Auto na olej

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

oldaf píše:Jděte už lidi s tou ekologií někam, třeba přenášejte žáby přes silnici aspoň je vidět že něco děláte. V dnešní době nam už může být jedno jakým životním stylem žijem, stejně to nikdo z nás nezachraní. Všude samé neionizující záření z dnešních technologií který se na lidech časem projeví, vyhnout se tomu nedá. Žereme jídlo vyrobený z různých umělotin. Moře plný radioaktivního odpadu. A co s tím chceš delat, ekologu? Nový benzínový motory díky přímému spalovaní jsou dnes zdraví škodlivější než starý kůlny tak proč je vyrábějí? Jdi proti tomu bojovatX(
Tos tebou nesouhlasím.
Jídlo můžeš jíst i zdravé, stačí nechodit do supermarketu, ale k regionalnim prodejcum, nebo pestovat sam. A to že moderní benzíny ničí ovzduší víc než ty před 20 lety?? to je mi novinka. Jak už jsi určitě slyšel, každej musí začít u sebe... podívej se na Čínu jak se jim tak krásně dýchá.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
Tomas-Oaza
Přispěvovatel
Příspěvky: 420
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 12:28
Bydliště: Nikol-City

Příspěvek od Tomas-Oaza »

jenze na trafo mam skoro o litr nizsi spotrebu nez na naftu :)
Lancia Kappa 2,4 TDS
Renault Master
Iveco daily 2,3
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

Stewa píše:
oldaf píše:Jděte už lidi s tou ekologií někam, třeba přenášejte žáby přes silnici aspoň je vidět že něco děláte. V dnešní době nam už může být jedno jakým životním stylem žijem, stejně to nikdo z nás nezachraní. Všude samé neionizující záření z dnešních technologií který se na lidech časem projeví, vyhnout se tomu nedá. Žereme jídlo vyrobený z různých umělotin. Moře plný radioaktivního odpadu. A co s tím chceš delat, ekologu? Nový benzínový motory díky přímému spalovaní jsou dnes zdraví škodlivější než starý kůlny tak proč je vyrábějí? Jdi proti tomu bojovatX(
Tos tebou nesouhlasím.
Jídlo můžeš jíst i zdravé, stačí nechodit do supermarketu, ale k regionalnim prodejcum, nebo pestovat sam. A to že moderní benzíny ničí ovzduší víc než ty před 20 lety?? to je mi novinka. Jak už jsi určitě slyšel, každej musí začít u sebe... podívej se na Čínu jak se jim tak krásně dýchá.
A ten regionální prodejce to vypěstoval ve skleníku na měsíci? :?
http://byznys.lidovky.cz/prime-vstrikov ... penize_mev
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

:? :?
Naposledy upravil(a) oldaf dne 03 bře 2014, 22:00, celkem upraveno 1 x.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Tak je to úplně jednoduché, nejvíce škodlivý je při spalování popílek, zkus si dat pod výfuk prkno a dej mu kotel, to co uvidis na prkně dychame, nemyslím tím auta od euro 4, u moderních aut (euro5,6) se prakticky snaží omezit vyfukovani popílku a snížit obsah CO2, jinak je spalování vcelku přirozený děj, vemte si to u dřeva, stromy vlivem fotosyntézy spotřebovávají co a během hoření vzniká co2, problém jiných paliv je, že u meřa je obsah popílku větší, o hustších palivech nemluvě... skvěle by mělo být palivo FAME, které je skoro ve všech ohledech lepší než nafta, kromě výkonnosti.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

zero1724 píše:Tak je to úplně jednoduché, nejvíce škodlivý je při spalování popílek, zkus si dat pod výfuk prkno a dej mu kotel, to co uvidis na prkně dychame, nemyslím tím auta od euro 4, u moderních aut (euro5,6) se prakticky snaží omezit vyfukovani popílku a snížit obsah CO2, jinak je spalování vcelku přirozený děj, vemte si to u dřeva, stromy vlivem fotosyntézy spotřebovávají co a během hoření vzniká co2, problém jiných paliv je, že u meřa je obsah popílku větší, o hustších palivech nemluvě... skvěle by mělo být palivo FAME, které je skoro ve všech ohledech lepší než nafta, kromě výkonnosti.
Prosimte co to je "popilek"?? Bavime se o emisich motorvych vozidel nebo elektrarny na cerne uhli??? :o Co to porad motas o MERO a vyssi kourivosti oproti motorove nafte. Mohl bys hodit nejaky graf z emisni analyzy prizkousce na dynamometru? :?
tonik25
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Odpovědi: 0
Registrován: 26 kvě 2012, 08:58

Příspěvek od tonik25 »

pepe276 píše:Pokud vím, tak trafoolej jako bonus obsahuje PCB a ty při spalování vytvářejí dioxiny a ty jsou kurva dost karcinogenní. Saze(aromatické uhlovodíky) se tvoří ze všeho, v tom jsou si všechny paliva do dieselů rovná, tohle neřeším. Jak je jinak nafta ještě karcinogenní?
Já zase miluju chytráky, kteří o tom nic nevědí a jezdí na všechno, co teče a je jim jedno, co to je, ale hlavně, že je to levný. Proč bych nemohl taky třeba topit těma PETkama, když jsou levný, že (wallbash) ? Do nádrže nemám problém nalít naftu, MEŘO, nebo friťák, případně přimazat např. Mogulem TS, ale trafáč opravdu neeeee, nejsem prase! Přečti si třeba tohle http://arnika.org/seveso a trochu o tom popřemýšlej (hm)

Bohužel víš špatně, některé trafooleje možná obsahovaly PCB, ovšem všechny trafa v majetku ČEZ neobsahují PCB, takže můžeš bejt naprosto v klidu ;) Pokud někdo tahá polskej trafoolej nebo nějaký stoletý zásoby, tak jo ale jinak buď v klidu..
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1106
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Dnešní trafooleje už možná PCB nemají, ale tohle s čím jsem se setkával byly nějaké asi hodně staré oleje z orezlých a otřískaných sudů, kde bylo PCB určitě.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
tonik25
Sběrač informací
Příspěvky: 43
Odpovědi: 0
Registrován: 26 kvě 2012, 08:58

Příspěvek od tonik25 »

Jo jak jsem psal, u starejch to je možný, ovšem trafa už asi od 80tých let PCB neobsahují! Naštěstí :)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2489
Odpovědi: 0
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

radluk píše:
zero1724 píše:Tak je to úplně jednoduché, nejvíce škodlivý je při spalování popílek, zkus si dat pod výfuk prkno a dej mu kotel, to co uvidis na prkně dychame, nemyslím tím auta od euro 4, u moderních aut (euro5,6) se prakticky snaží omezit vyfukovani popílku a snížit obsah CO2, jinak je spalování vcelku přirozený děj, vemte si to u dřeva, stromy vlivem fotosyntézy spotřebovávají co a během hoření vzniká co2, problém jiných paliv je, že u meřa je obsah popílku větší, o hustších palivech nemluvě... skvěle by mělo být palivo FAME, které je skoro ve všech ohledech lepší než nafta, kromě výkonnosti.
Prosimte co to je "popilek"?? Bavime se o emisich motorvych vozidel nebo elektrarny na cerne uhli??? :o Co to porad motas o MERO a vyssi kourivosti oproti motorove nafte. Mohl bys hodit nejaky graf z emisni analyzy prizkousce na dynamometru? :?


Popílek jsou saze, to jsem myslel, že víš, že vznětové motory při spalování vytvářejí saze (wallbash), jak říkám vem svoje auto, které jezdí na olej, dej k výfuku prkno a dej mu podlahu uvidis co je popílek a ano jsem si 100% jistý, že meřo a vyfrit, jelikož je to palivo energeticky vydatnější než nafta, vytváří vice sází, navíc mastných, samozřejmě na biopaliva také jezdim, ale zase tak bio jak se zdá to není :-)

http://www.denik.cz/z_domova/zelene-tec ... 90827.html
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Uživatelský avatar
oldaf
Aktivista
Příspěvky: 1257
Odpovědi: 0
Registrován: 01 čer 2007, 22:14

Příspěvek od oldaf »

To jsem z toho jelen, není to tady nějak promazaný?
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Uživatelský avatar
radluk
Aktivista
Příspěvky: 1672
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2006, 22:38
Bydliště: Uherske Hradiste

Příspěvek od radluk »

zero1724 píše:
radluk píše:
zero1724 píše:Tak je to úplně jednoduché, nejvíce škodlivý je při spalování popílek, zkus si dat pod výfuk prkno a dej mu kotel, to co uvidis na prkně dychame, nemyslím tím auta od euro 4, u moderních aut (euro5,6) se prakticky snaží omezit vyfukovani popílku a snížit obsah CO2, jinak je spalování vcelku přirozený děj, vemte si to u dřeva, stromy vlivem fotosyntézy spotřebovávají co a během hoření vzniká co2, problém jiných paliv je, že u meřa je obsah popílku větší, o hustších palivech nemluvě... skvěle by mělo být palivo FAME, které je skoro ve všech ohledech lepší než nafta, kromě výkonnosti.
Prosimte co to je "popilek"?? Bavime se o emisich motorvych vozidel nebo elektrarny na cerne uhli??? :o Co to porad motas o MERO a vyssi kourivosti oproti motorove nafte. Mohl bys hodit nejaky graf z emisni analyzy prizkousce na dynamometru? :?


Popílek jsou saze, to jsem myslel, že víš, že vznětové motory při spalování vytvářejí saze (wallbash), jak říkám vem svoje auto, které jezdí na olej, dej k výfuku prkno a dej mu podlahu uvidis co je popílek a ano jsem si 100% jistý, že meřo a vyfrit, jelikož je to palivo energeticky vydatnější než nafta, vytváří vice sází, navíc mastných, samozřejmě na biopaliva také jezdim, ale zase tak bio jak se zdá to není :-)

http://www.denik.cz/z_domova/zelene-tec ... 90827.html
Zase tak hloupy nejsu, vim co to je kourivost a saze, resp. presneji pevne castice.
Jenze vyjadruj se trochu technicky, popilek vznika tak maximalne ve spalovnach pevneho odpadu...
Jestli beres jako relevantni zdroj informaci blaboly na denik.cz, tak to nema smysl tady nejak resit. Kdyz uz nic, tak aspon nejakou hloupou diplomku, kde merili na dynamometru nejlepe dynamickou jizdni zkouskou vykon/tocivy moment s odberem emisi (kourivost). Rad bych videl porovnani nafty/MERO v grafu. Takove mereni se obcas delaji.
Tvrzeni, ze MERO ma vyssi kourivost u stejneho motoru oproti motorove nafte si odporuje i s odbornou literaturou.
Vis o tom, ze FAME je prakticky MERO?

Vetu o energeticky vydatnejsim palivu (RO, MERO) v porovnani s NM jsem jakoze nevidel, jo... je to totiz naprosty blabol, je to presne naopak. Pokud vztahnes vyhrevnost v MJ na kg, tak RO a MERO prohrava na plne care.
:roll: :D (wallbash)
Ferenzzo
Přispěvovatel
Příspěvky: 656
Odpovědi: 0
Registrován: 30 lis 2009, 13:21

Příspěvek od Ferenzzo »

zero1724 píše:
radluk píše:
zero1724 píše:Tak je to úplně jednoduché, nejvíce škodlivý je při spalování popílek, zkus si dat pod výfuk prkno a dej mu kotel, to co uvidis na prkně dychame, nemyslím tím auta od euro 4, u moderních aut (euro5,6) se prakticky snaží omezit vyfukovani popílku a snížit obsah CO2, jinak je spalování vcelku přirozený děj, vemte si to u dřeva, stromy vlivem fotosyntézy spotřebovávají co a během hoření vzniká co2, problém jiných paliv je, že u meřa je obsah popílku větší, o hustších palivech nemluvě... skvěle by mělo být palivo FAME, které je skoro ve všech ohledech lepší než nafta, kromě výkonnosti.
Prosimte co to je "popilek"?? Bavime se o emisich motorvych vozidel nebo elektrarny na cerne uhli??? :o Co to porad motas o MERO a vyssi kourivosti oproti motorove nafte. Mohl bys hodit nejaky graf z emisni analyzy prizkousce na dynamometru? :?


Popílek jsou saze, to jsem myslel, že víš, že vznětové motory při spalování vytvářejí saze (wallbash), jak říkám vem svoje auto, které jezdí na olej, dej k výfuku prkno a dej mu podlahu uvidis co je popílek a ano jsem si 100% jistý, že meřo a vyfrit, jelikož je to palivo energeticky vydatnější než nafta, vytváří vice sází, navíc mastných, samozřejmě na biopaliva také jezdim, ale zase tak bio jak se zdá to není :-)

http://www.denik.cz/z_domova/zelene-tec ... 90827.html
:roll:
VW Caddy life 1,9 TDI ... 77 kW (ve vývinu)
Audi TT 1,8T ...153 kW odbrždeno (prodáno)
Opel Astra 1,7TD ...předěláno na mechaniku...pracant do vinohradu :))
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“