Tlak oleje

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

nic v zlom,ale tieto prispevky do tejto sekcie nepatria :D (samozrejme myslim zo srandy,ale ty marek 77 si to minule moc nemyslel) ;)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

No, nevím.......

Já jsem ho nezaložil, takže za to nemůžu :D.

A myslím si, že tento příspěvek je spíš o údržbě a případných problémech než o olejích jako takových, proto je tu asi správně, ale možná se pletu.....
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

v pohode...ani ja som ho minule nezaložil... ;)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Marek77 píše:
conti píše: Nazývat kritickou hodnotu tlaku 5 - 7 je nesmysl. To je normální hodnota při vyšších otáčkách. Od toho je tam redukční ventil.
Jen kdyby došlo k jeho poruše, což jsem již také zažil, by tlak vystoupal do kritických hodnot. Zubové čerpadlo je schopné vytlačit tlak do závratných výšin.
Přečti si, co jsi napsal a porovnej s mojí odpovědí.
Napsal jsem, že redukční ventil je v systému proto, aby tlak oleje nepřekročil kritickou hranici, která bývá (podle druhu motoru) v mezích 5 - 7 Barů. Nejprve tuto moji odpověď nazveš nesmyslem a následně napíšeš úplně totéž co já.
Zubové čerpadlo je velmi výkonné z hlediska množství, ale především tlaku. Pokud by tam redukční ventil nebyl, tlak oleje by ve vysokých otáčkách klidně překročil hranici 10 Barů i více, což by poškodilo některé části motoru (především by explodoval filtr).
Navíc přílišné zvýšení tlaku oleje má za následek jev úplně opačný než žádoucí - olej se v důsledku velkého tlaku trhá na kluzných plochách, vytváří nekvalitní a nepravidelný mazací film a může se tak motor poškodit.
Méně je mnohdy více !!!
Podle mne je kritická hodnota, kdy už hrozí nějaké poškození motoru.
Nebudem ale přece slovíčkařit. 5 -7 neni kritická hodnota. V základě se shodnem.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak například motor Moskvič 412 má pracovní tlak oleje 2-2,5 Baru a kritická hodnota je 4,5 Baru.
Naopak například Fiat Coupé má pracovní tlak oleje 5 - 8 Barů.

Je to dáno výrobcem motoru a navrženo na základě předpokládaného využití a v součinnosti s užitím předepsaného druhu oleje (protože tlak oleje je závislý na viskozitě oleje především).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Moskvič??? HA, HA, HA. Kam jsme se to dostali?
Už nic neříkam.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.

Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.

Ale už jsme se dostali (offtopic) , takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
crossic
Přispěvovatel
Příspěvky: 77
Registrován: 23 zář 2006, 21:08
Odpovědi: 0
Bydliště: Osek, SČ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crossic »

Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
RTDi = Hybridní turbo by Andre + trysky RACE520 + chip by reesha -> 181 HP & 386 Nm
Obrázek
Uživatelský avatar
cupra
Aktivista
Příspěvky: 1330
Registrován: 25 bře 2007, 07:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Nemšova,SK

Příspěvek od cupra »

Marek77 píše:Jsem veteránista a oficiální člen několika auto klubů, takže pro příklad jsem uvedl třeba tento vůz. Nechápu, co je na tom špatného.

Nenávidím a nesnáším lidi, kteří neuznávají a nectí starší vozy, nerespektují je a myslí si, že vůz starší pěti let patří do šmelcu. Z takových lidí zpravidla zvracím.

Ale už jsme se dostali (offtopic) , takže bych tyto nesmyslnosti ukončil.
normalne som to s teba vycitil,že si na starsie vozy,aj ja ich uznavam,ale nove je nove... ;)
BMW 330 XD 300 HP 650 NM chip by DONUZO(D-racing.sk)sprint soft 330+hp 700+Nm
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

crossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Marek77 píše:
crossic píše:Tak sem to změřil při plném nasazení...teplota stále 120 stupňů a tlak při volnoběhu 1.1B a když tomu dám, tak při 4 tis. necelých 7B
Myslím, že můžeš jásat, tak nějak by to mělo být.[/quote


Marku, vždyť jsi před tím tvrdil, že 7 je kritický. Tak jak to teda je?
Když je něco kritickýho, tak už se to skoro hroutí. Nebo to znamená něco jinýho? Poraď.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Chytrému napověz, blbce nakopni. Promiň, ale myslím, že nápověda v Tvém případě opravdu nepomůže.

Napíšu-li slovo "zpravidla" (= "obvykle"), pak to znamená zpravidla nebo obvykle (= většinou, často, .......), nikoli však "vždy"!!! Co je pro jeden motor běžný provozní tlak, je pro jiný motor tlakem kritickým.
Naftou hnané motory VW jsou jedněmi z těch, kde hodnota regulovaného tlaku mazání je někde v oblasti 6-7 Barů (zatímco třeba Felicia 1,3 má hodnotu regulovaného tlaku 3,5-4).


Takže je to normální, správné a bez problému.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
conti
Aktivista
Příspěvky: 1154
Registrován: 20 dub 2007, 22:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Tam na západě za Plzní
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od conti »

Tovíš, každej nemůže být chytrej. Taky někdo musí být blbec. A jezdim na srazy veteránů v Moskviči.
Končím tuto debatu, nemá to smysl.
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

madre mia , zapaleny veteranofil (LOL) nic proti starym karam ja je miluju ale ze ses nam marku zoohnil :D
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10341
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Jen jsem se snažil vysvětlit problém, nic víc.

Nejsem přímo majitelem veteránů, ačkoli se rád pokochám pohledem na udržovaný starý vůz, jen nesnáším lidi, kteří nad tím ohrnují čumák.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 27 čer 2007, 11:34, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“