5W30 nebo 5W40 ???

vše o motorových, převodových a podobných olejích - čím se miláčci namažou

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

FandaTDI píše:
cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic
"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží" (noteeth)
no možná tušim, o co se jedná(ovšem přepis do češtiny by byl asi malinko jinej) a to by se pak dalo brát i jako poklona, ale děkovat nebudu, nerad jsem spojovanej s jakoukoliv náboženskou, byť sebeslavnější, osobností. Pokud je to reakce na (ne)křesťanskej výklad, tak ne nejlepší, to totiž byla narážka na litanii, protože ve vašich končinách(kdeže to vlastně je? Už mlčim (rofl) ) se myslim užívá spíš ektenie ;)
cavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně líto :(
Jeho uvažování má aspoň hlavu a patu ;)
nevim s kym mě škatulkuješ, tvoje komentáře mě zajímaj čim dál tim vůbec (noteeth) a svoje třináct let starý auto už pomalu považuju za "ojetej krám", tak už nemam důvod mu dopřávat nic extra, tim spíš když si často připlácíš jen za značku, případně s dopravou, což chápe i pan Černý (viz. jeho zmínka o Mogulu ve zmiňovanym odkazu) ...
PS: jo a buď tý dobroty a piš prosimtě česky nebo raději vůbec ;)
ja nemusim jsem cizinec a je mi tě jen lito si prostě czech nalij si do motoru treba ocet
cave (LOL)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no cement :D ... pěkně jsme to tu zaplácali, takže zpět k tématu:
tady je třeba taková obecnější odpověď na tu mojí otázku ohl. HTHS:
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju3
Valvoline už je zbytečnej přepych na zkrácený intervaly, takže to vidim na nějakej s vhodnejma normama za cenu kolem stovky(spíš víc) .
S nějakejma těma testama to mohlo bejt daleko výživnější téma, ty přesný a kompletní jsou drahý, ale pokud jde o rozbor nečistot a některejch dalších látek ve vyjetym oleji, tak to aspoň před několika lety nebyly žádný horentní sumy ...
pašíkombi AFN B597
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Milý Fando ,
zkusím to napsat v bodech
1/ Cave - píše to cizinec, zákoutí ČJ jsou pro něj někdy nejasné, hodně jsem se jistý čas v tom regionu pohyboval, rozumím mu
2/ pokud chceš brát WWW.oleje jako bibli, zkus to, ale může Tě to stát dost peněz. Pokud je nový motor, nebo totálně rozebraný a vyčištěný, jsou zásady pana Černého uchopitelné, u motoru nad ;) 50000km může jejich aplikace už něco stát. Jsou i jiné odborné servery s jinými zásadami, odkazy jsem sem taky dal. Je mi záhadou, proč tvrzení výrobců a jejich techniků se shoduje až vzácně , ale na serveru WWW. oleje jsou někdy i podstatné věci jinak.
3/ Tvoje bádání nad HTHS má smysl jako osvěta, nicméně výsledky použití lehkoběžného oleje jsem tu uvedl protokolem z měření opotřebení, u starších motorů bych ho nedával vůbec, u nových někdy jiný použít nelze :(
4/ Ať už použiješ cokoli, je třeba pamatovat na to, že cena je úměrná kvalitě, použití oleje, který splňuje normu. Pokud olej splňuje normu, je zaručeno při jeho použití dosažení plánované životnosti motoru, obvykle 200 000km nebo 8 let. Takže důchodce který najede 8000km ročně, kupuje nové auto a bude používat olej za 100kč litr má vystaráno a neřeší to. Já najedu cca 30 - 40k km ročně, musím se spolehnout na auto a chci aby mi vydrželo cca 10 let to řeším a neřeším úsporu na ceně oleje v řádech stokorun, protože potřebuji spolehlivě jezdit i ve 400 000km a auto musí být prodejné a startovat při -20 i v tomhle věku abych ho prodal. Volím tedy dražší značkové oleje , které mi tu jistotu dají a nevyplatí se mi experimentovat. Mezi těmito dvěma krajními řešeními se pohybujeme.
Uveřejnil jsem tady pár měření opotřebení, prováděl jsem ho od 200 000 do 500 000 km na stejném motoru s různými oleji. Nehodnotil jsem parametry, a údaje ze specifikací, jen opotřebení u různých olejů. Výsledkem je zcela lapidární zjištění, které jsem zde napsal. Samozřejmě můžeme dostat za trošku míň peněz trošku lepší olej, to ano, ale rozdíly nejsou podle mě dramatické. Značkové oleje nabízí ve svých vlastnostech něco navíc, účelově zaměřené oleje, které mají v některém směru vylepšené vlastnosti - třeba lehkoběžnost. Je na každém jestli je využije.
Otázka olejů má jednu velkou záludnost. Odhalení špatného oleje, který sotva splní (nebo i nesplní) specifikaci je skoro - bez měření opotřebení - takřka nemožné a odvážná tvrzení o bezvadných vlastnostech některých výrobků jsou poněkud zavádějící.
Na WWW.oleje píšou:
- oleje jsou mísitelné, jejich mísení nečiní potíže, není třeba proplachovat při změně oleje - v praxi jsem na to doplatil výměnou hydroštelů, kamarádovi padal motor do nouzáku protože zlobilo časování ventilů, další měnil u BMW 24 hydroštelů atd. Pokud se tyhle věci stávají, říkám ano je to možné, ale ne vždycky
- nepoužívánípojmů minerál, polosyntetika a syntetika - to je pravda, počet technologií, kterými se vyrobí olej určitých vlastností je vyšší než dřív pro mě je syntetikaolej s nejlepšími vlastnostmi...atd. To že minerál může dneska mít skoro stejné vlastnosti v mazivosti a dalších parametrech je pravda, ale např v teplotní odolnosti těžko - v oblasti pístních kroužků bude asi u noleje s vyšší teplotní odolností opotřebení menší. Takže tohle tvrzení obecně třeba i jo, ale s rezervou.
- po polosyntetice můžem dát plnou a nic se nestane - ano většinou v závislosti na stavu motoru. Výrobci tvrdí že i u stejného výrobce doporučují při této záměně proplach, každý olej má jiné přísady a tvoří tak jiné úsady, které může olej vyší (který má většinou lepší rozpouštěcí vlastnosti) třídy rozpustit.
Atd.
Já používám v plynovém autě polosyntetiku z nejlevnějších, v TDI polosyntetiku nejlepší a 1,5dci olej nejvyšší kvality který seženu protože je to choulostivý motor.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, ale míň to nešlo. :)
G3 Variant synchro
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Havaroval přenos.
G3 Variant synchro
Uživatelský avatar
dolar100
Aktivista
Příspěvky: 1147
Registrován: 09 říj 2008, 13:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dolar100 »

kde su tie výsledky opotrebenia o ktorych pises? dik
Mercdes C cdi
bobG3
Aktivista
Příspěvky: 1319
Registrován: 23 led 2006, 19:40
Odpovědi: 0
Bydliště: Třebíč

Příspěvek od bobG3 »

Jsou to ukázky protokolů v některém z vláken, těchhle diskusí je zde dost a je to pořád dokola. Čekám, že třeba někdo změří, opotřebení u PD s Q8, Castrolem, Mobilem, Mogulem. Je potřeba pamatovat, že vzorky je třeba odebrat až po druhé výměně, při první se výsledek neprojeví hned.
G3 Variant synchro
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

bobG3 píše:Jsou to ukázky protokolů v některém z vláken, těchhle diskusí je zde dost a je to pořád dokola. Čekám, že třeba někdo změří, opotřebení u PD s Q8, Castrolem, Mobilem, Mogulem. Je potřeba pamatovat, že vzorky je třeba odebrat až po druhé výměně, při první se výsledek neprojeví hned.
pišeš spravne do testu je dano 12 vyrobcu a doatal se i madit a ja osobne jsem taje zvedav sam mam Pd tak chvilku strpeni pro všechny a prijemný veekend
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Persan
Přispěvovatel
Příspěvky: 348
Registrován: 25 led 2010, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Persan »

cavediver píše:
FandaTDI píše:
cavediver píše: si prostě kalisk v czech republic
"Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží" (noteeth)
no možná tušim, o co se jedná(ovšem přepis do češtiny by byl asi malinko jinej) a to by se pak dalo brát i jako poklona, ale děkovat nebudu, nerad jsem spojovanej s jakoukoliv náboženskou, byť sebeslavnější, osobností. Pokud je to reakce na (ne)křesťanskej výklad, tak ne nejlepší, to totiž byla narážka na litanii, protože ve vašich končinách(kdeže to vlastně je? Už mlčim (rofl) ) se myslim užívá spíš ektenie ;)
cavediver píše: tak naco se ptáš a dotazuješ kdyš sis sám odpověděl jako to vyřešíš po svém a muj komentář si najdes někde v předu k tobe a smyšlením podobným majitelum vozu
cave přeje peknej den
Jestli je pan Černý skutečně tvůj nadřízený, pak je mi ho upřímně líto :(
Jeho uvažování má aspoň hlavu a patu ;)
nevim s kym mě škatulkuješ, tvoje komentáře mě zajímaj čim dál tim vůbec (noteeth) a svoje třináct let starý auto už pomalu považuju za "ojetej krám", tak už nemam důvod mu dopřávat nic extra, tim spíš když si často připlácíš jen za značku, případně s dopravou, což chápe i pan Černý (viz. jeho zmínka o Mogulu ve zmiňovanym odkazu) ...
PS: jo a buď tý dobroty a piš prosimtě česky nebo raději vůbec ;)
ja nemusim jsem cizinec a je mi tě jen lito si prostě czech nalij si do motoru treba ocet
cave
Už tři dny se držím, ale tohle se mě dotýká. Pokud jsme všichni Tvoje podrasa, tak se prosím vrať vyrábět kebaby tam, odkud jsi přišel, už se mi to urážení zajídá (wallbash) .
Pokud máš co říct k tématu, piš, ale bez urážek, jinak kontaktuju admina.
Ostatním sorry za OT. :roll:
Seat Leon 1M Cupra R under construction...
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

Persan píše:
cavediver píše:
FandaTDI píše: "Za prvý nevim, co to znamená a za druhý mě to uráží" (noteeth)
no možná tušim, o co se jedná(ovšem přepis do češtiny by byl asi malinko jinej) a to by se pak dalo brát i jako poklona, ale děkovat nebudu, nerad jsem spojovanej s jakoukoliv náboženskou, byť sebeslavnější, osobností. Pokud je to reakce na (ne)křesťanskej výklad, tak ne nejlepší, to totiž byla narážka na litanii, protože ve vašich končinách(kdeže to vlastně je? Už mlčim (rofl) ) se myslim užívá spíš ektenie ;) klidne ho kontaktuj admina ale nezapomen že historie se ulkada a v sirii se kebab nedela ,ogare jediny co tady neco uražlive pise jste ty a tobe podobní tak mne neřeš a řeš veci k tematu dekuji
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Persan
Přispěvovatel
Příspěvky: 348
Registrován: 25 led 2010, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Persan »

No comment, nejhorší srážka je s blbcem :D

Btw. zavítej někdy na nějakej sraz ;)
Seat Leon 1M Cupra R under construction...
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

Persan píše:No comment, nejhorší srážka je s blbcem :D

Btw. zavítej někdy na nějakej sraz ;)
ja uplne klidne a moc rad jen abys nebil stoho prekvapenej a přište se bav o mazivech a aditivech joo pokud mas doma problem udelej si doma poradek tady te za to nik nepochvali a nezada
cave
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Persan
Přispěvovatel
Příspěvky: 348
Registrován: 25 led 2010, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Persan »

Myslím, že názor většiny je tu znám, jen ty ho přes svoje ego nevidíš ;)
Překvapenej? Myslím, že ne :D

Dost OT a prosím, drž se tématu ;)
Seat Leon 1M Cupra R under construction...
cavediver
Přispěvovatel
Příspěvky: 170
Registrován: 12 úno 2011, 21:50
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od cavediver »

Persan píše:Myslím, že názor většiny je tu znám, jen ty ho přes svoje ego nevidíš ;)
Překvapenej? Myslím, že ne :D

Dost OT a prosím, drž se tématu ;)
Persan to se tyče jenom tebe nik jiny a dalsi tu kravyny nepise

promin ale promne si
I G R N O R A E Persan Thx
cave

:)
SEAT Model ALHAMBRA (7V8, 7V9)1.9 TDI Pd [AUY]85 kW 115 PS objem1896 ccm 12/2002 - 7-místné Stylance Luxus,, EGR-OFF
Persan
Přispěvovatel
Příspěvky: 348
Registrován: 25 led 2010, 15:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Persan »

Stačí si přečíst pár stránek zpět, sejre ;)
Seat Leon 1M Cupra R under construction...
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

bobG3: díky za odpověď, v podstatě souhlas, možná s menšíma výhradama třeba k ad3/, resp. stáří motoru ...
... snažim se na to jít jak logicky, tak ekonomicky - proč z lehkoběžnýho oleje, když je na něj ten motor zvyklej, přecházet na dejme tomu nějakej "lepší" "doporučenej" 10W-40, když se zkrácenejma intervalama na těch 10tkm by mohl líp posloužit(už z hlediska spotřeby) nějakej ten "levnější" lehkoběžnej ... tepelný opotřebení oleje by při změně druhýho indexu z 30 na 40 mělo bejt menší a při zkráceným intervalu by ten olej měl bejt i čistější, ... ale když chci z "nadstandartu" (vzhledem k častýmu provozu po městě taky asi ne nejvhodnějšího - 15tkm, byť naopak z hlediska teplotního namáhání zase vhodnějšího ;) ) přejít na "ideální standart", tak za to logicky nechci platit víc, ale zároveň tim neuspíšit stárnutí motoru, kterej je na tom z celýho auta poměrem věk/stáří snad skoro nejlíp (fuj, jsem se v tom zas nějak zamotal :) ) ... našel jsem si tu od tebe i nějaký ty výsledky - dobrá práce a zajímavý porovnání ;) btw. filtry povětšinou Mann(i ty připravený) a výměna všech s olejem (ostatním filtrům interval spíš nebudu zkracovat, paliváku určitě ne ;) )
Čim dál tim víc přemejšlim, že bych dal ten svuj olej pro zajímavost taky na rozbor, za chvíli mě čeká výměna a to mam ještě připravenej ten samej ... kolik je na to vlastně potřeba toho vyjetýho oleje? Víte někdo kde a za kolik je dneska dělaj někde v Praze a okolí?
pašíkombi AFN B597
Odpovědět

Zpět na „Mazání a motorové oleje“