Dvouzónová klimatizace Sharan-Galaxy

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Dark
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 22 úno 2010, 22:09

Dvouzónová klimatizace Sharan-Galaxy

Příspěvek od Dark »

Nevíte někdo, jaké správné množství chladiva a oleje patří do dvouzónové klimatizace VW Sharan? Na štítku je uvedeno 1050 + 50 , ale dočetl jsem se, že byla provedena změna a mělo by se plnit na 950+25 ( měl by se přelepit původní štítek štítkem 7M3 010 639 2 ). Jsem laik a tak bych poprosil i o vysvětlení, co znamená 950+25 (1050+50) ? Je to tolerance množství chladiva nebo to znamená chladivo + olej ? Slyšel jsem obě vysvětlení a tak by mě zajímalo, jak je to vlastně správně. No a pokud je to tolerance množství chladiva, tak jak potom zjistím, kolik oleje se má do okruhu doplnit, je to dáno nějakým poměrovým číslem? Děkuji předem za odpovědi :)
Ford Galaxy 1,9 Tdi PD 96kW
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 07:25

Příspěvek od vilik »

950 je jednozónová. Pro tebe platí 1050.
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

nejdříve je nutné správně identifikovat klimu. Nerozdělovat chybně na jednozónovou nebo dvouzónovou, ale jednovýparníkovou nebo dvouvýparníkovou. A pro dvouvýparníkovou (výdechy nad zadníma sedadlama ve stropnici) platilo 1050 +50. Pak se přišlo na to, že je to moc a byla provedena změna na 950+25. Takže dvouvýparníkové SAGY mají mít správně 950-975 g.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Autodata říkají toto:

Modely do 5/2000 (model I):
jeden výparník - 975g
dva výparníky - 1375g

Modely od 6/2000 (model II):
jeden výparník - 725g
dva výparníky - 1075g

-všechny hodnoty jsou plus minus 25g.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Dark
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 22 úno 2010, 22:09

Příspěvek od Dark »

MirekX píše:nejdříve je nutné správně identifikovat klimu. Nerozdělovat chybně na jednozónovou nebo dvouzónovou, ale jednovýparníkovou nebo dvouvýparníkovou. A pro dvouvýparníkovou (výdechy nad zadníma sedadlama ve stropnici) platilo 1050 +50. Pak se přišlo na to, že je to moc a byla provedena změna na 950+25. Takže dvouvýparníkové SAGY mají mít správně 950-975 g.
Klimu mám dvouvýparníkovou, takže nápln 950+25g .
Ještě bych poprosil o vysvětlení, jak je to s tím olejem. 950+25g znamená v jaké toleranci se má plnit chladivo a přidá se olej v nějakém poměru nebo je to 950g chladiva a 25g oleje?
Ford Galaxy 1,9 Tdi PD 96kW
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

údaj na štítku je hmotnost chladiva (tolerance)
olej se doplní pouze za ten odsátý s chladivem, popř. pokud chladivo uteklo tak se trošku oleje přidá (záleží kde byl únik, jestli nějaký olej unikl taky atd.)
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
extremehany
Nováček
Příspěvky: 6
Odpovědi: 0
Registrován: 02 zář 2012, 14:47
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od extremehany »

je možné, že když mám klimačku přefouklou, tak se mi nepřipojí kompresor ?
alreadys
Aktivista
Příspěvky: 1280
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 21:00

Příspěvek od alreadys »

Jestli je v systému více chladiva tak kompresor nesepne je to to samé jako když je toho málo.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mně jednou při plnění místo 975 gramů nafoukali množství pro dvouzónu, takže o 400 g víc než má být.

Normálně to fungovalo, ale já nemám automat - mám manuál, tedy bez ŘJ. Po nějakém čase, asi po třech dnech, se mi stalo, že mi z výdechů palubní desky začal do kabiny vnikat slabý studený bílý dým. Lekl jsem se, co to bylo a odkud se to vzalo. Po chvilce to přestalo, klima normálně fungovala dál. Jako kdyby ten přebytek ufoukl ven (ale kudy, to nemám zdání).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“