Ztráta výkonu. Zajel jsem k "odborníkům" do servisu, napíchli to na VAG a prý špatné turbo. A já vůl šel a hned jsem koupil nové (repas). Kamarád ho přehodil a auto stale nejelo. Prošel všechno možny až přišel na vadný nějáký venti. Nevím, co to bylo zač, je to na levo od EGR a snad jako jediná součástka v autě s nápisem made in USA. Po elektronické stránce v pohodě (vag ho nenaše), ale propouštěl vzduch.Ventil stál 900,-Kč a vše je ok. Ale těch 12000,- za repas turbo mě fakt mrzí. No a od té doby vyšší spotřeba.Sayllo píše:Tak pockaj turbo a zrazu spotreba....Vaha vzduchu..Kontroluj vahu... je mozne ze to ma zly pomer vzduch paliva....Turbo si menil prenieco... co sa stalo?
Zvýšená spotřeba 1,9 TDI PD
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Stiahni si program VIS 3 na ulozto.cz urcite najdes. Vtomto programe si najdi ako sa kontroluje vaha vzduchu. Budes mat popisany krok po kroku. Aj ked moc nevies s vagom, podla popiskov by to mohlo na nejaky ten pokus celkom slapat.Mira__13 píše:Ztráta výkonu. Zajel jsem k "odborníkům" do servisu, napíchli to na VAG a prý špatné turbo. A já vůl šel a hned jsem koupil nové (repas). Kamarád ho přehodil a auto stale nejelo. Prošel všechno možny až přišel na vadný nějáký venti. Nevím, co to bylo zač, je to na levo od EGR a snad jako jediná součástka v autě s nápisem made in USA. Po elektronické stránce v pohodě (vag ho nenaše), ale propouštěl vzduch.Ventil stál 900,-Kč a vše je ok. Ale těch 12000,- za repas turbo mě fakt mrzí. No a od té doby vyšší spotřeba.Sayllo píše:Tak pockaj turbo a zrazu spotreba....Vaha vzduchu..Kontroluj vahu... je mozne ze to ma zly pomer vzduch paliva....Turbo si menil prenieco... co sa stalo?
Vaha ma vpliv aj na spotrebu aj na vykon...Palubak na nu zareaguje urcite, ci je to ale skutocna spotreba skontrolujes iba meranim, a to velmi domyselnym, nadrz az do uplne sameho krku proste ze uz tam nenatrepes nic a po 100 KM urobit to iste, potom staci kuknut na stojan cerpacky, ake su namerane hodnoty

OK. Díky moc, určitě vyzkouším.Sayllo píše:Stiahni si program VIS 3 na ulozto.cz urcite najdes. Vtomto programe si najdi ako sa kontroluje vaha vzduchu. Budes mat popisany krok po kroku. Aj ked moc nevies s vagom, podla popiskov by to mohlo na nejaky ten pokus celkom slapat.Mira__13 píše:Ztráta výkonu. Zajel jsem k "odborníkům" do servisu, napíchli to na VAG a prý špatné turbo. A já vůl šel a hned jsem koupil nové (repas). Kamarád ho přehodil a auto stale nejelo. Prošel všechno možny až přišel na vadný nějáký venti. Nevím, co to bylo zač, je to na levo od EGR a snad jako jediná součástka v autě s nápisem made in USA. Po elektronické stránce v pohodě (vag ho nenaše), ale propouštěl vzduch.Ventil stál 900,-Kč a vše je ok. Ale těch 12000,- za repas turbo mě fakt mrzí. No a od té doby vyšší spotřeba.Sayllo píše:Tak pockaj turbo a zrazu spotreba....Vaha vzduchu..Kontroluj vahu... je mozne ze to ma zly pomer vzduch paliva....Turbo si menil prenieco... co sa stalo?
Vaha ma vpliv aj na spotrebu aj na vykon...Palubak na nu zareaguje urcite, ci je to ale skutocna spotreba skontrolujes iba meranim, a to velmi domyselnym, nadrz az do uplne sameho krku proste ze uz tam nenatrepes nic a po 100 KM urobit to iste, potom staci kuknut na stojan cerpacky, ake su namerane hodnoty
- acryll
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 729
- Registrován: 05 srp 2011, 17:56
- Bydliště: MT
- Kontaktovat uživatele:
v tom pripade sa zver skutocnemu odbornikovi v tvojom (mozno aj nie uplne blizkom) okoliMira__13 píše:S VAGem moc neumím
v prvom rade by to mohlo byt zmenou teplot, zmenou povrchu vozovky, a podobne veci,kde je to zvysenie spotreby bezne
v druhom rade stale vlastne nevieme aky mas problem, len zvysena spotreba? preco sa pred tym menilo turbo, a preco sa zaslepoval egr?
pomohla vymena turba?
kód motora: AJM ?
ked sa pozrem do vesteckej gule tak tam vidim netesny medzichladic alebo vedenie vzduchu

ale to su take kydy, to musi pozriet neikto kto vie o co ide a kamarati sa s diagnostikou.... jazdnou skuskou a zaznamenavanim "telemetrie

vymazanie mapy EGR

egr ma nezanedbatelny vplyv na spalovane, tym ze ho spomaluje.
RJ motora ma iste korekcie pociatku vstrekovania podla hmotnosti nasavaneho vzduchu (takze ked sa EGR zaslepi, tak sa to casovanie meni ale to nebude zdroj problemu o 2 litre horsej spotreby)
a ak sa EGR ma vypnut,tak inym sposobom a nie vymazanim mapy
a ze turbo nema vplyv na spotrebu?

zaseknute turbo sa moze spravat roznymi sposobmi, a viem si predstavit, ze ked sa zasekne v "dobrej" polohe, tak dokaze spravit aj lepsiu spotrebu
ak to chces riesit internetovo tak naloguj : otacky, davku paliva, pozadovany tlak turba, skutocny tlak, polohu N75, a hmotnost vzduchu (udaj z vahy vzduchu) pri plnom plyne (najlepsie do kopca na 3 alebo 4 prevodovom stupni)
este k tomu odstraneniu EGR cez VAG ... neni to nahodou funkcia prisposobenia opotrebovanej vahy vzduchu? lebo zla vaha ukazuje menej a tym sa viac otvara EGR (aby udaj zo senzora vahy bol rovnaky s poziadavkou RJ)
Pokial ma ist EGR prec ma ist aj mapa. Je to najrychlejsie...acryll píše:v tom pripade sa zver skutocnemu odbornikovi v tvojom (mozno aj nie uplne blizkom) okoliMira__13 píše:S VAGem moc neumím
v prvom rade by to mohlo byt zmenou teplot, zmenou povrchu vozovky, a podobne veci,kde je to zvysenie spotreby bezne
v druhom rade stale vlastne nevieme aky mas problem, len zvysena spotreba? preco sa pred tym menilo turbo, a preco sa zaslepoval egr?
pomohla vymena turba?
kód motora: AJM ?
ked sa pozrem do vesteckej gule tak tam vidim netesny medzichladic alebo vedenie vzduchu![]()
ale to su take kydy, to musi pozriet neikto kto vie o co ide a kamarati sa s diagnostikou.... jazdnou skuskou a zaznamenavanim "telemetrie" sa da celkom pohodlne zistit zavada vo vacsine pripadov
vymazanie mapy EGR... to je dost blby napad
egr ma nezanedbatelny vplyv na spalovane, tym ze ho spomaluje.
RJ motora ma iste korekcie pociatku vstrekovania podla hmotnosti nasavaneho vzduchu (takze ked sa EGR zaslepi, tak sa to casovanie meni ale to nebude zdroj problemu o 2 litre horsej spotreby)
a ak sa EGR ma vypnut,tak inym sposobom a nie vymazanim mapy
a ze turbo nema vplyv na spotrebu?povedal by som, ze spolu s casovanim vstrekovania zasadny
zaseknute turbo sa moze spravat roznymi sposobmi, a viem si predstavit, ze ked sa zasekne v "dobrej" polohe, tak dokaze spravit aj lepsiu spotrebu
ak to chces riesit internetovo tak naloguj : otacky, davku paliva, pozadovany tlak turba, skutocny tlak, polohu N75, a hmotnost vzduchu (udaj z vahy vzduchu) pri plnom plyne (najlepsie do kopca na 3 alebo 4 prevodovom stupni)
este k tomu odstraneniu EGR cez VAG ... neni to nahodou funkcia prisposobenia opotrebovanej vahy vzduchu? lebo zla vaha ukazuje menej a tym sa viac otvara EGR (aby udaj zo senzora vahy bol rovnaky s poziadavkou RJ)
Ja som ale jasne povedal ze to nemoze robit 2 litre....Ale nieco to spravi. dalsia vec ked ma teraz nove turbo + regulaciu, vtom pripade to nemoze byt zablokovane a robit spotrebu +2. A predtym ako pise mal spotrebu normalnu 5,5. Takze ja to vidim asi na vahu. Nemam ziadne meranie cize je to dohad...