Stránka 2 z 5

Napsal: 03 čer 2012, 21:10
od jericho-3
Má to řetěz, tak schválně zkus lanem drbnout s autem, jestli ti chytne na převalení , múžou to být ty tlaky nebo malé startovací otáčky.

Napsal: 03 čer 2012, 22:06
od oldaf
U TDSa je normální že pokud startér nemá pořádný otáčky tak motor blbě chytá, píšeš že máš pár let starou baterku a s autem jezdíš minimálně, to ta baterka moc dobrá už nebude. A se startérama u TDSa jsou taky problémy, kolikrát točej ale pomalu a to ten motor nechytne. TDSo potřebuje pořádný otáčky.

Napsal: 04 čer 2012, 07:23
od viktorddd
aj 2,5tds má čidlo teploty nafty, ale nie je v zozname bmw dielov, je pod viečkom čerpadla a výmena aj s demontážou/montážou sania max. hodinka roboty

Napsal: 04 čer 2012, 14:43
od jericho-3
Já nezapomenu, když jsem kdysi sedl ke kámošovi do 524 TD v automatu ještě ve staré kastli, kterou vytáhl na vrakovišti lanem mezi auty /v CH/a nalil naftu a .odjel. Ráno jsme nasedli a on zapnul klíček zelené kolečko se rozsvítilo a začal startovat, a startoval a startoval a zase startoval.Tak mu povídám, asi přesedneme , ne? On povídá, neboj ten chytne, a zase startoval, startér s tím metl jako blázen až jsem si myslel že má dekompresor.Tlaky byly patrně v háji..Pak to chytlo, on naložil hurá na dálnici a pral to co v tom bylo, neustále blokoval poslední kvalt, samá podlaha , no prostě paráda, jelo to jako prase. Pak jsem mu měnil řemen a lítaly z něho již chlupy a byla tam ho půlka..Na tachometru bylo jen 225000 km..což není tak moc.Řekl bych že tlaky jsou dost často ztrácející se veličina u tohoto motoru..

Napsal: 08 čer 2012, 12:50
od roman1648
tds jsem taky svého času, je potřeba pečlivě naladit předvstřik, někým kdo to umí, ne na ucho ;)
mě osobně to dělal Honza Luňáček v Brně, jak to seřídil, startovalo to teplý bez problémů několik let
pokud už seřídit nejde, je v háji čerpadlo - za tepla dává málo nafty

Napsal: 10 čer 2012, 17:53
od Storm
Tak jsem udělal seznam rad, které tady padly a šel jsem vše vyzkoušet. Došlo i na roztažení auta na laně.

Po týdnu stání, auto nastartovalo, jezdilo se s ním, starty trvaly v průměru 5 vteřin, pak motor chytil, následně se vyvalila černá koule dýmu z výfuku. na druhý den auto nastartovat nešlo, při startování nešel žádný dým z výfuku a skoušel jsem krátké starty s nažhavením až do doby, dokud jsem nevybil baterku.

Následovalo roztažení na laně, motor střídavě chytal a zhasínal nehledě na to jestli jsem po naskočení přidal plyn, při tažení mi velmi in tenzívně blikala kontrolka vstřikovačů, asi po kilometru motor naskočil a zbytek dne dělal, že se nic neděje. Takže nechytil na tzv převalení.

Auto do garáže a celou noc až do odpoledne následujícího dne, jsem nechal nabíjet baterku, po úplném nabití, motor nastartoval během tří vteřin, z výfuku mírný dým, tak se to opakovalo až do večera, za studena a za tepla byly starty bez dýmů z výfuku a motor naskočil do 3 vteřin po otočení klíčku.

Jedinné co jsem nevyzkoušel, bylo schlazování hlavy čerpadla.

Napsal: 10 čer 2012, 17:57
od Storm
Ještě doplním, ty starty jsou špatné jak za studena, tak za tepla, čerpadlo po repasi, stejně tak turbo, nové žhaviče, rozvody atd, nastavení čerpadla a předvstřiku jsem nechal znovu zkontrolovat, nic špatně nebylo, podle servisu.

Všechny opravy jsou znát, auto jede svižně, absolutně nekouří, takže předpokládám, že opravy význam měli, jen ty starty :-(

Nechám ještě jednou změřit ty tlaky, pak napíšu.

Napsal: 11 čer 2012, 12:08
od jericho-3
Zkus to na to lano..neboj se.. :)

Napsal: 11 čer 2012, 12:56
od bjukemen
nepisal ze to za lanom skusal.?..tu jasne vidiet ze baterka je slaba resp. starte nema spravne otacky, treba sa na to riadne kuknut resp. zmerat pri starte pokles napatia na svorkach a tak mozno ta baterka uz stratila kapacitu..lebo ked je vsetko ok neexistuje aby to nestartovalo...

Napsal: 11 čer 2012, 20:14
od Storm
Právě že jsem to zkoušel i na lano, docela katastrofa, chytlo to jak píšu po několika stovkách metrů a pořád problikávala kontrolka vstřikovačů, docela se to zůžilo na tři věci, hlava čerpadla, baterka a tlaky :-(

Napsal: 12 čer 2012, 07:46
od roman1648
co hydrauliky ?
rozvody 100% správně - když bylo čerpadlo venku ?

Napsal: 12 čer 2012, 11:24
od jericho-3
Pardon, blbě jsem to četl. Tady ale jde o to, že jsi to dlouho startoval a že z výfuku nešel kouř..Tam se mele něco z naftou. Když ani na laně , kdy to má švunk to chvíli trvá, než to chytne, to tlaky asi nebude, když to žhaví. Potom to nabere naftu a motor chytí a najednou je nafty dost a vyvalí se černý kouř...Budeš opravdu muset k nějakému specialistovi na tyhle čerpadla, také jsem se jednou trápil s autem, byl jsem za idiota, čerpadlo bylo ve 2 opravnách, /110% v pořádku/, majitel si auto odvezl zklamán a pak mi volal, že je auto v pohodě, že mu až v té 3 opravně zjistli chybu na čerpadle /110% v pořádku/..A to byla mechanika, což potom tohle el. čerpadlo...

Napsal: 12 čer 2012, 12:09
od roman1648
čerpadla se tady serou dost
kde dělali ten repas ?
záleží jestli to zkoušeli
mě u všech čerpadel který jsem byť jen nechal přetěsňovat řekli že to dává na start málo dávky a bude to blbě chytat, většinou měli pravdu...(Diamos Měřín )

Napsal: 12 čer 2012, 19:30
od Míšánek
jericho-3 píše:..A to byla mechanika, což potom tohle el. čerpadlo...
el. čerpadlo je s mechanikou v podstatě úplně totožné, co se dějů probíhajících uvnitř týče ;)

Napsal: 12 čer 2012, 20:31
od jericho-3
To máš pravdu, ten mech základ je stejný, ale ty různé nadstavby ovládané ŘJ si můžou dělat ,co chtějí, nezapomenu na svého kolegu, který měl první provedení TDI z veletrhu v Citroenu CX Turbo 3 a jelikož mu odešlal ŘJ /nešla sehnat/ tak mu kluk c o dělal do počítačů nandal reostat, aby mohl vůbec jezdit , tak jednou rukou řídil a druhou přidával plyn...Tak jsme tam namontovali mech. čerpadlo a všechny tyhle hovadiny ustaly a auto se dožilo vys. věku. Jak je to staré, je to jen zdrojem problému a nutnost vyhledávat různé firmy a servisy BEZ ZÁRUKY ÚSPĚCHU. :) :)