Nějaké zkušenosti s Toyotou HIACE?

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Denda
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23 led 2006, 18:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Denda »

Vše ti asi nepopíšu ale když se budeš snažit hodně věcí najdeš. Filtry vzduch a olej najdeš za předním kolem u spolujezdce. Je tam i výpustný šroub na olej. Palivový filtr je v mot. prostoru pod sedadlem s měrkou ,
nalívacím hrdlem na olej a chl. kapalinu. Rozvody jsem dělal před pěti lety
a kromě problému s povolením šroubu řemeníce na klikovce si nevzpomínám na větší problém. Výměna rozvodů není úkol pro někoho kdo nemá základní zkušenosti. Já to dělám denně tak mě to nepříjde tak zvláštní. Budou fungovat 100 000km. a neušetříš na ničem. Pokusím se ti poslat nějaký nákres ale nevím kde to mám.
Taky musím dodat že mám Hiace r.v. 93 a motor 2L bez turba ale motor bude stejný Denda :-D
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Dendo, dík. Pokud ten nákres nebude, neva. Šlo mi hlavně o hrubý postup a jestli tam náhodou není nějaký háček, například potřeba speciálního nářadí (stahováky atd.). Sám se do rozvodů rozhodně nepustím, rozhoduju se mezi tím známým garážníkem a servisem. Nejde zase ani tak o cenu (i když v autorizovaném servisu to vyjde zhruba dvakrát dráž), spíš mám s přístupem servisů dost špatné zkušenosti - vždy z nás jen tahali peníze... Zkusím najít ty filtry. V motorovém prostoru je ale vše strašně namačkaný na sebe (krom turba je tam klima a dvě baterky), vůbec nechápu, jak se třeba dostat k řemenicím. Mezi řemenice a chladič neprotáhnu snad ani prst. Nemusí se ten chladič nějak demontovat? Nebo se snad celý motor nějak nadzvihne? Nechápu. Pokusím se sem hodit pár ilustračních fotek motoru.
Jinak, nemáš nějaký typ na slušné letní pneu? A na kolik hustíš? V manuálu píšou 330 přední a 440 kPa zadní kola (plná zátěž), ale to se mi zdá skoro moc. Teď mám na zadních zhruba o 150 kPa míň a nevidím problém (jezdím ale s poloprázdným autem). V jednom servisu mi řekli, ať to tak klidně nechám...
Zkusím něco nafotit a nějak to sem propasírovat. Zatím tedy dík.
Denda
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 23 led 2006, 18:56
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Denda »

Přístup je po demontáži Sahary a vrtule.
pneu mužeš mít 195/70R15C na výrobci až tak nezáleží ale vyber
standard Matador ,Kormorán atd. Tlak dodržuj podle výrobce ale jinak
to stačí, nemáš Osobák.
Minimum 3 atm. plná zátěž v zadu 4,5 atmosfery(staré označení ale pohodlné)
Náhled na rozvody je na http://obchod.autokelly.cz/Default.aspx
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Dendo, dík za odpověď. S těma fotkama to bude horší, sem se umístit nedají a jiný server zatím nemám. Jedině je poslat e-mailem. Nechci s tím však obtěžovat, stejně by na nich asi nic moc vidět nebylo. Ale kdyby byl zájem, tak dej vědět.
Dík za tip na pneu. Na jaře koupím asi ty Matadorky.
Taky dík za odkaz na rozvody. Zajímavé je, že na www.automatejcek.cz je mají asi za poloviční cenu. Prý jsou to taky originály (NIPPARTS), akorát v jiných krabičkách. Nevím, spíš to ale vidím na ty NIPPARTS z autokelly.
Zatím tedy dík. Časem sem dám vědět, jak dopadly ty rozvody.
J. Jirout
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 01 bře 2006, 19:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Nějaké skušenosti s Toyota Hiace?

Příspěvek od J. Jirout »

Ahoj. Tak dnes sem měnil rozvody na své Hajsce. Rozvody mají značky tak nepotřebuješ žádné přípravky jen stahovák na řemenici. Na Toyotu nemužu nadávat nikdy se kuli ničemu nezastavila jen běžné opravy tlumiče, spodní čepy, nový výfuk a jednou oprava startéru. :-D
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

J.Jirout: Zdravím a děkuju za reakci - každá předaná zkušenost je pro mě, auto-moto laika, dost cenná. Jsem opravdu rád, že se tady ozvali odborníci, kteří jsou navíc majitelé Hajsek. Můžu se zeptat, jakou značku rozvodů jsi zvolil? A co ty ostatní díly - máš nějakého favorita dodavatele?
Ten startér bude asi nějaké slabší místo, někde jsem už o jeho výměně také četl. Můžeš prosím krátce popsat, jak se závada startéru projevila, případně na co si dát pozor? Dík.
I když se do toho sám pouštět nebudu, dík moc všem za popis toho, jak se s těmi rozvody poprat. Jak vidno, kvůli rozvodům asi není třeba jezdit do specializovaného servisu.
Auto už je sice starší, ale na jaře uvažuju o nějakém ošetření podvozku a dutin. Co myslíte, má to vůbec cenu a pokud ano, čím (a třeba kde) to nechat udělat?
Předem dík za případné další příspěvky.
J. Jirout
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 01 bře 2006, 19:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Nějaké skušenosti s Toyota Hiace?

Příspěvek od J. Jirout »

Ahoj. Tak rozvodový řemen značky Gates a kladky Nipparts. Nahradní díly beru převážně z Autokelly. Na japonská auta beru často díly Nipparts a to i filtry.Porucha startéru se projevila tak že ve městě jsem už nenastartoval ,nasledovala výměna kontaktu spínače a uhíků. Ochraný nástřik spodku a dutin určitě udělej ničemu tim neublížíš a autu to prospěje. Výrobců ochraných nasřiků je spousta, já použil Dinitrol. :)
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Rozvody a filtry - dík za upřesnění. Také to vidím na ty díly NIPPARTS.
Startér - to asi muselo být nemilé, také bych nerad někde zůstal, bez předchozího varování, viset. Pokud příčinou byly ty sjetý uhlíky, tak zauvažuju o jejich preventivní výměně.
Dinitrol - dík za tip, o tom jsem ještě neslyšel. No, každopádně se pokusím tu svoji ojetou krasavici něčím nakonzervovat. Ono je ale asi celkem jedno čím, spíš záleží jak poctivě se to dělá, ne? No, snad budu mít štěstí na nějakou solidní firmu...

Pátral jsem po nějaké knize ve stylu známé série "Jak na to?", která by se zabývala modelem HIACE. Našel jsem akorát nějaký ruský výtisk. K vidění je třeba na: http://price.elizov.com/?part=Cars&good=22340508. Uvažuju, že si ho nechám přivézt. Když už nic jiného, tak se alespoň pocvičím v ruštině...
Zatím tedy zdravím.
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Tak jsem se dozvěděl, že za zaslání té knihy bych musel zaplatit asi 1800 Kč, a to mi na publikaci, o jejíž kvalitě nic nevím přišlo trochu moc.

Nedávno jsem navštívil ten garážový servis a domluvil se na výměně rozvodů. Teď mě ještě vrtá hlavou, zda by nebylo lepší rovnou vyměnit i ty uhlíky ve startéru. Můžete mi prosím někdo stručně napsat jaký je k nim přístup - tedy co vše se musí demontovat? Dík.

Tenhle týden mi, z ničeho nic, rupnul ventil na jednom kole. Asi stářím. Další důvod k urychlenému výběru nového obutí. V pneuservisu, kde jsem nechal měnit ten ventil, mi chlapík vroucně doporučoval pneu značky KUMHO. Možná to ale bylo tím, že jich má plný sklad. No, pokud je koupím, tak dám vědět jak se na nich jezdí.
J. Jirout
Sběrač informací
Příspěvky: 26
Registrován: 01 bře 2006, 19:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Nějaké skušenosti s Toyota Hiace?

Příspěvek od J. Jirout »

Ahoj. Tak na ty rozvody musíš sundat sedadlo spolujezce pod nim je kryt motoru také sundat, sundat saharu , sejmout řemeny , vrtuly chlazení, odšroubovat přídavnou řemenici na klice, stahnout hlavní řemenici, odšroubovat kryt rozvodového řemenu. čau Jirka :-D
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

No, s těmi rozvody se ten chlapík už nějak popere, když to auto viděl, tak říkal, že to nebude problém. Teď jsem ale uvažoval, že když už bude mít venku saharu, vrtuli a řemeny, jestli by se díky tomu nedostal lehce ke startéru aby preventivně vyměnil ty uhlíky. Také bych rád věděl, jestli se kvůli tomu musí ten startér vyndat ven... Jak tady popisuješ to sundávání sedačky spolujezdce, tak mi připadá, že máš asi ten starší model HIACE s motorem víc v kabině řidiče. U toho mého stroje, rok 98, by ty rozvody snad měly být přístupné zepředu. Nevím jak je to s filtry, k nim se asi leze zespoda. No, uvidíme. Každopádně ale dík moc za odpověď. Zdraví Alek
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Při pokusu o výměnu palivového filtru jsem narazil na drobný problém, který jsem si dovolil zaslat do jiné sekce fóra: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=2033 v naději, že tam se k tomu vyjádří víc majitelů nafťáků. Budu ale moc rád, pokud mi poradíte přímo vy - sdílní majitelé, řidiči či opraváři hajsek. Tedy prosím, funguje vám ta indikace vody v palivovém filtru spolehlivě? Jak často tu vodu vypouštíte? Pokud se vám jeví ta signalizace vody jako důležitá, nevíte, kde zmíněný díl sehnat levněji? Případně kde získat alespoň nějakou náhradní zátku bez možnosti indikace? Dík.
alek
Sběrač informací
Příspěvky: 47
Registrován: 25 led 2006, 00:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od alek »

Tak tu zátku na palivový filtr se mi podařilo vyřešit za pomoci známého soustružníka. Výměna rozvodů dopadla myslím dobře, již zhruba rok tam po kladkách NIPPARTS běhá řemen GATES. Dík za tip. Zakoupil jsem pneu KUMHO a zatím žádný problém - nutno však dodat, že jezdím celkem málo a nikam se nehoním. Spotřeba zhruba 9 na 100 mimo město. Ještě jednou všem děkuji za rady. Pokud se někdo ozve s jakoukoli zkušeností z provozu, budu rád.
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

mame taky hiace doma kupovali jsme ju novou v 96roku a parada dodnes nic
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1348
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od dist01 »

akorad ted jse musely menit horni ramena 16000 tis a tlumice, jeste k poznatkum, na zimu jse fakt musi dat ty nejlepsi zimaky pac na snehu je to katastrofa na nejaka zatez a hnijou tam zadni vrata kolem okna
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Odpovědět

Zpět na „Toyota/Lexus“