako světel pro denní svícení?
Zdravím všechny motoristy.Začnu asi takhle, dělám v autoservise a nedávno k nám přijelo BMW X5, to by až tak zajímavé nebylo, zajímavé bylo, že mělo světla pro denní svícení udělaná tak, že se do žárovek dálkových světel pouštělo menší napětí a světla tak byla celkem slušně viditelná, ale neoslňovala a při zapnutí normálních dálkových, se zase krásně světla rozzářila (vše origo BMW).Proto mě napadla myšlenka udělat si to samé, 1. nebudu muset svítit přes den xenonama, 2. celý světelný obvod bude mít asi tak poloviční spotřebu, a za 3. nebudu muset montovat žádná dodatečná světla.Co si o tom myslíte?Pochopí to naši kluci v bílích autech se zeleným pruhem???
Nafta patří do TDi!
Takovouhle zkušenost právě vůbec nemám, vždyť se prodávají pokojové lampy s regulací jasu a také jsou tam obyčejné žárovky, nebo halogenky.Na stole u počítače mám také regulovanou halogenovou lampu a svítí mi už asi tak 3/4 roku.Min cca 2-3 hod. denně.lt.kubosh píše:Zkusenost - ne sice z autozarovek.
Nafta patří do TDi!
zajímavé nolt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.

Nafta patří do TDi!
Podzhavenie halogeniek
Podzhavenie halogeniek je v principe zle, lebo sa tym moze uplne zlikvidovat halogenovy cyklus. Blizsie si o tom najdes na elektrika.cz.
Avsak, ked raz za cas dosiahnes plne nazhavenie na dostatocnu dobu, halogenka zregeneruje a neskracuje sa jej zivotnost nejak vyrazne (obcas to BMW-cko jazdi aj v noci).
Otazka je, co znamena raz za cas? K stojanovemu svietidlu (300W stmievatelne) do obyvacky som mal v navode, ze staci raz mesacne nechat svietit hodinu na max. Zatial funguje k spokojnosti (uz asi 3 roky)ale je pravda, ze svieti na max. castejsie (navstevy a pod.)
Tiez otazka? Nemyslite si, ze takisto dochadza k podzhavovaniu halogeniek u starsich aut (bez xenonov) pri vypnutom motore, ked je napatie v palubnej sieti len ciste z akumulatora?
Avsak, ked raz za cas dosiahnes plne nazhavenie na dostatocnu dobu, halogenka zregeneruje a neskracuje sa jej zivotnost nejak vyrazne (obcas to BMW-cko jazdi aj v noci).
Otazka je, co znamena raz za cas? K stojanovemu svietidlu (300W stmievatelne) do obyvacky som mal v navode, ze staci raz mesacne nechat svietit hodinu na max. Zatial funguje k spokojnosti (uz asi 3 roky)ale je pravda, ze svieti na max. castejsie (navstevy a pod.)
Tiez otazka? Nemyslite si, ze takisto dochadza k podzhavovaniu halogeniek u starsich aut (bez xenonov) pri vypnutom motore, ked je napatie v palubnej sieti len ciste z akumulatora?
Felda 1.9d
-
- Aktivista
- Příspěvky: 3887
- Registrován: 09 bře 2006, 14:34
- Bydliště: královehradecký kraj
Odpovědi: 0
jak by to vzali normálně...u aut od roku cca 2003 se to nastabuje přes diagnostiku,dá se tam nastavit i na kolik % to bude svítitToledak píše:zajímavé nolt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.ale spíš mě tedy dost zajímá, ja by to vzali ti policisté.
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Halogenova ziarovka ma podobne ako klasicka ziarovka kovove vlakno. Cim vacsi prud tecie vlaknom, tym ma vlakno vacsiu teplotu a skor sa prepali - teda skrati jeho zivotnost. Plati to aj naopak, cim nizsia teplota vlakna, tym vacsia zivotnost.lt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.
Ziarovka vie odist pri zapnuti. Vtedy je odpor studeneho vlakna mnohonasobne mensi a vlaknom tecie mnohonasobne vacsi prud, ktory vlakno prepali. Kedze nabijatelne monoclanky maju mensi vnutorny odpor oproti alkalickym clankom, dokazu vyprodukovat vacsi prud a prave ten odpalil tie ziarovky pri zapnuti. Tolko teoria potvrdena praxou

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
a jak to budeš regulovat, to snížení napětí, to si budeš někde topit nějakým odporem, u toho BMW a stejně tak asi i u té Octy a jiných koncernových aut u nichž lze regulovat svítivost je to řešený elektronicky, tzn. že se jakoby vypíná napětí pro tu žárovku a tím, že to vlákno má velkou setrvačnost, svítí míň. Jinej způsob je blbost, protože aby to svítílo míň musel bys to napětí srážet nějakým odporem a ten bude samozdřejmě pěkně topit, takže hrozí nebezpečí požáru. Takže pokud to nemáš vymyšlený tak, aby to fachalo na tom principu jak to má např. to BMW, je to blbost. Ještě jsem viděl jinej způsob a to ten, že se dá místo dálky 21W žárovka a xenon je bixenon, tak to např. Audi.
Neboj, srážet to odporem mě snad ani nenapadlo, to je blbost už od pohledu.Na trhu je k dostání elektronika pro regulaci stejnosměrných motorů a žárovek s napětím do 24V a proudem do 15A.Stojí to cca 70,-Kč.Takže tento problém, mám vyřešen.Teď jen aby neměli blbé pindy Policajti.Huml píše:a jak to budeš regulovat, to snížení napětí, to si budeš někde topit nějakým odporem, u toho BMW a stejně tak asi i u té Octy a jiných koncernových aut u nichž lze regulovat svítivost je to řešený elektronicky, tzn. že se jakoby vypíná napětí pro tu žárovku a tím, že to vlákno má velkou setrvačnost, svítí míň. Jinej způsob je blbost, protože aby to svítílo míň musel bys to napětí srážet nějakým odporem a ten bude samozdřejmě pěkně topit, takže hrozí nebezpečí požáru. Takže pokud to nemáš vymyšlený tak, aby to fachalo na tom principu jak to má např. to BMW, je to blbost. Ještě jsem viděl jinej způsob a to ten, že se dá místo dálky 21W žárovka a xenon je bixenon, tak to např. Audi.
Nafta patří do TDi!
tak to jo, no já jen proto, že už jsem to slyšel, že to takhle někdo řešil, což je blbost. Jinak k těm policajtům, myslím, že je potřeba si to umět obhájit, denní světla jsou ve vyhlášce popsaný jako světla, který se aktivujou po zapnutí klíčku nebo po nastartování a vypnou se při zapnutí potkávacích světel a svítit se musí buď potkávačkama nebo deníma světlama, dokonce při použití denních světel nemusí svítit zadek auta. Já bych řekl, že je v tom pěknej bordel a nejdůležitější na tom celým je vlastně jen to svícení, navíc, když tě zastaví, vidí že svítíš, vypneš klíček a světla zhasnou, tak co dál řešit, ne? 

No mam obavu, ze zapojenim do serie obidvoch ziaroviek by svietivost jednej ziarovky bola o mnoho mensia ako polovicna. Svietivost ziarovky v zavislosti od napatia nie je linearna.maros4341 píše:upravou zapojena by sa dala dosiahnut 50% svietivost - zapojit vlakna dialkovych svetiel do serie - seriou jednoduchych rele by sa to dalo dosiahnut - ma to vsak nevyhodu - ak by sa prepalilo vlakno jednej zarovky zhasla by okamzite aj druha
Ale mozno ze aj taka svietivost by vyhovovala

Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex