K čemu slouží hadička která vede do vzdochového filtru u AFN

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

lukas765v
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 26 bře 2014, 21:56
Odpovědi: 0

K čemu slouží hadička která vede do vzdochového filtru u AFN

Příspěvek od lukas765v »

K čemu slouží hadička do vzdochové filtru U 1.9 AFN?Montoval sem sportovní filtr a hadičku ucpal.S ucpanou hadičku auto nejelo (nouzový řežim) a při řazení byl slyšet krasny odfuk turba.Pote sem hadičku otevřel,auto jelo jak má,ale odfuk žadný :-? :?
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Odpovědi: 0
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

tudy jde cistý vzduch do celyho podtlakovýho ovladaní (výveva, banka na turbu a egr, ventily, a zasobník)... nouzak byl protože turbo neregulovalo...odfuk asi kvuli přetlaku
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
lukas765v
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 26 bře 2014, 21:56
Odpovědi: 0

Příspěvek od lukas765v »

Odfuk byl pěkný.Škoda že se to neda nak poladit aby to tak odfukovalo a jelo normalně :) Takže hadičku připojím zpatky do saní za sportovní filtr,at tam neletí zbytečně bordel ;)
mate.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 24 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od mate.s »

Mám podobný dotaz...motor AGR, z N75 ventilu(kovovej) vede hadicka nekam do prostředka sání do turba...ta je k cemu??
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Odpovědi: 0
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

Obrázek[/img]
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
mate.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 280
Registrován: 24 lis 2011, 20:43
Odpovědi: 0

Příspěvek od mate.s »

chapu teda dobre, ze z toho saní to bere ten "tlak" pro ovladaní turba?? :)
mirauh
Přispěvovatel
Příspěvky: 161
Registrován: 28 bře 2011, 11:57
Odpovědi: 0
Bydliště: protivín- Plzen(kolej)

Příspěvek od mirauh »

myslím si že jedna hadice bere plnej tlak, druha bere regulovanej tlak a třetí ovlada tlakem banku

jj chapes to dobre
Naposledy upravil(a) mirauh dne 14 dub 2014, 20:27, celkem upraveno 1 x.
G4 1,9 TDI AHF 81 KW (Recaro BBS, GTI Exclusive) EGR OFF, -30/-30, Jednohmota (AXR, Ferodo Sport), Sprint764

vw-club.cz....DurexElite
jurosdi
Aktivista
Příspěvky: 1243
Registrován: 05 pro 2009, 21:11
Odpovědi: 0
Bydliště: topolčany- SR

Příspěvek od jurosdi »

Ventil N75 si berie pracovný tlak s bodu č.3
ri53hu
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Registrován: 03 lis 2011, 20:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ri53hu »

No,tak kčemu je ta hadička co vede do té plastové trubky č2. není označena.Takže můžu tu hadičku připojit třeba na sání z filtru,nemusí byt přímo na té trubce č2.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4280
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

mate.s píše:chapu teda dobre, ze z toho saní to bere ten "tlak" pro ovladaní turba?? :)
ne, tam jde přebytečnej tlak ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

jeezis mária...aby regulácia fungovala potrebuje zdroj podtlaku a aj spojenie s okolitým čiže atmosferickym tlakom ktoré pomocou n75 spája s bankou na turbe a toto premieňa na mechanicky pohyb. Hore na obrázku pozícia bez čísla je práve spojenie s atmosferickym tlakom čo u teba znamena len to že ju nemáš na rúre sania ale na krabicy filtru a to len preto aby sa do okruhu regulácie nedostával prach z okolia. kludne môžeš tu hadicu nezapojit len potom doporučujem upchat pozíciu na tej krabici a na hadicu umiestnit malý filter. ked si tu hadicou upchal nemohla regulácia fungovať lebo nemala zdroj atmosferickeho tlaku..
ri53hu
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Registrován: 03 lis 2011, 20:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ri53hu »

Děkuji hiero za odpověď: určitě to vysvětleni pomohlo i jiným kolegům co nad tím bádali. :-D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10322
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

lukas765v píše:Odfuk byl pěkný.Škoda že se to neda nak poladit aby to tak odfukovalo a jelo normalně :) Takže hadičku připojím zpatky do saní za sportovní filtr,at tam neletí zbytečně bordel ;)
To není nutné a dokonce myslím, že ani správné. To by totiž v ní nebyl atmosférický tlak, ale podtlak. Sice mírnější, než jaký způsobuje vývěva, ale mohlo by to pořád zlobit.
Lepší bude koupit nějaký malinký filtřík, třeba jak se kdysi používal ve škodovkách na benzin (taková ta sklenička s trubičkou dovnitř a trubičkou ven) a ten píchnout do té hadičky. Vzduch do ovládacích ventilů se pročistí přes ten filtřík a hotovo. SAG model II to má úplně běžně. Žádná hadička do filtru, ale malinký filtřík na začátku hadičky. OEM 702 129 965.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
ri53hu
Přispěvovatel
Příspěvky: 129
Registrován: 03 lis 2011, 20:49
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od ri53hu »

OK dík.
Uživatelský avatar
Sayllo
Aktivista
Příspěvky: 1486
Registrován: 05 kvě 2012, 19:05
Odpovědi: 0
Bydliště: France

Příspěvek od Sayllo »

lukas765v píše:Odfuk byl pěkný.Škoda že se to neda nak poladit aby to tak odfukovalo a jelo normalně :) Takže hadičku připojím zpatky do saní za sportovní filtr,at tam neletí zbytečně bordel ;)
myslim ze uplne fuk kam ju strcis, cez ten tvoj sportovy filter sa tam uz toho vali celkom dost...
Passat V6 bdh 180hp 4motion Chip by Kitpower.fr 206hp, Chip by Dynatec.fr 218hp
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“