Škoda Octavia Combi II 1.6TDI 77kw rv.2009 vysoká spotřeba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Ahoj Všem,
přináším výsledky jízdy, které pro mne byly velice překvapující.
Popis trasy: start z Prahy Barrandova směr po dálnici na Plzeň, pak Rozvadov, Nurnberg, Frankfurt a Kolín nad Rýnem. Celá trasa tempomat tachometrových 130km/h, GPS 125km/h, bez klimatizace.
Ráno v 7h jsem ještě dotankoval půl nádrže celkem, abych dojel na benzínku OMV přímo v Rozvadově a vyhl se tak nesmyslně drahým cenám na dálnici. Od Rozvadova byl plán natankovat plnou, abych dojel do Německa a zpět do Rozvadova s opětovným natankováním.
Po natankování v Praze přijeli známí z Poděbrad: celkem tedy 4 osoby na palubě, 2 x 90kg já a kamarád, 1x110kg další kamarád a 1x60kg pro jeho přítelkyni. Kufr byl zatížen zhruba 30kg a naplněn z poloviny. Pneu již zmiňované Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V nahuštěné na 2.4 vpředu a 3.0 vzadu.
V půl osmé ráno vyjíždíme a čekájí nás nepříjemné meteorologické podmínky: velmi silný protivítr a silný déšt. Při cestě na plzeňské dálnici z kopce do kopce jsem pociťoval silné nárazy větru a pro objektivnější posouzení jsem se podíval na palubní počítač až u Rozvadova: průměr pří 130km/h 6.7L teda žádná sláva na 1.6TDI. Sjel jsem z dálnice na Rozvadov k OMV a když jsem otevíral dveře tak div se mě nevylomily silným větrem.
Po dotankování pokračujeme dále. Po překročení hranic a blížením k Nurnbergu sleduji palubní počítač a dojezd se magicky prodlužuje a spotřeba snižuje. Meteorologické podmínky o dost lepší, přestalo pršet, polojasno, vítr sice ubral na intenzitě, ale ne úplně. V přibližování k Frankfurtu kontroluji palubní počítač a spotřeba se ustálila na 6.1L - sloušný výsledek. Mezitím se počasí stále zlepšovalo až na polojasno, suchá vozovka a středně silný vítr. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem ale už šlapu na plyn z důvodu zpoždění a jezdím v průměru 150 - 160km/h. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem se spotřeba ustálí na 6.3L.
Cestou zpět panují jiné meteorologické podmínky. Mírný vítr a polojasno. S půl nadrží a o něco lehčí celkovou váhou auta opět vyrážíme. Tempomat je nastavený opět na tachometrových 130km/h. Po 150km kontroluji palubní počítač a ukazuje 5.3L spotřeby - fantastický výsledek pro mne. Pokračujeme dále a blížíme se k Frankfurtu. Za Frankfurtem zastavuji na odpočívadle a po 350km celkem kontroluji spotřebu, která pořád ukazuje 5.3L. Předávám řízení kolegovy a šlapeme víc na plyn, 150 - 160km/h až do Rozvadova. V Rozvadově tankujeme a přebírám řízení opět já. Nastavuji tempomat na 130km/h až do Prahy a výsledná spotřeba za 700km je 5.6L - super výsledek. Kdybych pořád jel 130km/h, tak věřím, že spotřeba by byla oněch 5.3 možná 5.4L, což se shoduje s předešlou 1.9TDI PD 77kw, kterou jsem řídil za podobných podmínek.
Udivující přitom je, že takovou spotřebu jsem před tím nedosáhl. Myslím, že to mohl být DPF filtr, který byl zanešený, protože jsem hodně jezdil ve městě. Možná, že auto stálo delší dobu v saloně a když jsem ho koupil, potřebovalo pořádně projet. Podepsalo se na tom samozřejmě i počasí, nicméně toto jsou výsledky, kterých jsem dosáhl.
přináším výsledky jízdy, které pro mne byly velice překvapující.
Popis trasy: start z Prahy Barrandova směr po dálnici na Plzeň, pak Rozvadov, Nurnberg, Frankfurt a Kolín nad Rýnem. Celá trasa tempomat tachometrových 130km/h, GPS 125km/h, bez klimatizace.
Ráno v 7h jsem ještě dotankoval půl nádrže celkem, abych dojel na benzínku OMV přímo v Rozvadově a vyhl se tak nesmyslně drahým cenám na dálnici. Od Rozvadova byl plán natankovat plnou, abych dojel do Německa a zpět do Rozvadova s opětovným natankováním.
Po natankování v Praze přijeli známí z Poděbrad: celkem tedy 4 osoby na palubě, 2 x 90kg já a kamarád, 1x110kg další kamarád a 1x60kg pro jeho přítelkyni. Kufr byl zatížen zhruba 30kg a naplněn z poloviny. Pneu již zmiňované Continental Ecocontact 5 195/65 R15 91V nahuštěné na 2.4 vpředu a 3.0 vzadu.
V půl osmé ráno vyjíždíme a čekájí nás nepříjemné meteorologické podmínky: velmi silný protivítr a silný déšt. Při cestě na plzeňské dálnici z kopce do kopce jsem pociťoval silné nárazy větru a pro objektivnější posouzení jsem se podíval na palubní počítač až u Rozvadova: průměr pří 130km/h 6.7L teda žádná sláva na 1.6TDI. Sjel jsem z dálnice na Rozvadov k OMV a když jsem otevíral dveře tak div se mě nevylomily silným větrem.
Po dotankování pokračujeme dále. Po překročení hranic a blížením k Nurnbergu sleduji palubní počítač a dojezd se magicky prodlužuje a spotřeba snižuje. Meteorologické podmínky o dost lepší, přestalo pršet, polojasno, vítr sice ubral na intenzitě, ale ne úplně. V přibližování k Frankfurtu kontroluji palubní počítač a spotřeba se ustálila na 6.1L - sloušný výsledek. Mezitím se počasí stále zlepšovalo až na polojasno, suchá vozovka a středně silný vítr. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem ale už šlapu na plyn z důvodu zpoždění a jezdím v průměru 150 - 160km/h. Při dojezdu do Kolína nad Rýnem se spotřeba ustálí na 6.3L.
Cestou zpět panují jiné meteorologické podmínky. Mírný vítr a polojasno. S půl nadrží a o něco lehčí celkovou váhou auta opět vyrážíme. Tempomat je nastavený opět na tachometrových 130km/h. Po 150km kontroluji palubní počítač a ukazuje 5.3L spotřeby - fantastický výsledek pro mne. Pokračujeme dále a blížíme se k Frankfurtu. Za Frankfurtem zastavuji na odpočívadle a po 350km celkem kontroluji spotřebu, která pořád ukazuje 5.3L. Předávám řízení kolegovy a šlapeme víc na plyn, 150 - 160km/h až do Rozvadova. V Rozvadově tankujeme a přebírám řízení opět já. Nastavuji tempomat na 130km/h až do Prahy a výsledná spotřeba za 700km je 5.6L - super výsledek. Kdybych pořád jel 130km/h, tak věřím, že spotřeba by byla oněch 5.3 možná 5.4L, což se shoduje s předešlou 1.9TDI PD 77kw, kterou jsem řídil za podobných podmínek.
Udivující přitom je, že takovou spotřebu jsem před tím nedosáhl. Myslím, že to mohl být DPF filtr, který byl zanešený, protože jsem hodně jezdil ve městě. Možná, že auto stálo delší dobu v saloně a když jsem ho koupil, potřebovalo pořádně projet. Podepsalo se na tom samozřejmě i počasí, nicméně toto jsou výsledky, kterých jsem dosáhl.
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1566
- Registrován: 06 srp 2006, 17:48
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Je to tím že CR má ve městě vysokou spotřebu a na dálky dobrou.PD takový výkyv nebyl.Vysledoval jsem to na vícero aut.CR je prostě na dálnice,jak ho vemeš do města,spotřeba děs.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02 zář 2012, 14:47
- Bydliště: Prostějov
Odpovědi: 0
jj s JTD sem jezdil mesto kolem 7 litru a s PDckem jezdim 5,5
vahove stejny auta vykonove taky. je pravdaze sem skoro brzda provozu:D,ale ve spotrebe sem si polepsim skoro o 2 litry celkove
vahove stejny auta vykonove taky. je pravdaze sem skoro brzda provozu:D,ale ve spotrebe sem si polepsim skoro o 2 litry celkove
ex fiat punto 1,4 GT turbo 96 kw
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
ex fiat tipo 1,7 D 42 kw
ex fiat brava 1,6 - 76kw
ex fiat bravo JTD 105 95 kw
chip 285 Nm +
ex fabia 1,9 TDI PD jen malicka uprava odhad 85-90 kw max,ale jede pekne
lancia lybra 2,4 JTD 132 kw 420 Nm
-
- Sběrač informací
- Příspěvky: 21
- Registrován: 28 led 2013, 15:05
Odpovědi: 0
-
- Aktivista
- Příspěvky: 4580
- Registrován: 09 lis 2007, 15:48
- Bydliště: Slavkov u Brna
Odpovědi: 0
... nevím, zda je MaxxMotion nějaká prémiová nebo obyčejná nafta.... já osobně tankuji obyčejnou naftu... a rozdíl mezi naftou a naftou opravdu je... a troufnu si říct, že s klidem i litrextremehany píše:záleží též na naftě, protože sem na svém PD vypozoroval, že 0,5 litru udělám jen tím, že v čechách naberu OMV MaxxMotion a v zahraničí (rakousko, německo) i obyč místní naftu...

GIV Variant TDi ???kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 02 zář 2012, 14:47
- Bydliště: Prostějov
Odpovědi: 0
MaxxMotion je totiž jako jediná nafta dovážená z Vídně, jelikož obsahuje speciální bioslužku, která žádná jiná nafta nemá. Poznám to tak, že když mám v autě obyč naftu, tak mi hrozně smrdí bufík, když je tam maxxmotion není "vůbec" cítit ani při startu. Tata co má common rail, měl v zmš problémy se startem, po té co vyměnil benzina naftu za maxx naprosto v pohodě i při -20°CSlavkov píše:... nevím, zda je MaxxMotion nějaká prémiová nebo obyčejná nafta.... já osobně tankuji obyčejnou naftu... a rozdíl mezi naftou a naftou opravdu je... a troufnu si říct, že s klidem i litrextremehany píše:záleží též na naftě, protože sem na svém PD vypozoroval, že 0,5 litru udělám jen tím, že v čechách naberu OMV MaxxMotion a v zahraničí (rakousko, německo) i obyč místní naftu...
Já jezdím většinou na obyčejnou naftu Shell Fuel Save nebo OMV. Důležité pro mne je, aby nafta měla dobrý odtok u pumpy. Osobně nevím, jakou výdrž mají prémiová paliva při menším odtoku.
Jinak můžu potvrdit další rekord. Trasa Poděbrady - Praha Barrandov, dálnice a kombinace jižní spojky. V autě celkem jedna osoba, gumy ty samé, nafouklé stejně jako při cestě do Německa, půl nádrže nafty, kufr prázdný, filtr KN, cestovní rychlost na pětku, tempomat, tachometrových 90km/h, počasí skoro bezvětří, slunečno, teplo +25C, výsledná spotřeba 3.8L.
Gumy jsem takto nechal nafouklé, protože se mě nechtělo zas fyfukovat na nižší hodnoty. Myslím, že kdybych je podfoukl na 2.2 předek a zadek, tak by spotřeba stoupla o dvě deci odhadem.
Jinak můžu potvrdit další rekord. Trasa Poděbrady - Praha Barrandov, dálnice a kombinace jižní spojky. V autě celkem jedna osoba, gumy ty samé, nafouklé stejně jako při cestě do Německa, půl nádrže nafty, kufr prázdný, filtr KN, cestovní rychlost na pětku, tempomat, tachometrových 90km/h, počasí skoro bezvětří, slunečno, teplo +25C, výsledná spotřeba 3.8L.
Gumy jsem takto nechal nafouklé, protože se mě nechtělo zas fyfukovat na nižší hodnoty. Myslím, že kdybych je podfoukl na 2.2 předek a zadek, tak by spotřeba stoupla o dvě deci odhadem.
Jestli ty to ňák moc neřešíš! Sleduješ na palubním pc každou půl decku a při tom je to jen plus minus autobus
spočítejte si to dle spotřebované nafty třeba na 5 tisíc km a pak delej závěry ...

OI TDI PD 4x4 COMBI, 312/260, TT, VB,PP 1043,FMIC,HDS,FMH ,HP-sporting,17 SPIDER,D5WSC-TP5, 193/421 PRODÁNO 
T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.

T5 TRANSPORTER 1,9PD,
CBR 1000RR
ZAJÍMÁM SE O BUDOUCNOST, PROTOŽE V NÍ HODLÁM STRÁVIT ZBYTEK ŽIVOTA.
Mam dalsi vysledek ohledne spotreby, tentokrate s EGR off u tohoto auta. Trasa Bologna Italie - Praha pres Mnichov. Gumy predek 2.4, zadek opet 3.0, Continental Ecocontact 5, 195/65 R15 91V.
Auto extremne nalozene: Vpredu ridic 87kg, spolujezdec 105kg, vzadu 2x pasazeri 80kg a 90kg, kufr 10 kartonu vin 6x0.75L, 10 kartonu oliv oleje 6x0.5L, 6 kartonu krabicoveho vina 3L, 5kg spaget, 3 zavazadla, 2 batohy. Odhadem pres 100kg nakladu v kufru. Rychlost tachometrovych 130km/h tempomat, bez zapnute klimatizace.
V Mnichove palubni pocitac hlasil 5.4L. Pote jsme vylozili pasazery a cestovali ve dvou az do Prahy. Vysledek 5.3L. Nechapu...
S kufrem pomohly tez pridavne pruziny MAD, ktere odvedly vynikajici praci.
V budoucnu porovnam udaje na palubnim pocitaci s dotankovanim u pumpy a stejneho stojanu.
Auto extremne nalozene: Vpredu ridic 87kg, spolujezdec 105kg, vzadu 2x pasazeri 80kg a 90kg, kufr 10 kartonu vin 6x0.75L, 10 kartonu oliv oleje 6x0.5L, 6 kartonu krabicoveho vina 3L, 5kg spaget, 3 zavazadla, 2 batohy. Odhadem pres 100kg nakladu v kufru. Rychlost tachometrovych 130km/h tempomat, bez zapnute klimatizace.
V Mnichove palubni pocitac hlasil 5.4L. Pote jsme vylozili pasazery a cestovali ve dvou az do Prahy. Vysledek 5.3L. Nechapu...
S kufrem pomohly tez pridavne pruziny MAD, ktere odvedly vynikajici praci.
V budoucnu porovnam udaje na palubnim pocitaci s dotankovanim u pumpy a stejneho stojanu.