

Moderátoři: šulda, Moderátoři
Podle mne je kritická hodnota, kdy už hrozí nějaké poškození motoru.Marek77 píše:Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
normalne som to s teba vycitil,že si na starsie vozy,aj ja ich uznavam,ale nove je nove...Marek77 píše:Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.
Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.
Ale už jsme se dostali, takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
Marek77 píše:Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.[/quotecrossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Marku, vždyť jsi před tím tvrdil, že 7 je kritický. Tak jak to teda je?
Když je něco kritickýho, tak už se to skoro hroutí. Nebo to znamená něco jinýho? Poraď.