Dotaz: Převodovka benzín vs. diesel, co je lepší? (kratší)

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
rendisst
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 črc 2007, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Dotaz: Převodovka benzín vs. diesel, co je lepší? (kratší)

Příspěvek od rendisst »

čau maníci, potřebuju pomoc, máme trochu potíž s výběrem převodovky do G3 VR6, která je postavena na (hobby) závody do vrchu. Neni to sice vyrámovaná bestie, ale autíčko s SPZ s cca 215 PS. (crazy) Potřebujem co nejkratší kvalty, TDi tam šla jen jako nouzovka, ale na čtyřku při 6500 ot/min to jede 240 km/h, což je moc. Děláme to jako hobby, ne profi, proto každá rada přijde vhod. pomůže mi někdo s tim, jestli by tam byla lepší z 1.8i či z čeho jinýho,co by mělo kratší kvalty? Moc dík. :?
Ren'as
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 28 čer 2007, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ren'as »

Moc ti sice neporadím ale urcitě benzínovou. Tdi,di,d, bude spíš na lámáni rekordů v max rychlosti.
Naposledy upravil(a) Ren'as dne 11 črc 2007, 21:38, celkem upraveno 1 x.
Audi A4 Tdi AFN 81kw r.98, S764,EGR off
Uživatelský avatar
rendisst
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 črc 2007, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od rendisst »

jj,to vim, ale z jakýho benzína? Toť otázka?? Aby to taky něco vydržálo
vlagik
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 19 dub 2006, 14:50
Odpovědi: 0
Bydliště: okr. Beroun + okr. Plzeň-jih

Příspěvek od vlagik »

Ren'as píše:Moc ti sice neporadím ale urcitě benzínovou. Tdi,di,d, bude spíš na lámáni rekordů v max rychlosti. Nejlíp z nějakého slabého benzínu.
Zase bacha na přenášený krouťák, aby to zmákla.
Spíš bych zkusil dát jiný stálý převod a převodovku min. 1.6, ale spíše 1.8... Třeba ze Sharana (stejné motory, jiné stálé převody, možná i lepší převodovky do pomala kvůli zatížení).
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

U převodovky spíše než kW uváděj Nm. Je to proto že všechny převodovky jsou postaveny na určitý moment který zvládnou. Tuším že to lze vyčíst z kódového označení převodovky MQ350, MQ380 atd. Problém je právě v tom na kolik je převodovka postavená, s tím souvisí i síla kterou je schopen přenést diferenciál, ve finále dojdeš až k náhonům. Problému je spousta už při výměmě převodovky protože třeba MQ500 má větší housing a diferenciál musíš dělat nové náhony což je docela velkej průser. Špatně nastavíš délku a jsi v hajzlu.

Pokud máš v autě sériovou převodovku podívej se kdy máš největší krouťák a podle převodových poměrů si spočítej jaké je zatížení převodovky a kam až můžeš jít se stálím převodem. Ten změň.

Druhá cesta stojí ranec peněz. (wallbash)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

Marek77 píše:Převodovky z Octavie 1,8 20V (bez turba - motor AGN) byly velmi krátké (při 3000 měly necelou stovku) a přitom udržely docela dost krouťáku.
Nicméně pravdou je, že seriové převodovky zdaleka nevydrží tolik, co bys od toho čekal. Počítej tak sezonu a ven, možná ani ne. Ale na druhou stranu nejsou drahé........
MQ380 vydržela 80 ostrých km a očesala všechny zuby až na zpátečku a 1st. :roll:
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10339
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
warhead_cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 506
Registrován: 09 kvě 2007, 08:17
Odpovědi: 0
Bydliště: Sok. u K.Varu

Příspěvek od warhead_cz »

Marek77 píše:Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D
A to se vyplati (LOL) (rofl) (LOL)
Hele tati mašinky smí jezdit i po silnicích ? Kdepak hochu to je jen strycovo TDI :)
Ren'as
Přispěvovatel
Příspěvky: 343
Registrován: 28 čer 2007, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Ren'as »

Tak jedině dodávka. (LOL)
Audi A4 Tdi AFN 81kw r.98, S764,EGR off
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

skus 2,0 gti g3 2,0 16v . tazko sa zhana ale za pokus to stoji . je kratsia ako vr6 a je so stejnej koncepcie./ A mam doma taku co ma 2000km :?:
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
tantal
Sběrač informací
Příspěvky: 44
Registrován: 27 dub 2007, 14:36
Odpovědi: 0

Příspěvek od tantal »

Marek77 píše:Zkracuji předpokládaný interval životnosti z jedné sezony na jeden závod. :-D
Průser je že MQ500 vydržela 250km (crazy)
Uživatelský avatar
rendisst
Nováček
Příspěvky: 16
Registrován: 10 črc 2007, 20:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice

Příspěvek od rendisst »

konečně moudrá řeč. Uvítal bych sice radči nějakou tabulku s poměrama, ale to snad získám u místního dealera VW.Přepokládám že ta tvá "špajska" je na prodej, ale cena dopravy by převyšovala cenu oné převodovky... (wallbash)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“