použití dálkových žárovek, jako světel pro denní svícení?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

použití dálkových žárovek, jako světel pro denní svícení?

Příspěvek od Toledak »

Zdravím všechny motoristy.Začnu asi takhle, dělám v autoservise a nedávno k nám přijelo BMW X5, to by až tak zajímavé nebylo, zajímavé bylo, že mělo světla pro denní svícení udělaná tak, že se do žárovek dálkových světel pouštělo menší napětí a světla tak byla celkem slušně viditelná, ale neoslňovala a při zapnutí normálních dálkových, se zase krásně světla rozzářila (vše origo BMW).Proto mě napadla myšlenka udělat si to samé, 1. nebudu muset svítit přes den xenonama, 2. celý světelný obvod bude mít asi tak poloviční spotřebu, a za 3. nebudu muset montovat žádná dodatečná světla.Co si o tom myslíte?Pochopí to naši kluci v bílích autech se zeleným pruhem???
Nafta patří do TDi!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Xenony zerou cca 35W proti 55W u halogenu. Co se tyce zarovky, tak halogenky musi byt uzpusobene na nizsi napeti. Podzhavena halogenka chcipne brzo.
Podle mne je to kravina. Jestli mas Xenony, tak :
a) ti je zavidim
b) pouzivej je.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

lt.kubosh píše:Xenony zerou cca 35W proti 55W u halogenu. Co se tyce zarovky, tak halogenky musi byt uzpusobene na nizsi napeti. Podzhavena halogenka chcipne brzo.
Proč myslíš, v tom BMW byly v dálkových klasické H7
Nafta patří do TDi!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Zkusenost - ne sice z autozarovek.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

lt.kubosh píše:Zkusenost - ne sice z autozarovek.
Takovouhle zkušenost právě vůbec nemám, vždyť se prodávají pokojové lampy s regulací jasu a také jsou tam obyčejné žárovky, nebo halogenky.Na stole u počítače mám také regulovanou halogenovou lampu a svítí mi už asi tak 3/4 roku.Min cca 2-3 hod. denně.
Nafta patří do TDi!
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 19:23

Příspěvek od lt.kubosh »

Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

lt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.
zajímavé no (hm) ale spíš mě tedy dost zajímá, ja by to vzali ti policisté.
Nafta patří do TDi!
Tesak
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 27 led 2006, 08:27
Bydliště: Dubna - Rusko

Podzhavenie halogeniek

Příspěvek od Tesak »

Podzhavenie halogeniek je v principe zle, lebo sa tym moze uplne zlikvidovat halogenovy cyklus. Blizsie si o tom najdes na elektrika.cz.

Avsak, ked raz za cas dosiahnes plne nazhavenie na dostatocnu dobu, halogenka zregeneruje a neskracuje sa jej zivotnost nejak vyrazne (obcas to BMW-cko jazdi aj v noci).

Otazka je, co znamena raz za cas? K stojanovemu svietidlu (300W stmievatelne) do obyvacky som mal v navode, ze staci raz mesacne nechat svietit hodinu na max. Zatial funguje k spokojnosti (uz asi 3 roky)ale je pravda, ze svieti na max. castejsie (navstevy a pod.)

Tiez otazka? Nemyslite si, ze takisto dochadza k podzhavovaniu halogeniek u starsich aut (bez xenonov) pri vypnutom motore, ked je napatie v palubnej sieti len ciste z akumulatora?
Felda 1.9d
váha
Aktivista
Příspěvky: 3887
Odpovědi: 0
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

Toledak píše:
lt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.
zajímavé no (hm) ale spíš mě tedy dost zajímá, ja by to vzali ti policisté.
jak by to vzali normálně...u aut od roku cca 2003 se to nastabuje přes diagnostiku,dá se tam nastavit i na kolik % to bude svítit
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

lt.kubosh píše:Pokud nemas, tak si to udelej. Ja ji mam presne opacnou i s tou zarovkou ve stolni lampe, ale hlavne v MagLite s dobijecima baterkama. Nevim proc, ale s 2x 1,2V jsem menil zarovky casteji nez baterky s alkalickejma 1,5V nikdy problem.
Halogenova ziarovka ma podobne ako klasicka ziarovka kovove vlakno. Cim vacsi prud tecie vlaknom, tym ma vlakno vacsiu teplotu a skor sa prepali - teda skrati jeho zivotnost. Plati to aj naopak, cim nizsia teplota vlakna, tym vacsia zivotnost.
Ziarovka vie odist pri zapnuti. Vtedy je odpor studeneho vlakna mnohonasobne mensi a vlaknom tecie mnohonasobne vacsi prud, ktory vlakno prepali. Kedze nabijatelne monoclanky maju mensi vnutorny odpor oproti alkalickym clankom, dokazu vyprodukovat vacsi prud a prave ten odpalil tie ziarovky pri zapnuti. Tolko teoria potvrdena praxou :)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a jak to budeš regulovat, to snížení napětí, to si budeš někde topit nějakým odporem, u toho BMW a stejně tak asi i u té Octy a jiných koncernových aut u nichž lze regulovat svítivost je to řešený elektronicky, tzn. že se jakoby vypíná napětí pro tu žárovku a tím, že to vlákno má velkou setrvačnost, svítí míň. Jinej způsob je blbost, protože aby to svítílo míň musel bys to napětí srážet nějakým odporem a ten bude samozdřejmě pěkně topit, takže hrozí nebezpečí požáru. Takže pokud to nemáš vymyšlený tak, aby to fachalo na tom principu jak to má např. to BMW, je to blbost. Ještě jsem viděl jinej způsob a to ten, že se dá místo dálky 21W žárovka a xenon je bixenon, tak to např. Audi.
Uživatelský avatar
Toledak
Aktivista
Příspěvky: 1091
Odpovědi: 0
Registrován: 12 kvě 2006, 21:13
Bydliště: Opava

Příspěvek od Toledak »

Huml píše:a jak to budeš regulovat, to snížení napětí, to si budeš někde topit nějakým odporem, u toho BMW a stejně tak asi i u té Octy a jiných koncernových aut u nichž lze regulovat svítivost je to řešený elektronicky, tzn. že se jakoby vypíná napětí pro tu žárovku a tím, že to vlákno má velkou setrvačnost, svítí míň. Jinej způsob je blbost, protože aby to svítílo míň musel bys to napětí srážet nějakým odporem a ten bude samozdřejmě pěkně topit, takže hrozí nebezpečí požáru. Takže pokud to nemáš vymyšlený tak, aby to fachalo na tom principu jak to má např. to BMW, je to blbost. Ještě jsem viděl jinej způsob a to ten, že se dá místo dálky 21W žárovka a xenon je bixenon, tak to např. Audi.
Neboj, srážet to odporem mě snad ani nenapadlo, to je blbost už od pohledu.Na trhu je k dostání elektronika pro regulaci stejnosměrných motorů a žárovek s napětím do 24V a proudem do 15A.Stojí to cca 70,-Kč.Takže tento problém, mám vyřešen.Teď jen aby neměli blbé pindy Policajti.
Nafta patří do TDi!
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tak to jo, no já jen proto, že už jsem to slyšel, že to takhle někdo řešil, což je blbost. Jinak k těm policajtům, myslím, že je potřeba si to umět obhájit, denní světla jsou ve vyhlášce popsaný jako světla, který se aktivujou po zapnutí klíčku nebo po nastartování a vypnou se při zapnutí potkávacích světel a svítit se musí buď potkávačkama nebo deníma světlama, dokonce při použití denních světel nemusí svítit zadek auta. Já bych řekl, že je v tom pěknej bordel a nejdůležitější na tom celým je vlastně jen to svícení, navíc, když tě zastaví, vidí že svítíš, vypneš klíček a světla zhasnou, tak co dál řešit, ne? :D
Uživatelský avatar
maros4341
Aktivista
Příspěvky: 1082
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 14:25
Bydliště: Michalovce SK

Příspěvek od maros4341 »

upravou zapojena by sa dala dosiahnut 50% svietivost - zapojit vlakna dialkovych svetiel do serie - seriou jednoduchych rele by sa to dalo dosiahnut - ma to vsak nevyhodu - ak by sa prepalilo vlakno jednej zarovky zhasla by okamzite aj druha
maros
Rozumieme Vášmu autu
+421903905655
Csala
Přispěvovatel
Příspěvky: 741
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 08:13
Bydliště: Snina

Příspěvek od Csala »

maros4341 píše:upravou zapojena by sa dala dosiahnut 50% svietivost - zapojit vlakna dialkovych svetiel do serie - seriou jednoduchych rele by sa to dalo dosiahnut - ma to vsak nevyhodu - ak by sa prepalilo vlakno jednej zarovky zhasla by okamzite aj druha
No mam obavu, ze zapojenim do serie obidvoch ziaroviek by svietivost jednej ziarovky bola o mnoho mensia ako polovicna. Svietivost ziarovky v zavislosti od napatia nie je linearna.
Ale mozno ze aj taka svietivost by vyhovovala ;)
Opel Omega C 2.2DTI r.v.2001, Fiat Croma 1.9 TDid r.v. 1989 - ex
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“