1.9 Tdi 66kW ALH pada do nouze

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

1.9 Tdi 66kW ALH pada do nouze

Příspěvek od mareak »

Ahoj kluci, potreboval bych poradit.Vyskouseno uz vse a presto stale stejne.
Octa 1.9 TDi 66kW ALH - klasika po prekroceni 3000ot pada do nouze, staci vypnout a znovu nastartovat a zase jede a tak porad dokola.
Diagnostika pise:
17 965 - regulace plniciho tlaku prekrocena mez
17 664 - cidlo teploty chladici kapaliny

Co se udelalo:
komplet vycistene turbo-delal mechanik pry je vse OK
vymenen N75 z jineho vozu - beze zmen
vymenen snimac plniho tlaku - beze zmen
hadicky v poradku
banka nedrhne a po nastartovani sjede k cerviku
zpetny ventilek funkcni
netesnosti nejsou

Prikladam odkaz na log, vim, ze neni idealni neni tu poradne kde zkusit.
Ale uprosted grafu je snad neco k pouziti.
Poradi nekdo prosim co jeste zkusit?
Diky moc..

http://ulozto.cz/xr5nnowJ/log-01-003-010-011-csv
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 355
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

píšeš hadičky v pořádku měnil jsi je nebo jsi je jen prohlédl:Já měl podobný problém a hadička se zdála jako nová ale po odstranění opletu byla prasklá.Vůbec to nebylo vidět!
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tlačí to moc, neotočil prstenec na ovládání lopatek?
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Hadicky jsem skousel jen nafouknutim pusou a nebo vycucnutim a zacpanim jazykem jestli drzi podtlak.Zdaly se byt v poradku.Ale zitra je pro jistotu vyhaham ven a poradne prohlednu.

Turbo delal mechanik, tak snad vi co dela urcite to nedelal poprve. I kdyz....
No uvidim asi nezustane nic jineho nez ho taky vytahnout a podivat se.

Neni tu nekde nejaky obrazek nebo postup jak to ma spravne byt? Nenasel jse a pomohlo by.
Jinak uz fakt nevim na co se jeste zamerit.
Diky
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Tak je opraveno. Nakonec to bylo blbe nastavene tahlo regulace turba.Bylo prilis kratke. Prodlouzilo se o 3 otacky a vse je OK. Je to dovoz z Rakouska a mechanik co to turbo cistil to nechal tak jak to bylo.
Je nejaky navod jak by to tahlo melo byt spravne nastavene?
Diky
vejusqin
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 čer 2012, 18:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od vejusqin »

ja si skorej myslim to co Huml, otoceny prstenec, a nie hybat tu vzdialenost.. (LOL)
Uživatelský avatar
Wlado92
Přispěvovatel
Příspěvky: 93
Registrován: 21 dub 2012, 09:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wlado92 »

ja mam rovnaky problem ze mi to pada do nudzaku mam ALH par veci prerobenych vid v popise a medz 210-220 to padne do nudzaku vzdy ked sme viacery v aute tak aj pri 200 =D cim to muze este byt hadicky su nove turbo je repas a nabeh pri 2000 a max krutak pri 2150 a myslim si ze su to dost vysoke otacky nemalo by to skor
VW Golf VII GTD -> Brake S3 F-340mm/S5 R-330mm,DCC Eibach -30/35mm,Pipercross filter, Chip -> 226PS/489Nm
VW Golf IV 1,9TDI ALH ->KAT,EGR-off +ATD+HDS57+VR6+VB-cko+ FB Race 520 +12mm hlava, Chip by Netopier-> 195PS/422Nm PREDANÝ WWW.VHAUTOSERVIS.SK
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Ten mechos sice neni specialista na turba, ale dela to bezne.Rika, ze prstenec urcite neotocil. Nemam duvod mu neverit, ale asi se na to podivam az bude cas.
Jenze nevim, jak by to spravne melo byt. Hledam na netu nejake orazky ci postup, ale nemuzu nic poradneho najit.
Nemel by prosim nekdo neco?
A jeste jedna vec -v puvodnim prispevku jsem psal, ze po nastartovani tahlo sjede na cervik - neni to pravda je tam asi 2mm mezera. Spatne jsem se dival.

Zkousel jsem to nalogovat, ale je tu jen jedna rovinka tak 500m a v pulce mi tam z bocni cesty vlitl nejaky jouda tak log nebude asi o nicem a pak uz nebyl cas.

http://ulozto.cz/xj2ce3cE/log-1-9-66kw-alh-csv
vejusqin
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 03 čer 2012, 18:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od vejusqin »

tu mas ako by to malo byt otocene http://www.myturbodiesel.com/images/a4/vntclean6.jpg

ale da sa to zistit aj bez nutnosti rozoberania a to prave tak ze to tiahlo ktore taha ta tycka co si nastavoval musi ist od dorazu po doraz. Ked mas opacne zalozeny prstenec tak ta to po doraz nepusti. Mozno mechanik to dal tak ako to bolo, ale ak ti to robi od prvu ako mas auto tak je pravdepodobne ze predosli majitel tiez cistil turbo a uz ten to zalozil opacne, aj to sa vela krat stalo.

http://audiklub.cz/forum/tema/5821-cist ... motor/od-0

a tu mas ako ma byt spravne nastavena ta tycka : http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... =plechovka
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Pro logování by bylo lepší využít ot. 1500-3500, když máš jen krátký úsek. Je nejlépe vidět nástup tlaku turba. Zbytečně to točíš až ke 4500 ot. při velké rychlosti. Je vidět, že jsi toho na fóru ještě málo přečetl.
Co se týká hadiček, tak ve Tvém případu je není třeba řešit. Po přečtení tohoto příspěvku by Ti mělo být jasné i nastavení podtlakového ventilu /baňky/ a kontrola na lehkost chodu regulace. http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... highlight=
Budeš-li toho chtít vědět o regulaci turba ještě více, můžeš se například podívat do mého profilu a přečíst si témata o regulaci tlaku.
Podle posledního logu je zřejmé, že prodloužení táhla regulace "zachránilo" motor před pádem do nouzáku, ale ve vyšších otáčkách /nad 4000/ je to jen o "prsa". Tam již ventil omezení tlaku turba N 75 pracuje na plno /nad 94%/a nemůže snížit skutečný tlak na požadovaný. Skutečný tlak na kontrolních otáčkách /3000/ je také mimo toleranci udávanou výrobcem /+ - 100mb od požadovaného/. Na volnoběhu by se měl červík dotýkat "dorazu" regulace. Je-li tam však vůle, tak to ukazuje na příliš zkrácené táhlo regulace, zatuhující regulaci nebo otočený prstenec na ovládání nastavovacích lopatek, jak Ti radí Huml.
Zakroužkování na obrázku Ti ukazuje, kde se to dá otočit u devítilopatkového turba.

Obrázek
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
mareak
Přispěvovatel
Příspěvky: 204
Registrován: 19 srp 2011, 10:51
Odpovědi: 0

Příspěvek od mareak »

Chlapi diky za cenne rady i odkazy. Ne ze bych nehledal, ale vypadne spousta prispevku a trva dlouho to vsechno precist. Tohle uz je o necem. Poradne to prostuduju a pak se do toho pustim.
Je pravda, ze o tomto turbu a vlastne o skodovkach toho moc nevim, takze mam co dohanet.
Zatim to necham tak a o pristim vikendu se na to podivam a dam vedet jak to dopadlo.
Jeste jednou diky...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“