BMW 525 TDS - Vyřešeno jedno, problém jinde :-(
Moderátoři: šulda, Moderátoři
U TDSa je normální že pokud startér nemá pořádný otáčky tak motor blbě chytá, píšeš že máš pár let starou baterku a s autem jezdíš minimálně, to ta baterka moc dobrá už nebude. A se startérama u TDSa jsou taky problémy, kolikrát točej ale pomalu a to ten motor nechytne. TDSo potřebuje pořádný otáčky.
PRODÁM NOVOU 12mm HLAVU NA TDS,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
VW T3 mTDI ASV , GT2052, 11mm hlava,
BMW E39 525mTDS touring,12mm hlava, IC, diff 2,35, GT3271-tlak 3,1b, jednohmota DURAL 240mm,
Já nezapomenu, když jsem kdysi sedl ke kámošovi do 524 TD v automatu ještě ve staré kastli, kterou vytáhl na vrakovišti lanem mezi auty /v CH/a nalil naftu a .odjel. Ráno jsme nasedli a on zapnul klíček zelené kolečko se rozsvítilo a začal startovat, a startoval a startoval a zase startoval.Tak mu povídám, asi přesedneme , ne? On povídá, neboj ten chytne, a zase startoval, startér s tím metl jako blázen až jsem si myslel že má dekompresor.Tlaky byly patrně v háji..Pak to chytlo, on naložil hurá na dálnici a pral to co v tom bylo, neustále blokoval poslední kvalt, samá podlaha , no prostě paráda, jelo to jako prase. Pak jsem mu měnil řemen a lítaly z něho již chlupy a byla tam ho půlka..Na tachometru bylo jen 225000 km..což není tak moc.Řekl bych že tlaky jsou dost často ztrácející se veličina u tohoto motoru..
nepropadat panice...
Tak jsem udělal seznam rad, které tady padly a šel jsem vše vyzkoušet. Došlo i na roztažení auta na laně.
Po týdnu stání, auto nastartovalo, jezdilo se s ním, starty trvaly v průměru 5 vteřin, pak motor chytil, následně se vyvalila černá koule dýmu z výfuku. na druhý den auto nastartovat nešlo, při startování nešel žádný dým z výfuku a skoušel jsem krátké starty s nažhavením až do doby, dokud jsem nevybil baterku.
Následovalo roztažení na laně, motor střídavě chytal a zhasínal nehledě na to jestli jsem po naskočení přidal plyn, při tažení mi velmi in tenzívně blikala kontrolka vstřikovačů, asi po kilometru motor naskočil a zbytek dne dělal, že se nic neděje. Takže nechytil na tzv převalení.
Auto do garáže a celou noc až do odpoledne následujícího dne, jsem nechal nabíjet baterku, po úplném nabití, motor nastartoval během tří vteřin, z výfuku mírný dým, tak se to opakovalo až do večera, za studena a za tepla byly starty bez dýmů z výfuku a motor naskočil do 3 vteřin po otočení klíčku.
Jedinné co jsem nevyzkoušel, bylo schlazování hlavy čerpadla.
Po týdnu stání, auto nastartovalo, jezdilo se s ním, starty trvaly v průměru 5 vteřin, pak motor chytil, následně se vyvalila černá koule dýmu z výfuku. na druhý den auto nastartovat nešlo, při startování nešel žádný dým z výfuku a skoušel jsem krátké starty s nažhavením až do doby, dokud jsem nevybil baterku.
Následovalo roztažení na laně, motor střídavě chytal a zhasínal nehledě na to jestli jsem po naskočení přidal plyn, při tažení mi velmi in tenzívně blikala kontrolka vstřikovačů, asi po kilometru motor naskočil a zbytek dne dělal, že se nic neděje. Takže nechytil na tzv převalení.
Auto do garáže a celou noc až do odpoledne následujícího dne, jsem nechal nabíjet baterku, po úplném nabití, motor nastartoval během tří vteřin, z výfuku mírný dým, tak se to opakovalo až do večera, za studena a za tepla byly starty bez dýmů z výfuku a motor naskočil do 3 vteřin po otočení klíčku.
Jedinné co jsem nevyzkoušel, bylo schlazování hlavy čerpadla.
Ještě doplním, ty starty jsou špatné jak za studena, tak za tepla, čerpadlo po repasi, stejně tak turbo, nové žhaviče, rozvody atd, nastavení čerpadla a předvstřiku jsem nechal znovu zkontrolovat, nic špatně nebylo, podle servisu.
Všechny opravy jsou znát, auto jede svižně, absolutně nekouří, takže předpokládám, že opravy význam měli, jen ty starty
Nechám ještě jednou změřit ty tlaky, pak napíšu.
Všechny opravy jsou znát, auto jede svižně, absolutně nekouří, takže předpokládám, že opravy význam měli, jen ty starty

Nechám ještě jednou změřit ty tlaky, pak napíšu.
Pardon, blbě jsem to četl. Tady ale jde o to, že jsi to dlouho startoval a že z výfuku nešel kouř..Tam se mele něco z naftou. Když ani na laně , kdy to má švunk to chvíli trvá, než to chytne, to tlaky asi nebude, když to žhaví. Potom to nabere naftu a motor chytí a najednou je nafty dost a vyvalí se černý kouř...Budeš opravdu muset k nějakému specialistovi na tyhle čerpadla, také jsem se jednou trápil s autem, byl jsem za idiota, čerpadlo bylo ve 2 opravnách, /110% v pořádku/, majitel si auto odvezl zklamán a pak mi volal, že je auto v pohodě, že mu až v té 3 opravně zjistli chybu na čerpadle /110% v pořádku/..A to byla mechanika, což potom tohle el. čerpadlo...
nepropadat panice...
To máš pravdu, ten mech základ je stejný, ale ty různé nadstavby ovládané ŘJ si můžou dělat ,co chtějí, nezapomenu na svého kolegu, který měl první provedení TDI z veletrhu v Citroenu CX Turbo 3 a jelikož mu odešlal ŘJ /nešla sehnat/ tak mu kluk c o dělal do počítačů nandal reostat, aby mohl vůbec jezdit , tak jednou rukou řídil a druhou přidával plyn...Tak jsme tam namontovali mech. čerpadlo a všechny tyhle hovadiny ustaly a auto se dožilo vys. věku. Jak je to staré, je to jen zdrojem problému a nutnost vyhledávat různé firmy a servisy BEZ ZÁRUKY ÚSPĚCHU.



nepropadat panice...