bublinky v naftě

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Franciktdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 495
Registrován: 08 pro 2012, 21:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od Franciktdi »

jj Prka umi...jinak musim taky vyzkouset tenhle test

Zjistil sem, ze zaliju palivovy fitr az po hrdlo, vse pripojim, jezdim, bubliny nejsou nekdy nezustane bublina ani po chcipnuti a stejne muzu za par dni pul fitru znovu dolit, co to zpusobuje? muze to byt ten zpetnej ventylek v nadrzi, kterej ma velkem odpor? nebo jak je mozny, ze pal. fitr je naustale poloprazdny....

otazka pro Prku :D
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1383
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

no v podstatě se to dá z už napsanýho "vydedukovat" - pokud neni nikde nic od nafty, tipoval bych to na odvzdušňovací ventil nádrže (vyzkoušet by se to mohlo dát po delší jízdě, ideálně s těžší nohou, otevřením víčka nádrže, jestli tam bude podtlak), může to bejt i tim sacím košem/zpětnym ventilem, popř. tim vedením, ale to bych spíš čekal problém nejen po delším stání ...
pašíkombi AFN B597
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Ono kolikrát se stane, že někdo foukne do nádrže kompresorem , aby pročistil vedení a zpěták to nemá rád..
nepropadat panice...
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Hanny píše:Super ještě tak foto toho ventilku co se má provrtat.To by bylo super :)
Tady to máš na talíři, když nejsi schopen si to vyhledat v tomto tématu, případně dalších. Omlouvá Tě jedině to, že jsi zde na fóru nováček.

http://youtu.be/YXGuMXVt0WI
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Franciktdi píše:jj Prka umi...jinak musim taky vyzkouset tenhle test

Zjistil sem, ze zaliju palivovy fitr az po hrdlo, vse pripojim, jezdim, bubliny nejsou nekdy nezustane bublina ani po chcipnuti a stejne muzu za par dni pul fitru znovu dolit, co to zpusobuje? muze to byt ten zpetnej ventylek v nadrzi, kterej ma velkem odpor? nebo jak je mozny, ze pal. fitr je naustale poloprazdny....

otazka pro Prku :D
V palivové soustavě se můžou tvořit bubliny nebo dutiny, jak jsem vysvětloval již výše. Ještě to tedy objasním naposled. Bubliny vznikají tehdy, je-li soustava "netěsná" a přisává se vzduch. Dutiny se tvoří tehdy, jestliže je palivová soustava "těsná" /není nikde přisáván vzduch přes netěsnost/. V dutině je velký podtlak a dostane-li se do tělesa vstřik. čerpadla /za nízkotlaký stupeň/ , tak zanikne /palivo se pod tlakem spojí/. Dám-li před čerpadlo /od filtru k čerpadlu/ a za čerpadlo /od čerpadla zpět k filtru nebo přímo do nádrže/ průhlednou hadičku, můžu zjistit zda se jedná o bubliny nebo dutiny.
Pokud bude palivový sloupec do čerpadla přerušovaný a za čerpadlem také, tak se jedná o bubliny = palivová soustava je netěsná.
Bude-li však palivový sloupec do čerpadla přerušovaný a za čerpadlem se bude vracet pouze palivo, tak se jedná o dutiny = soustava je těsná. Dutiny se tam tvoří proto, že čerpadlo má zbytečně velký sací výkon vzhledem k světlosti přívodního vedení a palivo není schopno projít přívodním vedením pohromadě a ve "zúžených" místech se vytvoří tak obrovský podtlak, že dojde k rozdělení sloupce paliva. Nejčastěji to bývá na filtru nebo zpětném ventilku sací větve sacího koše, případně v zúžených trubičkách.
To, že někdy po vypnutí není v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu dutina závisí na teplotě paliva /otevřené nebo uzavřené poloze "termoventilu"/ v okamžiku vypnutí motoru. Nastartuješ-li motor a popojedeš jen třeba 3 km, tak se Ti dutina po vypnutí neudělá, protože palivo nemá ještě teplotu asi 28°C a proto se vrací termoventilem zpět do filtru. Přívodním vedením z nádrže je tedy přisáváno méně paliva a nevzniká tak velký podtlak, který by rozdělil sloupec paliva. Je-li však motor delší dobu v činnosti a z čerpadla do termoventilu se vrací palivo teplejší než asi 28°C, uzavře termoventil cestu paliva do filtru a vede všechno palivo zpět do nádrže. Čerpadlo v tomto případě musí všechno palivo nasát z nádrže a v přívodním vedení se Ti vytváří tak vysoký podtlak, že začnou vznikat dutiny. Vypneš-li motor v této fázi, "připluje Ti z čerpadla dutina. Když pak sundáš termoventil, tak otvorem po něm nevidíš žádné palivo. Doleješ nové palivo do plna, zaděláš termoventil a nastartuješ. Až bude teplota paliva zase vyšší než 28°C začnou vznikat dutiny. Ty se shromažďují v horní části filtru. Až ve filtru klesne hladina paliva pod úroveň trubičky, která vysává palivo z filtru a vede ho do čerpadla, tak se dutiny začnou objevovat i v průhledné hadičce mezi filtrem a čerpadlem.
Odpověď na otázku : Ano může to být tím jednosměrným ventilkem na sací straně sacího koše nebo i tím co uvádím výše.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

prka píše:
Franciktdi píše:jj Prka umi...jinak musim taky vyzkouset tenhle test

Zjistil sem, ze zaliju palivovy fitr az po hrdlo, vse pripojim, jezdim, bubliny nejsou nekdy nezustane bublina ani po chcipnuti a stejne muzu za par dni pul fitru znovu dolit, co to zpusobuje? muze to byt ten zpetnej ventylek v nadrzi, kterej ma velkem odpor? nebo jak je mozny, ze pal. fitr je naustale poloprazdny....

otazka pro Prku :D
V palivové soustavě se můžou tvořit bubliny nebo dutiny, jak jsem vysvětloval již výše. Ještě to tedy objasním naposled. Bubliny vznikají tehdy, je-li soustava "netěsná" a přisává se vzduch. Dutiny se tvoří tehdy, jestliže je palivová soustava "těsná" /není nikde přisáván vzduch přes netěsnost/. V dutině je velký podtlak a dostane-li se do tělesa vstřik. čerpadla /za nízkotlaký stupeň/ , tak zanikne /palivo se pod tlakem spojí/. Dám-li před čerpadlo /od filtru k čerpadlu/ a za čerpadlo /od čerpadla zpět k filtru nebo přímo do nádrže/ průhlednou hadičku, můžu zjistit zda se jedná o bubliny nebo dutiny.
Pokud bude palivový sloupec do čerpadla přerušovaný a za čerpadlem také, tak se jedná o bubliny = palivová soustava je netěsná.
Bude-li však palivový sloupec do čerpadla přerušovaný a za čerpadlem se bude vracet pouze palivo, tak se jedná o dutiny = soustava je těsná. Dutiny se tam tvoří proto, že čerpadlo má zbytečně velký sací výkon vzhledem k světlosti přívodního vedení a palivo není schopno projít přívodním vedením pohromadě a ve "zúžených" místech se vytvoří tak obrovský podtlak, že dojde k rozdělení sloupce paliva. Nejčastěji to bývá na filtru nebo zpětném ventilku sací větve sacího koše, případně v zúžených trubičkách.
To, že někdy po vypnutí není v průhledné hadičce od filtru k čerpadlu dutina závisí na teplotě paliva /otevřené nebo uzavřené poloze "termoventilu"/ v okamžiku vypnutí motoru. Nastartuješ-li motor a popojedeš jen třeba 3 km, tak se Ti dutina po vypnutí neudělá, protože palivo nemá ještě teplotu asi 28°C a proto se vrací termoventilem zpět do filtru. Přívodním vedením z nádrže je tedy přisáváno méně paliva a nevzniká tak velký podtlak, který by rozdělil sloupec paliva. Je-li však motor delší dobu v činnosti a z čerpadla do termoventilu se vrací palivo teplejší než asi 28°C, uzavře termoventil cestu paliva do filtru a vede všechno palivo zpět do nádrže. Čerpadlo v tomto případě musí všechno palivo nasát z nádrže a v přívodním vedení se Ti vytváří tak vysoký podtlak, že začnou vznikat dutiny. Vypneš-li motor v této fázi, "připluje Ti z čerpadla dutina. Když pak sundáš termoventil, tak otvorem po něm nevidíš žádné palivo. Doleješ nové palivo do plna, zaděláš termoventil a nastartuješ. Až bude teplota paliva zase vyšší než 28°C začnou vznikat dutiny. Ty se shromažďují v horní části filtru. Až ve filtru klesne hladina paliva pod úroveň trubičky, která vysává palivo z filtru a vede ho do čerpadla, tak se dutiny začnou objevovat i v průhledné hadičce mezi filtrem a čerpadlem.
Odpověď na otázku : Ano může to být tím jednosměrným ventilkem na sací straně sacího koše nebo i tím co uvádím výše.
jestli jsem to pochopil prko zpravně tak viz: Dutiny se tvoří tehdy, jestliže je palivová soustava "těsná" /není nikde přisáván vzduch přes netěsnost/. V dutině je velký podtlak a dostane-li se do tělesa vstřik. čerpadla /za nízkotlaký stupeň/ , tak zanikne /palivo se pod tlakem spojí/. takže pokud dutiny zaniknou jak je tento připad , tak studený start by mněl byt OK ??ne, vysokotlaka část je bez bublin a první vstřiknuta davka do valcu bude jen z nafty, takže ty dutiny by nemněly byt na zavadu pokud je vystup čerpadla bez pěny , bublin
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Ani dutiny nejsou dobré. Pokud jich bude mnoho, tak se za nízkotlakým stupněm čerpadla /v tělese čerpadla, na vstupu do vysokotlaké části, i na "pracovní straně" nastavovacího válečku počátku vstřiku/ nevytvoří potřebný tlak paliva. Ten pak zapříčiní, že skutečný předvstřik nebude ve vyšších otáčkách tak veliký jako je požadavek ŘJ a motor bude "vadnout".
Co se týká studených startů, tak ty budou vždy horší, pokud v průhledné hadičce mezi filtrem a čerpadlem bude nějaká bublina /dutina/. Podobně narušený sloupec paliva totiž bude i ve vysokotlakých trubičkách vedoucích ke vstřikům, protože po zastavení motoru postupně klesne tlak paliva a dutiny se v nich znovu vytvoří. Při následujícím studeném startu budou opět stlačeny, ale do motoru se dostane menší dávka paliva.
Že se do čerpadla dostává "hodně" dutin nebo bublin lze nejlépe posoudit pomocí VAGu nalogováním bloku nam. hodnot č. 4 při plné akceleraci, jak je uvedeno v mém příspěvku výše. Z praxe však zhruba platí, že pokud průhlednou hadičkou od filtru do čerpadla neprochází více dutin než paliva, tak to nemívá pozorovatelný vliv na výkon motoru a já osobně bych to neřešil. Zlepšení startů bych zajistil použitím "přídavného odporu" k čidlu teploty chladící kapaliny, připojeného pouze při startu.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Zjednodušeně řečeno, po namontování sací větve vedení z nádrže s větším vnitřním průměrem a odstranění škrcení v "plováku" bude sloupec bez dutin jako z kanistru... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
gigidpietro
Přispěvovatel
Příspěvky: 294
Registrován: 10 úno 2012, 16:13
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od gigidpietro »

Mohu jen potvrdit prkovo tvrzení o kavitaci.
Zažil jsem to na Audi 80 1Z, kde byl filtr starej a dutiny měly i 1cm.
Motor normálně jezdil i startoval, volnoběh naprosto klidný.

Po výměně filtru dutiny zmizely a nezaznamenal jsem nárůst výkonu.
Audi A4 1.9 AFN, 105 kW / 326Nm, MAF+EGR Off
Seat Ibiza 1.9 ASZ, cca 125kW MAF+EGR ON // VCDS 2020
Johny_RS
Přispěvovatel
Příspěvky: 724
Registrován: 09 dub 2010, 22:27
Odpovědi: 0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Johny_RS »

Chlapi poradte.Po namontovaný repasovaného čerpadla,stále šli od filtra k čerpadlu bublinky..Nakoniec sme zistili že to prisava cez hadičky lebo boli popraskane.Ako nahradu sme dali 8 hadičku na ostrekovače(priesvitna ako vo videu) od spoja v motorovom priestore po filter a od filtru po čerpadlo.Po čase bublinky zmyzli.Auto začalo konečne po dlhom čase ťahať.Kupil som original hadice privodovu v motor.priestore aj hadice od filtra po čerpadlo.Ako som ich vymenil,prestalo auto ťahať a pri hadici za filtrom sa vytvaraju mikrobublinky a sem tam prejde bublina.Problem je v tom,že keď pridam na voľnobeh tak ide bublinka za bublinkou.Novy filter Mann,novy termoventil,nove hadice.Čo poradite ako to otestovať kde je problem,či je netesnosť alebo maly prietok a vytvara podtlak do čerpadla?Sitko na plavaku som kontroloval čisté.
VW GOLF IV. 1,9TDI 66kW ALH :-)
prka
Aktivista
Příspěvky: 1144
Registrován: 18 pro 2007, 18:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od prka »

Johny_RS píše:Chlapi poradte.Po namontovaný repasovaného čerpadla,stále šli od filtra k čerpadlu bublinky..Nakoniec sme zistili že to prisava cez hadičky lebo boli popraskane.Ako nahradu sme dali 8 hadičku na ostrekovače(priesvitna ako vo videu) od spoja v motorovom priestore po filter a od filtru po čerpadlo.Po čase bublinky zmyzli.Auto začalo konečne po dlhom čase ťahať.Kupil som original hadice privodovu v motor.priestore aj hadice od filtra po čerpadlo.Ako som ich vymenil,prestalo auto ťahať a pri hadici za filtrom sa vytvaraju mikrobublinky a sem tam prejde bublina.Problem je v tom,že keď pridam na voľnobeh tak ide bublinka za bublinkou.Novy filter Mann,novy termoventil,nove hadice.Čo poradite ako to otestovať kde je problem,či je netesnosť alebo maly prietok a vytvara podtlak do čerpadla?Sitko na plavaku som kontroloval čisté.
Po přečtení Tvého příspěvku začínám nabývat dojem, že hodiny strávené za počítačem s úmyslem pomoci vám, jsou asi zbytečné. Jak můžeš položit otázku, která je v tomto tématu několikrát mnou zodpovězena ?
Navíc Tvé vyjadřování a podávání informací v tomto Tvém příspěvku je velice špatné a nepřesné a nutí každého, kdo by Ti chtěl poradit, aby se velice obsáhle vyjadřoval a napsal hned několik variant řešení problému.
Proto splním to co jsem slíbil již o několik stránek tohoto tématu dříve :


PříspěvekZaslal: čt březen 21, 2013 3:26 pm Citovat Upravit/Odstranit tento příspěvek
prka
Přispěvovatel

Založen: 18.12.2007
Příspěvky: 413
Bydliště: Pardubice

Chlapi, zkuste pořádně číst, psát a správně se vyjadřovat ! Vždyť nejsme v první pomocné třídě ! Vy snad potřebujete poradit ! Nebo ne ? Od této chvíle nebudu radit těm, co se nebudou umět vyjádřit nebo pořádně nenapíší o svém problému.

Pro M4rt4s:
Jsem rád, že Ti alespoň ta logika nechybí a že je Ti jasné, že bubliny a dutiny v palivové soustavě nemají být / i když to v tomto tématu již bylo přímo nebo nepřímo řečeno/. Například já jsem o tom již dvakrát psal :

"Na Tvém videu je vidět, že do čerpadla jdou bubliny, protože zpět z čerpadla se také vrací vzduch. Pokud by Ti do čerpadla šly dutiny nebo čisté palivo, tak by z čerpadla proudilo pouze čisté zpětné palivo."

"Samozřejmě vůbec neuvažuji o netěsnosti palivové soustavy, kdy je přisáván vzduch a proto se ve zpětném vedení od čerpadla objevují bubliny, což se při kavitaci neděje."

Pro Greatone:
Tvoje vyjadřování je stále špatné ! Dvakrát píšeš, že video, ve kterém se objevuje ve zpětném vedení vzduch /pěna/, je po odvzdušnění. Tvoje video však ukazuje stav před odvzdušněním palivové soustavy. Odvzdušněná palivová soustava bude tehdy, když se tam již nebude objevovat žádný vzduch /bubliny, pěna/.

_________________
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ICQ
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Dejte místo průhledné hadice černou a máte o problém méně. ;)
OCTAVIA- ALH
pavelexc
Přispěvovatel
Příspěvky: 423
Registrován: 09 led 2012, 19:15
Odpovědi: 0

Příspěvek od pavelexc »

nebylo by nejlepší řešení tam dát koš s čerpadlem http://www.cc-autodily.cz/cerpadlo-paliva-nafta-3_3 , nechapu proč to nedavali do octavek , když tady dle katalogu vidim že to do rotaček golfu , audi , bory ... to cpali
TITI 72
Přispěvovatel
Příspěvky: 141
Registrován: 25 srp 2010, 09:07
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od TITI 72 »

Co to je?
To jsou bublinky.
Fenomenální!
Miluju bublinky!




Sory, já musel (rofl)
Superb 1,9TDi PD 74kw,AVB, 2005
Neztrácejte hlavu,kdo to má po vás uklízet!
2199
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 29 pro 2015, 22:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od 2199 »

Zdar pánové, asi 2 měsíce mám prvního svého diesela a každé ráno dýl točil než chytl.Začal jsem tedy pátrat na netu po možných příčinách až jsem se dostal sem kde jsem vlákno několikrát pročetl a musím říct že proč jsou bublinky v palivovém vedení je tady přesně vysvětleno.Díky!
Já jsem tedy začal řešit ranní starty výměnou dílů, které bych stejně měnil, takže nové žhavicí svíčky, nové přepadové hadičky, nový naftový filtr včetně O kroužků na termoventilu.Po pročtení zdejšího vlákna jsem šel po zpětných ventilech v sacím koši a ejhle, ten co saje naftu k čerpadlu byl průchozí po směru toku, což je v pořádku, ale zároveň propouštěl do nádrže, takže evidentně ventil byl nefunkční.Ten vratný je v pořádku.
Oba ventily jsem vyvrtal a důkladně vyfoukal vzniklý odpad včetně pružinky.
Koupil jsem 2 zpětné ventily za 200,- a jeden jsem instaloval na hadici před filtr na přívodu, druhý na vratnou hadici - taky před filtr.
Počítám, že pokud není netěsnost na filtru případně vedení paliva za ním, mělo by to padání nafty odstranit.
Udělal jsem to tak dobře ?
Po startu bublinky šli ale připisuju to zavzdušnění systému během instalace zpětných ventilů a práce na sacím koši.I po 10-ti minutách chodu motoru na volnoběh stále bublinky - jak dlouho trvá než by měl být celý systém odvzdušněn v případě že je těsný ???
Ráno uvidím jak nastartuje a odpoledne mrknu na bubliny v hadičce.Postřehy sem napíšu.

Golf IV 1,9 Tdi 66 kW , rok 2000
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“