cordoba 98 AFN nizsi vykon - log
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Dopoledne jsem zapracoval na te regulaci. Reakce jsem si bohuzel precetl az tet a venku prsi, takze pro dnesek uz je to pase.
Pouze jsem zkracoval tahlo. Ani jsem nic nemusel sundavat. Motor je o neco vice na stojacku oproti napriklad O1 a banka je relativne pristupna horem.
Kvuli te poloze je ale k cerviku pristup, jak k penezum a banku jsem nesundaval, protoze seigrovka na pacce regulace po letech zcela splynula s pinem, do ktereho se zasouva. Zkousel jsem vsemozne odrezovace, uz kdyz jsem mel turbo venku a ani se nehla.
Pri pohybu tahla na turbu neni citit zadne treni, nebo zadrhavani. NA podtlak reaguje rychle a plynule. Pro jistotu jsem bance ze spodu dal trochu wd40, to same N75 a nechal pohybat output testem, dokud v zasobniku byl podtlak.
vysledek:
vse na ctyrku do stejneho kopce
prvni pokus: 2 otacky na tahle
http://uloz.to/xqDCyXNX/log-01-001-003-011-2-otacky-csv
druhy pokus: 3 otacky na tahle
http://uloz.to/xzVTZL7K/log-02-001-003-011-3-otacky-csv
treti pokus: 2,5 otacek na tahle
http://uloz.to/xDRKsq6z/log-03-001-003- ... otacek-csv
Prozatím jsem nechal zkraceno o 2,5 otacek.
Mate radu, jak se dostat k cerviku, aniz bych musel zase vyndat turbo?
Diky
Pouze jsem zkracoval tahlo. Ani jsem nic nemusel sundavat. Motor je o neco vice na stojacku oproti napriklad O1 a banka je relativne pristupna horem.
Kvuli te poloze je ale k cerviku pristup, jak k penezum a banku jsem nesundaval, protoze seigrovka na pacce regulace po letech zcela splynula s pinem, do ktereho se zasouva. Zkousel jsem vsemozne odrezovace, uz kdyz jsem mel turbo venku a ani se nehla.
Pri pohybu tahla na turbu neni citit zadne treni, nebo zadrhavani. NA podtlak reaguje rychle a plynule. Pro jistotu jsem bance ze spodu dal trochu wd40, to same N75 a nechal pohybat output testem, dokud v zasobniku byl podtlak.
vysledek:
vse na ctyrku do stejneho kopce
prvni pokus: 2 otacky na tahle
http://uloz.to/xqDCyXNX/log-01-001-003-011-2-otacky-csv
druhy pokus: 3 otacky na tahle
http://uloz.to/xzVTZL7K/log-02-001-003-011-3-otacky-csv
treti pokus: 2,5 otacek na tahle
http://uloz.to/xDRKsq6z/log-03-001-003- ... otacek-csv
Prozatím jsem nechal zkraceno o 2,5 otacek.
Mate radu, jak se dostat k cerviku, aniz bych musel zase vyndat turbo?
Diky
UchoTD píše:alebo aj štvrtá hodnota tam nieje preto lebo voči nej sa to porovnáva však?vendysp píše:jestlize kolonka zustala prazdna bude v haji ten vstrik na 4. valci...u rotačky sú tieto hodnoty úplne bez významné,čo bude snímať aké má ten vstrek hodnoty? prepadová hadička či prívodná trubka?..
ja jsem nad tim v praci premyslel a pak jsem si to uvedomil takze moje chyba...omlouvam se za mystifikaci

Seat Ahambra AUY, 2000 DEAD
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)
nyní: OCTAVIA II 1,6 tdi facelift
Volvo V40 sport edition (aneb už seru na němce)

mam jeste jeden dotaz. jestli jsem to spravne pochopil, tak ten doraz je zavitova tycka s dirou na 2,5 imbus, ktera je aretovana matkou?
dneska jsem ho chtel poupravit, matka povolila celkem dobre, ale tim cervikem jsem neotocil ani o pid. akorat jsem na nem oddelal dva imbusy. delam neco blbe, nebo to bejva takle zarostly?
dneska jsem ho chtel poupravit, matka povolila celkem dobre, ale tim cervikem jsem neotocil ani o pid. akorat jsem na nem oddelal dva imbusy. delam neco blbe, nebo to bejva takle zarostly?
cordoba 98 AFN nizsi vykon - log POKRACOVANI
Po vicero nahrivani a prolejvani uvolnovakem se mi torxem podarilo doraz uvolnit.
Bylo potreba ho dost vysroubovat, abych pri volnobehu dosahl tlaku okolo 1000mb. odhadem 2 otacky.
VAG ukazoval bud 999,8mb, nebo 1009.6, tak jsem doraz nastavil tak, aby po ustaleni volnobehu chvili preskakoval mezi temito hodnotami a pak skoncil na tech 999,8mb.
Tahlo jsem nachal zkraceno o 2,5 otacky.
vysledek:
Dojem ze zrchleni je o malo lepsi, ale porad to neni uplne ono.
http://uloz.to/xGsMaD2b/log-01-001-003- ... lo-2-5-csv
Po uplnem ohrati se tlak pri volnobehu vyhoupl na 1020mb, je to videt i v logu.
Prosim o radu jak co nastavit pro doladeni regulace, aby byl tlak co nejblize pozadavku od jednotky.
Bylo potreba ho dost vysroubovat, abych pri volnobehu dosahl tlaku okolo 1000mb. odhadem 2 otacky.
VAG ukazoval bud 999,8mb, nebo 1009.6, tak jsem doraz nastavil tak, aby po ustaleni volnobehu chvili preskakoval mezi temito hodnotami a pak skoncil na tech 999,8mb.
Tahlo jsem nachal zkraceno o 2,5 otacky.
vysledek:
Dojem ze zrchleni je o malo lepsi, ale porad to neni uplne ono.
http://uloz.to/xGsMaD2b/log-01-001-003- ... lo-2-5-csv
Po uplnem ohrati se tlak pri volnobehu vyhoupl na 1020mb, je to videt i v logu.
Prosim o radu jak co nastavit pro doladeni regulace, aby byl tlak co nejblize pozadavku od jednotky.
Máš to nějaké divné. Pokud Ti "lopatky" i "baňka" chodí volně a doraz regulace se dotýká "červíku"s předpětím pružiny baňky asi 2 mm, musí být po otočení červíkem asi o 2 ot. nárůst tlaku turba v nižších ot. /asi do 2000/ podstatně rychlejší. Je třeba zkontrolovat, zda se doraz stále dotýká červíka /na volnoběhu/. Pokud ano, tak by to chtělo ještě trochu pohnout červíkem, aby se táhlo mohlo ještě kapku zasunout do baňky, zkontrolovat doraz na červíku a pak skutečný tlak turba na volnoběhu.
Na posledním logu není vidět tlak turba na volnoběhu /což by bylo dobré/, nýbrž jen 2x ubrání plynu po dosažení ot. kolem 3000 a následné brzdění motorem, při kterém skutečný tlak turba klesá až na hodnotu 1020 mb.
Doufám, že logy děláš stále na stejném místě, aby porovnání bylo přesnější.
Namísto dvojité akcelerace /v posledním logu/ udělej jen jednu až do otáček 3500.
Podle Tvých logů se nám již akceleraci nepodaří o mnoho vylepšit, protože vstřikované množství paliva podle bloku 1 je již téměř na maximu. Rezerva je pouze na začátku akcelerace, kde je potřeba rychleji zvýšit skutečný tlak turba, aby mohlo být na základě většího měřeného průtoku vzduchu vstřiknuto větší množství paliva.
Na posledním logu není vidět tlak turba na volnoběhu /což by bylo dobré/, nýbrž jen 2x ubrání plynu po dosažení ot. kolem 3000 a následné brzdění motorem, při kterém skutečný tlak turba klesá až na hodnotu 1020 mb.
Doufám, že logy děláš stále na stejném místě, aby porovnání bylo přesnější.
Namísto dvojité akcelerace /v posledním logu/ udělej jen jednu až do otáček 3500.
Podle Tvých logů se nám již akceleraci nepodaří o mnoho vylepšit, protože vstřikované množství paliva podle bloku 1 je již téměř na maximu. Rezerva je pouze na začátku akcelerace, kde je potřeba rychleji zvýšit skutečný tlak turba, aby mohlo být na základě většího měřeného průtoku vzduchu vstřiknuto větší množství paliva.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Správně by to tak mělo být. Povoluješ-li ty dvě matičky co drží baňku k držáku, měla by pružina v baňce tlačit baňku dolů. Dokud se nevzdálí asi 2 mm od držáku, měl bys při zatlačení baňky zpět k držáku cítit odpor pružiny /to je to předpětí 2 mm /. Až baňku odšroubuješ úplně, měla by vlastní váhou sjet až k dorazu na červík. Při nadlehčení zpět k držáku bys měl asi 2 mm pod držákem ucítít horní doraz a pak dotlačit baňku přes pružinu až k držáku. V obou směrech se musí pohybovat volně. Pokud bys vyšrouboval ty dva boční šrouby co přichycují držák baňky k turbu, tak by se baňka měla při nacucnutí hadičkou od N75 pohybovat plynule nahoru i s držákem. Ale to by zase byly problémy s povolováním těch zarezlých šroubků.
Podstatné však je, aby vše chodilo volně a při volnoběhu byl doraz na červíku.
Podstatné však je, aby vše chodilo volně a při volnoběhu byl doraz na červíku.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
V cordobe je ta banka smerem nahoru, ale pochopil jsem. Tim, ze nastavim tahlo tak, aby bylo v bance predpeti pada veskere dalsi laborovani s jeho delkou. Zkusim postelovat toho cervika. Je tam dost spatny pristup a pokazdy to musim nechat vystydnout a rozhodit, takze to asi chvili zabere. Pak zase upnu vysledek. Zatim moc dekuju.
Podle Tvých logů myslím, že nastavením předpětí veškeré laborování nepadá. Normálně to chodí tak, že baňka je připevněna k držáku s předpětím asi 2 mm. Abychom dostali nastavovací lopatky regulace do polohy, kdy při daném podtlaku od N75 bude proud výfukových plynů více roztáčet turbínku /táhlo zajede více do baňky/ a tím zabezpečí lepší "nafouknutí" turbodmychadla v nižších otáčkách, tak jsme táhlo zkrátili o 2.5 ot. a tím se předpětí snížilo/odstranilo/. Nastavíš-li správné předpětí, tak se táhlo zase prodlouží zpět /jak jsi správně usoudil/.
Bez dalšího laborování by to při nastavení předpětí asi 2 mm mohlo být pouze tehdy, pokud by na baňce bylo před tím předpětí např. 5 mm /čemuž by Tvoje první logy odpovídaly/.
Ty tam však máš zřejmě nějaký jiný problém. Nejčastěji dochází k zatuhnutí regulace nastavovacích lopatek nebo baňky. Proto je vždy před seřizováním nutné pořádně prověřit, zda vše chodí volně.
Bez dalšího laborování by to při nastavení předpětí asi 2 mm mohlo být pouze tehdy, pokud by na baňce bylo před tím předpětí např. 5 mm /čemuž by Tvoje první logy odpovídaly/.
Ty tam však máš zřejmě nějaký jiný problém. Nejčastěji dochází k zatuhnutí regulace nastavovacích lopatek nebo baňky. Proto je vždy před seřizováním nutné pořádně prověřit, zda vše chodí volně.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Po vícero laborování mám výsledek.
http://uloz.to/xtvHV24M/log-01-001-003-011-7-ot-csv
Ověřil jsem, že se regulace skutečně dostane až k dorazu, chodí volně a nezadrhává se ani baňka, stejně jsem jí raději promazal hustým olejem.
Nejdříve jsem postupně ubíral na dorazu, přičemž regulaci jsem měl fixně nastavenou na minimum a testoval jsem náběh od 1500 ot.
Skončil jsem s poměrně hodně vyšroubovaným dorazem, zbývají mu tak 2 mm a na požadavku na tlak jsem byl v 1700 ot.
Pak jsem vrátil baňku a táhlo jsem nastavil na předpětí asi 1 mm a postupně zkracoval. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl při zkráceném táhle o 7 otáček.
Lepší to asi nebude.
Děkuju za rady, bez nich bych to sám do kupy asi nedal.
http://uloz.to/xtvHV24M/log-01-001-003-011-7-ot-csv
Ověřil jsem, že se regulace skutečně dostane až k dorazu, chodí volně a nezadrhává se ani baňka, stejně jsem jí raději promazal hustým olejem.
Nejdříve jsem postupně ubíral na dorazu, přičemž regulaci jsem měl fixně nastavenou na minimum a testoval jsem náběh od 1500 ot.
Skončil jsem s poměrně hodně vyšroubovaným dorazem, zbývají mu tak 2 mm a na požadavku na tlak jsem byl v 1700 ot.
Pak jsem vrátil baňku a táhlo jsem nastavil na předpětí asi 1 mm a postupně zkracoval. Nejlepšího výsledku jsem dosáhl při zkráceném táhle o 7 otáček.
Lepší to asi nebude.
Děkuju za rady, bez nich bych to sám do kupy asi nedal.
Ten nárůst tlaku v nižších otáčkách /do 2000/ se podstatně zlepšil a umožnil vstříknout větší množství paliva. Kolem 2500 ot. je však nepříjemná "díra" a proto množství vzduchu na "váze" je nižší oproti požadavku, což neumožní vstříknout max. množství paliva. To má za následek pomalejší akceleraci v uvedených otáčkách. Nutnost pootočit o mnoho červíkem je divná. Zkrácení táhla asi o 7 ot. je také moc velké a pokud je vše ostatní v pořádku, tak to naznačuje, že vypodložení je veliké. Pokud máš i další logy s menším zkrácením táhla po tom co jsi nastavil červíkem doraz, tak je dej sem nebo mi je pošli na SZ a podíváme se na ně.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip