vstřikování propanu

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
oktáf
Přispěvovatel
Příspěvky: 742
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:24
Bydliště: Loděnice

Příspěvek od oktáf »

u atmosferického dieselu to nebude celkem k ničemu, k nasátému vzduchu dá čerpadlo nafty až až. Možná ušetříš trochu nafty.
CFHC
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

Jan Rathouz píše:Jezdit jen pa PB nejde,protože to odnese motor.Max poměr je 60%D a 40%PB
Jinak pokud to chceš pro zvýšení výkonu při předjíždění,tak proč ne.

Koupil jsem jiné auto a tak mam na prodej:
redukční ventil,lpg ventil,hadici a PB lahev.
Měl jsem lahev danou za sedačkou řidiče a pouštěl jsem to přes spínač na řadičce a pro jistotu jsem měl pojistný přepínač na palubovce.
Měls to dobře podchycený podle fotek, odjištění na palubce a turbo spínač na palci šaltrpáky. Podobně si to představuju i u svýho ata, když budu potřebovat, povolím kohoutek, který hadičkou pustí plyn z PB do vzduchového vedení.
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
Stewa
Přispěvovatel
Příspěvky: 510
Odpovědi: 0
Registrován: 13 kvě 2010, 07:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Stewa »

oktáf píše:u atmosferického dieselu to nebude celkem k ničemu, k nasátému vzduchu dá čerpadlo nafty až až. Možná ušetříš trochu nafty.
Ušetřím tak, že nebudu muset tolik šlapat na pedál? Tak to při sešlápnutí by měl být vyšší výkon auta (hm)
Vyzkouším a ucítím ;-)
Mercedes-Benz W210 300D
Uživatelský avatar
mr-tomas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2012, 09:43

Příspěvek od mr-tomas »

Nainstaloval jsem do starého Tdi s čerpadlem vstřik propanu do nafty. Jelikož je to čerpadlo bez elektroniky a čidla klepání, nevím jak správně nastavit množství propanu abych nepoškodil motor. Jede to s tím velmi pěkně, ale když přidám víc na propanu, tak slyším hlasitě klapat ventily. Je to detonační spalování?
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

Já tam měl o 0.5 bar nastaveno více než mi tlačilo turbo.Pokud tam mám na turbu ucpanou trubičku šroubkem aby tlačilo maximum tak tam je 1.5-1.7 bar.Tak to nastav na 2 bar a postupně zvyšuj dokud to nebude ono.

To cvakání bude hodně plynu a hlavně když to pustíš v nízkých otáčkách než je turbo na max.

Ten zvuk asi bude střílení do sání nikdy jsem to nezkoumal a bylo mi to jedno.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
mr-tomas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2012, 09:43

Příspěvek od mr-tomas »

Já mám na to zakoupenou sofistikovanou sadu která má regulátor ovládaný tlakem turba, takže má plynulej náběh od malého množství na začátku. A pouštím ho před turbo. Jestli je klapání ventilů známka detonací, tak čím to jde ještě ovlivnit aby to nedetonovalo. Posunout někam předstih?
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

No každopádně musí jít štelovat a trochu přitáhnout tu pružinu proti které jde tlak z turba v tom regulátoru aby to tam nepouštěl tolik plynu.

ubrat na tom ventilu musí tímto způsobem jít.

Hoď odkaz kde jsi to sehnal já se po tom pídil a nic jsem nenašel.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
mr-tomas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2012, 09:43

Příspěvek od mr-tomas »

Ubrat samozřejmě jde, ale pak to o to méně jede. Proto jsem myslel jestli nemá na detonace vliv i předstih.
http://www.dieselperformanceproducts.com/index.html
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

předstih by to asi taky mohl vyřešit.
No a nebylo v té sadě více pružinek abys to mohl doladit dle obsahu.
Určitě by to bylo lepší na dolazení.

Nebo to jedině ubrat na maximum kdy to nedělá bordel.
Hold to chce ladi a ladit.Mě už se o tom taky i zdálo jak jsem toho měl plnou hlavu.Ještě jsem upravovat průběh paliva dle turba.Jak vede k čerpadlu hadička z tlakem od turba.Dělal jsem tam jinou tyčku a taky lazení až až,ale jelo to jak hovado a z plynem úplně masakr:-)
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
mr-tomas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2012, 09:43

Příspěvek od mr-tomas »

To se šteluje šroubem na pružinu, zvyšuje se předpětí.
Uživatelský avatar
Jan Rathouz
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 08 kvě 2007, 18:34
Bydliště: Kolín

Příspěvek od Jan Rathouz »

To mi je jasný,ale pokud to nelze nastavit ze stávající pružinou tak jedině jinou.
Tak jsem to myslel.
Fábia 1.9TDI ATD 74kw
aktuálně 150kW 430NM vstriky a turbo GT1749VB z 110kW + velký intercooler + přeobložená lamela.
---------
Golf IV variant ARL 148kW
Uživatelský avatar
mr-tomas
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Odpovědi: 0
Registrován: 23 pro 2012, 09:43

Příspěvek od mr-tomas »

Ono to samozřejmě nastavit jde, ale zase ubírám tím výkon. Proto jsem se ptal jestli to jde ovlivnit i předstihem.
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

Trochu to tu oživim, používá te to ještě někdo? Škodi to extra nějak motoru po delší době používání? a zveda to pekne výkon?
matesfox
Přispěvovatel
Příspěvky: 975
Odpovědi: 0
Registrován: 29 kvě 2014, 20:13

Příspěvek od matesfox »

nikdo nemáte co říct po delší době používáni ?
dawe2706
Aktivista
Příspěvky: 1103
Odpovědi: 0
Registrován: 06 čer 2008, 06:54
Bydliště: Šumperk

Příspěvek od dawe2706 »

Já to měl teda chvilku a o něco to znát bylo (žádná konkrétní čísla) motor při tom,ale lehce klepal a tak to asi na životnost nebude nejlepší.Myslím,že v dnešní době je to krok zpět.
BME E61 530d chip 580Nm 282ps
BMW E39 530d touring + CP3 + Hybrid 636Nm 272ps ex
Opel Omega 2.5 mTDS Caravan 550Nm 230ps
GAME OVER
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“