Stránka 2 z 2

Napsal: 04 lis 2012, 01:26
od majto22
ale origo tolko a nie zo 110 na 200 a teplota sa tam urcite dvihne tak nech to maze aj vtedy

Napsal: 04 lis 2012, 12:24
od e-panolin.cz
A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?

Napsal: 04 lis 2012, 16:50
od Tomas.cz
Thomy píše:10W60 od Liqui Moly je určitě "lepší".
Záměrně to dávám do uvozovek, protože je lepší jak pro koho.
Je vhodný pro vysoké zatížení a dokáže mazat i za vyšších teplot než obyčejný olej 10w40. Pár lidí ho používá i do upravených TDI PD a nemají problém.

Jinak specifikace není kolikrát vůbec směrodatná. Divím se, jak může olej Starline splňovat specifikaci pro mou Felicii s motorem AEE ze 70. let, když mi po startu cvakala zdvihátka. Nalil jsem kvalitní olej od Totalu a je po problému.
Janda z Cimbu přímo doporučuje olej 10w60 pro PD motory co maj zvedlej výkon, kdysi o tom byl článek v AutoDieselu.

Napsal: 04 lis 2012, 18:28
od Thomy
e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!

Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš

Napsal: 04 lis 2012, 20:56
od e-panolin.cz
To Thomy, samozřejmě jsem viděl teplý olej olej SAE 5W30 etc.! Ale bludy tady píšeš ty, vačka je stejně zatížena jedno jestli X nebo Y litr, tlak / zatížení vačky / pro otevření vstřikovače je pořád stejný. A co se týče vydřených vaček, nikde jsem nenapsal, že doporučuji olej bez 505.01 resp. 507.00.
Jak vidno z různých olejářských a jiných fór, lidi se nedají poučit a lijí do PD všechny možné oleje - nejlépe ten zadarmo z práce - a to je mj. zakopaný pes u vydřených vaček.

Napsal: 04 lis 2012, 21:09
od Thomy
Souhlasím s tebou v těch pochybných olejích.. Mimochodem do auta bych nikdy nenalil kterýkoliv LL olej.. Po takovém oleji už jsem pár vydřených vaček viděl a bylo to například ve 150000km. Např u 2.5TDi jsem viděl vydřenou vačku po čtyřech výměnách méně kvalitního oleje

Napsal: 04 lis 2012, 22:28
od majto22
Thomy píše:
e-panolin.cz píše:A jaký je rozdíl mezi "origo" a "tuning" koněma / kW / ?
Viděl, si někdy teplý olej 0W30 nebo 5W30? Je to jak voda, pak se nedivte, že jsou na PDčkach vydřené vačky, když se to maže "vodou"!

Píšeš tady bludy! Motor je konstruován na určitý výkon, takže neni to samý, když máš 200 koní na 1.9TDi nebo na 2.7TDi. Motor je víc namáhanej a zaslouží si olej do extrémějších podmínek.. Já mít PD tak kašlu na nějakou vodu a leju minimálně kvalitní 5W40 a výš
uplne suhlasim a ototo presne ide

Napsal: 04 lis 2012, 22:44
od turbo kamna power
na upravenou 1.9TDI PD bych dal nějakou kvalitní 5w-40 a měnil po 10tis. km a motor si musí chrochtat blahem ;) lít tam nějakou 10w60 a podobné oleje je nesmysl (ty jsou vhodné tak do závodních zážehových motorů), zvlášť, když neplní příslušnou VW normu.

Napsal: 04 lis 2012, 22:58
od Thomy
nevím no, spousta lidíz konkurenčního fóra co jezdí sprinty a má auto na denní ježdění používá 10w50(60) a bez problému.. A to je myslim nešetřej

Napsal: 05 lis 2012, 16:01
od majto22
10W 60 je tam akurat a je to rotacka nie PD to sa uz nepovazuje ako zavodne auto ked origo motor ma 110 koni a ja dviham vykon o 90% ??

Napsal: 05 lis 2012, 16:11
od turbo kamna power
pokud to bude auto na závody, kde bude motor většinu života pracovat na maximum, tak to tam dej. Ale hádám, že auto bude spíš na normální ježdění, kde min. 80% najetých km bude v nízké zátěži, kdy bude provozní teplota oleje 90 - 100°C, a to 10w60 olej nevyužiješ, podle mě bohatě postačí 5w40 v kombinaci se zkrácením intervalu výměny (pro klidné spaní klidně na polovinu, tzn. po 7500km).

Napsal: 05 lis 2012, 18:57
od majto22
priznavam ze po cestach chodim jak debil a ten vykon vyuzivam a inak budem jazdit sprinty a slalom takze auto dostane dost zabrat takze 10W 60 bude dobra volba podla mna a vymena 10 tisic samozrejme
(crazy)

Napsal: 05 lis 2012, 19:37
od e-panolin.cz
Vyšší viskozita oleje znamená vyšší ztráty v motoru.

Napsal: 05 lis 2012, 21:32
od turbo kamna power
majto22 píše:priznavam ze po cestach chodim jak debil a ten vykon vyuzivam a inak budem jazdit sprinty a slalom takze auto dostane dost zabrat takze 10W 60 bude dobra volba podla mna a vymena 10 tisic samozrejme
(crazy)
OK, tak ho tam klidně dej ;) Ale stejně bych neměl klidné spaní, kdybych tam nalil olej, který nemá na obalu napsanou žádnou vw normu, takže liqui moly 10w-60 bych vynechal, a použil třeba Mobil 1 formula 5w-50, ten plní aspoň vw 505.00...
Ale ty výměny bych dělal klidně častěji. To, že se používá teplotně odolnější olej, neznamená, že vydrží déle, ale je to přesně naopak (proto jsou long-life oleje 5w-30 nebo 0w-30).
Jinak, jakou máš teplotu oleje na cestě? Já bych osobně volil stejně tu 5w-40 a případně domontoval náporový chladič oleje, pokud teplota oleje šplhá moc vysoko.