Stránka 8 z 9

Napsal: 13 led 2013, 19:39
od Driver_1.9D
Obrázek
new baterka ledva som ju tam vpratal uvidime jak si poradi zo silnejsimi mrazmi a ci bude motor startovat (LOL)

Napsal: 13 led 2013, 20:09
od KARLIN80
Pozerám 100AH baterka hmm.
Ty si tú feličitu týmto počinom povýšil na vozidlo s hybridným pohonom .. :D :D

Napsal: 13 led 2013, 20:16
od Bobanius
Driver_1.9D píše:Obrázek
new baterka ledva som ju tam vpratal uvidime jak si poradi zo silnejsimi mrazmi a ci bude motor startovat (LOL)
Tak pak napiš jak startuje.

Napsal: 13 led 2013, 20:38
od senioring1
Dúfam , že tentoraz Ti káble nezhoria od výfuku , ani od prebytku prúdu .

Napsal: 13 led 2013, 23:15
od Driver_1.9D
este by som sa chcel spyta bude ten 70A alternator stihat dobijat takuto baterku?

Napsal: 13 led 2013, 23:25
od vilozx6
Driver_1.9D píše:este by som sa chcel spyta bude ten 70A alternator stihat dobijat takuto baterku?
Keď budeš mať odber vyšší ako 70A, vtedy ti nebude stíhať dobíjať. ;)

Napsal: 13 led 2013, 23:27
od Driver_1.9D
to ako myslis? to co by som musel mat zapnute alebo zapojene ? (LOL)

Napsal: 13 led 2013, 23:56
od vilozx6
Driver_1.9D píše:to ako myslis? to co by som musel mat zapnute alebo zapojene ? (LOL)
Tak, že baterku ti dobije rovnako či 70A altik,či 90A altik, ale
70A alternator je schopný dodať max.prúd 70A, zapneš, ohrev zadneho skla,svetla,vyhrievane sedačky a bla bla bla bude to napr.odber 600W pri 14V napäti a vyjde ti prúd cca 42A. Čiže ti zostane k dispozicií 70-42 = 28A

Napsal: 14 led 2013, 00:29
od senioring1
to : vilo - zabudol si dopovedať , ostávajúca kapacita sa spotrebuje na dobíjanie baterky , t.j. max. 28 A , čo predstavuje cca 3 hodiny na dobitie prázdnej 72 Ah baterky. Pri 100Ah baterke sú to 4 hodiny . Všeobecne sa dá povedať , že na dobitie bežne vyčerpanej baterky treba 50 km .

Napsal: 14 led 2013, 00:45
od Driver_1.9D
ok dik za vysvetlenie cize ak som spravne pochopil tak este by to malo ako tak stihat dobijat ak nebudem jazdit par metrove trasy

PS: vyhrievane sedacky som vo felde este nevidel (LOL)

Napsal: 14 led 2013, 09:10
od KARLIN80
Ja výhrev v aute mám altík dáva 65A max a zo zapnutými sedačkami svetlá kurenie radio a napätie mám z 13,6len 12,9..
je cítiť že by to chcelo silnejší alternátor..

Ale k veci ,chlapci ti chceli povedať že je jedno akú kapacitu má baterka
To či ti bude stíhať dobíjať ,na to baterka nemá vplyv ale len alternátor.
A ten ti ostal taký istý ako si tam mal s predchádzajúcou baterkou.
Teda dobíjať bude bez problémov ..

Napsal: 14 led 2013, 11:32
od Jarda S.
vilozx6 píše: Čiže ti zostane k dispozicií 70-42 = 28A
to nejni tak přesný alternátor nedá 70A při jakýchkoliv otáčkách (hm)

Napsal: 14 led 2013, 11:43
od senioring1
Samozrejme , všetky tie výpočty sú len na ilustráciu . Všetci vieme , že pri teplote -15 má baterka ( ak je plná ) kapacitu len cca 50% . Podstatný rozdiel je či je to 50% zo 100Ah , alebo 50 Ah . Záver teda je , že aj slabší alternátor je schopný dobiť väčšiu baterku , ale mu to trvá dlhšie .

Napsal: 14 led 2013, 12:34
od Driver_1.9D
a tiez sa aj dost cudovali v obchode kde som kupoval baterku ze 100vku do feldy (noteeth) ale som im vysvetlil ze mam vydojeny motor so slabymi kompresiami tak potrebujem silnu baterku, keby boli dobre kompresie tak by kludne stacila nejaka 70- 80Ah

Napsal: 14 led 2013, 12:51
od KARLIN80
No to pri dobrom motore by stačila aj 61AH.Mám doma aj saršiu Audi 1,6TD komôrkáč a 3roky jazdím s novou Banner 58AH a bez problémov .
Jeden dva krát cez zimu ju dobijem ked je auto v garáži a to motor má už najlepšie dávno za sebou.. :D