Vyhrivani nadrze, mate nekdo?
Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři
Vyhrivani nadrze, mate nekdo?
Byl jsem si nechat poradit od znamyho motorare a divil sem se ani se moc nebranil a nezacal mi rikat kok.t kdyz sem murekl o provozu na olej, akorat mi doporucil vyhrivani nadrze aby mela alespon 65°... takze muj dotaz co vy na to? mate? nemate? je to zbytecnost? budu rad za vase nazory diky
Bylo to u golfa 2,byla tam taková hadička od chladiče k nadržce na vodu,tak tou jsem to mel napojene a bylo zajímave že skoro po nastartovaní z toho tekla tepla voda a v nadržce na olej jsem mel udelanou spiralu z 8 trubičky asi 2m trubky.Jednoduche,ale učiné.Ja jsem na to najel asi 30 000km tedka na to jezdí kamoš uz pul roku.
U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody. 

diks, ale to by pro me znamenalo dalsi vymenik a to se mi moc nechce...truck píše:U jednoho tahače máme u nádrže namontován na zpátečce 20 deskový výměník a je to mazec olej horký na smažení. Celé je to zapojeno tak že při startu na naftu a jízdě olej koluje přes výměníky, filtr a vrací se zpět do 100l přednádrže stále dokola vše 100% prohřáto po zhruba 5km automatika přepne na olej to v pondělí a motor vypnem v pátek večer protože to je řidičů svátek a hurá do hospody.
Výměník na zpátečce sice mám, ale z opačného důvodu. Odebírám tím teplo zpátečky a předávám ho tím oleji co jde z nádrže do filtru. I tak je zpátečka co mi jde do nádrže ještě dostatečně teplá, aby mi ji vyhřála na 50-60°C. V zimě mi k ohřevu pomáhá ještě topení, které mám přímo pod nádrží (nádrž mám v autě).SLÁDEK píše:Vyhřívání nádrže má tady "KUK" (myslím)
Ten to má ale dělaný jinak - ohřívá zpátečku, kterou vede do nádrže.

VW T4, 2,5 TDI, r.v. 01, tři nádrže (jedna orig nafta, dvě na olej), tři výměníky - před čerpadlem, před filtrem a za nádrží. Najeto cca 160 tis km na olej všeho druhu (RO, použ. friťák, atd...)
já jsem přemýšlel zkusit to udělat ze spirály z rychlovarný konvice na 12 V. Stojí si 250 Kč. Normálně jí tam ponořit a buďto nějak ukotvit a nebo nechat jen tak jak by se to osvědčilo. Daly by se určitě spřáhnout i dvě dohromady. Pak to ale asi ještě doplnit nějakým teplotním spínačem aby se to moc nepřehřálo. Nevím jakej výkon mají ty spirály a jak moc by to zatěžovalo baterku. Jinak myslím tím vyhřívat hlavní nádrž pač to je asi nejlepší jít na to elektrikou než přes celý auto táhnout hadice s horkou vodou. Mám koupenou nádrž ze starý Octavky a plánuju udělat do ní vyhřívání. a tu pak umístit někam do kufru a mít jí na olej a v hlavní nádrži jen naftu. Objem kolem 30 l by byl tak nějak únosný. Menší už je otrava pořád dolejvat. Zatím mám olej v hlavní nádrži a i tak je to otrava pořád tankovat
)

Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw
to nevím sám jsem nikdy nezkoušel za jak dlouho to přivede vodu k varu. Zase ale pokud by se to šikovně zbastilo, a dala se ta spirála přímo před nasávání paliva, tak by to mohlo něco pomoct. Není potřeba to přivést k varu ale jen umožnit dopravu z nádrže potrubím do čerpadla.
Escort 1,6 D, Escort Combi 1,8 TD 66 Kw, BMW 525 TDS 104 KW,v současnosti Ford Galaxy 1,9 TDi 81 Kw, Galaxy 1,9 PD 85 Kw