STK A EMISE

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Andre píše:Automobilka vyrobí auto - aby mohlo jezdit po silnicích musí projít homologačním řízením, musí splňovat nějaké normy, být bezpečné pro posádku i pro ostatní účastníky provozu, musí svítit, troubit, brzdit... a splňovat předepsanou emisní normu, tzn. být v rámci možností spalovacího motoru alespoň trochu přívětivé k životnímu prostředí.
Ten, kdo tyto normy vytváří, nemá zcela jistě v úmyslu někoho buzerovat, ale nejspíš mu jde o to, abychom se tady dříve či později neudusili, nebo neupekli.

Jednoho dne se toto homologované auto dostane do rukou někomu, kdo ho přetvoří v neřízenou střelu s patřičnou kouřovou stopou, a je jen otázka času kdy se toto již nelegálně po silnicích pohybující auto zapíše do statistik nehodovosti, možná i s tragickými následky a nedej bože bude v těchto statistikách jméno vašeho dítěte, nebo dítěte vašeho známého, které šlo po přechodu ze školy domů, protože tunerovi před tím přechodem prasknul po domácku vyrobený držák brzdiče.
A to nemluvím o tom, jaký je to pro plíce zážitek jízda v koloně za takovým speciálem.

Konečně někomu nahoře došlo, že by se s tím už konečně mělo něco udělat, resp. ani v minulosti nemělo takové auto na silnici co dělat, jde pouze o to zlikvidovat korupci na STK a ME a mít na silnicích bezpečná a méně smradlavá auta.

Co je na tom jako špatně?
Včera bylo ve zprávách, že je nějaká novela o silničním provozu apod., že policajti krom jiných změn budou moci pokutovat za svítící kontrolku brzd. obložení, nebo piktogram motoru.
Samozřejmě, kontrolka se může rozžnout během jízdy kdy bude silniční kontrola, zase na druhou stranu, vozidel co jezdí se svítícím kde čím a nefunkčním kde čím znám dost a co mě zaráží, že jsou to klidně taxikáři, co s tím autem vozí lidi...
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Ve Svycarsku uz tohle plati dele, pokud sviti kontrolka motoru a zastavi te policajt, je schopny diagnostikou zjistit jako dlouho kontrolka sviti a podle toho ti vymeri pokutu, takze vymluvy jako rozsivitila se před chvili neprojdou.
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

uiqjirka píše:Ve Svycarsku uz tohle plati dele, pokud sviti kontrolka motoru a zastavi te policajt, je schopny diagnostikou zjistit jako dlouho kontrolka sviti a podle toho ti vymeri pokutu, takze vymluvy jako rozsivitila se před chvili neprojdou.
Celkom zaujimave, ecu podporuje aj taku funkciu ako je cas zapisu DTC do ECU?
Skolia policajtov na diagnostiku DTC a vybavuju ich zariadenim pre diagnostiku DTC?
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Milda92
Přispěvovatel
Příspěvky: 160
Registrován: 01 čer 2015, 20:42
Odpovědi: 0
Bydliště: Mohelnice

Příspěvek od Milda92 »

Tomas.cz píše:
Andre píše:Automobilka vyrobí auto - aby mohlo jezdit po silnicích musí projít homologačním řízením, musí splňovat nějaké normy, být bezpečné pro posádku i pro ostatní účastníky provozu, musí svítit, troubit, brzdit... a splňovat předepsanou emisní normu, tzn. být v rámci možností spalovacího motoru alespoň trochu přívětivé k životnímu prostředí.
Ten, kdo tyto normy vytváří, nemá zcela jistě v úmyslu někoho buzerovat, ale nejspíš mu jde o to, abychom se tady dříve či později neudusili, nebo neupekli.

Jednoho dne se toto homologované auto dostane do rukou někomu, kdo ho přetvoří v neřízenou střelu s patřičnou kouřovou stopou, a je jen otázka času kdy se toto již nelegálně po silnicích pohybující auto zapíše do statistik nehodovosti, možná i s tragickými následky a nedej bože bude v těchto statistikách jméno vašeho dítěte, nebo dítěte vašeho známého, které šlo po přechodu ze školy domů, protože tunerovi před tím přechodem prasknul po domácku vyrobený držák brzdiče.
A to nemluvím o tom, jaký je to pro plíce zážitek jízda v koloně za takovým speciálem.

Konečně někomu nahoře došlo, že by se s tím už konečně mělo něco udělat, resp. ani v minulosti nemělo takové auto na silnici co dělat, jde pouze o to zlikvidovat korupci na STK a ME a mít na silnicích bezpečná a méně smradlavá auta.

Co je na tom jako špatně?
Včera bylo ve zprávách, že je nějaká novela o silničním provozu apod., že policajti krom jiných změn budou moci pokutovat za svítící kontrolku brzd. obložení, nebo piktogram motoru.
Samozřejmě, kontrolka se může rozžnout během jízdy kdy bude silniční kontrola, zase na druhou stranu, vozidel co jezdí se svítícím kde čím a nefunkčním kde čím znám dost a co mě zaráží, že jsou to klidně taxikáři, co s tím autem vozí lidi...
Doufám že to bude platit i pro kontrolku rezervy palivové nádrže když jsou ti fízlove tak akčni a zjisti že mi svítí už 2 měsíce že mi i natankujou.Za 10 let budeme mít meřáky i na plících aby jsme platily i když budeš sedět doma na prdely.
Wv golf IV egeneration ASZ+soft TDIfun 122kw@392nm-Prodáno
O2 rs bwa+soft motorpower 190kw@360nm
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

toefuk píše:
uiqjirka píše:Ve Svycarsku uz tohle plati dele, pokud sviti kontrolka motoru a zastavi te policajt, je schopny diagnostikou zjistit jako dlouho kontrolka sviti a podle toho ti vymeri pokutu, takze vymluvy jako rozsivitila se před chvili neprojdou.
Celkom zaujimave, ecu podporuje aj taku funkciu ako je cas zapisu DTC do ECU?
Skolia policajtov na diagnostiku DTC a vybavuju ich zariadenim pre diagnostiku DTC?
Psal jsem ve Svycarsku, tam ano, funguje to tam takto dosti dlouho, ecu ma zapis kdy chyba vznikla (tj. jak dlouho trva) a kolikrat se opakuje apod.Zde u nas, v CR to bude spise na usudku daného policisty bez diagnostiky.
Doufám že to bude platit i pro kontrolku rezervy palivové nádrže když jsou ti fízlove tak akčni a zjisti že mi svítí už 2 měsíce že mi i natankujou.
(rofl) :D
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

toefuk píše:
uiqjirka píše:Ve Svycarsku uz tohle plati dele, pokud sviti kontrolka motoru a zastavi te policajt, je schopny diagnostikou zjistit jako dlouho kontrolka sviti a podle toho ti vymeri pokutu, takze vymluvy jako rozsivitila se před chvili neprojdou.
Celkom zaujimave, ecu podporuje aj taku funkciu ako je cas zapisu DTC do ECU?
Skolia policajtov na diagnostiku DTC a vybavuju ich zariadenim pre diagnostiku DTC?
Nevím jestli čas, ale počtet ujetých km s rozsvícenou kontrolkou MIL určitě.
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Neda se nic delat, ale musim s Liborem naprosto souhlasit a opet v dost vecech s Andremu odporovat.

Co se tyce DPF, naprosto to chapu a kdyz jsem se nad tim nedavno poradne zamyslel, tak vezte nebo ne, ja si budu na auto, ktere nebylo v serii vybaveno DPF toto zarizeni montovat - duvod je prosty: da se sehnat za rozumne penize a vezmeme-li v potaz fakt, jak funguje, tak ten, ktery si to plne uvedomuje nikdy nebude mit problem se zanesenym filtrem.

Co se brzd tyce, souhlasim s tim, ze je vhodne zvolit vylepseni, nicmene, pokud clovek premysli, tak to nepotrebuje.

Najezdil jsem toho pomerne dost a kdo me zna, tak vi, ze nejezdim zrovna pomalu a v kolone (chapej za auty) - vicemene, muj jizdni styl se da vyjadrit napriklad takto: auto pred sebou beru jako prekazku silnicniho provozu a potencialni zdroj nebezpeci a z toho duvodu se snazim toto nebezpeci eliminovat predjetim. V moment, kdy si nekdo chce udrzet pozici, musi vyrazne zrychlit do te miry, abych necitil pocit, ze me muze omezit nebo ohrozit.

Ale k veci: na predchozim Golfum jsem mel puvodni "male" brzdy 280 z AJM a jedine, co jsem udelal, tak bylo, ze jsem dal predni kotouce Zimmerman a desticky DS2500. Na tomto jsem najezdil dost a pravdou je, ze skoncili zreznutim, nikoliv mechanickym opotrebenim - a nikdy jsem nepocitil neco ve smyslu "vadnuti brzd" - nechapu to pri mem jizdnim stylu...ikdyz chapu, ja dost brzdim motorem (a paradoxne mi dvouhmota vydrzela toto drsne zachazeni vzdy alespon 40tkm) a planuji predjizdeni, takze, paklize v protismeru nic neni, davam jiz pri predjizdeni nohu z plynu v moment, kdy odhadnu, ze predjedu spolehlive bez omezeni (natoz ohrozeni). Dokonce jsem to nepocitil ani tehdy, kdyz jsem jezdil na servisni zasahy plynouci ze smluv, ktere obsahovaly sibenicni terminy pro dostaveni se a velke penale plynouci z pozdniho prijezdu.

Jinymi slovy: Andre, nemuzes podle sebe soudit ostatni - kazdy neni jako ty.

Je nezbytne si uvedomit jednu zakladni vec: kdyby ty brzdy nebyly zpusobile k tomu, aby dokazaly rozumnym zpusobem snizit rychlost z maximalni hodnoty vozu zapsaneho ve VTP, tak by je udelali silnejsi ;)

Ja jedinou vyhodu velkych brzd spatruji v tom, ze si mohu dovolit vice a hlavne, brzdy vydrzi dele, samozrejmosti je i to, co velice trefne zminil borelli - a to je duvod, proc si je budu porizovat ;)

Hlavne, je-li si ridic PLNE vedom toho, co ma pod kapotou a jake ma brzdy, tak vse zohledni - paklize nezohledni, je hovado a je vicemene jedno, jaky tam ma vykon, protoze i se seriovym autem je auto v rukach takoveho proste Andreho "nerizena strela".

Nikomu "nahore" nic nedoslo ve smyslu bezpecnosti, jen proste a jednoduse nekomu nahore doslo ve smyslu jak vydelat dalsi penize. Nejen vyberem penez za STK (pro starsi auta 1x rocne) a za Dekru, za DPFka apod. ale hlavne to, co dostanou od automobilek.

Protoze pokud je nekdo tak naivni, ze by nechapal, ze politikum jde samozrejme z toho "bokem", pak doufam, ze si alespon uvedomi, ze cap ani vrana deti nenosi.

Dale pak, jak tu bylo zmineno: pokud by jim slo opravdu o kvalitni emise, delali by to dukladne a jejich zarizeni by bylo tak dukladne, ze by dokazalo zmerit kvalitne a opravdu vse!

Jeste by bylo vhodne si uvedomit, ze cele je to jenom jedno velke divadlo, protoze objem skodlivin, ktere produkuji auta, tak zvladne 20 nejvetsich lodi na svete s prehledem ... a schvalne, kam to jde? Do more - a kdo v tom mori zije ... a co z toho more jime? A co pouzivame za dalsi produkty z mori?

Takze Andre, ty jsi preskocil fazi "psychickeho vyspeni" a rovnou to preskocil do senility aneb "kun je jednou hribetem, clovek dvakrat ditetem"...mimochodem, o dospivani moc nemluv, nebo nam tu chces tvrdit, ze ti ty BKDcka lehly pri beznem provozu v souladu s pravidly silnicniho provozu? ;) Aneb, kdy si konecne doplnis svoje tema, abys v lidech nevyvolaval falesny dojem, ze BKD je "hardcore" tuning naprosto v klidu a v pohode?

@turbo kamna power: Nevim, jak ostatni, ale me vyssi vykon pomaha k bezpecnejsimu a rychlejsimu predjeti, pripadne rychlejsimu dosazeni pozadovane rychlosti ... ale jaky v tom hraji roli brzdy? Paklize se vylozene s nekym nehonim nebo nezavodim na okruhu, nechapu.

Mimochodem, budu se opet opakovat: pokud by jim slo o bezpecnost a prostredi, nebudou mit problem s lepsim filtrem (overenym jejich jednou pobockou) a uz vubec nebudou mit problem s osazenim vetsich brzd!

@standa123: V moment, kdy potrebujes poradne brzdit, tak to zaflekujes a v repertoaru to maji pneu a elektronika ... a kdyz nemas poradne pneu, je jedno kolik mas pistku

No a co se toho ohledne Svycarska tyce, "uz se tesim", az vzniknou bluetooth zarizeni, ktera se budou montovat do aut, takze bude stacit, aby mel policajt pristupovy kod a ani nebude nic napichovat - proste jen "projde kolem" a bude mit vsechny informace k dispozici.

... a to je duvod proc potrebuji vyhnat stara auta ze silnic, protoze dodelat to do tech novych nebude problem

Aneb, system "Velkeho bratra" bude brzy nastolen.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Uživatelský avatar
MarfyE34
Přispěvovatel
Příspěvky: 548
Registrován: 06 črc 2011, 10:17
Odpovědi: 0
Bydliště: //Mordor

Příspěvek od MarfyE34 »

No Forest bych řekl , že to vysvětlil docela logicky, nezbývá než souhlasit a pomalu si začít hledat jinou a více benevolentní zemi :roll: ( myšleno jako nadsázka s tou zemí :-) )
Seat Leon 2.0 TDI 135kW FR = "Furt Rozbitý" (LOL)
BMW E39 530d 2260V - kovadlina 600 Nm ;)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Kdo ma stare auto a udrzuje ho v poradku, nemusi se bat.Drzim si také 15let stare auto a prochazim technickou bez potizi vcetne emisi.
Prskaji jen upravari a zvysovaci vykonu, nebo ti co neinvestuji a jen jezdi a pak se divi.Ti at zmizi ze silnice, dobře jim tak.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

uiqjirka píše:Kdo ma stare auto a udrzuje ho v poradku, nemusi se bat.Drzim si také 15let stare auto a prochazim technickou bez potizi vcetne emisi.
Prskaji jen upravari a zvysovaci vykonu, nebo ti co neinvestuji a jen jezdi a pak se divi.Ti at zmizi ze silnice, dobře jim tak.
tebe asi nejakej tuningář předjel a ted jsi z toho nemocnej ne??? .....že si je porad beres do úst..... (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
kiklop32
Přispěvovatel
Příspěvky: 870
Registrován: 26 bře 2011, 19:44
Odpovědi: 0

Příspěvek od kiklop32 »

standa123 píše:
uiqjirka píše:Kdo ma stare auto a udrzuje ho v poradku, nemusi se bat.Drzim si také 15let stare auto a prochazim technickou bez potizi vcetne emisi.
Prskaji jen upravari a zvysovaci vykonu, nebo ti co neinvestuji a jen jezdi a pak se divi.Ti at zmizi ze silnice, dobře jim tak.
tebe asi nejakej tuningář předjel a ted jsi z toho nemocnej ne??? .....že si je porad beres do úst..... (noteeth) (noteeth) (noteeth)

A nebo rád nosí klobouky v každém počasí (LOL)
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1293
Registrován: 29 úno 2008, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od uiqjirka »

Chlapci, do smíchu nebude Vám, co máte své vozy ve špatném stavu či všelijak upravované.Rád Vám na silnicích zamávám ze svého vozu, až Vás třeba uvidím jít pěšky (noteeth)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

kiklop32 píše:
standa123 píše:
uiqjirka píše:Kdo ma stare auto a udrzuje ho v poradku, nemusi se bat.Drzim si také 15let stare auto a prochazim technickou bez potizi vcetne emisi.
Prskaji jen upravari a zvysovaci vykonu, nebo ti co neinvestuji a jen jezdi a pak se divi.Ti at zmizi ze silnice, dobře jim tak.
tebe asi nejakej tuningář předjel a ted jsi z toho nemocnej ne??? .....že si je porad beres do úst..... (noteeth) (noteeth) (noteeth)

A nebo rád nosí klobouky v každém počasí (LOL)
(noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

favo píše:Na STK nikdy neřešily že mám na felicii v předu větrané kotouče + kotouče na zadní nápravě, vždy jen jak a zda to brzdí.
Na Golfu taky neřeší co tam mám, ale zda to brzdí.

André, dovolím si svojí zkušenost.
Na přechodu většinou umírají lidé kvůli řidičům buď pod vlivem, nebo těm co se nevěnují řízení.

Nakonec znám spoustu případů kdy idiot za volantem dokázal napáchat škody nejen na majetku, ale i životech v naprosto seriovém autě a těch je drtivá většina, s výkonem to nemá co dělat.
Jako prase jsem dokázal jezdit i se seriovým favoritem.
Tak určitě tyto problémy důkladná STK nevyřeší, ale bude magor nebezpečnější když bude mít v ruce vzduchovku nebo brokovnici?


Pokud je tady někdo veřejně schopen napsat, že použití sériových brzd při 100-200% navýšení výkonu je vlastně v pořádku, tak je to pro mě o důvod víc proč podpořit zpřísnění na STK.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2377
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

uiqjirka píše:Chlapci, do smíchu nebude Vám, co máte své vozy ve špatném stavu či všelijak upravované.Rád Vám na silnicích zamávám ze svého vozu, až Vás třeba uvidím jít pěšky (noteeth)
chces mi tady vykládat že když je auto upravene tak je ve špatném stavu??? (noteeth) (noteeth) (noteeth)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“