padající nafta tdi AHF 81 kw

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

misope píše:hm inu foto nemam, zatial to riesim z jednym pripevatelom do tohto fora, buduci tyzden spravim test z priehladnou hadickou a zistim kde to pusta vzduch, ako sa da precistit tento ventil? co vlastne sposobuje to ze ide prefuknut aj naspat?
vypláchnout sprejem (čistič) lehce profouknout vzduchem.Přestane fungovat protože nečistoty ho zanesou a pouští na obě strany (funguje jako klapka směrem k nádrži) a ta zůstane přiotevřená
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm t akze do toho ventilu len fukat kompresorom? dakujem
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

misope píše:hm t akze do toho ventilu len fukat kompresorom? dakujem

zkus to ale opatrně néé plným tlakem!Někdo tady psal že to čistil vatovou tyčinkou..Taky to budu po neděli vyndávat.Jak to šlo demontovat?
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

demontaz asi 5 minut, normalne vyklopis zadnu sedacku, demontujes kryt - 3 krizove sroby ,odpojis dve hadicky a jeden snimac, potom tu ciernu plastovu obruc davaj dole tak ze si zapi do kolika jedno kladivo a jemne buchaj druhym do neho a pekne sa to povoli, das prec obruc pomaly vytahuj, pozor na plavak a nehaj stiect naftu pretoze ten kos bude plny nafty

no aj tak rozmyslam ze bublinky na vlnobehu by asi tento ventil nesposoboval pretoze nafta je stale v obehu ked ide motor a nema ako nasat vzduch pretoze ten ventil tu naftu pusta, ci sa mylim? vychadzam z toho ze ten ventil je ponoreny v nafte takze ema ako chytit vzduch
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

dnes som vybral saci kos a ked som ho otvoril bol tam takyto maglajz http://www.2i.cz/4ea20d27f4 , skusil som aj jemne vycistit ventil tycinkov do usi, ale aj tak nie je tam c riesit pretoze ten ventil je podla mna stale v nafte cize tam to nema ako padnut, vytiahol som aj filter a poriadne dotiahol odkalovak, odvzdusnil som to komplet a uvidim co sa bude diat, pokial to bude bublinkove tak sa na to vrhnem za lepsieho pocasia podla navodu pana slovaceka
Kola.Mila
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: 31 led 2012, 20:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

padající nafta........

Příspěvek od Kola.Mila »

můj poznatek.....
přisává si okolo těsnících Ó- kroužků termoventilu na palivovém filtru.....
nový -laciný -cena cca 185kč- termoventil jde poměrně lehce zatlačit (vrátit zpět)
Nový dražší -MANNfilter - termoventil jde zatlačit velmi ztuha.
Bez předchozího máznutí kroužků naftou by došlo k jejich "střihnutí".
Jaké kdo máte zkušenosti??
Uživatelský avatar
misope
Přispěvovatel
Příspěvky: 537
Registrován: 28 lis 2011, 12:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske, SK

Příspěvek od misope »

hm ja som dal palivovy filter a termoventil obje znacka bosch, termoventil ide normalne zasunut nejaky mali odpor tam je, popripade som cital ze tei o kruzky obalit teflonovou paskou a zasunut
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

misope píše:hm ja som dal palivovy filter a termoventil obje znacka bosch, termoventil ide normalne zasunut nejaky mali odpor tam je, popripade som cital ze tei o kruzky obalit teflonovou paskou a zasunut
žádný obalování o-kroužků páskou!Co je to zase za blbost!!nic takového (wallbash)
O1 1.9 tdi 81kW ASV
001marcus
Přispěvovatel
Příspěvky: 409
Registrován: 29 lis 2010, 18:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od 001marcus »

ale mám zkušenost, že to dělaj skoro všechny tyto motory, co maj náká léta a padne teplota od - 10 níž,.. prostě každý valec se nevznítí nastejno, a tak to vypadá , že to chytá postupně ;-) jinak já mám problém vyřešen, někde sem zaslechl, že se dávaly startery do AHF z motoru 1Z že prý točí líp, a taky jsem to tak udělal, a je to 1000 x lepší mám ho tam již rok
Vag-com byl je a bude :-)
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

001marcus píše:ale mám zkušenost, že to dělaj skoro všechny tyto motory, co maj náká léta a padne teplota od - 10 níž,.. prostě každý valec se nevznítí nastejno, a tak to vypadá , že to chytá postupně ;-) jinak já mám problém vyřešen, někde sem zaslechl, že se dávaly startery do AHF z motoru 1Z že prý točí líp, a taky jsem to tak udělal, a je to 1000 x lepší mám ho tam již rok
tím chceš říct že startér z OII vyřeší problém v zimě se špatným startem (chytání válců postupně)?
O1 1.9 tdi 81kW ASV
slimjim
Přispěvovatel
Příspěvky: 130
Registrován: 14 zář 2009, 09:21
Odpovědi: 0

Příspěvek od slimjim »

teď jsem se trápil celej den.začalo to zamrzlou naftou: odsáto,vyčistěná nádrž,sací koš a propláchlý ventilky v koši,nový filtr.Odvzdušníno normálně natočit,projeto cca 100m a vráceno do teplé garáže.Druhý den to dojelo cca 1km do kopce v tahu a -bez nafty.Dostal jsem tam naftu,volnoběh ok ale bublinky,volná jízka OK,v zátahu to vysálo kompl.filtr a konec.tak jsem zkoušet další nový filtr,znovu o kroužky,hadice od filtru k motoru,nový o kroužek do plováku-ten pružný spoj,odtlakováno,pusou jsem zkoušel ventilky v plováku-OK.
Pak jsem vyměnil plovák za jiný a :D :D :D
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

přátelé dneska jsme vyměnil pal.filtr a termoventil.Povodní co tam bylo tak ventil šel do filtru celkem snadno nový ventil a filtr to bylo něco jiného musel jsem dost přitlačit.Bublinek už moc nejde tak uvidím ráno jak půjde start.Když jsem to měl rozpojené tak jsem pusou foukal do přívodní hadičky z nádrže k filtru (černá) ve směru od filtru k nádrži a bylo slyšet jak nafta v nádrži bublá.To by nemělo pokud je v sacím koši zpětný ventil né?
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Stefekl
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 24 kvě 2010, 08:54
Odpovědi: 0
Bydliště: Boskovice

Příspěvek od Stefekl »

pokud jsi foukal do privodni hadicky tak by to bublat nemelo a pokud bubla tak mas va sacim kosi spatnej ten zpetnej ventilek co se tady porad resi.
Kdyz fouknes do vracecky(hadicka na termoventilu), tak ta by jit mela profouknout, ale naopak by nemelo jit nasat
VW GOLF IV 1.9 tdi 81kw AHF
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

Stefekl píše:pokud jsi foukal do privodni hadicky tak by to bublat nemelo a pokud bubla tak mas va sacim kosi spatnej ten zpetnej ventilek co se tady porad resi.
Kdyz fouknes do vracecky(hadicka na termoventilu), tak ta by jit mela profouknout, ale naopak by nemelo jit nasat
ano termoventil ok nejde nasát.Myslím si to také že bude v háji ten zpěták na sacím koši.Asi ho vyndám a zkusím vyčistit.Přidám před filtr i přídavný zpěták...
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Uživatelský avatar
octaviajedna
Přispěvovatel
Příspěvky: 356
Registrován: 14 říj 2011, 01:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od octaviajedna »

dneska jsem vyndal sací koš.Nebyl nijak znečištěný.Zpěťák na vracečce Ok ale na přívodu průchozí na obě dvě strany.Zkoušel jsem to pročistit ale nepomohlo to tak jsem dal přídavný zpěťák před filtr.Jak nejlépe odvzdušnit palivový systém?
O1 1.9 tdi 81kW ASV
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“