
Dvouzónová klimatizace Sharan-Galaxy
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dvouzónová klimatizace Sharan-Galaxy
Nevíte někdo, jaké správné množství chladiva a oleje patří do dvouzónové klimatizace VW Sharan? Na štítku je uvedeno 1050 + 50 , ale dočetl jsem se, že byla provedena změna a mělo by se plnit na 950+25 ( měl by se přelepit původní štítek štítkem 7M3 010 639 2 ). Jsem laik a tak bych poprosil i o vysvětlení, co znamená 950+25 (1050+50) ? Je to tolerance množství chladiva nebo to znamená chladivo + olej ? Slyšel jsem obě vysvětlení a tak by mě zajímalo, jak je to vlastně správně. No a pokud je to tolerance množství chladiva, tak jak potom zjistím, kolik oleje se má do okruhu doplnit, je to dáno nějakým poměrovým číslem? Děkuji předem za odpovědi 

Ford Galaxy 1,9 Tdi PD 96kW
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
nejdříve je nutné správně identifikovat klimu. Nerozdělovat chybně na jednozónovou nebo dvouzónovou, ale jednovýparníkovou nebo dvouvýparníkovou. A pro dvouvýparníkovou (výdechy nad zadníma sedadlama ve stropnici) platilo 1050 +50. Pak se přišlo na to, že je to moc a byla provedena změna na 950+25. Takže dvouvýparníkové SAGY mají mít správně 950-975 g.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


Autodata říkají toto:
Modely do 5/2000 (model I):
jeden výparník - 975g
dva výparníky - 1375g
Modely od 6/2000 (model II):
jeden výparník - 725g
dva výparníky - 1075g
-všechny hodnoty jsou plus minus 25g.
Modely do 5/2000 (model I):
jeden výparník - 975g
dva výparníky - 1375g
Modely od 6/2000 (model II):
jeden výparník - 725g
dva výparníky - 1075g
-všechny hodnoty jsou plus minus 25g.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Klimu mám dvouvýparníkovou, takže nápln 950+25g .MirekX píše:nejdříve je nutné správně identifikovat klimu. Nerozdělovat chybně na jednozónovou nebo dvouzónovou, ale jednovýparníkovou nebo dvouvýparníkovou. A pro dvouvýparníkovou (výdechy nad zadníma sedadlama ve stropnici) platilo 1050 +50. Pak se přišlo na to, že je to moc a byla provedena změna na 950+25. Takže dvouvýparníkové SAGY mají mít správně 950-975 g.
Ještě bych poprosil o vysvětlení, jak je to s tím olejem. 950+25g znamená v jaké toleranci se má plnit chladivo a přidá se olej v nějakém poměru nebo je to 950g chladiva a 25g oleje?
Ford Galaxy 1,9 Tdi PD 96kW
- MirekX
- Aktivista
- Příspěvky: 4716
- Registrován: 24 led 2006, 18:27
- Bydliště: Týniště nad Orlicí
Odpovědi: 0
údaj na štítku je hmotnost chladiva (tolerance)
olej se doplní pouze za ten odsátý s chladivem, popř. pokud chladivo uteklo tak se trošku oleje přidá (záleží kde byl únik, jestli nějaký olej unikl taky atd.)
olej se doplní pouze za ten odsátý s chladivem, popř. pokud chladivo uteklo tak se trošku oleje přidá (záleží kde byl únik, jestli nějaký olej unikl taky atd.)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru.
KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS 


-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02 zář 2012, 14:47
- Bydliště: Prostějov
Odpovědi: 0
Mně jednou při plnění místo 975 gramů nafoukali množství pro dvouzónu, takže o 400 g víc než má být.
Normálně to fungovalo, ale já nemám automat - mám manuál, tedy bez ŘJ. Po nějakém čase, asi po třech dnech, se mi stalo, že mi z výdechů palubní desky začal do kabiny vnikat slabý studený bílý dým. Lekl jsem se, co to bylo a odkud se to vzalo. Po chvilce to přestalo, klima normálně fungovala dál. Jako kdyby ten přebytek ufoukl ven (ale kudy, to nemám zdání).
Normálně to fungovalo, ale já nemám automat - mám manuál, tedy bez ŘJ. Po nějakém čase, asi po třech dnech, se mi stalo, že mi z výdechů palubní desky začal do kabiny vnikat slabý studený bílý dým. Lekl jsem se, co to bylo a odkud se to vzalo. Po chvilce to přestalo, klima normálně fungovala dál. Jako kdyby ten přebytek ufoukl ven (ale kudy, to nemám zdání).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)