Shell Ultra Extra 5w-30 do AGR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Shell Ultra Extra 5w-30 do AGR
Je možný použít Shell helix ultra extra 5w-30 do octavky AGR?
Je to asi zbytečný tam dávat takovej olej pro filtry a low saps, ale ptám se jestli to tam můžu nalejt a nebude problém?
Díky
Je to asi zbytečný tam dávat takovej olej pro filtry a low saps, ale ptám se jestli to tam můžu nalejt a nebude problém?
Díky
Audi A6 3.0 TDI 171 Kw
Můžeš.
Specifikace VW 507.00 nahrazuje všechny předchozí naftové specifikace. Takže lze říci, že tento typ oleje je univerzálním olejem pro všechny nafťáky koncernu.
Ale řekl jsi sám, a to zcela správně, že jsou to vyhozené peníze.
Specifikace VW 507.00 nahrazuje všechny předchozí naftové specifikace. Takže lze říci, že tento typ oleje je univerzálním olejem pro všechny nafťáky koncernu.
Ale řekl jsi sám, a to zcela správně, že jsou to vyhozené peníze.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30 led 2014, 18:11, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To pravda být nemusí, na to pozor !!!!!Brawl píše:Jen jsem nevěděl, že každá vyšší specifikace nahrazuje tu předešlou.
U některých motorů je použití vyšší specifikace dokonce zakázáno. Například pokud bys do motoru AGR, kam stačí olej VW 505.00, použil olej dle specifikace VW 506.00, odděláš ho.
Do motoru AGR smíš použít jakýkoliv olej, který plní specifikace VW 505.00, VW 505.01 nebo VW 507.00 - jiné NE.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Aha, to ja také dobrý vědět.
Já se koukal na tohle, ale moc rozumu z toho nemám, hlavně třeba tam je i norma 506.00
500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
505.00/92 - naftové motory, ACEA B3 a další požadavky
503.00/99 - benzínové motory, A3-98 a další požadavky, prodloužený interval výměny
503.01/00 - benzínové motory AUDI, speciální požadavky, A3-98, prodloužený interval výměny
505.01/99 - benzínové motory a naftové motory s technologií „čerpadlo-tryska“
505.01/05 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04
506.00/99 - naftové motory vyjma motorů s technologií „čerpadlo tryska“, prodloužený interval výměny, ACEA B4-98
506.01/00 - naftové motory všech typů, ACEA A1/B1-98
504.00/04 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny
507.00/04 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny

Já se koukal na tohle, ale moc rozumu z toho nemám, hlavně třeba tam je i norma 506.00
500.00/97 - benzínové motory, CCMC G5, ACEA A3-96 a další požadavky
501.01/97 - benzínové motory, CCMC G4, ACEA A2-96 a další požadavky
501.01/04 - benzínové motory, ACEA A3/B3-04 a další požadavky
502.00/97 - benzínové motory, ACEA A3-96 a další požadavky
502.00/05 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04 a další požadavky
505.00/92 - naftové motory, ACEA B3 a další požadavky
503.00/99 - benzínové motory, A3-98 a další požadavky, prodloužený interval výměny
503.01/00 - benzínové motory AUDI, speciální požadavky, A3-98, prodloužený interval výměny
505.01/99 - benzínové motory a naftové motory s technologií „čerpadlo-tryska“
505.01/05 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04
506.00/99 - naftové motory vyjma motorů s technologií „čerpadlo tryska“, prodloužený interval výměny, ACEA B4-98
506.01/00 - naftové motory všech typů, ACEA A1/B1-98
504.00/04 - benzínové motory, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny
507.00/04 - naftové motory všech typů, ACEA A3/B4-04, omezení sulfátového popelu, prodloužený interval výměny
Audi A6 3.0 TDI 171 Kw
Ty údaje jsou správné, ale neúplné (bohužel).
Budiž Ti však útěchou, že oleje dle specifikace VW 506.0x už dneska běžně moc nekoupíš - jsou totiž (jako všechny ostatní specifikace) nahrazeny olejem VW 507.00 (až na dvě výjimky, které se ovšem motoru AGR netýkají).
Obecně dnes platí, že koncern VW se snaží přejít na jeden typ oleje pro všechny jeho motory. Je to olej VW 504.00 / VW 507.00. Specifikace VW 504.00 je pro benzinové motory, VW 507.00 pro naftové, ale je to jeden a tentýž olej. Čili dá se říci, že pokud budeš potřebovat na jakémkoliv motoru VW dolít olej a nebudeš vědět, jaký tam je nebo jaký tam patří, vždycky můžeš použít olej VW 504.00 / VW 507.00 a nemůžeš udělat chybu. A vlastně je úplně jedno, jestli ten motor je karburátor, monovstřik, MPi, FSi, TSi, rotačka, PDčko, Common-Rail, pevný interval, LongLife interval, katalyzátor, DPF....................... Je to úplně buřt.
Budiž Ti však útěchou, že oleje dle specifikace VW 506.0x už dneska běžně moc nekoupíš - jsou totiž (jako všechny ostatní specifikace) nahrazeny olejem VW 507.00 (až na dvě výjimky, které se ovšem motoru AGR netýkají).
Obecně dnes platí, že koncern VW se snaží přejít na jeden typ oleje pro všechny jeho motory. Je to olej VW 504.00 / VW 507.00. Specifikace VW 504.00 je pro benzinové motory, VW 507.00 pro naftové, ale je to jeden a tentýž olej. Čili dá se říci, že pokud budeš potřebovat na jakémkoliv motoru VW dolít olej a nebudeš vědět, jaký tam je nebo jaký tam patří, vždycky můžeš použít olej VW 504.00 / VW 507.00 a nemůžeš udělat chybu. A vlastně je úplně jedno, jestli ten motor je karburátor, monovstřik, MPi, FSi, TSi, rotačka, PDčko, Common-Rail, pevný interval, LongLife interval, katalyzátor, DPF....................... Je to úplně buřt.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Přesně tak. Díky jiné technologii honování válců se oleje VW 506.0x nesmějí používat do motorů, které na to nejsou stavěné (tedy do motorů QG0). Dojde k chodu na sucho pístů ve válcích a konečná (velmi rychlá).
No a protože to lidi nevěděli a mnohdy ve snaze dopřát své zánovní Fabii či Octavii to nejlepší naopak často motor pohřbili, vyvinul koncern olej VW 507.00, který je univerzálně použitelným olejem "do všeho", co se točí. A to bez ohledu na honování válců
.
Čili obecně: Olej VW 506.0x nesmím použít do motoru AHF, do motoru ASV však již mohu. Stejně tak je tomu i u motorů AGR a ALH (a mnoha dalších).
Když půjdu k benzinům, je to úplně stejné, akorát že tam se bavíme o oleji VW 503.00 vs. VW 504.00. Takže Octavia 1,6i s motorem AKL na olej VW 503.00 umře, zatímco její nástupkyně s kódem BFQ na něj normálně lítá.
Nyní, kdy existuje olej VW 504.00 / 507.00, to nemusí nikdo řešit. Vezmu flašku, chlístnu to tam a jedu - bet obav a ve vědomí, že motor dostal skutečně to nejlepší, co mohl.
No a protože to lidi nevěděli a mnohdy ve snaze dopřát své zánovní Fabii či Octavii to nejlepší naopak často motor pohřbili, vyvinul koncern olej VW 507.00, který je univerzálně použitelným olejem "do všeho", co se točí. A to bez ohledu na honování válců

Čili obecně: Olej VW 506.0x nesmím použít do motoru AHF, do motoru ASV však již mohu. Stejně tak je tomu i u motorů AGR a ALH (a mnoha dalších).
Když půjdu k benzinům, je to úplně stejné, akorát že tam se bavíme o oleji VW 503.00 vs. VW 504.00. Takže Octavia 1,6i s motorem AKL na olej VW 503.00 umře, zatímco její nástupkyně s kódem BFQ na něj normálně lítá.
Nyní, kdy existuje olej VW 504.00 / 507.00, to nemusí nikdo řešit. Vezmu flašku, chlístnu to tam a jedu - bet obav a ve vědomí, že motor dostal skutečně to nejlepší, co mohl.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)