vif do cr motoru?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 719
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

Já teda netuším jaká nafta se vyrábí nebo rozváží, ale obyčejně přijede cisterna s naftou, přečerpá to do nějaké nádrže, pak vyběhne maník s bandaskou, plnou nějaký srágory, kterou tam "odborně a přesně nadávkuje".
Jak moc mu ujede ruka nebo jestli tam leje vše jak má, to ví asi jen ten zaměstnanec na pumpě a dost možná, že si kanďák odnese domů a přidává ty aditiva sám sobě.
Tolik k premiovým naftám, odborné aditivaci nafty a všem těm tabulkám plných neznámých a nicneříkajících čísel.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Odpovědi: 0
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

známej z Frankfurtu zamrznul když natankoval u OMV. Tak začal tankovat jinde a kupodivu zamrznul taky. Tak tankuje opět jinde a už dvě zimy OK. Takže i v Německu se to šidí.
Nám vozí do firmy OMV z Rakouska,cena dobrá asi 27,- bez DPH a jejich zástupce nedoporučil to dál aditivovat. Že jejich přísady nemusí ladit s dodatečným aditivem a za cenu zvýšení hodnoty jedné vlastnosti se sníží hodnota druhé. Např. mazivost vs. bod filtrovatelnosti/bod zákalu.
Do tý doby se to do toho cpalo Kernite aditivum. A na prvním 3 letým commonrail bagru v tý době ještě vysadili vstřiky Denso.
Tak se to 3 roky neaditivuje ničím a všechno drží. Nic nezamrzá,všechno maká tak jak má a šetří se na aditivech cca 15 tis každých 14 dní :-)

Co se týká mazivosti, tak o tom byl Speciál Světa Motorů a tak bylo která nafta jak mazala a nejmíň to byla OMV diesel max s nejmenší přísadou řepky.
A i kdyby ty normy byly 40 let starý, tak dřív nafta na zemi udělala mastný flek a dneska se beze stopy odpaří..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7559
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Já jsem VIF lil protože to tady všichni diporučovali. pak jsem na to nějak pozapoměl, neliju, a auto funguje dle mě stejně..... možná i spotřeba spadla, ale to tím asi nebude.
Takže neleju a nemrzí mě to. Mám ještě dvě plechovky, ty nějak spotřebuju.............

Naftu tankuju tady na ČSAD, jezdí jim na to všechny nové autobusy, berou tam kamiony, náklaďáky osobáky, cena je fajn (dnes 35,40) a nidky na žádném autě jsem neměl nejmenší problém... Staré autobusy tam berou z jiného stojanu - řepku.
Na místní benzinky se mi moc nejzdit nechce, nemíním platit za vodu.


Každopádně je divné že na VIFu píšou, že nelze naftu přeaditivovat... nicméně minimálně v zimě to není pravda, když se aditiva proti zamrznutí předávkujou tak naopat naftu degradujou a zamrzne ještě dřív... resp. sníží se filtrovatelnost
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Člověk aby se zbláznil, do motorky musím přidávat náhražku olova, do dieselu VIF, do těla bych měl přidávat každé ráno prášek na tlak/ale seru na to/, tak fetuju každé ráno hlívu ustřičnou-zázračnou to houbu, takže jedině benzíňák nepotřebuje doping.Prostě je zde doba doplňků..Různé dolívání, dožrávání různých zázračných ingrediencí...Kde to asi skončí? Fetuje celý svět... :)
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Nafta musí mazat to je hlavní. Uplně stačí olej do 2T.
Richi
Přispěvovatel
Příspěvky: 719
Odpovědi: 0
Registrován: 29 bře 2008, 07:25

Příspěvek od Richi »

subz3ro_tdi píše:@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Nechci se nijak hádat, fakt netuším jak tahle šaškárna opravdu funguje.
Ale jak jsem psal, to jsem viděl na vlastní oči u čerpačky Benzina a Shell.
Nalejou tam kanďák nějakýho něčeho a premiová nafta je hotová.
Premiová, je možné, že je to jediný rozdíl a postup mezi tou normální a tou extrasuperbombanejnejnej.
Oc1 81kw. Už není mezi námi.
Oc2 BKD ve výslužbě.
Passat 140kw.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3716
Odpovědi: 0
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Otec pred casem koupil vito ktere melo najeto kolem 600 tisic.Je to cdi takze taky cr.Predchozi majitel menil co 100 tkm vstriky pac vzdy minimalne jeden odesel tudiz to prestalo startovat.Naftu bral vyhradne na firemni pumpe kde podle rozboru co se nechavaly delat byla nafta OK.Nic do toho nelil.No pak to koupil se strachem co vstriky,nechal je kontrolovat na stolici,hodnoty uz nebyly nic moc.Ale daly se zpatky s tim ze az to prestane jezdit bude se to resit.Tak se zacal lit zimni vif,auto prestalo kourit zacalo lip startovat,nejake klepani od vstriku co bylo obcas v tahu slyset se ztratilo...Ted to ma cca 850 a nikdo o vstrikach nevi.Jezdi startuje nehuli spotreba ok.Naftu bere jen na tech nejlevnejsich benzinkach.Ja bych to az zas tak nezatracoval.Mozna je to jak pise vici.Na levnych pumpach je nafta lepsi jak na shell a podobnych.
Ja co zacal lit do passata vif to taky prestalo hur chytat,tak nevim.A jedinkrat jsem nabral plnou na shellce a na druhy den mne do prace dotahli,pac jsem mel v nadrzi 3 cm ledu.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
chipmann
Aktivista
Příspěvky: 1110
Odpovědi: 0
Registrován: 01 říj 2008, 07:56
Bydliště: Ustecký kraj

Příspěvek od chipmann »

[quote="jericho-3"]Člověk aby se zbláznil, do motorky musím přidávat náhražku olova, do dieselu VIF, do těla bych měl přidávat každé ráno prášek na tlak/ale seru na to/, tak fetuju každé ráno hlívu ustřičnou-zázračnou to houbu, takže jedině benzíňák nepotřebuje doping.Prostě je zde doba doplňků..Různé dolívání, dožrávání různých zázračných ingrediencí...Kde to asi skončí? Fetuje celý svět... :)[/quote
Bohuzel uz i benzinak je potreba adidivovat (LOL)
OII RS 2.0TFSI chip,podvozek eibach, výfuk Miltek, bloff forge Motorsport, kola Thomason atd Kompletní diagnostika VAG 12.12.3
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A jak se to dělá? Mám problém, že potřebuji benzin s málo octany a musím kupovat 95 oct. Můj stroj je z dob, kdy komprese 6,5 :1 byla běžná věc a chod motoru byl koncert vážné hudby a ne štěkající rachot samoštelů a překrytých vaček...Je taky nějaký antidoping? :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Já jsem do benziňáku dával kuličku naftalínu do plné nádrže :-).

To bylo ovšem před dvaceti lety a byl to karburátor bez debilní elektroniky.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
TK
Přispěvovatel
Příspěvky: 379
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2010, 21:35
Bydliště: Praha

Příspěvek od TK »

Richi píše:
subz3ro_tdi píše:@Richi: Ono asi zavisi na sieti cerpacich stanic, kazdopadne velke siete aditivuju naftu priamo v rafinerke. Ako priklad tu:
http://www.auto.cz/rozhovor-ing-vaclav- ... -r-o-22619
Ako som sa uz snazil naznacit, vzdy boli a budu len dve (resp. tri) moznosti. 1- Clovek si musi vediet vybrat kde tankuje a byt ochotny si priplatit za
premiove palivo 2- momentalny narodny sport s aditivami vo volnom predaji (3- neriesit a jazdit na co pride)
Nechci se nijak hádat, fakt netuším jak tahle šaškárna opravdu funguje.
Ale jak jsem psal, to jsem viděl na vlastní oči u čerpačky Benzina a Shell.
Nalejou tam kanďák nějakýho něčeho a premiová nafta je hotová.
Premiová, je možné, že je to jediný rozdíl a postup mezi tou normální a tou extrasuperbombanejnejnej.
Dávám ti plně za pravdu. Delší čas jsem zásoboval čerpací stanice a tak jsem se dostal i do jejich skladů. Ve skladech mají barely s aditivy, které přilévá obsluha přímo do nádrží. Tuto praxi mi potvrdila i obsluha čerpačky.
Uživatelský avatar
subz3ro_tdi
Aktivista
Příspěvky: 3307
Odpovědi: 0
Registrován: 18 zář 2007, 08:17
Bydliště: Žilina

Příspěvek od subz3ro_tdi »

@TK: Uz ked si citoval aj moj prispevok, tak musim povedat ze z toho vyplyva jedine - pan Loula - manazer pre kvalitu u spol. Benzina - je klamar v priamom prenose a treba na neho podat trestne oznamenie (bez srandy).
Octavia Combi 1.9TDI
Audi A2 1.4TDI
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Uživatelský avatar
Praetorio
Přispěvovatel
Příspěvky: 101
Odpovědi: 0
Registrován: 31 bře 2008, 14:01

Příspěvek od Praetorio »

Leju Vifa od roku 2006. Na VW-Boru co měla nalítáno 285000km po vyndání vstřiků a jejich kontrole, která dopadla bez problémů jsem nedal dopustit. Karbon nic, žádnej čmoud, žádný klapání. Tankoval jsem kde se dalo, kromě Omv, Shell a podobnejch předraženejch čerpaček které nenabízí nic co bych potřeboval za jejich cenu a to se nebavím o tom jestli je aditivum přítomno a v jakém množství ;) . Prostě si do obyč nafty (pokud splňuje základní normu) naleju Vifa a jsem na stejné ne-li lepší hodnotě než od čerpačky, která mi bude nabízet tzv. "prémiové" palivo .

Tady je něco standardního k počtení o aditivaci.
http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... -1589.aspx

Takže kdo chce, nechť leje aditivum a zbytek co nechce, tak ať neleje :). Ve finále stejně bude záležet na kvalitě základové nafty.
Seat Toledo III 5P2 r.v.2005 Reference (sociál výbava) 77kw f "povedeným" téé déé íčku pééé-déééé přivlíknutý ze Španěl, už to jede, tak už to neřeším :-)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10330
Odpovědi: 0
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Praetorio píše:Leju Vifa od roku 2006. Na VW-Boru co měla nalítáno 285000km po vyndání vstřiků a jejich kontrole, která dopadla bez problémů jsem nedal dopustit. Karbon nic, žádnej čmoud, žádný klapání. Tankoval jsem kde se dalo, kromě Omv, Shell a podobnejch předraženejch čerpaček které nenabízí nic co bych potřeboval za jejich cenu a to se nebavím o tom jestli je aditivum přítomno a v jakém množství ;) . Prostě si do obyč nafty (pokud splňuje základní normu) naleju Vifa a jsem na stejné ne-li lepší hodnotě než od čerpačky, která mi bude nabízet tzv. "prémiové" palivo .
S tímhle naprosto souhlasím. Dělám to přesně tak jako Ty a jsem maximálně spokojený.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“