Problém spiatočky automat Jatco506e-Alhambra,Sharan,atd...
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Problém spiatočky automat Jatco506e-Alhambra,Sharan,atd...
Zdravím Vas vsetkých,rad by som trochu podiskutoval o možných problemoch pri automate Jatco 506e,jedna sa konkretne o auto Seat Alhambra s prevodovkou FBN ak sa dobre pamatam/AG5/
Problem je v tom,že Auto prestalo cuvat,pri zaradeni do R sa nic nedeje,ani naznak pohybu vozidla.Ostatne rychlosti vpred idu bez problemovo.
Davnejsie prevodovka raz-dvakrat uz urobila to ze sa zaradilo R a auto nereagovalo uplne spravne na plyn,skratka akoby neprechadzala uplna sila na kolesa,trebalo spat vyradit do N a opat R a potom uz cuvalo normalne,ale ako vravim urobilo to len 1-2 krat za posledny rok.
Olej bol meneny este pred 2rokmi ked sa kupilo,monozstvo oleja je OK.
Trochu som uz presiel svetové fóra a tam sa dost casto objavuje prave tento problem spiatocky:zavery sú rozne ale najcastejsie sa sklonuje -prasknuta brzda
-prasknuty hlinikový kos spiatocky
-obcas elektromagneticke ventily
-kabeláž
Problem je v tom,že Auto prestalo cuvat,pri zaradeni do R sa nic nedeje,ani naznak pohybu vozidla.Ostatne rychlosti vpred idu bez problemovo.
Davnejsie prevodovka raz-dvakrat uz urobila to ze sa zaradilo R a auto nereagovalo uplne spravne na plyn,skratka akoby neprechadzala uplna sila na kolesa,trebalo spat vyradit do N a opat R a potom uz cuvalo normalne,ale ako vravim urobilo to len 1-2 krat za posledny rok.
Olej bol meneny este pred 2rokmi ked sa kupilo,monozstvo oleja je OK.
Trochu som uz presiel svetové fóra a tam sa dost casto objavuje prave tento problem spiatocky:zavery sú rozne ale najcastejsie sa sklonuje -prasknuta brzda
-prasknuty hlinikový kos spiatocky
-obcas elektromagneticke ventily
-kabeláž
BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
No k tomu sa dostanem az ked pridem na Slovensko,momentalne som v Rakusku,len ma otec informoval a zavade.Akonahle pridem domov aj tak to bude prve,ze to poriadne prezrem diagnostikou,aj ci RJ zaznamena polohu paky v R.
To len zatial pripadne skusenosti,ktore sa vyskytuju,popripade cenovo to ako moze vychadzat ked sa urobi napr. komplet repas.Auto ma 198000km original 100%.No dufam ze to nebude treba ale treba sa pripravit.
To len zatial pripadne skusenosti,ktore sa vyskytuju,popripade cenovo to ako moze vychadzat ked sa urobi napr. komplet repas.Auto ma 198000km original 100%.No dufam ze to nebude treba ale treba sa pripravit.
BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Ten spiatockovy kos je z hlinikovej zliatiny, kvoli odlahceniu a mensej zotrvacnosti, tak ako 1-ka. Zvacsa je na vymenu aj s lamelami a brzdovym pasom a niekedy poskodi aj pohon "D"
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Tak dnes som urobil diagnostiku,bola tam chyba Can komunikaciou hancieho ustrojenstva,no neprisudzujem tomu zavadu kedze auto stalo dlhsie baterka bola slaba a koli tomu to asi zapisalo chybu,can komunikacia bola aj v ABS,aj v airbagoch aj motore,vsetko vymazane nic sa nevratilo spat.Eletromagnety v prevodovke spinaju % sa pohybujupodla diagnostiky ako sa pridava plyn a premiestnuje volic stupnov,RJ registruje pohon R no auto pri pridani len stoji na mieste a otacky sa zvysuju.Ako som uz pisal pohon D aj Tiptronic aj 2,3,4 vsetko funguje ako ma.
Takze ine nezostava prevodovka von,rozobere sa a uvidime co je v nej poskodene.
Poprosil by som kontakt popripade na niekoho cez koho potom viem objednat ND do prevodovky.Dakujem vopred,LuboMT ratam s tebou tj od teba;)
Takze ine nezostava prevodovka von,rozobere sa a uvidime co je v nej poskodene.
Poprosil by som kontakt popripade na niekoho cez koho potom viem objednat ND do prevodovky.Dakujem vopred,LuboMT ratam s tebou tj od teba;)
BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Niekedy je vadna aj RJ prevodovky, mame na odskusanie. Ale toto bude jasna mechanicka vada
PREDAJ A SERVIS AUTOMATICKÝCH PREVODOVIEK všetkých výrobcov,opravy RJ prevodoviek,PREDAJ A REPAS VZDUCHOVÝCH VANKÚŠOV AUDI,VW,MERCEDES,mobil 00421 908777779 Ľubo,VW Passat 1,9PD 4x4 190k/380Nm,A6 3,0tdi quattro 350k/760Nm chip a úpravy BH MOTOR
Tak dnes som rozobral prevodovku,prikladam par fotiek,pasova brzda zlomena,a jedno male tesnenie za supatkovou skrinou bolo natrhnute.Takze s najvacsou pravdepodobnostou chyba spiatocky je v zlomenej bzde.
Rozobral som aj kose s lamelami,a az na pocudovanie su vo velmi dobrom stave,hrubka lamiel v K2,K3 je okolo 1.58mm.
Ten hlinikovy kos spiatockovy som pozrel no na oko ziadne trhliny ani ziadna znamka poskodenia.Aj O kruzky tesniace su v dobrom stave uplne tazko islo vytiahnut takze aj tesnia ako maju.
No chcel by som podotknut jednu vec,otec hovoril ze v poslednej dobe zvyklo obcas pri vacsej akceleracii auto tak trosku posmyknut z 2 ky do 3stupna.ostatne rychlosti isli hladko a plynulo,aj tento problem medzi 2 a 3 sa vyskytol len ak bol dany vacsi plyn cize sviznejsie sa akcelerovalo vtedy to malo tendeciu na zlomok sekundy posmyknut otacky kus isli hore no potom sa to ustalilo a islo pekne dalej uz na 3ke.Mate niekto tip co by som mohol pozriet ohladom tochto problemu??????
mna napada len nieco pri supatkovej skrini,kedze mechanika je v peknom stave nic nezhorene a tak,pomohlo by precistenie supatkovej skrine napr???Dakujem














Rozobral som aj kose s lamelami,a az na pocudovanie su vo velmi dobrom stave,hrubka lamiel v K2,K3 je okolo 1.58mm.
Ten hlinikovy kos spiatockovy som pozrel no na oko ziadne trhliny ani ziadna znamka poskodenia.Aj O kruzky tesniace su v dobrom stave uplne tazko islo vytiahnut takze aj tesnia ako maju.
No chcel by som podotknut jednu vec,otec hovoril ze v poslednej dobe zvyklo obcas pri vacsej akceleracii auto tak trosku posmyknut z 2 ky do 3stupna.ostatne rychlosti isli hladko a plynulo,aj tento problem medzi 2 a 3 sa vyskytol len ak bol dany vacsi plyn cize sviznejsie sa akcelerovalo vtedy to malo tendeciu na zlomok sekundy posmyknut otacky kus isli hore no potom sa to ustalilo a islo pekne dalej uz na 3ke.Mate niekto tip co by som mohol pozriet ohladom tochto problemu??????
mna napada len nieco pri supatkovej skrini,kedze mechanika je v peknom stave nic nezhorene a tak,pomohlo by precistenie supatkovej skrine napr???Dakujem















BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
takze prevodovka nahodena poskladana,auto cuva o 100 šest:)
na obrazku vidiet novu brzdu ako je uz z vyroby zosilnena oproti starej verzii.
Len to malinke posmyknutie pri preradovani z 2 na 3 tam je furt,prisiel om nato ze ked na dvojke kus uberem plyn pre preradenim krasne preradi auto bez posmyknutia.Takze mne z tochto vypliva ci nebude predsa spojka K1 co ma nastarosti aj 2ku klzat.Ak vie niekto napiste k tomu neco.Dik

na obrazku vidiet novu brzdu ako je uz z vyroby zosilnena oproti starej verzii.
Len to malinke posmyknutie pri preradovani z 2 na 3 tam je furt,prisiel om nato ze ked na dvojke kus uberem plyn pre preradenim krasne preradi auto bez posmyknutia.Takze mne z tochto vypliva ci nebude predsa spojka K1 co ma nastarosti aj 2ku klzat.Ak vie niekto napiste k tomu neco.Dik


BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Ako ,teda nikto nema typ ci ten symptom s posmyknutim prevodovky pri radeni z 2 do 3ky moze mat nieco s pripadnou pripchatou mechatronikou???mne to logicky vychadza,alebo na solenoid niektrory.Co vy nato????
uvitam kazdu rozumnu radu,auto jazdy inak skvele a kym sa tento problem nevyriesi jazdi sa s nim na dvojke ako s babetou tj pri momente ako chce preradit do
3ky sa ubere plyn a vtedy neposmykne ale hladko preradi a vali dalej:)
uvitam kazdu rozumnu radu,auto jazdy inak skvele a kym sa tento problem nevyriesi jazdi sa s nim na dvojke ako s babetou tj pri momente ako chce preradit do
3ky sa ubere plyn a vtedy neposmykne ale hladko preradi a vali dalej:)
BMW E60 530d/AT M-packet
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
Seat Alhambra 1.9TDI PD Tiptronic
Alfa romeo 156 2.4 m-jet 210PS,460Nm by Tomasito156-EX
Audi A3 2.0 TDI Lamborghini gelb S-line by TomiT
cukanie
Mne to robilo tiež, zobral som do servisu, po skušobnej jazde mi vymenili olej, technik mi hovoril že tam bolo o 1L menej ako malo byť. Ale tie prevodovky maju dosť velku netesnosť a treba častejšie dolievať olej. Odvtedy som najazdil 20 000km a teraz mi to začalo zase občas roiť. Tak sa chystam do sevisu na doliatie oleja.