Stránka 2 z 3

Napsal: 03 lis 2012, 18:46
od slovacek.milos
jericho-3 píše:Já měl dokonce výčitky, tak volám majiteli/je to známý/, hele Luboši. té baterce nic není, šlape dobře, nechceš ji jako náhradní? A on, nechci, jednou mne nasrala a ta nová šlape... :)
já vrakoval jednu káru a ulovil jsem gelovku na pohled jak nová co to je za značku jsem neyčetl jen že ji vyrábí v německu
jsem zvědav dám si ji do své naftové feldy ;)

Napsal: 03 lis 2012, 19:11
od pitrisek
Sterline nad 64Ah žádný problém, ale 44Ah rok a když Tři dny v zimě stojí, tak nenastartuje, to je má zkušenost

Napsal: 03 lis 2012, 19:46
od slovacek.milos
mám před barákem transporter ten má právě 64 Ah starline za tři dny nenastartuješ

má gps ;)

Napsal: 03 lis 2012, 19:47
od najmis
A kolik to má odběr..?

Napsal: 03 lis 2012, 19:53
od slovacek.milos
najmis píše:A kolik to má odběr..?
nevím třeba feldy ty se musí odpojovat stabilně a ten transporter v zimě

campo má podobnou baterku přivezli ho ve středu a v pátek odpoledne motor protočil a KO tak to asi žere dobře ;)

Napsal: 03 lis 2012, 20:08
od najmis
A já myslel že prozradíš jak se klidovej odběr měří...já se do el. nehrabu a není muj kámoš...mám GSM ze starý nokie na webasto a jen pro zajímavost bych změřil kolik má krmení MT odběr...Tím chci říct že u některých aut to nemusí být baterkou..já zatím problém nemám..jen bych chtěl pro zajímavost změřit klidovej odběr.

Napsal: 03 lis 2012, 20:10
od pitrisek
Měřil jsem asi u 5 aut, co měli problémy, a odběr max. 0.02A

Napsal: 03 lis 2012, 20:12
od pitrisek
Multimetr, rozpojíš kostru na baterce, propojíš multimetrem, zamkneš a čekáš až všechno usne což může být i půl hod , a pak koukáš kolik to žere

Napsal: 03 lis 2012, 20:12
od boobika
buď klešťovým ampérmetrem bez rozpojení drátů a nebo obyč ampérmetrem - sundáš minus svorku z baterie a mezi baterii a tuto svorku připojíš ampérmetr (seriově) přepnutý na patřičný rozsah, aby jsi neměl z čínského přístroje odpalovací rampu.

pokud máš gps přes pojistku a zajímá tě jen spotřeba gps, stačí vytáhnout pojistku a na každý kontakt držáku pojistky opět připojit ampérmetr.

Napsal: 03 lis 2012, 20:59
od najmis
Vzadu na těle tel. je svorkovnice pro kabely na šroubky jde tam stálých + a - 12V a pak přes relé výstup z mobilu po prozvonění..takže když budu chtít změřit klidovej odběr toho tel. tak mu odpojím 12V kostru a měřák dám na šroubek patice kde byl ten -12V a druhej měřáku na - baterky..?Kolik je normální odběr celýho auta..?

Napsal: 03 lis 2012, 21:05
od origoš
Příkon startéru u ropáka je cca 2kW, napětí akumulátoru cca 12V... proud 2000/12=167A
Tak to je ale velký omyl.
U elektromotorů se udává jmenovitý výkon. (pouze u některých vysavačů udávají příkon, aby měli ve srovnání s poctivou konkurencí větší číslo a to, že tam je příkon laik vůbec nebere v úvahu a koupí ten "silnější").
Další omyl je počítat se 12V, při startu studeného motoru je tam s bídou deset. Když se vezme ještě do úvahy dost nízká účinnost, tak aby se vyloudily 2kW, tak tam teče klidně 500A. Tenhle proud měl můj Mercedes 200D.
Měl jsem za bolševika půjčenej stejnosměrnej klešťák, tehdy to mělo pár firem v republice a tak jsem měřil vše, co mi přišlo pod ruku.
Nejvíc jsem naměřil na Avii a to bylo přes 1000A! Tam byl startér i baterie zřejmě v pořádku, protože startovala i za krutých mrazů.

Napsal: 03 lis 2012, 21:35
od boobika
najmis píše:Vzadu na těle tel. je svorkovnice pro kabely na šroubky jde tam stálých + a - 12V a pak přes relé výstup z mobilu po prozvonění..takže když budu chtít změřit klidovej odběr toho tel. tak mu odpojím 12V kostru a měřák dám na šroubek patice kde byl ten -12V a druhej měřáku na - baterky..?Kolik je normální odběr celýho auta..?
pokud ti to spíná to relátko, tak ho pouze vytáhni a na "silové" kontakty patice připoj ampérmetr. v podstatě stačí kdekoliv přerušit obvod (ten co je pod proudem pořád) a k tomu rozpojenému místu připojit ampérmetr.

Napsal: 04 lis 2012, 12:46
od milan59
Pro Pitriska: Pořádně se mýlíš.Při měření vybíjecího proudu nikdy nepřerušovat obvod,ale musíš na svorku a kontakt baterie dát ampérmetr a potom sundat z kontaktu svorku tak,aby nedošlo k přerušení obvodu.Jsou totiž někdy závady,kdy zvýšený odběr při přerušení obvodu zmizí.

Pro boobíka: Na měření vybíjecího proudu je klešťový ampérmetr kvůli malé přesnosti absolutně nevyhovující.Musíš použít multimetr.

Napsal: 04 lis 2012, 12:59
od Slavkov
milan59 píše:...Musíš použít multimetr.
Jedna technická, protože je to primárně v tématu o podstatně vyšších proudech...

... pokud tam bude pár stovek mA od jednotek atd., tak super, nicméně si dovolím VAROVÁNÍ, všechny multimetry mají jištěny rozsahy pouze do 2A, rozsah 20A NENÍ JIŠTĚN, tudíž měření žhavek opod může skončit destrukcí multimetru 8)... vždy se dobře zamyslete, co a jak měříte...

Napsal: 04 lis 2012, 13:21
od slovacek.milos
VAROVÁNÍ pro všechny co chtějí vyměnit byterku


v autodatech si najdete jakou



pokud se řeší ty ostatní věci výkonu příkonu přírazu a výstřiku

tak je baterka prakticky nevyměnitelná a auto je třeba dát do šrotu ;) miloš