Vyhrivani nadrze, mate nekdo?

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22
Odpovědi: 0

Vyhrivani nadrze, mate nekdo?

Příspěvek od Michelin »

Byl jsem si nechat poradit od znamyho motorare a divil sem se ani se moc nebranil a nezacal mi rikat kok.t kdyz sem murekl o provozu na olej, akorat mi doporucil vyhrivani nadrze aby mela alespon 65°... takze muj dotaz co vy na to? mate? nemate? je to zbytecnost? budu rad za vase nazory diky
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Měl jsem,bylo to super v zime i kostka másla byla během chvíle rozteklá.Nikdy jsem nepotřeboval ředit.Jinak žádné výhody nevidím.
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Michelin »

Jj, jasne uplne sem zapoměl uvest, ze je to treba hlavne na zimni provoz, a pak teoreticky nez se olej dostane do vyměníku tak je taky dost hustej a čerpadlo s nim na vic prace nez kdyby uz byl předehřátéj ne? jinak dik za odpoved, jeste dotaz jak si to mel zapojeny? dik
tucnak007
Přispěvovatel
Příspěvky: 84
Registrován: 26 led 2006, 21:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od tucnak007 »

Bylo to u golfa 2,byla tam taková hadička od chladiče k nadržce na vodu,tak tou jsem to mel napojene a bylo zajímave že skoro po nastartovaní z toho tekla tepla voda a v nadržce na olej jsem mel udelanou spiralu z 8 trubičky asi 2m trubky.Jednoduche,ale učiné.Ja jsem na to najel asi 30 000km tedka na to jezdí kamoš uz pul roku.
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Michelin »

jasny dik :)
Uživatelský avatar
SLÁDEK
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 13 led 2007, 19:50
Odpovědi: 0

Příspěvek od SLÁDEK »

Vyhřívání nádrže má tady "KUK" (myslím)
Ten to má ale dělaný jinak - ohřívá zpátečku, kterou vede do nádrže.
truck
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 01 kvě 2006, 20:06
Odpovědi: 0

Příspěvek od truck »

U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody. (LOL)
Uživatelský avatar
Michelin
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 03 kvě 2007, 14:22
Odpovědi: 0

Příspěvek od Michelin »

truck píše:U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody. (LOL)
diks, ale to by pro me znamenalo dalsi vymenik a to se mi moc nechce...
KUK
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 05 čer 2006, 15:55
Odpovědi: 0

Příspěvek od KUK »

SLÁDEK píše:Vyhřívání nádrže má tady "KUK" (myslím)
Ten to má ale dělaný jinak - ohřívá zpátečku, kterou vede do nádrže.
Výměník na zpátečce sice mám, ale z opačného důvodu. Odebírám tím teplo zpátečky a předávám ho tím oleji co jde z nádrže do filtru. I tak je zpátečka co mi jde do nádrže ještě dostatečně teplá, aby mi ji vyhřála na 50-60°C. V zimě mi k ohřevu pomáhá ještě topení, které mám přímo pod nádrží (nádrž mám v autě).
Obrázek
VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

já jsem přemýšlel zkusit to udělat ze spirály z rychlovarný konvice na 12 V. Stojí si 250 Kč. Normálně jí tam ponořit a buďto nějak ukotvit a nebo nechat jen tak jak by se to osvědčilo. Daly by se určitě spřáhnout i dvě dohromady. Pak to ale asi ještě doplnit nějakým teplotním spínačem aby se to moc nepřehřálo. Nevím jakej výkon mají ty spirály a jak moc by to zatěžovalo baterku. Jinak myslím tím vyhřívat hlavní nádrž pač to je asi nejlepší jít na to elektrikou než přes celý auto táhnout hadice s horkou vodou. Mám koupenou nádrž ze starý Octavky a plánuju udělat do ní vyhřívání. a tu pak umístit někam do kufru a mít jí na olej a v hlavní nádrži jen naftu. Objem kolem 30 l by byl tak nějak únosný. Menší už je otrava pořád dolejvat. Zatím mám olej v hlavní nádrži a i tak je to otrava pořád tankovat :-))
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od Pavel »

No nevím ale s varnou konvicí na 12 V trvá i kafe půl hodiny....
Uživatelský avatar
dvorky1
Přispěvovatel
Příspěvky: 473
Registrován: 24 led 2006, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od dvorky1 »

to nevím sám jsem nikdy nezkoušel za jak dlouho to přivede vodu k varu. Zase ale pokud by se to šikovně zbastilo, a dala se ta spirála přímo před nasávání paliva, tak by to mohlo něco pomoct. Není potřeba to přivést k varu ale jen umožnit dopravu z nádrže potrubím do čerpadla.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“