Stránka 9 z 10

Napsal: 13 bře 2011, 17:56
od turbo kamna power
FandaTDI: mám taky motor AFN jako ty, najeto momentálně 220tis. km, protože jezdím většinou kratší trasy, měním taky po 10t. km, olej dávám Q8 10W-40, už mám na něm najeto 100t. km (10 výměn) a motor pořád jako novej, hydroštely ok, komprese ok, mezi výměnama nedolejvám ani decku oleje - olej nežere, a na TDIčko mi příjde že je i relativně tichej.

Napsal: 13 bře 2011, 22:16
od FandaTDI
tjn. ta hlasitost chodu je taky argument - já už při koupi řikal, jestli na volnoběh nekadlá nějak hlasitě, ale kámoš mechanik (dneska už teda ne, ale před x lety se v motorech hrabal hodně) mě ujišťoval, že to je zdravý kadlání (a měl pravdu) a že v zátěži je chod motoru naopak hladší než čekal ... i proto se trochu bojim zvýšení spotřeby s přechodem na hustější olej a aby to nemělo zápornej vliv třeba na vůle v motoru, ale možná jsou moje obavy zbytečný a 10W mu taky sedne, proto to řešim před změnou oleje ... asi pro zajímavost fakt necham udělat ten test, když do toho takovou dobu leju (hlavně pro tenhle motor) tak drahej olej ...

Napsal: 14 bře 2011, 06:48
od nogis
Jen dotaz - kdo z Vás jezdí skutečně plnou syntetiku? Ne tu na obalech. Když už tu padla zmínka o "problému" s přechodem mezi polo/plná... ;)

Napsal: 14 bře 2011, 08:04
od turbo kamna power
FandaTDI: tak hustší olej nebude mít záporný vliv na vůle v motoru, to spíš kladný ;) je možný, že pak motor ještě víc ztichne. A zvýšení spotřeby se vůbec neboj, teď nevím jsetli myslíš spotřeba oleje, nebo nafty, ale ani jedno nehrozí. Jak říkám, moje AFN na ten 10W-40 olej skoro vůbec nežere, není potřeba mezi výměnama dolejvat a spotřebu nafty to má taky krásnou, město a dálnice za necelých 6 litrů a mimo město necelých 5 litrů na sto km svižnou jízdou ;) mám to v G3

Napsal: 14 bře 2011, 21:07
od bobG3
FandaTDI píše:bobG3: díky za odpověď, v podstatě souhlas, možná s menšíma výhradama třeba k ad3/, resp. stáří motoru ...
... snažim se na to jít jak logicky, tak ekonomicky - proč z lehkoběžnýho oleje, když je na něj ten motor zvyklej, přecházet na dejme tomu nějakej "lepší" "doporučenej" 10W-40, když se zkrácenejma intervalama na těch 10tkm by mohl líp posloužit(už z hlediska spotřeby) nějakej ten "levnější" lehkoběžnej ... tepelný opotřebení oleje by při změně druhýho indexu z 30 na 40 mělo bejt menší a při zkráceným intervalu by ten olej měl bejt i čistější, ... ale když chci z "nadstandartu" (vzhledem k častýmu provozu po městě taky asi ne nejvhodnějšího - 15tkm, byť naopak z hlediska teplotního namáhání zase vhodnějšího ;) ) přejít na "ideální standart", tak za to logicky nechci platit víc, ale zároveň tim neuspíšit stárnutí motoru, kterej je na tom z celýho auta poměrem věk/stáří snad skoro nejlíp (fuj, jsem se v tom zas nějak zamotal :) ) ... našel jsem si tu od tebe i nějaký ty výsledky - dobrá práce a zajímavý porovnání ;) btw. filtry povětšinou Mann(i ty připravený) a výměna všech s olejem (ostatním filtrům interval spíš nebudu zkracovat, paliváku určitě ne ;) )
Čim dál tim víc přemejšlim, že bych dal ten svuj olej pro zajímavost taky na rozbor, za chvíli mě čeká výměna a to mam ještě připravenej ten samej ... kolik je na to vlastně potřeba toho vyjetýho oleje? Víte někdo kde a za kolik je dneska dělaj někde v Praze a okolí?
S tím ad 3) je to tak, že pokud máš starší motor co jezdí na 10W40 a dáš do něj lehkoběžný olej, může narůst spotřeba oleje - u mě z 0 na 2 - 3 deci /1000km. Obráceně, pokud jezdí motor na lehkoběžku a žere olej, může se to použitím hustějšího oleje zlepšit. Mimo to je motor na lehkoběžku hlučnější.
Bere se štamprdle oleje na konec vypouštění, kdo dělá rozbor dává většinou minilahvičku i s formulářem a obálkou s adresou laboratoře.
Pokud budeš dávat oleje na rozbor je důležité těch zkoušek udělat víc a porovnat nejen absolutní hodnoty, ale zejména rozdíly mezi jednotlivými oleji. Takže jeden rozbor s původním olejem, a pak po druhé výměně nový olej a budeš vidět jak se opotřebení změnilo.
Já bych to zkusil někde v servisu kde to dělají se s nimi domluvit, a samozřejmě u nich koupit olej.

Napsal: 22 bře 2011, 09:16
od FandaTDI
Tak jsem pro zajímavost zkoušel volat do SGS a pán mi to rozmlouval s tim, že i ty nejlevnější testy (který údajně moc neřeknou) jsou v řádu tisíců ... trošku mi něco vysvětloval, ale moc novýho jsem se nedozvěděl a moje rozhodování mi nijak neulehčil - btw. údajně jedinej skutečně lehkoběžnej olej používanej u VW je nějaká 0W-30 a ty "rádoby" lehkoběžný oleje vymezujou větší vůle, což se mi teda moc nezdá ... naopak jeden známej mechanik zase zastává názor, že dokud motor nežere moc oleje a je zvyklej na 5W, tak zůstat u něj, což mi přijde logičtější, i když to neni názor žádnýho olejáře ...
(crazy)

Napsal: 22 bře 2011, 18:26
od bobG3
No má pravdu, zkus se na rozbor zeptat třeba u Anacu - ale nejedná se o rozbor olejů, ale test opotřebení - obsah kovů a dalších příměsí - saze, křemík. Že by to bylo tak drahé? Do tisícovky by ses měl vejít.

Napsal: 22 bře 2011, 19:21
od e-panolin.cz

Napsal: 22 bře 2011, 21:51
od bobG3
S prominutím prdlajs, tohle není ono, tohle o vlastnostech oleje ohledně opotřebení motoru nic neřekne, koukněte na testy ANACU - tohle by bylo asi dražší
Nogis - dúležité jsou vlastnosti toho co tam leješ ne to co je kde napsáno - teplotní odolnost, atd. ;)

Napsal: 22 bře 2011, 22:56
od e-panolin.cz
Bobe3g, zkus se podívat na rozbor ANAC http://www.kafkaservice.cz/test-1.html a řekni mi v čem je test ANACU lepší? Případně, kde test ANACU vypovídá o vlastnostech oleje ohledně opotřebení oleje ?
Veškeré hodnoty ANACU jsou i na mém rozboru plus řada dalších.
Pro běžného uživatele, jako je řada lidí zde na foru test ANACU a můj je pro provoz vozidla a zjištění tribodiagnostiky VELMI vypovídající.

Napsal: 23 bře 2011, 09:06
od FandaTDI
a máte někdo zkukšenost s někym kdo to dělá dejme tomu na Praze 4 (a za kolik, ap.)? (nákupu oleje od dotyčnýho se nebráním, když nebude předraženej, ale na příští výměnu olej už stejně mam) ...
vyhledávače jsou už pomalu perverznější než jejich tvůrci (LOL) :

Obrázek

Napsal: 23 bře 2011, 21:22
od bobG3
e-panolin.cz píše:Bobe3g, zkus se podívat na rozbor ANAC http://www.kafkaservice.cz/test-1.html a řekni mi v čem je test ANACU lepší? Případně, kde test ANACU vypovídá o vlastnostech oleje ohledně opotřebení oleje ?
Veškeré hodnoty ANACU jsou i na mém rozboru plus řada dalších.
Pro běžného uživatele, jako je řada lidí zde na foru test ANACU a můj je pro provoz vozidla a zjištění tribodiagnostiky VELMI vypovídající.
Omlouvám se, zobrazil se jenom vrchní polovina - jo je to skoro stejné, Anac má ale líp propracované komentování výsledků pro praktické použití, u Tebe nejsou z protokolu jasné kdy je to dobře a kdy špatně, pro normálního člověka je třeba i komentář k hodnotám. U Anacu je jasné kdy je něco OK, kdy je to na hranici a kdy špatně. Dále nejsou uvedeny jednotky, ve kterých je měření prováděno(což je dost důležité) - pokud ppm, asi by byl křemík taky na mezi nebo za ní - závisí co za motor to bylo, ale v komentáři nic není. Laboratoř co to vystavila by měla protokoly mít - pokud je certifikována - jasné a srozumitelné včetně kritérií přijatelnosti. Certifikací by asi neprošla - pokud je tento doklad jediný výsledek, který zákazník dostane.
Jinak jedna věc je opotřebení oleje, druhá - a ta mě zajímá stejně opotřebení motoru. Anac třeba vyhodnotí, že je zalehlá skupina těsnících kroužků a zároveň doporučí řešení - chemii, výměnu dílu atd - mě našli chčijící trysku - po vyzkoušení jsem jednu musel měnit. Takže když říkáš že Tvůj test je velmi vypovídající - ano, ale záleží na tom, co chceš slyšet, pro mé účelyje to jakš takš s tím, že bych musel na Netu shánět hodnoty, u laboratoře zjistit čím to měří a jaká jsou kriteria.....to "velmi " bych viděl jako příliš optimistické, ale vypovídající ano - ovšem jak pro koho a za jakým účelem.
Kolik to stojí u Tebe?

Napsal: 23 bře 2011, 22:21
od e-panolin.cz
Několik informací pro upřesnění:
1. podrobné info samozřejmě zákazník dostane, jelikož on ví v jakém provozu motor jede, tady na foru je to jen informativní vzor
2. jednotky jsou uvedeny u všech položek
3. co se týče limitů, tak ty jsou pro každý motor rozdílné - viz také bod 1
4. laboratoř je certifikována to se neboj :)
5. informace je poněkud strohá, ale z jednoho rozboru nelze dělat dalekosáhlé závěry, záleží na trendech / tzn. více rozborů /
6. dle prvků lze rozeznat opotřebení jednotlivých částí motoru, o tom žádná
7. nafta nebo benzín v oleji se projeví jiným bodem vzplanutí - Tvůj případ trysky / btw. ale ANAC ti neřekl jestli je to 1,2,3 nebo 4 válec že ;)
8. na netu nic shánět nemusíš vše ti řeknu dle rozboru 8)

A pro tvé účely potřebuješ vědět co dalšího?
Cena - dle klienta ;) jinak SZ

Napsal: 24 bře 2011, 06:29
od cavediver
bobG3 píše:No má pravdu, zkus se na rozbor zeptat třeba u Anacu - ale nejedná se o rozbor olejů, ale test opotřebení - obsah kovů a dalších příměsí - saze, křemík. Že by to bylo tak drahé? Do tisícovky by ses měl vejít.

ceník rozboru je veřejně přístupny a skutečně je to drahé tak jako už jsem o tom psal vydržte ještě chvilku a dostanete sem rozřešení co který Váš oil děla a proč není vhodný a kde je zase dobré ho dávat
přeji pěkný den
cave

Napsal: 24 bře 2011, 17:14
od bobG3
e-panolin.cz píše:Několik informací pro upřesnění:
1. podrobné info samozřejmě zákazník dostane, jelikož on ví v jakém provozu motor jede, tady na foru je to jen informativní vzor
2. jednotky jsou uvedeny u všech položek
3. co se týče limitů, tak ty jsou pro každý motor rozdílné - viz také bod 1
4. laboratoř je certifikována to se neboj :)
5. informace je poněkud strohá, ale z jednoho rozboru nelze dělat dalekosáhlé závěry, záleží na trendech / tzn. více rozborů /
6. dle prvků lze rozeznat opotřebení jednotlivých částí motoru, o tom žádná
7. nafta nebo benzín v oleji se projeví jiným bodem vzplanutí - Tvůj případ trysky / btw. ale ANAC ti neřekl jestli je to 1,2,3 nebo 4 válec že ;)
8. na netu nic shánět nemusíš vše ti řeknu dle rozboru 8)

A pro tvé účely potřebuješ vědět co dalšího?
Cena - dle klienta ;) jinak SZ
Ad 1) Zákazník potřebuje vědět co je na motoru opotřebováno, co je špatně, že ví v jakém režimu motor jede je hezké, ale musí vědět, jak režim popř. upravit
Ad 2) máš pravdu teď už to vidím - uvedeny jsou, ale proč nejsou komentovány?
Ad 3)No Anac to asi ví, že by byly rozdílné? pro diesely? Zas takové rozdíly tam nejsou to určitě ne.
Ad 4) Nebojím se, ale když vidím takovýhle protokol, pochybnost je na místě, pár mi jich rukama prošlo, dej sem kompletní výsledek, bude to jasnější.
Ad 5) Jasně, , ale základní shodnocení těch hodnot je nutné, ale třeba to dávají - zkus to sem dát.
Ad 6) no jasně, ale to by měla popsat ta laboratoř
Ad 7) Trošku jsi tomu neporozuměl - když začne tryska chcát napřed je v oleji víc sazí, pokud je tam už nafta, je to špatně, saze tam nějak nemůžu najít ;)
Ad 8 ) No jestli je to všechno, tak to mi nestačí. Dal jsi sem protokol z Yanmaru - může to být stabilák, stavební stroj. Proč ne, tam je to dobrá info, jak je na tom olej. Pokud se budem bavit o osobním autě, tam je situace poněkud jiná - pokud měním olej správně, má ještě nevyčerpané přísady a dobrou mazivost pokud je kvalitní - možná kromě LL olejů viz článek v Dieselu. Co potřebuji vědět, je stav motoru a potenciální nebezpečí, které jdou odhalit - třeba jako ta tryska - dřív než nastane destrukce. Olej - jeho stav mi zaručuje správný interval výměny a výrobce.
Jinak dobré líbí se mi to, určitě se s tím dá pracovat, chtělo by to znát ceny a možnosti laboratoře - na co je zaměřena, ochotna atd